TALLA imponerer - tjene penger i regnvær.
Dette resultatet overasket oss. Vi liker ikke "pennystocks" og har nesten aldri lykkes med å tjene skikkelig på slike aksjer, noen unntak. Men her kjøpte vi litt. Fredly gjør det sterkt, talla var mye bedre enn vi hadde forespeilet oss. OG aksjen fremstår som billig, men må innrømme at vi ikke kjenner selskapet godt nok, men ser bare på tall og balansen/resultatet.
Headwinds up front i tank? Markedet kommer I 2H og vi skal derfor begynne å reprise i.l av mars?? Denne bør kjøpes av hobbyinvestorer..........det tjenes penger i et forferdelig marked så blir det ikke verre når det bedres(stupid).
(PS vi kjøper normalt mest i FRO, og er for første gang kjøper i Hunter)
Headwinds up front i tank? Markedet kommer I 2H og vi skal derfor begynne å reprise i.l av mars?? Denne bør kjøpes av hobbyinvestorer..........det tjenes penger i et forferdelig marked så blir det ikke verre når det bedres(stupid).
(PS vi kjøper normalt mest i FRO, og er for første gang kjøper i Hunter)
Redigert 26.02.2021 kl 09:35
Du må logge inn for å svare
ks1977
02.03.2021 kl 21:06
5716
Imponerende dårlig rate for en ECO scrubber ja.
Betyr det at vintage nå ikke klarer å grafse til seg last, at de klasker til med saftige negative rater, eller gir rederne vekk mesteparten av ECO&scrubber premium?
(og/eller bare ekstremt dårlig timing/posisjonering med gulfen nå)
Betyr det at vintage nå ikke klarer å grafse til seg last, at de klasker til med saftige negative rater, eller gir rederne vekk mesteparten av ECO&scrubber premium?
(og/eller bare ekstremt dårlig timing/posisjonering med gulfen nå)
awkward
02.03.2021 kl 20:07
5833
For øvrig veldig gunstig at Frigg er på TC i øyeblikket.
Hun ble nettopp booket for reise i 51 dager på 5,4 USD/dagen.
Triste rater for en 2020-dame.
Hun ble nettopp booket for reise i 51 dager på 5,4 USD/dagen.
Triste rater for en 2020-dame.
Redigert 02.03.2021 kl 20:08
Du må logge inn for å svare
awkward
02.03.2021 kl 19:44
5858
Da er jeg omsider ferdig med caset for denne gang, etter rolig exit over noen dager.
Jeg hadde betydelig større forventninger til hva som skulle utspille seg i forhold til opprinnelig case, men verden (med covid i spissen) ville det ikke slik.
Kan ikke klandre Fredly eller ledelsen for det.
De har manøvrert så godt man kunne forvente, og vel så det, i svært utfordrende tider!
Jeg er ikke veldig fornøyd med salget av de siste tre skipene (spesielt ikke med det siste som nå er meldt) - men her har det nok vært et betydelig press på Fredly og co.Og kursen reagerte strengt tatt opp på salgene, så vanskelig å kverulere for mye.
Personlig skulle jeg ønske de ventet minst ett år til før de begynte å selge unna..
Jeg fortsetter å følge Hunter fra sidelinjen, og jeg ser frem til det kommer ny informasjon om ledig kapital skal brukes til.
Men dersom det ender med at de kjøper/bestiller nye skip, frykter jeg at det vil medføre fornyet rabatt mot NAV.
Ønsker gjenværende, samt nye, aksjonærer lykke til på seilasen videre!
Et siste innspill:
Jeg er fortsatt veldig optimistisk i forhold til en Tank-opptur i løpet av neste 6-18 månedene, noe Hunter ligger godt posisjonert til å ta del i.
Men ikke lenger like godt i forhold til det opprinnelige caset. Så jeg vender meg til andre aktører med større eksponering mot Tank.
mariner
02.03.2021 kl 19:05
5930
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
Her var det mange som hadde gevinst, det er bra. Blir spennende å se hva Fredly kommer opp med, mest sannsynlig kjøp av noen bulk båter, enkleste segmentet i shipping, og ser vel rimelig bra ut nå.
Hvis man harntro på tank blir vel Hunter med kun fire båter , liten. Ser på andre selskaper , og satser litt på Okeanis nå i nær fremtid .
Hvis man harntro på tank blir vel Hunter med kun fire båter , liten. Ser på andre selskaper , og satser litt på Okeanis nå i nær fremtid .
canarias
02.03.2021 kl 18:25
6022
Husk Reserven, Covid 19 ødela tankfesten , men bare gi Fredly litt tid, etter dividenden doblet jeg og har nå 550k dette vil bli meget bra på sikt. Fredly har en plan .
Har ikke du gjentatt og gjentatt det nå i snart 3 år? Uten at vi langsiktige i investeringsselskapet Hunter Group er blitt rike.
Nå skal ikke jeg klage siden jeg sitter på en betydelig 6-sifferet papirgevinst i HUNT, men jeg vurderer sterkt å selge og heller investere i noe annet.
Nå skal ikke jeg klage siden jeg sitter på en betydelig 6-sifferet papirgevinst i HUNT, men jeg vurderer sterkt å selge og heller investere i noe annet.
canarias
02.03.2021 kl 15:47
6167
Fredly har en plan , en genial plan som vil berike oss langsiktige i investeringsselskapet Hunter Group
Redigert 02.03.2021 kl 15:48
Du må logge inn for å svare
Redigert 02.03.2021 kl 15:46
Du må logge inn for å svare
Til FA sier Fredly: «den nye satsingen vil skje i shipping»
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/02/25/7632874/fredly-sier-hunter-aksjen-handles-langt-under-slakteverdi
(KREVER ABONNEMNET)
Det eneste interessante spørsmålet er da:
Hva innen shipping er attraktivt, "sikkert" og som en kan forvente å tjene gode penger på i mange år fremover?
Tor Olav Trøim har gjort mange dumme investeringer, men en av hans beste er 2020 Bulkers som skuffer inn penger, og betaler MÅNEDLIGE utbytter. Hovedsaklig fordi 2020 seiler på "årelange" TC kontrakter med nye skip.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/02/25/7632874/fredly-sier-hunter-aksjen-handles-langt-under-slakteverdi
(KREVER ABONNEMNET)
Det eneste interessante spørsmålet er da:
Hva innen shipping er attraktivt, "sikkert" og som en kan forvente å tjene gode penger på i mange år fremover?
Tor Olav Trøim har gjort mange dumme investeringer, men en av hans beste er 2020 Bulkers som skuffer inn penger, og betaler MÅNEDLIGE utbytter. Hovedsaklig fordi 2020 seiler på "årelange" TC kontrakter med nye skip.
Redigert 02.03.2021 kl 14:21
Du må logge inn for å svare
awkward
02.03.2021 kl 08:22
6347
"The one that got away".
Den var veldig frustrerende. Fredly m.fl. har nok mistet endel nattesøvn av den der ja!
Enig med postene over her. Ledig cash må brukes fornuftig nå, for å blåse litt mer liv i aksjen.
Skulle gjerne beholdt flere skip, enn salg på disse nivåene.
Den var veldig frustrerende. Fredly m.fl. har nok mistet endel nattesøvn av den der ja!
Enig med postene over her. Ledig cash må brukes fornuftig nå, for å blåse litt mer liv i aksjen.
Skulle gjerne beholdt flere skip, enn salg på disse nivåene.
Grylls
01.03.2021 kl 23:50
6605
De har cash på bok som skal reinvesteres ifølge Fredly. Men enig i at alle sju skip hadde vært det ideelle framover. Lurer på hvis de ikke hadde feilet slutningen for Hunter Saga i Rotterdam (med Vitol?), TC på $100k/dag, så ville de vært i en enda mer robust finansiell situasjon og beholdt minimum ett skip til.
RonMexico
01.03.2021 kl 23:18
6615
Hvor stor oppside er det i hunt, med kun 4skip igjen og en kurs som vaker rundt 3,- aksjen så er vel oppsiden i hunt begreset? Eller tar eg helt feil her? Hadde vi hatt alle 7skipene og et tank marked som viser bedring så ser eg for meg at vi kunne klatret mot 5-5,5, men no er jo halve inntektsgrunnlaget borte..bedre å satse på andre tank aksjer?
Cutter
01.03.2021 kl 13:56
6851
Hva med en shipping bank? Kan jo kjøpe hele Pareto bank og selge eiendoms porteføljen. AF har flere ganger etterlyst en skikkelig shipping bank. Og hvis jeg ikke tar helt feil har han noe eiendeler i en liten tysk shipping bank?
Freecashflow
01.03.2021 kl 13:53
6809
Når har day tradere brydd seg om NAV...
I såfall burde alle disse esg greiene hadt negativ kurs med 100%>
Får vi to grønne dager med god oppgang på Hunter vil den fyke langt over nav. Det gjelder bare å få disse folka til kjøpe den høyere av hverandre. Men båtene vil uansett bli solgt en etter en
I såfall burde alle disse esg greiene hadt negativ kurs med 100%>
Får vi to grønne dager med god oppgang på Hunter vil den fyke langt over nav. Det gjelder bare å få disse folka til kjøpe den høyere av hverandre. Men båtene vil uansett bli solgt en etter en
Redigert 01.03.2021 kl 13:54
Du må logge inn for å svare
ks1977
01.03.2021 kl 12:04
6890
Det som er litt kinkig med salget av Atla nå er at Fredly&co har "garantert" at vi ikke vil handle (vesentlig) over NAV, siden vi kan risikere at resten av skipene plutselig er solgt... Det bør i så fall bety at når Mr Market bestemmer seg for å se fremover og reprise tank basert på hva som kommer, så kan HUNT bli akterutseilt...
Med andre ord (dersom vi ser bort fra USDNOK) så er vi da avhengig av en reprising av skipsverdier (hvilket jeg tror vil skje snart, for ECO i hvert fall), eller at HUNT lanserer noe så spennende for Atla-pengene at Mr Market går av hengslene (les; overpriset grønn aksje). Alternativt så må HUNT "frede" de siste fire skipene slik at Mr Market er komfortabel med å gi HUNT en premium over NAV (på kort sikt) i forkant av at skipsverdiene stiger.
På den positive siden så er Fredly&co veldig konservative (i tillegg til å være opportunistiske), så nedsiden bør være sterkt begrenset selv "uten" rabatt mot NAV (risikoen er vel i bunn og grunn USDNOK, men vil tippe at Fredly er mindre motivert til å selge på bunn dersom USDNOK stuper).
Med andre ord (dersom vi ser bort fra USDNOK) så er vi da avhengig av en reprising av skipsverdier (hvilket jeg tror vil skje snart, for ECO i hvert fall), eller at HUNT lanserer noe så spennende for Atla-pengene at Mr Market går av hengslene (les; overpriset grønn aksje). Alternativt så må HUNT "frede" de siste fire skipene slik at Mr Market er komfortabel med å gi HUNT en premium over NAV (på kort sikt) i forkant av at skipsverdiene stiger.
På den positive siden så er Fredly&co veldig konservative (i tillegg til å være opportunistiske), så nedsiden bør være sterkt begrenset selv "uten" rabatt mot NAV (risikoen er vel i bunn og grunn USDNOK, men vil tippe at Fredly er mindre motivert til å selge på bunn dersom USDNOK stuper).
awkward
01.03.2021 kl 11:45
6938
Det er vanskelig å si noe på det. Tallene er rimelig klare.
Det blir interessant å se hva som blir del to av Hunter, men per idag så er det ikke store rabatten mot NAV (basert på siste salg)
Håper Fredly har noe interessant å melde fremover - ellers blir det i beste fall sidelengs utvikling her en stund.
Frem til Q3-Q4, hvor markedet burde begynne å ta seg godt opp for VLCC-eierne
Det blir interessant å se hva som blir del to av Hunter, men per idag så er det ikke store rabatten mot NAV (basert på siste salg)
Håper Fredly har noe interessant å melde fremover - ellers blir det i beste fall sidelengs utvikling her en stund.
Frem til Q3-Q4, hvor markedet burde begynne å ta seg godt opp for VLCC-eierne
ks1977
01.03.2021 kl 09:09
7072
Årsrapporten 25.03 kan (...) være en trigger.
Ikke at den bør være noen trigger (uansett hva som står der), men jeg håper i hvert fall at vi får mer informasjon om veien videre både ifht de fire gjenværende damene + hva slags nytt sprell Fredly&co har funnet på nå (med like god utbrodering av casen som det vi fikk for ECO scrubber VLCC i sin tid)
Ikke at den bør være noen trigger (uansett hva som står der), men jeg håper i hvert fall at vi får mer informasjon om veien videre både ifht de fire gjenværende damene + hva slags nytt sprell Fredly&co har funnet på nå (med like god utbrodering av casen som det vi fikk for ECO scrubber VLCC i sin tid)
Trigem
01.03.2021 kl 07:54
7187
Ja, kursen er riktig i forhold til verdien i selskapet hvis de da ikke har ca 40M$ i cash da.
JeanPaul
01.03.2021 kl 07:15
7210
AF uttrykker sin misnøye i media over at kursen er lav. Hvorfor ønsker han en høy kurs, fordi han vil komme seg ut ? En langsiktig eier ville kanskje ikke gjort det samme? (satt på spissen)
Trigem
28.02.2021 kl 22:01
7473
Ja, slaktevekt 4 båter 2,45kr/aksje + 0,55 for ATLA gir 3,1kr/aksje! Ettersom guidingen for Q1 var såpass reservert så er det ingen triggere før om tidligst tre måneder.
Så må man huske på at oljeprisanalytikere ser for seg en oljepris rundt 100$/fatet ila 2021 noe som tradisjonelt sett gjør at den norske krona styrker seg mot $.
Det store MEN her er jo om det er lurt å selge båter, hvis bunnen er nådd som enkelte mener. Da vil jo dette bli en melkeku fremover. Det er sikkert flere gode grunner til å selge også og en av dem kan jo være at Fredly ser at det ikke er mulig å tjene penger i det nåværende markedet? Og hva skal pengene brukes til. Tilbakekjøp av aksjer har jo så langt hatt liten effekt på aksjekursen.
Synes det er dumt at man blir stigmatisert som hausser eller baisser, dette er mine betraktninger i et selskap jeg har vært aksjeeier i siden 2018.
600m59 har du kjøpt deg inn på høy kurs uten å snittet deg ned?
Time will show, sitter stille i båten, mulig jeg kjøper litt i morgen.
Edit:kjapp hoderegning! Skal være 3.0 kr/aksje!
Så må man huske på at oljeprisanalytikere ser for seg en oljepris rundt 100$/fatet ila 2021 noe som tradisjonelt sett gjør at den norske krona styrker seg mot $.
Det store MEN her er jo om det er lurt å selge båter, hvis bunnen er nådd som enkelte mener. Da vil jo dette bli en melkeku fremover. Det er sikkert flere gode grunner til å selge også og en av dem kan jo være at Fredly ser at det ikke er mulig å tjene penger i det nåværende markedet? Og hva skal pengene brukes til. Tilbakekjøp av aksjer har jo så langt hatt liten effekt på aksjekursen.
Synes det er dumt at man blir stigmatisert som hausser eller baisser, dette er mine betraktninger i et selskap jeg har vært aksjeeier i siden 2018.
600m59 har du kjøpt deg inn på høy kurs uten å snittet deg ned?
Time will show, sitter stille i båten, mulig jeg kjøper litt i morgen.
Edit:kjapp hoderegning! Skal være 3.0 kr/aksje!
Redigert 28.02.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
ks1977
28.02.2021 kl 21:22
7522
600m59 har nok rett i at slaktevekta er over dagens kurs (men ikke fryktelig langt over);
Total equity pr Q4 var 271,6MUSD fordelt på 567,7M aksjer etter tilbakekjøp Q4 hvis jeg har notert korrekt. Med USDNOK 8,5 (akkurat nå er USDNOK 8,67, men har svingt rundt 8,5 i hele år og var nede i 8,34 denne uka) så gir det drøye 4NOK/aksje, men det er FØR tilbakebetalingen på 1NOK/aksje), så drøye 3NOK/aksje (Pareto har 3,4NOK tror jeg, har ikke tatt noe dypdykk der for å se om det er mer korrekt enn mitt enkle resonnement her).
I total equity over så har de da 427,2MUSD i skipsverdier, eller 85,4MUSD pr skip. Atla er tilbudt for 84,5MUSD, men er det eldste skipet, så ser ganske korrekt ut (kanskje Pareto har litt ekstra her?).
Overlater til 600m59 eller andre å gripe tak i TA, for der er jeg grønn, men ser da ganske fint ut det chartet for HUNT? (skjønt med mindre det kommer noen spennende nyheter så vil vel HUNT bare følge resten av tank?)
Total equity pr Q4 var 271,6MUSD fordelt på 567,7M aksjer etter tilbakekjøp Q4 hvis jeg har notert korrekt. Med USDNOK 8,5 (akkurat nå er USDNOK 8,67, men har svingt rundt 8,5 i hele år og var nede i 8,34 denne uka) så gir det drøye 4NOK/aksje, men det er FØR tilbakebetalingen på 1NOK/aksje), så drøye 3NOK/aksje (Pareto har 3,4NOK tror jeg, har ikke tatt noe dypdykk der for å se om det er mer korrekt enn mitt enkle resonnement her).
I total equity over så har de da 427,2MUSD i skipsverdier, eller 85,4MUSD pr skip. Atla er tilbudt for 84,5MUSD, men er det eldste skipet, så ser ganske korrekt ut (kanskje Pareto har litt ekstra her?).
Overlater til 600m59 eller andre å gripe tak i TA, for der er jeg grønn, men ser da ganske fint ut det chartet for HUNT? (skjønt med mindre det kommer noen spennende nyheter så vil vel HUNT bare følge resten av tank?)
Trigem
28.02.2021 kl 18:38
7727
Skjønte den kom. Har mine aksjer, har ikke solgt. Hva var/er det som er feil med fremstillingen min på kort sikt (3 mnd?). Og for å si det sånn, tror du en kommentar her vil være utslagsgivende på kursen? Vil vel tro at de fleste har gangsyn og ei Excel-fil der de kan gjøre seg opp sin egen mening?
På mellomlang sikt så ser bedre ut for HUNT som transportør hvis ikke alle båtene blir solgt da, hvilket jeg ikke håper!
600m59, jeg vil gjerne høre din argumentasjon for at jeg skal kjøpe flere aksjer i Hunt, gjerne teknisk begrunnet.
På mellomlang sikt så ser bedre ut for HUNT som transportør hvis ikke alle båtene blir solgt da, hvilket jeg ikke håper!
600m59, jeg vil gjerne høre din argumentasjon for at jeg skal kjøpe flere aksjer i Hunt, gjerne teknisk begrunnet.
Redigert 28.02.2021 kl 18:40
Du må logge inn for å svare
Det ligger i undertonen din at du ønsker kursen ned for enten å kjøpe deg inn igjen etter salg eller få tak i flere aksjer.
Meglerhusene DnbM og Pareto er begge enig i NAV på ca 3,5 nok. så du må nok litt lengre ut på landet for å få tilhørere til NAV på 3 kr
Meglerhusene DnbM og Pareto er begge enig i NAV på ca 3,5 nok. så du må nok litt lengre ut på landet for å få tilhørere til NAV på 3 kr
Trigem
28.02.2021 kl 18:14
9833
Som ks1977 sier "Håper vi får mer kjøtt på beinet om veien videre ifbm årsrapporten 25.03.2021."
For å være litt realistisk:Slaktevekta med dagens dollarkurs med 4 båter er 2,45 kr/aksje(2,2 kr/aksje ved 7,5NOK/$). I tillegg så kommer da salget av Atla på 0,55 kr/aksje. Vil dette utbetales til aksjonærene? Tilnærmet ingen inntjening i Q1 dog i + som gjør at man ikke gnager på EK.
Så får vi se hvor mye markedet legger i uttalelsene fra Fredly for det er vel nå som får denne aksjen til å stige. Håper personlig på at han har funnet på noe skikkelig lurt men man må også vare litt realistisk, ikke bare euforisk!
For å være litt realistisk:Slaktevekta med dagens dollarkurs med 4 båter er 2,45 kr/aksje(2,2 kr/aksje ved 7,5NOK/$). I tillegg så kommer da salget av Atla på 0,55 kr/aksje. Vil dette utbetales til aksjonærene? Tilnærmet ingen inntjening i Q1 dog i + som gjør at man ikke gnager på EK.
Så får vi se hvor mye markedet legger i uttalelsene fra Fredly for det er vel nå som får denne aksjen til å stige. Håper personlig på at han har funnet på noe skikkelig lurt men man må også vare litt realistisk, ikke bare euforisk!
canarias
28.02.2021 kl 15:59
10058
100% enig der 600m59, vær sikker på at Fredly har en genial strategi.
Jeg har ikke tro på at kursen faller tilbake med det første. Momentet på sist fredag tilsier videre oppgang mot 3.3 i første omgang.
Så får vi se da i løpet av onsdag hvem der der som kjøpte mye aksjer etter uttalelsen fra AF.
Klinker selskapet til med fornybar initiativ innen shipping så kan det fort være slutt på å få aksjer under slakteverdi på 3.5
Så får vi se da i løpet av onsdag hvem der der som kjøpte mye aksjer etter uttalelsen fra AF.
Klinker selskapet til med fornybar initiativ innen shipping så kan det fort være slutt på å få aksjer under slakteverdi på 3.5
Trigem
28.02.2021 kl 13:05
10282
OK, 3M$ på 575M aksjer gir selvsagt et enda dårligere EPS.... 0,005$/aksje. Akkurat i dette tilfellet kan man jo ønske seg en svak krone, men ikke når grensa blir gjenåpna og jeg skal til Ullared!
ks1977
28.02.2021 kl 09:07
10597
HUNT har oppjustert CBE for 2021 til 21,5k (mot 20,5k tidligere), så vi er nok på 3MUSD (0,005$/aksje) for Q1.
Håper vi får mer kjøtt på beinet om veien videre ifbm årsrapporten 25.03.2021.
I intervju med Hugo de Stoop på youtube påpeker han at flytende lagring nå praktisk talt er tilbake på normale nivå, mens oljeforbruket allerede ligger på 95-96 (ikke så mye ned fra ca 100 før corona, men tonn-mil er hardere rammet). Det som er negativt er at Kina nå nær har rukket å fylle sine lagre, så vi kan ikke regne med ekstra drahjelp derfra. Skjønt Poten&Partners mener at OPEC+ kanskje er veldig nær ved å redusere kuttene sine (negativt for tonnmil dersom det er for å ta markedsandeler fra USA, men positivt dersom det skjer i takt med økt etterspørsel).
Både mer olje fra Saudi (svovelholdig), samt økt gjenåpning (økt etterspørsel etter lavsvovel) bør være positivt for HFO-VLSFO spreaden. Og holder oljeprisen seg så er det gode penger å hente fra ECO, spesielt etterhvert som tonnmil tar seg opp og vi får mindre slow-steaming.
I tillegg til gjenåpning så er USDNOK noe vi må holde øye med. Før corona så lå den ca på dagens nivå (svingte mellom 7,75 og 9,38 siste fem år, men "stabilt" over 8 og økende spesielt mot slutten av 2019), og etter å ha gått kraftig tilbake fra corona-frykten så har den vinglet rundt 8,50 i hele år. Høy oljepris vil normalt sett gi sterkere krone, mens økt frykt og ustabile børser gir svak krone.
EDIT: 0,005$/aksje ja - kommafeil tidligere
Håper vi får mer kjøtt på beinet om veien videre ifbm årsrapporten 25.03.2021.
I intervju med Hugo de Stoop på youtube påpeker han at flytende lagring nå praktisk talt er tilbake på normale nivå, mens oljeforbruket allerede ligger på 95-96 (ikke så mye ned fra ca 100 før corona, men tonn-mil er hardere rammet). Det som er negativt er at Kina nå nær har rukket å fylle sine lagre, så vi kan ikke regne med ekstra drahjelp derfra. Skjønt Poten&Partners mener at OPEC+ kanskje er veldig nær ved å redusere kuttene sine (negativt for tonnmil dersom det er for å ta markedsandeler fra USA, men positivt dersom det skjer i takt med økt etterspørsel).
Både mer olje fra Saudi (svovelholdig), samt økt gjenåpning (økt etterspørsel etter lavsvovel) bør være positivt for HFO-VLSFO spreaden. Og holder oljeprisen seg så er det gode penger å hente fra ECO, spesielt etterhvert som tonnmil tar seg opp og vi får mindre slow-steaming.
I tillegg til gjenåpning så er USDNOK noe vi må holde øye med. Før corona så lå den ca på dagens nivå (svingte mellom 7,75 og 9,38 siste fem år, men "stabilt" over 8 og økende spesielt mot slutten av 2019), og etter å ha gått kraftig tilbake fra corona-frykten så har den vinglet rundt 8,50 i hele år. Høy oljepris vil normalt sett gi sterkere krone, mens økt frykt og ustabile børser gir svak krone.
EDIT: 0,005$/aksje ja - kommafeil tidligere
Redigert 28.02.2021 kl 15:00
Du må logge inn for å svare
Trigem
27.02.2021 kl 19:40
11195
Blir spennende å se fremover. Etter det jeg forstår så sitter man igjen med 3,5M$ etter Q1, 0,006$/aksje. Vil tro at aksjen (på kort sikt)vaker rundt 2,65 til uti Q2 hvis verden normaliserer seg.
canarias
27.02.2021 kl 17:38
11099
Den nye satsningen til Fredly blir jeg med på, har 550k aksjer nå og vurderer å øke.
Fredly har en av de desidert beste investeringshjernene og jeg er overbevist om at vi vil få en meget bra uttelling i investeringsselskapet
HUNTER GROUP.
Fredly har en av de desidert beste investeringshjernene og jeg er overbevist om at vi vil få en meget bra uttelling i investeringsselskapet
HUNTER GROUP.
kazynor
27.02.2021 kl 09:38
11479
Jeg sitter vel med samme innstillingen som deg, og planlegger å omrokkere ca 50% av Hunter til noe annet så fort kursen har gått litt nærmere snittet mitt. Har vært gode penger ut av dette, men samtidig så ønsker jeg å diversifisere litt
ks1977
27.02.2021 kl 09:33
11498
Nå er jeg på tynn is, men da jeg spurte om det samme i fjor så fikk jeg huden full og klar beskjed om at det alltid er chartrer som velger (for OET sine 4 bareboats så er det derimot OET som bestemmer, men det er vel heller unntaket som bekrefter regelen). Er vel folk her inne som kan bekrefte/avkrefte og utdype hvis man spør i riktig tråd
Ja, jeg har nå ca samme vekting i HUNT og OET (om timingen for oppvekting i OET er god er jo en annen sak, OET steg kraftig frem mot kvartalsrapporten og har dalt siden). Mesteparten av portefølgen min er synlig på Shareville (samme bruker)
Ja, jeg har nå ca samme vekting i HUNT og OET (om timingen for oppvekting i OET er god er jo en annen sak, OET steg kraftig frem mot kvartalsrapporten og har dalt siden). Mesteparten av portefølgen min er synlig på Shareville (samme bruker)
Grylls
26.02.2021 kl 23:43
11826
ks1977, du som er en meget oppdatert aksjonær: Når en TC tegnes for 5-7 eller 12-14 måneder - hvem/hva avgjør lengden?
Har du vektet deg videre opp i OET?
Har du vektet deg videre opp i OET?
ks1977
26.02.2021 kl 19:29
12134
Takk for det. Godt at andre nyter godt av innleggene :) [bare jeg ikke får pepper dersom ting går motsatt...]
Dersom (og det er det store spørsmålet) de nå har tenkt å selge alle skipene i løpet av kort tid så er oppsiden for tankdelen av selskapet begrenset, så da må vi se frem mot neste investeringscase. Dersom de har tenkt å selge skipene ila 12 mnd så er det mulighet for mer oppside (gitt at bruktprisene på ECO går opp slik jeg tror + at USDNOK ikke svekkes sterkt, der har jeg ingen videre formening), og har de tenkt å ruge på de siste 4 skipene til 2023 +/- så er jo caset fortsatt inntakt. Skjønt, nå aner jeg ikke hvor mange skip vi har om 6-12 mnd...
Ellers så har Fredly&co styrt skuta meget godt så langt, og Fredly er ingen dumstut, så det kan jo være at de har funnet noe som er enda bedre enn tank, men akkurat nå blir det litt som å skyte i blinde eller ta på seg skylappene og følge bjellesauen. Dersom man først skal plukke ut en bjellesau så er nok Fredly et godt valg, men jeg ønsker fortsatt å være med i tank og vil også vite hva jeg er investert i i HUNT.
Da jeg først investerte i HUNT så tenkte jeg å bare bli værende som aksjonær også etter tankinvesteringen var over (gitt at de hadde nytt spennende case). Ser ikke for meg at jeg selger meg helt ut av HUNT (da må de i så fall komme opp med et case som jeg ikke tror på), men litt tydelige signal hadde vært å foretrekke.
Dersom (og det er det store spørsmålet) de nå har tenkt å selge alle skipene i løpet av kort tid så er oppsiden for tankdelen av selskapet begrenset, så da må vi se frem mot neste investeringscase. Dersom de har tenkt å selge skipene ila 12 mnd så er det mulighet for mer oppside (gitt at bruktprisene på ECO går opp slik jeg tror + at USDNOK ikke svekkes sterkt, der har jeg ingen videre formening), og har de tenkt å ruge på de siste 4 skipene til 2023 +/- så er jo caset fortsatt inntakt. Skjønt, nå aner jeg ikke hvor mange skip vi har om 6-12 mnd...
Ellers så har Fredly&co styrt skuta meget godt så langt, og Fredly er ingen dumstut, så det kan jo være at de har funnet noe som er enda bedre enn tank, men akkurat nå blir det litt som å skyte i blinde eller ta på seg skylappene og følge bjellesauen. Dersom man først skal plukke ut en bjellesau så er nok Fredly et godt valg, men jeg ønsker fortsatt å være med i tank og vil også vite hva jeg er investert i i HUNT.
Da jeg først investerte i HUNT så tenkte jeg å bare bli værende som aksjonær også etter tankinvesteringen var over (gitt at de hadde nytt spennende case). Ser ikke for meg at jeg selger meg helt ut av HUNT (da må de i så fall komme opp med et case som jeg ikke tror på), men litt tydelige signal hadde vært å foretrekke.
Buyin85
26.02.2021 kl 19:24
12153
God dag for Hunter, men tror en fort faller tilbake om det ikke kommer ytterligere info fra AF/selskapet. I aksjonærvennlig vektlegger jeg at selskapet er forutsigbar. Gårsdagens intervju med at en skal inn i nytt segment, men dog shipping uten ekstra utdypning er for meg svakt.. vanskelig se hvilket segment som skal gi mere oppside enn tank ved hva de selv kommuniserer som bunn av sykelen. Antar kursen står lavere neste fredag om det ikke blir kommunisert ut noe... selv vært inne her siste 6 mnd og er det fremdeles, men trenger noe informasjonen om retning dersom en skal sitte med videre..
Redigert 26.02.2021 kl 19:25
Du må logge inn for å svare
BoatUp
26.02.2021 kl 18:41
12276
Leit å se du ikke har et bedre overskudd. Sitter med godt overskudd mye takket være dine kunnskapsrike innlegg her. Spørsmålet nå er jo om man skal taa sin hatt og gå når vi kommer over 3-tallet en plass, eller om det er noe bedre i vente her.
Helt enig med deg at salget av atla er noe rart, og vi blir stående igjen å lure på om de skal selge alle skipene. Ble ikke mer klart ved Fredly sine utspill denne uken
Helt enig med deg at salget av atla er noe rart, og vi blir stående igjen å lure på om de skal selge alle skipene. Ble ikke mer klart ved Fredly sine utspill denne uken
ks1977
26.02.2021 kl 16:58
12450
Ikke alltid at utholdenhet lønner seg dessverre; Aksjene jeg solgte i dag var praktisk talt snittet for mine aksjer (sett bort fra mine aller første og aller siste aksjer). Bittelitt grønt, men neglisjerbart.
Tanken min med å nedskalere (ikke selge hele) min posisjon i HUNT i dag var todelt; 1) HUNT har vært favoritten min ganske så lenge, men det er et annet tankselskap (som jeg også har aksjer i) som jeg har hatt lyst til å vekte meg opp i over lengre tid. 2) Jeg er veldig usikker på hva HUNT nå har tenkt, om de skal helt ut av tank i løpet av kort tid (les; før vi rekker å høste de største fruktene) eller om de er fornøyd med de salgene som de nå har gjort og vil vente med de siste fire. Vet jo heller ikke hva annet de ønsker å finne på fremover (det kan jo være like bra som tank for alt jeg vet, men jeg må se caset først).
Har nå omrokkert slik at jeg er likt vektet i det andre selskapet (hvor oppsiden på lang sikt ikke er tatt bort) som i HUNT. Mulig det er det som blir vektinga på meg fremover, HUNT har vært veldig bra drevet så langt tross alt, men må vite hva Fredly&co har tenkt videre før jeg bestemmer meg for veien videre.
Tanken min med å nedskalere (ikke selge hele) min posisjon i HUNT i dag var todelt; 1) HUNT har vært favoritten min ganske så lenge, men det er et annet tankselskap (som jeg også har aksjer i) som jeg har hatt lyst til å vekte meg opp i over lengre tid. 2) Jeg er veldig usikker på hva HUNT nå har tenkt, om de skal helt ut av tank i løpet av kort tid (les; før vi rekker å høste de største fruktene) eller om de er fornøyd med de salgene som de nå har gjort og vil vente med de siste fire. Vet jo heller ikke hva annet de ønsker å finne på fremover (det kan jo være like bra som tank for alt jeg vet, men jeg må se caset først).
Har nå omrokkert slik at jeg er likt vektet i det andre selskapet (hvor oppsiden på lang sikt ikke er tatt bort) som i HUNT. Mulig det er det som blir vektinga på meg fremover, HUNT har vært veldig bra drevet så langt tross alt, men må vite hva Fredly&co har tenkt videre før jeg bestemmer meg for veien videre.
iveren
26.02.2021 kl 16:13
12564
Takk, det har vert skrivet mye rart det siste året her på forumet om HUNTER med anbefalinger, og meninger i hytt å pine. Ser det er mange skribenter som har peiling, og mange som bare har skrivekløe. Min oppfordring er at alle som skriver noe er mer ansvarlig/bevist på at nye-unge som ikke har samme erfaring som mange andre lett kan bli påvirket til å ta feil avgjørelse. Slutter med enn takk til Reserven, som jeg ser på som en redelig og dyktig.
Ført å fremst, gratulerer med gevinst på utholdenhet, det var fult fortjent.
Ser det hjelper å grine litt i finansavisene, markedet feirer i dag exit planen av oljefrakt.
Jeg skjønner ikke helt taktikken med å selge aksjer nå, uansett hva planene er må det da være mer spennende en å sitte i et sump i en upopulær bransje, men mye jeg ikke skjønner.
Ser det hjelper å grine litt i finansavisene, markedet feirer i dag exit planen av oljefrakt.
Jeg skjønner ikke helt taktikken med å selge aksjer nå, uansett hva planene er må det da være mer spennende en å sitte i et sump i en upopulær bransje, men mye jeg ikke skjønner.
En tilnærmet horisontal trendkanal er brutt opp på mellomlang sikt. En fortsatt sterk utvikling indikeres, og Hunter Group har nå støtte ved eventuelle reaksjoner ned mot trendlinjene. Aksjen ga også kjøpssignal fra en omvendt-hode-og-skuldre-formasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 2.70 kroner. Videre oppgang til 3.23 kroner eller mer er signalisert. Aksjen har støtte ved cirka 2.60 kroner og motstand ved cirka 3.23 kroner. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Volumbalansen er også positiv, noe som styrker trendbruddet. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp
ks1977
26.02.2021 kl 12:22
12994
Har ikke regnet på FRO sin NAV, men HUNT ligger vel rundt 3,4. Dvs en P/NAV på 0,85.
Det vil være galskap å gi et selskap en verdsettelse på P/NAV > 1 dersom det er "fare" for at selskapet avvikles i nær fremtid. Sånn sett er det uheldig at HUNT nå ser ut til å selge skipene da det bør gi et makstak på P/NAV på 1 (skjønt jeg tror at skipsverdiene for ECO scrubber vil stige godt fremover - ikke overbevist om at det samme gjelder for alle FRO sine skip).
Det sagt så kommer HUNT til å dra inn høyere TCer enn FRO i 2021 (og fremover dersom HUNT fortsetter). Som du sier så favoriserer "høy" (det er spådommer på 100$/fat - DET hadde vært skikkelig stas for HUNT) oljepris HUNT, og det er nå vi ser hvor viktig ECO scrubber er; HUNT grafser til seg nær CBE på sine spotreiser, mens "offisielle" rater subber rundt 0. Når markedet kommer tilbake så kan vi lett regne med 25k premium for HUNT sine ECO scrubber over moderne non-scrubber, og når markedet virkelig tetter seg til så vil vi få en enda høyere premium (for ikke å nevne hva som skjer etter at EEXI trår i kraft og store deler av skipsflåten ikke kan sette opp farten).
Ikke fornøyd med at HUNT ser ut til å gå ut av tank med dette som bakteppe (derav omrokkering av deler av HUNT-aksjene mine i dag), men er samtidig spent på hva Fredly&co har sett som de heller vil gå inn i (redd for at det kan bli mer ørkenvandring som følge av det - med mindre de beholder de siste 4 VLCCene og betaler utbytte fra de - men sikkert bra på lengre sikt)
Det vil være galskap å gi et selskap en verdsettelse på P/NAV > 1 dersom det er "fare" for at selskapet avvikles i nær fremtid. Sånn sett er det uheldig at HUNT nå ser ut til å selge skipene da det bør gi et makstak på P/NAV på 1 (skjønt jeg tror at skipsverdiene for ECO scrubber vil stige godt fremover - ikke overbevist om at det samme gjelder for alle FRO sine skip).
Det sagt så kommer HUNT til å dra inn høyere TCer enn FRO i 2021 (og fremover dersom HUNT fortsetter). Som du sier så favoriserer "høy" (det er spådommer på 100$/fat - DET hadde vært skikkelig stas for HUNT) oljepris HUNT, og det er nå vi ser hvor viktig ECO scrubber er; HUNT grafser til seg nær CBE på sine spotreiser, mens "offisielle" rater subber rundt 0. Når markedet kommer tilbake så kan vi lett regne med 25k premium for HUNT sine ECO scrubber over moderne non-scrubber, og når markedet virkelig tetter seg til så vil vi få en enda høyere premium (for ikke å nevne hva som skjer etter at EEXI trår i kraft og store deler av skipsflåten ikke kan sette opp farten).
Ikke fornøyd med at HUNT ser ut til å gå ut av tank med dette som bakteppe (derav omrokkering av deler av HUNT-aksjene mine i dag), men er samtidig spent på hva Fredly&co har sett som de heller vil gå inn i (redd for at det kan bli mer ørkenvandring som følge av det - med mindre de beholder de siste 4 VLCCene og betaler utbytte fra de - men sikkert bra på lengre sikt)
Jeg ser ingen grunn til at HUNT prises til 0,7- 0,8 av NAV og FRO i dag prises til 1,38 av NAV (ifg. DnB )
Utsiktene fremover med stabilt høy oljepris favoriserer HUNT på alle måter
Utsiktene fremover med stabilt høy oljepris favoriserer HUNT på alle måter
Redigert 26.02.2021 kl 16:13
Du må logge inn for å svare
ks1977
26.02.2021 kl 10:51
13231
Bedre enn dere trodde var mulig og vi fikk rett? Nå må du rulle inn litt da...
Er det TCene for Q4 - som vi alle visste alt om før Q4-rapporten - som du datt av stolen over?
Var det den ENE nye TCen på 28,5k som sjokkerte? (en 12-14mnd som tar hele neste høysesong uten å gi vesentlig premium over spot HUNT får nå)
Eller er det spotratene på 20,8k i Q4 som du datt av stolen over? (i så fall - hva hadde du forventet sett opp mot hva FRO og EURN fikk)
Eller var det guidet spotrate for Q1 på 18,3k? (igjen - hva hadde du forventet?)
Casen til HUNT er ekstremt god, og det er jo nettopp det vi ser utspille seg nå! Det er også derfor FRO, EURN, DHT og de andre vil bli akterutseilt på TCE i årene fremover... Med HFO/VLSFO-spread på 125$ i Singapore så utgjør dette 5k i scrubber-premium (med forbruk på 40tonn/dag). Bunkersprisen på HFO på 400$ i Singapore utgjør 15k pr dag (gitt 37,5 tonn mindre drivstoff for ECO). Så når moderne non-ECO non-scrubber skraper rundt 0, så SKAL HUNT ligge rundt 20k. Dette har vi visst lenge, og det er ingen grunn til å dette av stolen for det. Og for at du ikke skal bli overrasket i fremtiden; når ratene tar seg opp igjen, og/eller dersom oljeprisen fortsetter å stige (og/eller spreaden fortsetter å stige), så vil HUNT sin premium over røkla ØKE (var det et halvt år siden at INSW rapporterte om 25k i forskjell på ratene mellom sine ECO og sine vintage?)
Personlig så omrokkerte jeg 1/6 av mine aksjer i HUNT til en konkurrent i dag. Ikke fordi at jeg ikke lenger har tro på HUNT, men fordi jeg er veldig usikker på hva Fredly har tenkt for veien videre (skal vi selge resten av de 4 VLCCene "nå" så ryker mesteparten av oppsiden i tankinvesteringen). I tillegg så var HUNT min største post, mens jeg nå står med to like store bein i tank (hvorav HUNT er et av de to) samt et par mindre.
Er det TCene for Q4 - som vi alle visste alt om før Q4-rapporten - som du datt av stolen over?
Var det den ENE nye TCen på 28,5k som sjokkerte? (en 12-14mnd som tar hele neste høysesong uten å gi vesentlig premium over spot HUNT får nå)
Eller er det spotratene på 20,8k i Q4 som du datt av stolen over? (i så fall - hva hadde du forventet sett opp mot hva FRO og EURN fikk)
Eller var det guidet spotrate for Q1 på 18,3k? (igjen - hva hadde du forventet?)
Casen til HUNT er ekstremt god, og det er jo nettopp det vi ser utspille seg nå! Det er også derfor FRO, EURN, DHT og de andre vil bli akterutseilt på TCE i årene fremover... Med HFO/VLSFO-spread på 125$ i Singapore så utgjør dette 5k i scrubber-premium (med forbruk på 40tonn/dag). Bunkersprisen på HFO på 400$ i Singapore utgjør 15k pr dag (gitt 37,5 tonn mindre drivstoff for ECO). Så når moderne non-ECO non-scrubber skraper rundt 0, så SKAL HUNT ligge rundt 20k. Dette har vi visst lenge, og det er ingen grunn til å dette av stolen for det. Og for at du ikke skal bli overrasket i fremtiden; når ratene tar seg opp igjen, og/eller dersom oljeprisen fortsetter å stige (og/eller spreaden fortsetter å stige), så vil HUNT sin premium over røkla ØKE (var det et halvt år siden at INSW rapporterte om 25k i forskjell på ratene mellom sine ECO og sine vintage?)
Personlig så omrokkerte jeg 1/6 av mine aksjer i HUNT til en konkurrent i dag. Ikke fordi at jeg ikke lenger har tro på HUNT, men fordi jeg er veldig usikker på hva Fredly har tenkt for veien videre (skal vi selge resten av de 4 VLCCene "nå" så ryker mesteparten av oppsiden i tankinvesteringen). I tillegg så var HUNT min største post, mens jeg nå står med to like store bein i tank (hvorav HUNT er et av de to) samt et par mindre.
danmark1
26.02.2021 kl 10:14
13367
Jeg tror, du har solgt for tidligt. Den næste udmelding der kommer, kan skyde kursen op. Der kan næsten kun komme positive nyheder nu.
Kalle Kurtasje
26.02.2021 kl 10:06
13406
Solgte mye av HUNT idag på 2,92. Har sittet stuck i HUNT siden Januar 2020, hvor første kjøp var på 4,86.
Solgte alle aksjer som ga meg 1 krone i utbytte, og korrigert for dette utbyttet, gikk hele "batchen" i pluss.
Sitter igjen med noen tusen aksjer, så får vi se hva AF finner på?
Solgte alle aksjer som ga meg 1 krone i utbytte, og korrigert for dette utbyttet, gikk hele "batchen" i pluss.
Sitter igjen med noen tusen aksjer, så får vi se hva AF finner på?
Aksjen kan godt stå i 4 kr når AF forteller hva gevinsten på salget av Atla skal brukes til 😁😁
DnB har forresten tatt til vett å øket kursmålet til 3,3, som vanlig veldig konservativt men gir en pekepinn på veien
DnB har forresten tatt til vett å øket kursmålet til 3,3, som vanlig veldig konservativt men gir en pekepinn på veien
Redigert 26.02.2021 kl 09:56
Du må logge inn for å svare
canarias
26.02.2021 kl 09:41
13548
Spennende å se hva den nye shippingsatsingen vil bli Fox, tror det blir meget Bull for oss aksjonærer jeg doblet i Hunter for to uker siden.