Og der smalt bobla

xNorseman
RECSI 25.02.2021 kl 11:51 10318

Finansredaksjonen har kommet med ny podcastepisode på Spotify i går som heter "Og - DER smalt boblen". Der forklarer de gått hvorfor vi har hatt nedgang i de grønne aksjene den siste tiden og hvordan denne 10 års renta på obligasjonslån har steget og det påvirker vekstaksjene negativt. Anbefaler alle å høre på denne episoden, tar bare 19min. Og til dere som har hørt på den hva synes dere? Er det nå man skal gå over fra vekstaksjer til verdiaksjer? Allikevel så burde jo Recsi ha høyere avkastning enn verdiaksjene pga alt det som skjer femmover.
Gunnar88
25.02.2021 kl 14:31 4144

Helt greit at den følger bunnen, så lenge den ikke bryter under.
Odi.1
25.02.2021 kl 14:37 4078

Ja, frem til 2022 , og til da er det ikke solgt en pose i Moses til det Amerikanske markedet. Så dette er risiko sport NR1
Bedrifter og innbyggere kan ikke få regninger som han stakkaren som fikk 60K faktura for å holde varmen for å overleve.
Realitets sjekken vil sige inn litt etter litt.
Skal det konkurrere som Amerikanerne er 100% opptatt av , så må de kjøpe det billigete , og det kommer fra Kina som har over 80 % av produksjon ,og markedet i verden.
Redigert 25.02.2021 kl 14:41 Du må logge inn for å svare
nucleus
25.02.2021 kl 14:40 4028

Mye fokus på Moses Lake anlegget, gekk jo med dundrende minus.. nevnte anlegg med Jens Ulstein - Moe. Så kom helbreder Røkke inn. Yulin verdier for REC Silicon, ble nullstillt? Jaja.. Helbredelse av Røkke, må nok sterk lut til..
Slettet bruker
25.02.2021 kl 14:47 3937

Ser det kommer nye folk innom, som ikke har peiling på selskapet, teknologien eller caset, men det er bare hyggelig. Jo fler som tilfeldigvis kommer innom og skriver, jo mer vet jeg at ting er på riktig vei.
Slettet bruker
25.02.2021 kl 14:50 3900

Skjønner at du er fan av Elkem, men ikke kom inn her og lat som du har peiling på noe du ikke har.
Intravenøsiu
25.02.2021 kl 14:58 3832

Hele verdikjeden for silisium, både for sol og semi markedet er kritisk infrastruktur,EU har allerede annonsert voldsomme investeringer, til tross for at den eneste produsenten innenfor EU har mye høyere strømutgifter sammenlignet med USA.

Det er nå en overlapp på silisium for halvleder og sol på enkelte områder, spesielt den typen som brukes i IBC type paneler, med andre ord kapasitet innenfor silisium for sol kan være en ekstra backup or å forhindre flaskehalser som man nå ser i chip produksjonen.

Selvfølgelig kommer det fullstendig verdikjede i USA
Redigert 25.02.2021 kl 14:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2021 kl 15:05 3756

Hva med å sette seg litt inn i ting før du slenger ut ord, som forøvrig fremstår veldig lite gjennomtenkte.
strider1
25.02.2021 kl 16:35 3261

16,6 er hvertfall jeg fornøyd med å få mer aksjer på
Slettet bruker
25.02.2021 kl 16:42 3083

Ja slik jeg ser det.
Vil helst ikke se den går under der nå... får håpe den spretter fort opp derifra hvis den beveger seg ned dit. Vi har falt mye nå .... en dobbel bunn hadde vært betryggende. Ikke gøy se kursen for øyeblikket, men vil se at den støtter seg på bunn, men håper vi får en rekyl opp snart...

nucleus
25.02.2021 kl 17:03 2836

Handelskonflikt USA - Kina har ramma Elkem også, bare så det er nevnt. Solgte mine aksjer i REC Silicon denne uken. Fekk "for mye juling" av kvartal rapport og omtale i finansavisen, likeså bedre med 200 % avkastning en ikke noe i heltatt. Røkke har litt av en jobb å stable selskapet på riktig spår. Folk får tenke hva de vill, er jo hensikten med et børsforum. Så må en tolke informasjon begge veier og ikke kun haussing. Det er mye hvis..
Slettet bruker
25.02.2021 kl 17:11 2707

Det innlegget det inneholdt en ting man ikke visste. Du tok ut 200%. Veldig intr, så flink :)
Slettet bruker
25.02.2021 kl 17:18 2626

Hva som er rett spor er jo en diskusjon i seg selv...
Er det aksjekursen eller selskapet du sikter til?

Jeg mener jo at selskapet i aller høyeste grad er på riktig spor. De har signert avtaler med både VP (solar) og Group 14 (batteri) - og regner med de har så stor produksjon at ML vil være i full drift innen 2023.

Nå sier TT at det er flere batteriselskaper som konkurrerer med å bli kunde av RECsi.

Det hvite hus offentlig gjorde i går at de skal satse på å styrke USAs posisjon som produsent av batteri - og semiconductor.

Selskapet har gjennomført emisjonen som skal gå til å effektivisere Butte, og restarte ML.

I mine øyne kommer Røkke inn i et selskap som har hatt det tøft, men som er på rett spor.

Aksjekursen derimot priser ikke en gang inn verdien av ML, og knapt nok Butte.

(Butte med ebidta 50 millioner dollar vil kunne med forsiktighet - 15 x - prises til 750 millioner dollar som er litt mer en dagens sluttkurs).

Med Røkke vil nok aksjekursen stige flere ganger, og nye avtaler vil helt sikkert inngås - men selskapet er, uavhengig av dagens kurs, på rett vei.
Bullen
25.02.2021 kl 17:40 2333

Utrolige mange som vet mye om Rec. Det rables opp mengder av logiske argumenter. Enkelte er så fascinert av sine egne argumenter, at her skal alle pengene inn. De som mener noe annet får så hatten passer. At kursen detter fra 25 til 17 er manipulasjon, truseskvettere osv.
Jeg tror også på Rec og kom meg inn på 16,68. Tror at fallet som for øyeblikket rammer alt grønt , treffer også Rec. Grønn filosofi har kommet for å bli og det er sterke politiske krefter over hele verden som pusher på. Når korreksjonen er over kommer nok Rec til å fortsette turen oppover.



Slettet bruker
25.02.2021 kl 17:55 2183

Problemet med kritikere er at de som er her inne serverer så utrolig svake argumenter eller så er de direkte idioter.

Sjeldent noen kommer med kritiske syn på en ordentlige måte.
Slettet bruker
25.02.2021 kl 18:19 1915

Sirbalo, det er et viktig poeng du nevner og istedenfor å kalle det en boble som mange småaksjonærer ikke helt vet hvordan de skal definere, er det kanskje best å bare si at enkelte har kjøpt til priser som de kanskje må vente flere år før inntjeningen henter den inn og at de har tatt en risiko. Ikke en risiko om miljøsatsing og fremtidig energi kilder men rett og slett på enkelte selskaper og spørsmålet om hvilke av disse vil være levedyktige. Som det er med alt annet, den risikoen. Og korreksjoner skjer langs veien.
Redigert 25.02.2021 kl 18:20 Du må logge inn for å svare
Guuz
25.02.2021 kl 18:21 1876

Helt enig! Jeg kjøpte i dag på 17kr. Det grønne skiftet er umulig å stoppe. Det skal enorme summer inn her fremover.