Cyviz; Norges mest spennende selskap?

Kontrarian
CYVIZ 25.02.2021 kl 11:43 33494

Mulig et selskap som har gått under radaren til de fleste, men verdt å ta en titt på.
Ikke mange selskaper i Norge som kan reklamere med følgende:
- Cyviz har blitt valgt av Microsoft Corporation til å sammen designe, utvikle og levere nestegenerasjon visuell samarbeidsløsninger for Microsoft Technology Centers (MTCs) over hele verden.
- Cyviz har blitt tildelt en kontrakt til en verdi av 5,8 millioner kroner for levering av systemer til et militært kommandosenter i Sørøst-Asia.
- The U.S. Department of Defense continues standardization on Cyviz solutions.
- Flere kunder er på Fortune 500 listen.

Både styret, ledelse og topp 20 største aksjonærer inneholder mange flotte personer.
Styreleder og aksjonær; Ole Jørgen Fredriksen, langs fartstid som grunder og utvikler innen videoteknologi!
Jens Rugseth (Crayon) har kjøpt seg opp og er en av de største aksjonærene.

P/S på 2,3 for et selskap som har uttalt mål om 30% vekst i tiden fremover, konkurrent Pexip har bedre EPS, men har en P/S 17.
Cyviz har 47 mill i kontanter og en margin på 46%(!)

Definitivt et selskap som er verdt å ta en titt på!
https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/02/22/7630485/rugseth-og-syversen-kjoper-stor-post-i-cyviz?redirect
https://www.cw.no/artikkel/videokonferanse/vil-gjennomfore-emisjon-pa-50-til-75-millioner-kroner-forbindelse-med
Redigert 25.02.2021 kl 12:16 Du må logge inn for å svare
Igjr
27.04.2021 kl 10:38 14012

Jeg er enig med deg at dette Cyviz har lav MCAP i forhold til kontraktsverdi og gode utsikter fremover. Absolutt er en aksje som jeg har troa på og ikke kommer til å selge med det første.
Kortskalle
27.04.2021 kl 09:55 14046

Takker for tilbakemelding @dubium og @Igjr.
"all in" referansen min var mer hypotetisk enn reell. Men essensen er spørsmålet om hvorfor man ikke "bør" satse på et selskap som Cyviz, da jeg sliter med skjønne den lave MCAPen med alle positive indikasjonene som framkommer?
Igjr
27.04.2021 kl 09:23 14084

Mange gode poenger du nevner ovenfor her @Kortskalle.

Synes at Cyviz har ligget i "dvale" en par måneder nå, men er overbevist at vi skal videre oppover om ikke så alt for lenge basert på det du skriver ovenfor. Årsrapport for Cyviz på torsdag kan gi en positiv utvikling? Skulle helst ha sett noen anbefalinger og kursmål for Cyviz også (har ikke sett noe rundt dette enda).

Om man skal gå "all in" ønsker jeg ikke å uttale meg om! Jeg har troa på kort og lengre sikt, og har en god vekt av Cyviz i min portefølje.
dubium
27.04.2021 kl 09:03 14098

Man vill väl inte gå all-in i aktier med låg omsättning och lågt antal aktier som man inte kan komma ur om det behövs t.ex. om man behöver sina pengar eller om det blir börskrasch. Eller ja, man vill väl inte gå all-in i någon aktie men verkligen inte sådana med låg omsättning och lågt antal aktier. Tyvärr är ju ett stort problem på aktiemarknaden just handeln med aktierna, den tekniska biten. Det hade behövts kraftigare "market making"-åtgärder för att alla ska kunna köpa och sälja det antal aktier de vill ha, när de behöver det. Utan att påverka kursen eller behöva ta stora förluster bara för att man vill ut.
Kortskalle
27.04.2021 kl 08:45 14121

Jeg er relativt ny på aksjemarkedet, men jeg kom over cyviz i januar gjennom dette forumet, og la en inn en post på omtrent 20k.
Nå har jeg fulgt selskapet siden, og prøver å få med meg alt som skrives her og andre medier.
Men det jeg lurer på er om hvorfor man ikke går "all-in" i et selskap som Cyviz?
Nå er dette forumet her generelt bull til det meste, men hva jeg har forstått av aksjen er:
- Knallsterk ledelse med godt kontaktnettverk
- Investor Rugseth ser kjempe potensialet og har kjøpt seg inn med en god andel
- Selskapet har hatt 5-8 (husker ikke helt) børsmeldinger som viser til nye kontrakter siden januar.
- i løpet av våren har det vært 7-10 jobbannonser hos Cyviz, som viser til økt arbeidstrykk(?)

Med en MCAP på 630 MNOK, lurer jeg på hvorfor man ikke går "all in"? Det må da være en god mulighet for at aksjen skal stige 2-5 gangern innen et par år?

And0
20.04.2021 kl 10:52 14334

Fikk selv øynene opp for dette selskapet nylig og likte intervjuet med Rugseth i kapital. Hvordan ser dere for dere selskapet i nær fremtid? Fått med meg fase 2 av Microsoft avtalen. Andre potensielle triggere som kan ligge til grunn i Q2?
Igjr
19.04.2021 kl 13:53 14472

Intervju med Jens Rugseth i kapital der han sier litt om sine investeringer i Cyviz og forhold som han mener ligger til grunn for at firmaet skal kunne bli en suksess. Veldig positiv at en såpass sterk og langsiktig investor med mye erfaringen innafor "lignende" bransje er med på eiersiden.

https://kapital.no/portrett/2021/04/18/7648494/portrett-med-en-av-oslo-bors-storste-it-investorer-jens-rugseth.
Kontrarian
16.04.2021 kl 12:06 14626

Før eller siden vil disse kontraktene gi seg utslag for Cyviz både regnskapsmessig og i markedet!

Oslo (TDN Direkt): Samarbeidsavtalen mellom Cyviz og Microsoft beveger seg nå over i fase 2, en fase med verdi på 25 millioner kroner (2,9 millioner dollar).
Det melder selskapet torsdag.

Mens første fase bestod av kontrakter for 5 amerikanske lokasjoner, består fase 2 av en utvidelse til 4 nye byer i Europa og Asia, fremgår det. Første fase var verdsatt til 33 millioner kroner (3,9 millioner dollar, se TDN-artikkel 24. februar).

- Vi utvikler oss mot en global dekning av Microsoft Technology Centers, hvor det distribueres Cyviz-teknologi som standard og foretrukket løsning. Det er en kraftig demonstrasjon av Cyviz 'globale tilstedeværelses- og leveringsmodell, en viktig faktor for Microsoft for å inngå dette partnerskapet, kommenterer konsernsjef Espen Gylvik i Cyviz.
Martin10
15.04.2021 kl 11:26 14698

Blir bare bedre og bedre. Microsoftavtalen over til fase 2 med nye investeringer.
Igjr
15.04.2021 kl 10:47 14718

Samarbeidet med Microsoft fortsetter som resulterer i ny kontrakt, samt gode indikasjoner på videre samarbeid og muligens nye kontrakter
https://newsweb.oslobors.no/message/530284

Utrolig positiv nyhet og Cyviz fortsette bare med å få nye kontrakter. 14 dager til årsrapporten slippes. Hva tenker dere om videre vei for Cyviz kursmessig?



Martin10
12.04.2021 kl 09:00 14834

Et spennende selskap som hanker inn den ene avtalen etter den andre. Kundene er blant verdens største selskaper og myndigheter. I det siste er det avtalen med Microsoft, Accenture og forsvarsdep. i USA som er blant de mest kjente. Gode produkter, gode folk og dedikerte investorer. Dette blir bra.
Igjr
06.04.2021 kl 21:24 14998

Fikk ikke med meg denne kontrakten i påsketiden: https://newsweb.oslobors.no/message/529461

Cyviz fortsetter og lande kontrakt på kontrakt. Omsetningen og interessen for aksjen er dog laber. Håper på en liten boost av publistet og at noen før øyne opp så skal vi videre ut på Nord-Reise :)


oggg
30.03.2021 kl 11:40 15179

Oslo (TDN Direkt): Cyviz samarbeider med Accenture, og har blitt tildelt kontrakt for å levere utstyr med Cyviz-teknologi til Expo 2020 Dubai.
Det skriver selskapet i en melding tirsdag. Kontrakten inkluderer Cyviz sin neste-generasjon visuelle samarbeidssystemer for kunde- og mediaintervjuer, interaktive samarbeidsworkshops og partnermøter. Ifølge meldingen er Expo 2020 Dubai planlagt til å bli avholdt 1. oktober 2021 til 31. mars 2022.

Lars Henrik Bjerke Lars.Henrik.Bjerke@tdndirekt.com
Igjr
25.03.2021 kl 12:46 15323

Ekstraordinær generalforsamling ble gjennomført i går. Kapitalforhøyelse med Karbon invest som nå blir sittende med en enda større aksjepost. I tillegg går Rune Syversen fra Karbon invest inn som styreleder.

Kan vi forvente noen spreke nyheter fremover? Oppkjøp eller andre strategiske endringer når karbon invest har posisjonert seg såpass som de nå har gjort.
Kingen
25.02.2021 kl 12:09 15692

Må huske å skrive inn ticker:)