Mine betraktninger etter Q4 og utsikter for resten av 2021

Merchant
NANOV 25.02.2021 kl 12:16 4554

Det er lenge side at jeg skrev noe angående min investering i Nanov. Jeg har eid aksjer i Nanov siden november 2018, og satt en investeringshorisont på minst 3 år. Som vanlig for bioteknologi selskaper som Nanov måtte man regner med forsinkelser, og ikke minst nødvendigheten for emisjoner. Jeg gikk inn med et snittkurs på over 70 kr og 30000,- aksjer. Jeg deltok fram til i går ikke i de satte emisjoner da jeg forventet at det kommer flere emisjoner. Men jeg økte min beholding fra og med slutten av 2019 fram til januar 2021 slik at jeg eier nå snart 4 ganger så mange aksjer til en snittkurs på litt over 30 kr.

Bakgrunnen for min beslutning om å eie så pass manger aksjer i Nanov er mangefoldige. Men allerede i 2019 var det kjent for interesserte at de store tyske legemiddelfirma som Bayer og Merck ikke profeterte på "kreftmedisin- boom".

https://www.handelsblatt.com/technik/medizin/pharmahersteller-warum-firmen-wie-merck-und-bayer-noch-nicht-vom-krebsmittel-boom-profitieren/24407776.html?ticket=ST-5194565-edOggEq2UCCGd1AsFEW1-ap5

Når Nanov kom med nyheten om at Dr. Lars Nieba fra Bayer AG ble ansatt som senere til og med ble interim CEO anså jeg det som svært positiv. Hva Dr. Lars Nieba har klart å gjøre med Nanov etter at han ble CEO er nøyaktig det jeg hadde forventet av en erfaren tysk forsker med bakgrunnen han har.

De siste nyheter om økt rekruttering av pasienter samt full finansering frem til langt inn i 2022 er av en så pass stor betydning at jeg velger å påstå at vi står ovenfor en betydelig tilpassing av selskapets virkelige verdi sammenlignet med tilsvarende selskaper i denne sluttfasen før en sannsynlig godkjenning av en kreftmedisin!

Det skal ikke utelukkes at vi snart får en nyhet om en kooperasjon / partnerskap. Og klart, Bayer kan være svært aktuell. De har mange slike kooperasjoner. se: https://onkologie.bayer.de/ueber-uns/kooperationen-und-partner

Det er etter min menig også bare et spørsmål om tid om aksjekursen stiger på grunn av at større investorer tar plass eller tyske småsparere blir gjort oppmerksom på Nanov via Der Aktionär :-)!

Uansett, lykke til alle medaksjonerer! Jeg gleder meg til resten av 2021!


Redigert 25.02.2021 kl 12:18 Du må logge inn for å svare
Tardyferon
25.02.2021 kl 13:42 4390

tommel opp!!! veldig bra skrevet Merchant.........
Trainspotter
25.02.2021 kl 15:34 4196

Merchant - Meget bra innlegg! God artikkel du vedla som gikk grundig gjennom aktiviteten i onco-markedet. (Måtte google-oversette naturligvis). Det skulle mot til å 4-doble NANOV-beholdningen gjennom 2020 (ed.) da alt pessimismen rådet som verst! Men du snittet jaggu effektivt ned, og utgangspunktet ditt nå burde være bra. Jeg for min del lastet opp fra oktober 2015 (etter at kursen halverte seg over natten etter strategiendring) og gjennom 2016, ble med opp, og ble med ned, og sitter enda. Produktet virker jo mindre og mindre risikofylt etter som tiden går, aldri vært noen grunn til å endre på opprinnelig investeringsstrategi for denne. Det er lettere å sitte stille og glemme "dritten" enn å grådig og hensynsløst bare laste opp videre i slike perioder. Det er tøft.

Én ting jeg savnet fra artikkelen var kategorien radioaktiv behandling som jo Betalutin er. Dette var jo for noen år siden beskrevet som en utdøende teknologi for kreft, men som var på vei tilbake (iflg. Costa da han var innom). Likevel er teknologien ikke nevnt. Algetas Xofigo, som Bayer kjøpte, er jo også radioaktiv hvis jeg ikke husker feil—var ikke mye innom den aksjen. Den skulle jo være en skikkelig Blockbuster, men det virker ikke som om den er blitt det. Betalte Bayer for mye for Xofigo mon tro?
Redigert 25.02.2021 kl 15:57 Du må logge inn for å svare
bj111
25.02.2021 kl 20:16 3871

Godt skrevet og fint oppsummert. Nå må vi bare bli ferdige med emisjonen så kursen får utvikle seg fritt. Enn så lenge er alt for mange aksjonærer opptatt av emisjonen og så lenge de holder seg der og ikke ser fremtiden så forblir kursen rundt dagens nivå. Liten vits å ta posisjon i selskapet nå om man leser majoriteten av forum innlegg og ikke løfter blikket der det burde vært.
Merchant
26.02.2021 kl 10:13 3410

Takk for din tilbakemelding!

Når det gjelder radioaktiv behandling vises til Dr. Hans Böhme fra Bayer Vital som sier:

"Böhme: In den kommenden Jahrzehnten wird der Einsatz von Radiopharmaka im Bereich der Onkologie weiter an Bedeutung gewinnen. Bayer forscht zum Beispiel an weiteren zielgerichteten Alphatherapien. Ziel ist eine sehr zielgerichtete Schädigung des Tumors, die ein Absterben der Krebszellen bewirkt, ohne das umgebende gesunde Gewebe übermäßig zu schädigen. Dadurch kann die Lebensqualität der Patienten meist erhalten bleiben. Derzeit laufen Studien in den Bereichen schwer zu behandelndem Brust- und Prostatakrebs sowie Mesotheliom."

På norsk: I løpet av de neste år kommer bruken og betydningen av radiofaktiv behandling av kreft til å øke. Han refererer her til bryst, prostata og mesiotheliom.

https://www.pharma-fakten.de/news/details/801-radioaktive-arzneimittel-gezielte-strahlung-gegen-krankheiten/

Men jeg mener at det er høyt sannsynlig at Böhme / Bayer også ser likt i forhold til behandling av andre kreftformer!

At Bayer betalte for mye for Xofigo betviler jeg for øvrig!
Merchant
26.02.2021 kl 10:19 3373

Helt riktig! Det som blir avgjørende for min del er om Betalutin blir godkjent og dermed tilgjengelig for markedet innen 2022! Da for vi den avkastningen vi har fortjent i forhold til risikoen vi tok! Å forresten kan jo alle kjøpe aksjer til rund 23 kr i dag! Hva er da vitsen til å klage på emisjonen :-)
stockwalker
26.02.2021 kl 10:38 3288

NANO - Roche kjøper opp nok et kreftmedisinselskap (fra 2018, Sparegrizen)

Roche gjør sitt andre oppkjøp av kreftforskningsselskap så langt i år. Avtale verdt ca 20 mrd NOK. Begynner å stresse nå som patentet på rituximab snart går ut?

https://www.reuters.com/article/us-roche-hldg-m-a-fmi/roche-pays-2-4-billion-for-rest-of-cancer-expert-foundation-medicine-idUSKBN1JF0F3?il=0

Nano neste i rekken? Ref Archer-1 og CD20 reaktivering er vi ikke et usannsynlig target. Roche har mye cash og er på ballen for å kjøpe opp slike selskaper for tiden.
Jeg kjøper mer NANO aksjer :) Kanskje Roche får kjøpe dem av meg til 5-10x prisen snart?


bj111
26.02.2021 kl 10:42 3256

Da bør du handle nå for det er langt fra sikkert at du får aksjer på dise kursene neste uke. Er jo bare spørsmål om tid før folk innser at de gir bort fremtidig avkastning på dagens kurs. Eneste grunn til å selge er at de har sikret seg finansiering av sin pipeline hvilket naturligvis taler for at det ikke er særlig smart å selge aksjer nå.
Merchant
22.04.2021 kl 11:08 2204

I mitt innlegg av 25.2.2021 skrev jeg om mine betraktninger rund utviklingen av Nanov etter at Dr. Lars Nieba ble interim CEO.

Jeg er rett og slett imponert over at Nanov har klart å få engasjere Peter L. Braun som ny CEO.

Det er åpenbart at de hedgefond som har satt en short i det siste ikker er klar over hva en slik CEO betyr for et firma som Nanov i den fasen av selskapets utvikling vi er inni nå. Jeg gleder meg til hans første opptreden som Nanov nye CEO neste uke!

Her kan man få et inntrykk av han fra januar 2017.

https://www.youtube.com/watch?v=deHM8V5DHDo

Jeg har for øvrig brukt anledningen og økt min beholding ytterlige til siste 4 uker, og gleder med til de neste måneder :-)
stockwalker
22.04.2021 kl 13:20 1989

Da er vi blitt ett lykkelig brother- og sister-hood som ser positivt framover !
Merchant
23.04.2021 kl 16:09 1331

Det er helt sikkert flere aktører som shorter enn de som er synlig. I går var shorten økt til 1,7 % = 1 677 568 aksjer.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010597883

Alt tyder på at shorten snart begynnes å dekkes inn. I dag har det for så vidt begynt.

Det betyr at vi sannsynligvis fort kommer oss over 30 kr i løpet av de neste børsdager.

For meg er det bare et spørsmål om veldig kort tid - 1 til 5 uker - når det virkelig smeller oppover!

God helg!

Redigert 23.04.2021 kl 16:11 Du må logge inn for å svare