ZENA: Transformational production, development and exploration

Slettet bruker
ZENA 25.02.2021 kl 11:25 21935

Zenith Energy

Tunisia avtalene er forventet godkjent innen uker.
Dette vet vi. Zenith blir eier av 45% av Sidi El Kilani Concession (SLK) og Current production output, solely at natural flow, is approximately 550 bopd.
550 x 0,45 andel = 247,5 boe/d til Zena.
247,5 boe/d * 67 dollar fatet x 8,34 dollar = kr. 138.298 I daglig omsetting før omkostninger
Kr. 138.298 x 365 dager = kr. 50.478.788 årlig omsetting.


I siste intervju med AC snakket han om felt som kunne gi produksjon på 18-20000 boe/d.

https://youtu.be/ZvaZpwYF5I8

Si vi klarer kun 5000 boe/d x 67 dollar fatet x 8,34 = kr. 2.793.900 x 365 = 1 milliard og 19 millioner.

Nå må folk våkne og forstå at de ikke må selge på 13 øre!

Markedsverdi i dag kr. 135 millioner.

https://live.euronext.com/nb/product/equities/CA98936C1068-MERK


VI må heller ikke glemme:

The Tilapia licence is located in the Lower Congo Basin, the main reservoir and exploration targets are all pre-salt Lower Cretaceous age. Existing production is from the Pointe Indienne Fm (Tilapia sandstone R2).

Recent drilling activity in well TLP-103C drilling has confirmed the potential of the Mengo sandstones in the Tilapia licence, one of the most productive reservoirs in the onshore Congo Basin.

The exploration target, the Djeno sandstones (Hauterivian age), are an exploration target which has successfully been tested during recent drilling activities in well TLP-103C. This reservoir has recently emerged as a potentially prolific horizon in Congo with significant discoveries being made in the Nene-Banga and Litchendjili offshore fields. Wells drilled in these licences produced between 1,000 to 5,000 barrels of oil per day following fracking.

Redigert 25.02.2021 kl 11:34 Du må logge inn for å svare
gravemaskinen
05.03.2021 kl 09:05 5256

kjedelig å ikke ha mere midler til å handle akkurat for øyeblikket....latterlig ordrebok...zzzzzzzzzzzzzzzzzz, vekk meg når noe av interresse skjer

Redigert 05.03.2021 kl 09:05 Du må logge inn for å svare
flingaas
05.03.2021 kl 09:33 5146

Vilt å se noen kaste fra seg aksjene sine på 0.125. Riktignok bare noen tusenlapper, men like fullt - tålmodighet er en dyd.
Slettet bruker
06.03.2021 kl 10:58 4809

Har fulgt disse trådene fra ca november, og har satt en passe behagelig (på grensen til ubehagelig) andel av mine høyst "hobbybaserte" investeringer i dette instrumentet dog ikke før i 2021.

Haussing og baissing er å forvente, og forstår fullt ut både dårlige erfaringer og behovet for å skape litt bevegelse for å småtrade for alle grunner man måtte ha til det. Helt som forventet.

Jeg forundrer meg dog litt over utålmodigheten og det som fremstår som....svært lite kjennskap til forvaltning og politisk styre/status i de landene en som investor har valgt å putte kapitalen sin i.

La oss fokusere på Tunisia som alle venter veldig på nå...det er ekstremt enkelt å lese seg opp på den politiske situasjonen i dette landet og åpenbare indirekte årsaker til at en godkjenning av parlamentariske organer har og kan fortsatt ta tid (men også kan ligge like rundt hjørnet).

Tunisia er særegent med hvordan de har løst det å balansere sekulære og religiøst motiverte partier sammen med diverse interesser og de har endt med en hybrid hvor presidenten mekler mellom parlamentarikere som ikke skal kunne danne egen flertall (må inngå koalisjoner). Tilsynelatende vil den parlamentariske kabalen etter fjorårets valg nå kunne falle på plass - selv om det definitivt fortsatt er skjørt.

Det er et stort ønske om nye reformer som vil kunne øke tilliten til også oljeproduserende aktører - men gitt den store polariseringen, covidtrøbbel og behovet for inntekter raskt er det lite som tyder på at det er dette som stopper pågående prosesser.

det beryktede stempelet handler ikke bare om en vilje til å stemple - men også anledning (møte og agenda) og et organ med mandat til å stemple. Dette er ikke noe AC kan styre, eller noen andre selskaper. Vi på vår side kan ta en kalkulert risiko - eller ikke.

For meg er det verdt risikoen, og kunnskapen gir meg roen til å sitte pent stille i båten.

Gitt alle de spekulasjonene som pågår her og det jeg oppfatter som i enkelte tilfeller begrenset kjennskap til egne investeringer - er jeg ikke overrasket om en investorcall nærmest blir en voksenopplæring i hvilke forutsetninger man opererer under.

Det er voldsomt mye god informasjon i trådene her om ressursene og selskapets interesser.
Anbefaler i tillegg et par nettsteder som startsted for å lese om det helt grunnleggende om Tunisia, alt ER ikke positivt og trygt - men det er tydelige mekanismer i spill og på ingen måte behov for afrikanske karikaturer for å beskrive situasjonen.

Kommentarer og forståelse:
http://arabcenterdc.org/?s=Tunisia

Santander sin helt enkle oversikt:
https://santandertrade.com/en/port
al/analyse-markets/tunisia/economic-political-outline?url_de_la_page=%2Fen%2Fportal%2Fanalyse-markets%2Ftunisia%2Feconomic-political-outline&&actualiser_id_banque=oui&id_banque=0&memoriser_choix=memoriser#political



Herman*
06.03.2021 kl 12:52 4711

Det er bra med arabere med lokalkunnskap, men du bommer allikevel litt. Det er ikke vi som aksjonærer som bare synser kunnskapsløst om prosessen i Tunisia. Zenith har lokale rådgivere som følger opp prosessen og briefer AC. Han har så gjentatte ganger antydet-også etter de politiske urolighetene, at dette er meget nært forestående. I samtaler med meg har han også antydet at dette bare er en ren formalitet, og dette inntrykket har han også skapt i andre sammenhenger. Nå er han i Tunisia for å sikre fremgang i prosessen (ref børsmelding), og mange av oss spekulerer i at dette ikke bare dreier seg om en enkel formalitet. Hvis vi tar feil, er jo dette indikativt på at «fredelige og demokratiske» Tunisia er nesten like mye jalla jalla som andre afrikanske land hvor Zenith også har ambisjoner. Det er ikke slik at en må ha stor ekspertise på lokale afrikanske forhold for å ta en posisjon i Zenith, da en bør kunne basere seg på guiding fra selskapet. Og ja... litt voksenopplæring er helt på sin plass, da jeg antar at 95% av aksjonærene er private småaksjonærer og de større institusjonelle og profesjonelle investorene i stor grad glimrer med sitt fravær-enn så lenge.
Slettet bruker
06.03.2021 kl 13:01 4694

Veeel...jeg er en telemarking med generasjoner så langt vi kan spore så langt ut av Norge som Sverige....så det storpolitiske jeg snakker om er noe så banalt som å kunne forstå hva som skjer i verden rundt seg.

Og det har vært vesentlig utvikling i dette landskapet siste halvåret i Tunisia. Så det en har guidet på forandrer seg fort uten at det er børspliktig å gi noen som helst oppdatering. Hvorfor skulle det være det, det er allment tilgjengelig kunnskap hva som til enhver tid skjer politisk i det enkelte land.

Og som jeg sier, jeg vet også stempelet er fasiten....men hvem som setter det og Evt når ja der kommer uroen inn. Og ja: helt enig i at dette definitivt er mer komplekst enn formaliteter
Redigert 06.03.2021 kl 13:04 Du må logge inn for å svare
lutefish
06.03.2021 kl 13:55 4635

Nok en Laaaaaaaaaaaaaang helg .

Tunisere er som de fleste folk ved middelhavet et blandingsfolk . Tror det er mer berberblod enn araberblod , Berberene haddevært der i tusener av år før araberene kom omkring år 700.
Nano Rekyl
06.03.2021 kl 16:37 4487

Bare å finne seg litt lut i glasset og nyte helgen! Ha ellers en fin fin helg alle sammen!
gravemaskinen
07.03.2021 kl 08:45 4096

KURD EAGLE skrev Innlegget er slettet
Gikk 3 gangen dagene etter tilapia ble meldt... Får vi 3 gangen viss /når Tunisia kommer tro? Tunisia vil nå endelig gi betydelig inntekter..
Slettet bruker
07.03.2021 kl 10:05 3982

La oss håpe det! 36 øre = 360-390 mill i børsverdi!

Tenk om selskap lykkes med 5000-20.000 boe/d slik AC sier!

Da kan du fort si 10x opp fra dagens kurs!!
Stockdance
07.03.2021 kl 10:06 3976

Den gikk vel i løpet av noen dager fra ca 3,7 øre til nesten 20 øre intradag?
Stockdance
07.03.2021 kl 10:09 3962

KURD EAGLE skrev Innlegget er slettet
Først tenkte jeg det ikke kunne medføre riktighet at Zenith kunne spille noen rolle her, men kanskje har du et poeng likevel... Zenith har vel sagt de skulle produsere annet C19-utstyr?
Slettet bruker
07.03.2021 kl 10:13 3945

KURD EAGLE skrev Innlegget er slettet
Får håpe du har rett! 🙏
Herman*
07.03.2021 kl 16:22 3732

KURD EAGLE skrev Innlegget er slettet
Det er mulig jeg ikke er flink nok til å google, men slik jeg forstår det så får Tunisia vaksiner fra USA, UK og Pfeizer Belgia?). Er det noen som har en link som viser at de har fått til en betydelig særavtale med UK? Hvis dere tror det er AC som har fikset store mengder vaksiner for Tunisia, så er jeg veldig nyskjerrig på å høre hvordan dette skal ha gått til. For øvrig er jo Zenith strengt tatt et kanadisk selskap.
X-43 scramjet
07.03.2021 kl 16:37 3700

Bra at folk blir friske igjen med vaksiner. Nå trenger Zena cash flow, det får de med Tunisia stempelet. Og så er det snakk om Nigeria tildelt slutten av mars? Hvis de 2 kommer på en gang blir det kjempe kurshopp.
Herbius
07.03.2021 kl 17:29 3623

Det er super optimisten også spændt på at høre 🙈🙈😂😂👍👍
Herbius
07.03.2021 kl 17:35 3600

Those familiar with the terms of the Tunisian acquisition will know that in addition to the 45% interest in the 204 sq km Sidi El Kilani concession, which contains the SLK Oilfield, ZEN will also acquire a working interest in the approximately 2200 sq km N Kairouan Permit. The extent of the permit area is shown on a map on the ZEN website via operations/Tunisia.

It is worth noting in view of the recent references to Upland Resources that UPL's 4004 sq km Saouaf Licence occupies the area immediately north and west of the two most northerly blocks of ZEN's N Kairouan Permit area.

The most recent [15.02.2021] RNS from UPL confirms 15 potential plays within the Saouaf area centred on a Mesozoic [Lwr Cretaceous Ressas Formation reef deposit on a Jurassic, Nara Formation platform, with shale seal.] carbonate platform and an unspecified Sub-Salt target of at least four structural highs of between 61 & 192 sq km in extent. Limited legacy drilling in the area indicates gas reservoirs, estimated at P50 [Best] of 1.1 TCF [= 183 Mboe ie oil equivalent] from the best prospect with a 22% probability of success. There is also the SNJ oil prospect [based on well SNJ-1] with an estimated 42Mbbl, not mentioned in this RNS. Upland consider their data acquisition and analysis sufficiently advanced to justify inviting applications for a potential farm-in.

Whilst I do not anticipate ZEN having any interest in that latter respect, it is nevertheless significant that the Saouaf area does offer such prospectivity and is adjacent to the N Kairouan Permit area. A geo-structural map of Saouaf on the UPL website, although out of focus and therefore largely useless, does however show the SW Enfidha structural high[?] as extending into the N Kairouan area, and a regional NE-SW structural trend which should favour the development of other such highs into ZEN's acreage. The Kairouan Basin [ a geologically defined area] was the subject of a study by OMV geologists in 2017 which incorporated the 2D & 3D seismic from the N Kairouan Permit area and concluded that the Sidi El Kilani Field is a structural high elevated by a Triassic salt diapir above Palaeozoic basement. If the latter includes similar fluviatile reservoir rocks to those of the S Tunisian Palaeozoic Berkine-Ghadames Basin there is the prospect of a new major oil province in the sub-salt zone within the Kairouan area.

Although Saouaf does not appear a likely target for ZEN acquisition there are others which do and upon which I could post details if of interest to anyone. Otherwise I shall await further news.
AGEOS.
lutefish
07.03.2021 kl 18:06 3555

KURD EAGLE skrev Innlegget er slettet
Hva i all verden skulle ZENITH Energy ha med Coronavaksine fra UK å gjøre . ? Helt usannsynlig . Like usannsynlig som at Zenith skulle begynne å produsere PPE utstyr .
Herman*
07.03.2021 kl 20:17 3383

https://www.africaoilandpower.com/2021/02/08/nigeria-sees-500-million-in-signature-bonuses-from-marginal-field-round/

Denne artikkelen et fra feb. Virker som de har dratt dette ut for å tyne maksimalt ut av interessentene. Er vi heldige får vi positive nyheter innen utgangen av måneden.
KURD EAGLE
07.03.2021 kl 21:34 3251

Lutefish. Noe kanskje du ikke forstår ennå er at, for at det skal minimalisere risiko for krig i Tunisia, så må et stor mektig land i NATO tjene på det.
Tunisierne får stabilitet i området, og UK får bedre økonomisk avkastning av Tunisia. En annen land tørr ikke gå inn i Tunisia drive økt politiske problemer. Fordi de blir redd av UK som er et NATO land feks. Og samtidig UK bringer muligheter og fordeler til landet som for eksempel vaksine, og ikke minst Tunisierne tjener på salg av olje.

Dette er ikke et direkte bytte olje mot vaksine men det er en kommunikasjon. og et rykte som kan dempe negative politiske spiller mot Zena.


DNO i Kurdistan har bringet stabilitet i området. Norge tenker på DNO om det blir politiske problemer, kurderne tenker på stabilitet og salg av oljen. Begge tjener her.

Grunnen til at Irak falt i 1990 det var fordi Saddam Hussein ønsket ikke utenlandske olje mygg i landet. Det er slik det fungerer nå fremdeles. Et svak Irak et sterkere UK. Hvem tror dere styrer oljen i Kirkuk? . Det er UK selvfølgelig. Men egentlig det er USA som ønsker å ta området. så både USA og England til tider har politiske problemer med å bli enige om hvem som skal styre hvor!!



Det er i hvert fall min oppfatning av denne casen . Det ser bra ut for Zena, signalet er Vaksinen fra UK.

Eier 1 mil askje, snitt 12,7øre. Vi får håpe det blir 1 kr pr askje minst.
Slettet bruker
07.03.2021 kl 21:49 3201

Håper de lykkes og at det kommer konkrete news som setter fart i aksjen!

Gjerne 1 kr🙏
Fluefiskeren
07.03.2021 kl 22:00 3167

Det der kvalifiserte i hvert fall ikke til å få en jobb i Nupi.

EDIT:
Og hvor kommer disse båndene til UK fra? De har sterke bånd til Frankrike (de var under franskt protektorat’) samt til Italia. Men til Storbritannia?
Redigert 07.03.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Ronny Pøbel
07.03.2021 kl 22:17 3100

Med to kasser vaksiner og en kasse dollar ble det endelig stempel?
Slettet bruker
07.03.2021 kl 22:20 3078

Leser jeg rett att dei trur på nyhet denne uken?,
Nano Rekyl
07.03.2021 kl 22:22 3075

Er dette tilfelle så blir dette utrolig spennende fremover! Takk for deling Stockdance! Ønsker alle en riktig så god søndag!
Herman*
07.03.2021 kl 22:25 3058

Det er ikke snakk om et stempel fra myndighetene, men det hevdes at visse kilder sier at Zenith har kjøpt et produserende felt med et potensial (?) på 25000 f/d. Tja, vi får se da vet du. Hadde jo vært fint med et stempel også, så får selskapet noe i balansen.
gravemaskinen
07.03.2021 kl 22:31 3025

Vi får nå se... Stemmer ryktet blir det en finfin uke i vente
Nano Rekyl
07.03.2021 kl 22:34 3009

Limer inn fra linken til Stockdance her:

Zenith Energy Tunisia signed
Quote
Post Sun Mar 07, 2021 8:15 pm
My Algerian contacts based in Tunisia who are close with Mr Saied have confirmed Zenith Energy which are listed on the lse will announce news this week that they have acquired a very good asset there which will be already producing. I will be investing heavily Monday and holding if the news has not already been released as this asset has the potential of up to 25, 000 bopd.
KURD EAGLE
07.03.2021 kl 22:38 2989

Kanskje en fransk olje mygg får også lisens et annet sted. Vi vet ikke. Vi ser bare overfiske nyheter.
lutefish
07.03.2021 kl 22:56 2927

Det neste er vel at du forteller oss at du er utenrikspolitisk medarbeider i NRK . Jeg tenkte meg det nok ! Tror du virkelig på de konspirasjonsteoriene du fremsetter om UK og USA . Høres ut som russisk politiker fra Sovjettiden . Selv om mange briter er nostalgiske og lengter tilbake til Rule Brittania og derfor stemte for Brexit så er det ikke dermed sagt at ikke også en stor del innser at imperiets at dager er talte. Når det gjelder USA så er det klart at de av geopolitiske grunner heller ser at vestlig innflytelse i gjelder istedenfor russisk , men det har ikke så mye å gjøre med olje lenger. Med skiferoljen er USA i dag selvforsynt med olje , i motsetning til tidligere da U.S.A i mye større grad var avhengig av import .
Slettet bruker
13.04.2021 kl 09:46 2021

Pengene fra EZZAOUIA tikker inn på konto til Zena og skaper cash flow. Noen som vet når oljen som er lagret fra EZZAOUIA felt kan selges?
Slettet bruker
09.06.2021 kl 09:40 1453

Her må man ha tålmodighet. Synes det fremstår som merkelig at Tunisia bruker så lang til å stemple 2 avtaler som er kjøpt og betalt.


Olja mot 73 dollar fatet. Når Zenith får selge fatene de har på lager. Blir det da solgt til dagens oljepris?

Hvor mange fat har de krav på nå?
Hvor mye blir det i dollar/ kroner?