Grove solgt seg ut

Slettet bruker
25.02.2021 kl 12:48 47216

100 prosent sant. Twitter
Redigert 28.02.2021 kl 16:59 Du må logge inn for å svare
drapper12
25.02.2021 kl 14:16 5139

Grove har jo sagt selv at han har bommet flere ganger med 2-300 % oppgang i aksjer han har vært i (kilde: pengepodden podcast). Han har en historikk i å selge ut altfor tidlig.
Hva slags kunnskaper har han når fundamentet i REC ikke har endret seg og han har sagt at rec er tidenes aksje. Også selger han seg ut kort tid etterpå?
Slettet bruker
25.02.2021 kl 14:17 5112

Aker Horizons kjøpte seg inn på ca 16.60 og du bekymrer deg? . Potensiale og det fundamentale tilsier en langt høyere kurs det vet selv grove som har ymtet om dette mange ganger:))
Zorin
25.02.2021 kl 14:19 5077

Han tar jo ikke helt feil. Inntektene ligger jo litt frem i tid. Moses Lake må jo få komme seg på beina igjen, Violet Power og de andre likeså før ting kan begynne å skje. Så, ja, er man en trader så er det vel en god å selge seg ut på i dag som en hvilken som helst annen dag.

For de av oss derimot som ønsker å være inne i REC når ting begynner å skje, ja da er det lurt å være inne nå.
True
25.02.2021 kl 14:19 5079

Nok en kortsiktig tenker mao. RECSI er en LANGSIKTIG aksje, det som skjer akkurat nå har INGEN betydning for det lange løp. De som sitter på RECSI og kjøper mer til billigprisene nå har mye å se frem til om noen år når aksjen har steget betraktelig.
Opportunist1
25.02.2021 kl 14:21 5048

Folkens - det er noen som kjøper disse aksjene som selges. Og de som selger kan ha en god grunn til å selge som ikke har med REC å gjøre. Nå vet ikke jeg hva Grove's motiv for å selge er, men det spiller absolutt ingen rolle med mindre han handler på innsideinformasjon. Og hvis han gjør det så vil lovens lange arm ta ham.

Synes hele diskusjonen rundt Grove er tullete. Se på fakta, gjør en analyse og plasser dine bets.
JML
25.02.2021 kl 14:23 4999

Ja det er jo det store spørsmålet vi gjerne skulle hatt svar på. Jeg fatter heller ikke hva som skjer. Tatt det store potensialet i betraktning burde den tatt av for lenge siden.
Men det er nok mange manipulatorer i gang for å gi de store en god inngang (DNB er jo helt klart i gang med noe….), generell usikkerhet i aksjemarkedet, lange renter stiger, negativt fokus på grønne aksjer, inntjeningen ligger litt fram i tid, Rec har dårlig renommé blant investorer og mye på gang i selskapet som vi småaksjonærer ikke vet noe om. Altså stor usikkerhet. Ikke minst så har jo Røkke kommet på banen og er snart styreformann.
seth
25.02.2021 kl 14:24 4954

Er det lov å si "Håper han har solgt seg ut for tidlige"? :)
drapper12
25.02.2021 kl 14:24 4945

Helt enig. Det er det langsiktige som er viktig her. Folkens ikke la dere lure av Grove. Han er ekstremt sleip og slu. For noen dager siden kommer han med positive nyheter på twitter om RECSI og Yulin fabrikken. To dager senere er han ute av aksjen. Han er ikke til å stole på. Ingen seriøse investorer bytter mening så raskt. Han er bare en trader og når han kom med den positive twitter meldingen så ville han bare ha aksjen opp sånn at han skulle selge seg ut høyest mulig de neste dagene.
Slettet bruker
25.02.2021 kl 14:25 4913

Bekymrer meg vel ikke ang. nedgangen. (jo litt med et papirtap på 1.4mill.) Men tror helt klart at vi styrer mot en rettet emisjon uke 10-13. Oppfatter det som positivt. Ingen kan stoppe den grønne utviklingen. Om Røkke gjør en god disposisjon -eller ikke- er en annen sak. Han har jo utrolig gode forbindelser i USA.
Slettet bruker
25.02.2021 kl 14:26 4896

Jeg hadde skikkelig sansen for Grove og syns det er veldig rart han har solgt diamanten sin. Han er en trader, men hadde virkelig ikke trodd han skulle være sleip med rec. Er åpenbart det han gjør her, han vet aksjen er sårbar og tenker han kan komme seg inn lavere. Ingenting annet gir mening for meg hvertfall, hvorfor skulle han ellers Twittre for noen dager siden han kjøpte på 22 og i går stressa Kina pga rec gjorde som de ville? Nei synd han kasta korta men jeg tror han er tilbake snart. Håper faen meg han må ut med mer penger for å kjøpe seg inn igjen også
Slettet bruker
25.02.2021 kl 14:28 4863

Hvis du mener at det å ta gevinst er å være sleip er du vrangforestilt. Karen hausser selvsagt aksjer han eier, alt annet er idioti.
Vi får ser om han baisser nå når han har solgt seg ut.
JML
25.02.2021 kl 14:28 4867

Jeg har hele tiden trodd at det var Grove som var Uchihabrah her inne. Men det var kanskje feil??
Slettet bruker
25.02.2021 kl 14:31 4841

Nei men jeg fikk med meg alt skrytet han fikk etter å ha vert på Hegnar tv,jeg sitter med 75k til snitt rundt 10ern så ikke tenk på at jeg baiser,tvittring driver jeg ikke med.
Slettet bruker
25.02.2021 kl 14:31 4848

Snakker om intervjuet han hadde for noen år siden, der hegnar spør om han skal selge seg ut med gevinst i rec. Nei det skulle han ikke, skulle sitte 10 år uavhengig kurs for han hadde så ståltråd på aksjen. Og nå er han plutselig ute og sier det er for langt frem i tid? Da må det være lov å kalle fyren sleip
Slettet bruker
25.02.2021 kl 14:32 4839

Det er jeg enig i. Karen hadde vel ikke sett -20M på nordnet før, og ble stressa.
Slettet bruker
25.02.2021 kl 14:34 4809

Jeg er ikke Grove. En dag kommer jeg til å fortelle alle dere om min ekte identitet, det lover jeg! :)

Når det gjelder Grove. Skuffet. Falskt av han. Forrige uke skriver han buy the dip og denne uken selger han seg ut. Når ingenting av fundamentet har endret seg.

For orientering så har jeg ikke solgt en eneste aksje. Jeg har sagt det før og jeg står for mitt ord: Går aksjen til 1kr også - så selger jeg ikke, med mindre fundamentet endrer seg, fordi jeg har sterk tillit til hva fremtiden vil bringe og at aksjen vil være på flere hundre kroner i aksjekurs med god utbytte samtidig. Men la oss si at jeg selger meg ut en dag og sier dette til dere: Det skal ikke forandre din case. Du skal ikke ta avgjørelser basert på hva jeg sier eller hva Grove sier, du skal ta dem basert på hva du selv tror. Forresten så er 30% ned for meg ingenting. Jeg har opplevd så mye vanskeligere situasjoner tidligere, men alltid takket meg selv i ettertid for å ha holdt hodet kaldt og hatt troen på mine egne analyser på selskapet.
Slettet bruker
25.02.2021 kl 14:40 4768

Jeg er nok naiv når jeg stoler på folk jeg ikke kjenner. Jeg trodde på Grove burde nok ikke det. Har like stor tro på deg Uchi, godt du fortsatt er like bull! Har gjort mine egne tanker om rec så skylder ikke på andre om det ikke går veien, men alltid betryggende å ha fine folk rundt seg når kursen er blodrød. Når rec passerte 20 kroner så trodde jeg det skulle bli en fin reise videre til 30 ( så feil kan man ta). Gleder meg til røkke kommer inn og får satt skuta på rett vei
Gunnar88
25.02.2021 kl 14:44 4711

Du var nok ikke den eneste her inne som tenkte det. Jeg også skjønner at folk her inne har sin egen agenda. Men jeg mener selv at de fleste som frekventerer RECSI-trådene er ærlige og verken hauser eller bevisst forsøker å forlede andre. Nemi holdes selvsagt utenfor her.
Slettet bruker
25.02.2021 kl 14:44 4694

Piloten69 skrev Amen !
Nå vet vi ikke grunnen til at han plutselig har solgt seg ut.
Uansett/ Røkke inn med «the white house» som tilrettelegger.

Han kommer til å angre på det salget der tror jeg, selv om han har tjent 40 millioner på reisen i RECsi.

Jeg fortsetter å kjøpe og skal bli med Røkke på reisen de neste årene.
Slettet bruker
25.02.2021 kl 14:51 4721

Min teori og analyse har ikke forandret seg selv om jeg ligger med -30% tap på store deler av formuen min som er i REC. Selskapet har et sterkt fundament med enormt potensiale. Jeg kunne ikke bry meg mindre om hva en spekulant som Nicolay Grove gjør. Personlig så tror jeg han forsøker å presse prisen ned for å kjøpe seg inn igjen til en rimeligere kurs.
Ærligtalt
25.02.2021 kl 14:54 4648

Jeg syns den ligger for lavt på 17,- og var litt høy på 24,-... Rundt 20,- Bør vel være fair?
Rutejens
25.02.2021 kl 14:54 4706

Kjenner jeg er lei av alle hauserene som lover oppgang etter enhver nyhet. Skal banne på at Røkkeeffekten ikke slår til neste uke fordi det allerede er priset inn.

Så tips til aldre som er like noobs som meg, sitt long i denne , ikke vent på kortsiktig gevinst basert på eventyr om gull og grønne skoger.
Slettet bruker
25.02.2021 kl 14:56 4758

Tok kontakt med IR ang påstått Teams møte fra Grove. Han vet/visste absolutt ingenting mer enn oss andre..




Hei,



Kjenner ikke til hva som måtte ligge til grunn for vedkommende investors vurderinger om kjøp og salg av aksjer, så det må han nestes svare for selv.

Hva angår informasjon så er det ikke kommunisert noe annet i investormøtene enn det som ble kommunisert under presentasjon av selskapets resultat for fjerde kvartal fradag 19. februar.



Nils Ove Kjerstad

Adviser
JML
25.02.2021 kl 14:57 4761

For egendel er jeg litt betenkt over at han i mange sammenhenger blir sittende på begge sider av bordet om han omsider får økt sin eierandel, for nå blir jo dette endel av et større konsern der han har aksjemajoriteten...?
drapper12
25.02.2021 kl 15:01 4719

Er ikke dette direkte ulovlig av Grove å lyve om noe sånt? Finanstilsynet må gå etter han hvis han har gjort noe ulovlig.
Slettet bruker
25.02.2021 kl 15:09 4579

Lukter fisk hele greia som skjer med rec. Omtrent daglige positive meldinger, alt ligger til rette for åpning og utviding i usa også skal kursen presses ned. Alt lå til rette for en fantastisk oppgang i dag men allikevel skal kursen holdes nede. Vet ikke hvorfor dette skjer, men jeg tror det er noe muffens. Kall meg gjerne dum
drapper12
25.02.2021 kl 15:11 4543

https://finansavisen.no/nyheter/boers-finans/2012/01/solgte-alt-av-aksjer-i-mai-tror-paa-boersrally-naa

Denne karen slutter ikke med å være morsom, se hva han fant på i 2012 og fort han endret mening
Ærligtalt
25.02.2021 kl 15:16 4490

Det grønne skiftet er selvfølgelig ikke avlyst :)

Den har falt for mye nå, enkelt og greit
Pippen
25.02.2021 kl 15:18 4445

Må si jeg er litt skuffa men kommer ikke til å ligge våken i natt. Selv har jeg ingenting til salgs og jeg gjør uansett ikke mine handler basert på hva andre gjør eller sier.
Nico var vel en av aksjonærene i RECSI med lavest snitt. Da er det innafor å ta gevinst. Basert på opplysninger han selv har gitt ved flere anledninger, er han en helt vanlig fyr som nå har tjent nær 60 mill i gevinst og inntekter på å låne ut til short.
Kan for øvrig være verdt å minne om at dette er en investor som gikk ut på Twitter for ikke lenge siden og sa at det var lurt å kjøpe NAS + at elsparkesykler kom til å bli en flopp. En grei påminnelse om at det kan være lurt å gjøre sine egne vurderinger og refleksjoner ;)

God flytur videre Ørn!
Slettet bruker
25.02.2021 kl 15:18 4445

Slettet bruker skrev Wtf. Bra jobba
Han fremstår som en typisk løgner ! Er ikke slike løgner fra storaksjonærer straffbart ?
xray292
25.02.2021 kl 15:18 4445

Markedet tar ikke særlig hensyn til disse tiggerne så lenge ML er stengt. Rec må offentliggjøre en dato for gjenåpning før den store effekten finner sted. Og for Røkke passer dette fint. Han trenger mer tid til å kjøpe seg opp til 34/51% eierandel i Rec.
Redigert 25.02.2021 kl 15:20 Du må logge inn for å svare
Tanjiro
25.02.2021 kl 15:19 4417

Flott, takk for info:) veldig merkelig hele greia, hmm
Rutejens
25.02.2021 kl 15:23 4382

Støttes. Jeg er for dum til å forstå noe annet enn at dette lukter fisk, all hausingen slår heller ikke til. Sitter long, men blir allikevel skuffet gang på gang...
HAS
25.02.2021 kl 15:23 4386

Kan det ikke være at han forbereder seg på en billig emisjon?
Slettet bruker
25.02.2021 kl 15:24 4367

Takk for at du deler Denvise. Det jeg mistenker er at han bare løy og forsøkte å hause opp aksjen, fordi han hadde allerede bestemt seg for å sikre gevinst. Når han så at aksjen sliter med å bryte over 18.5kr og at han muligens må vente lenger, så selger han seg ut - kommer med twitter meldingen sin. Hadde ikke overrasket meg om han forsøker å få ned prisen for å få billigere inngang. En uærlig trader, med andre ord. Håper prisen skyter fart, sånn at han får svi litt.

Med det sagt er det kjempe dumt av han å lyve om at han har vært i kontakt med ledelsen i REC Silicon. Er jo direkte ulovlig å forsøke å hause opp en aksje med å dele "innsideinformasjon" til andre, eller tar jeg feil nå?