Grove solgt seg ut

Slettet bruker
25.02.2021 kl 12:48 47214

100 prosent sant. Twitter
Redigert 28.02.2021 kl 16:59 Du må logge inn for å svare
AllInInc
25.02.2021 kl 21:01 7773

Det er det som er interessant hvis det er en deal som er gjort med en enkelt kjøpt. Er vel ikke første gang at en megler kjøper på vegne av noen og det er vel kanskje ett lite tidsrom der det ikke må flagges? Kjenner ikke reglene godt nok til annet enn å spekulere vilt :)
AllInItfortheBigNuggetsAtTheEndOfTheRainbow:)
MorganKane
25.02.2021 kl 21:37 7653

Hehe,

Du er sløver enn jeg trodde, Nemis. Har du hørt om årsakssammenhenger? Vel, det er ingen årsakssammenheng mellom uttalelsen min og hva Grove sa på Twitter. Jeg listet opp en god del ting som skjer før ML åpner. Mer eller mindre i kronologisk rekkefølge. Etter q4 presentasjonen har jeg jele tiden sagt at Røkke må inn (og TT sannsynligvis ut).

Grove er ikke den smarteste fyren i klassen. Hvem er det som har behov for å skryte av at han har solgt seg helt ut på tvitter når han dagen før har gitt inntrykk for at han er Bull? Vel, det er de litt dummere gutta. Jeg forsvarte han når han var på Hegnar TV for et år eller to siden. Da hadde han noen rare oppfatninger/formuleringer som jeg mente de som kritiserte ham ikke burde legge vekt på. Etter det har ikke jeg kommentert verken han eller meningene hans (selv om jeg poengterte at folk, blant annet han, husket feil når de trodde at avtalen med g14 og vp skjedde i q3).

Hvis du er usikker på hva som er hva, så bare ha følgende hjelperegel; Morgan Kane blir sjeldent (les: aldri) lurt av noen💪
nemi's
25.02.2021 kl 22:05 7469

Mer tull fra deg, igjen. Røkke kan ikke gjøre noe som helst for at REC skal få solar-kunder. For Aker har ingen wafer-fabrikker som kan støttekjøpe fra REC.

REC sier at de ikke kan produsere noe som helst i ML uten å restarte FBR-reaktorene for å selge solar polysil.

Batterier og REC er og blir ingen ting. Før FBR-reaktorene er restartet.

TT sier FBR-produksjonen i ML er hele REC's fremtid og DNA.

Silangass er en commodity som lett kan produseres. I sist årsrapport skriver REC at markedet i Kina oversvømmes av kinesisk-produsert silangass. I Asia kan de produsere verdens beste og billigste batterier i all fremtid, slik CATL og Panasonic gjør for Tesla i dag. Og da starter Wacker eller Hemlock med det samme som REC og kineserne.

Jeg har i lang tid advart dere om hvilke enorme investeringer som kreves for å bygge og produsere wafer, celler og paneler i US. I konkurranse med Asia. VP har heller ingen finansiering ennå. Det ligger år frem at REC ev. får solgt (litt) wafer innenlands fra ML. Som Bernreuter.com korrekt også refererer som kommentar til REC's kvartalsrapport.

Og jeg har i ett år advart dere om at dere må skjønne at Yulin og FBR-B ikke er konkurransedyktige i Kina. Og nå er dessuten REC i tvist med den kinesiske stat, mens tariffer på 57% opprettholdes, og REC sier de ikke kommer til å produere FBR i ML så lenge Fase1 i handelsavtalen fortsatt løper.

I realiteten ser det nattsvart ut etter Q4. For alle planer om FBR-produksjon forblir suspended så langt øyet rekker!

Og du sier at Røkke skal finne noen imaginære fabrikker noe sted i verden som liksom skal kunne kjøpe FBR fra ML. Ingen wafer-fabrikker globalt er under oppføring eller planlegging.

Feil, Morgan Kane! Grove kan godt ha vært den smarteste gutten i klassen.

Dere kan fortsettte å klamre dere til ingen ting her på HO, mens amerikanerene selger seg ut.

Akkurat slik jeg annonserte kvelden før Q4. Og lenge før det.
Redigert 25.02.2021 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
MorganKane
25.02.2021 kl 22:16 7385

Sorry Nemis,

Dette gidder jeg ikke. Jeg har sagt at rec-aksjene er lagt i skuffen. REC kan gå PLUTSELIG (nesten samtlige punkter på lista mi vil sørge for det). Og det kan gå noen uker. Ingen som vet. Mye kommer også an på børsklimaet. Men jeg har aldri følt meg så trygg på REC invisteringen min som nå. Det er derfor de legges i skuffen (med kanskje litt påfyll nå og da).

Men du skriver; "Og jeg har i ett år advart dere om at dere må skjønne at Yulin og FBR-B ikke er konkurransedyktige i Kina" Hva var REC kursen for ett år siden? Og hva er den nå? Hehe😂

Snakkes etterhvert👍
nemi's
25.02.2021 kl 22:21 7329

Snakkes på 14,- i neste uke 👍

ArnFinans
25.02.2021 kl 22:44 7132

La nå denne guttungen som har advart mot denne aksjen gjennom en 700% oppgang få kose seg litt når det går 30% ned igjen da folkens. Å hate på oss som elsker REC er den eneste gleden han har i livet.
Slettet bruker
25.02.2021 kl 22:53 7032

Jeg fikk lastet opp en del Recsi idag, men en ting er sikkert:

Kl 0915 er det Bearx3!!
Rule
25.02.2021 kl 23:09 6838

problemet er at når den tager fart - så tænker man at det blev for dyrt og den må komme lidt ned igen - og så stikker den bare helt af....wrum...
næste re-pricing imod hvad fabrikkerne er værd kommer som lyn fra en klar himmel.
Slettet bruker
25.02.2021 kl 23:10 6822

nemi's
17.11.2017 kl 23:49
6489
Vi har nå faktisk falt ned under kursen der vi var dagen før et opplysende 3Q.
REC børsmelder neppe noe mer i 2017.
Men, men - longaksjene kan godt få pådra seg mindre formueskatt dette året. Ikke helt som planlagt, riktig nok.
I REC er det langt mellom drammene, og her får vi ta det lille vi får.

SB1 publiserte i dag analyse om økt kursmål, opp 40% fra dagens nivå for SUBC. Et hinsides luftslott, helt uten substans. Mens samme analytikere gruset REC etter 3Q med kursmål 0.8, her kun basert på antagelse om siden det har vært, og fortsatt er solid etterspørsel etter polysil i Kina og ROW, så kan ikke lykken vare stort lenger.

Penger til overs er bare å pløye inn i REC på disse nivåene.
MSI og MLI får det nok greit ut året, og det er fortsatt ikke dyrt å presse mot enn så lenge.

nemi's
04.06.2018 kl 22:03
3737
GCL og Daqo har høy Capex til nye polysil greenfield fabrikker og FBR-reaktorer. Nå blir det spm. om produksjon og derfor kapasitet fra disse i Kina. Selger de ikke inhouse, må de nå selge på reduserte priser i Kina når Wafer demand reduseres. REC selger i ROW til 12$/kg, og der nede klarer vel neppe kineserne å selge polysil i ROW når dessuten statlig subsidieringsvilje nå reduseres.

nemi's
16.01.2018 kl 17:02
5441
Ekornesen skrev
Oi da, Sa2ri... Så du er blitt den typen... Rischioso, du kan få et arrestanten løslates kort av..
Nervene til Safari holdt ikke lenger enn til desember. Her er fra aksjonæroversikt på REC forum fra i 2017, han er godt inne på topp 50:

*SENSURERT DA JEG IKKE ØNSKER Å OPPGI INFORMASJON SOM KAN SPORE TIL SA2RI SIN IDENTITET - Uchi*

Men så solgte han seg ut, altså. Langt der nede på krona.
Siden har han sittet og glefset rundt seg.
Du burde søkt profesjonell hjelp til å forvalte dem

___________________________________________

Er bare noen få innlegg. Ork å lese dine gamle kommentarer, men fra ting jeg kan huske:

1. Du har påstått lenge at SILA N. er forferdelig samarbeidspartner for REC og brukte det som argument over hvor useriøse REC er, men når de hentet 570M USD i frisk kapital byttet du til at de ikke bygger før 2024 (når de selv har sagt at de er ferdig bygd innen 2024 og klar for el batterier i 2025). Deretter snudde du deg helt og sa at de ikke er samarbeidspartner likevel.
2. Du har blandet REC Solar med REC Silicon (de har ingenting til felles. Vi er ikke i 2007) og brukt negative artikler om REC Solar til å vinkle din propaganda om at REC Silicon skal ned.
3. Du har spådd at vi skal kræsje, hver eneste dag snart siden 2018 - og når vi faller 30% etter å ha vokst 23X det du predikerte, feirer du. Okei.
4. Konstant gir du feil informasjon. Du bruker kun informasjon som fremmer din agenda og ignorerer resten.
5. Du snakker fremdeles om fortiden til REC og jeg forstår deg godt, hadde også vært irritert om jeg tapte mye på et selskap, men ha litt selvinnsikt og våkne opp nå, og snakk om fremtid. Du sier hele tiden at USA kommer til å fortsette å bestille fra Kina, men forstår ikke at det vil være en "kald krig" mellom USA og Kina til å knekke koden innenfor fornybart. En annen ting, du nevner konstant at kinesiske fabrikker produserer silan, sisilium osv. (det er riktig det, men nevn noen i EU og USA?), men det du alltid glemmer å ta med er at det er teknologi basert på kullkraft, når fremtiden er innenfor fornybar energi.
6. Du oppfører deg som om du vet bedre enn alle andre og at alle som er uenige er dumme muppets, men hva har du å si til alle de som solgte seg ut på 2-3kr pga hva du sa? Eller de som shortet etter dine anbefalinger?
7. Du har påstått at REC skal blomstre - når alt tydet på det motsatte og du var spydig mot alle som var uenige med deg (tiden har vist at de faktisk hadde rett). Deretter har du vært spydig mot alle som har troen på REC og nok en gang har tiden vist seg at du tok feil. Aksjekurs er ikke 1kr som du påstod, vi er 16x over din "analyse" selv etter et kraftig overreagert fall på 30% som vi enkelt vil hente igjen på en god dag, selv om vi faller til 14kr, np. Kan snu tidligst i morgen, men snu vil det, fordi markedet er nødt til å prise etter fundamentet over lengre tidsperspektiv.
8. Du svarer aldri hvorfor du har brukt flere år av livet ditt til å nesten daglig rakke ned på andre mennesker og få dem til å føle seg dumme, når de egentlig er smarte. Hva er din agenda?
9. Du går på personangrep på alle, men konstant påpeker du at du alltid snakker om REC, mens vi snakker om deg. Snakk om å gi til andre og ikke tåle å få kritikk tilbake.
10. Det viktigste, du er falsk. Predikert daglig i flere år - og hver gang aksjekurs faller så sier du "Hva sa jeg?", men så sier jeg det jeg skrev i et annet tråd, selv en ødelagt klokke vil klare å gjette tiden riktig to ganger om dagen, og her snakker vi ikke to ganger om dagen... du har ikke vært så flink nei, du har tatt fullstendig feil om alt. Du ignorerer at Biden ikke kommer til å gi fremtidens olje til Kina, fordi det er "litt" billigere (spiller ingen rolle nå som prisene går opp ukentlig, REC kan da lande en god avtale med nye partnere hvor prisene fører til ekstremt lønnsom drift - fordi dette er en mangelvare i verden, spesielt i USA og EU - og hva signerte Biden igår?

Hva er historien din Nemis? Jeg vet at du ikke er Simen eller noen av de kjente media profilene som noen her tror at du er, så det er fair. Men hvordan har du bommet så mange år på rad - når det eneste du har gjort over flere år er å analysere REC og være en investor og en som har hevdet å være short og bommet begge gangene? Hva er agendaen? Liker du bare å føle deg bedre enn andre og må komme hit daglig for å rakke ned på alle andre eller er dette pga. egen finansiell interesse?
Slettet bruker
25.02.2021 kl 23:28 6637

Man får aldri nett troll til å si hvem de er. De svarer aldri på direkte spørsmål, og de bare angriper person. Det samme vil skje igjen og igjen og igjen. Meget forutsigbart, uhelbredelig vil noen si.
Så får vi se hva som skjer nå :)
Slettet bruker
25.02.2021 kl 23:31 6665

Mange gode poenger fra begge leirene ikveld.

Tror jeg beholder Recsi aksjene mine og kjøper mer på dippen som kommer imorgen:)

KIR entrer styret i Recsi for å få fortgang i Moses Lake. Han har ikke tid til å høre på forelesninger og formaninger.

Kjell Inge tjener penger slik Presten tjener Herren!
nemi's
25.02.2021 kl 23:39 6558

Ikke lett å skjønne hva du driver med. Klin umulig å lese eller forstå noe av disse meterne du skriver. Har aldri prøvd egentlig. For du skriver aldri noe om REC. Men bare om meg, og spesielt stressa blir du alltid når jeg refererer til hva REC skriver i sine rapporter. Å bruke tid på å sammenstille whatever fra år tilbake fra andre skribenter må vel sies å være en sær interesse, hvis man da ikke har en særlig trang til å lukte andre i en-viss-plass.
Slettet bruker
25.02.2021 kl 23:52 6424

Som forventet, ingenting, men plass til litt dritt :)
Hva er agendaen din Nemi?
Slettet bruker
25.02.2021 kl 23:55 6424

Der har vi det. Svarte på absolutt ingenting og innrømmer at du ikke engang prøver å tenke nytt eller lære. Du er jo ferdig utlært, haha. Eksperten vår som feirer 30% nedgang etter å ha predikert 2.400% feil. Kudos.

Jeg skriver om REC hele tiden jeg. Jeg er også en av de få som ikke har blokkert deg, fordi ja, jeg er lei av propagandaen din, men nei - jeg skal ikke la deg lure andre mennesker uten å calle deg ut for det sånn at alle innser at du bytter meninger konstant, fremmer kun informasjon som kan dra REC i negativ lys (mens tidligere fremmet du kun informasjon kunne dra REC i positiv lys). Stressa? Kjære nemis, jeg er han som forsøker å roe ned skvetne uvitende aksjonærer, sånn at de ikke blir lurt av sånne som deg. Det er ikke det at du har hatt rett om REC som er årsaken til fallet. Alle grønne selskaper har falt. Du har bare flaks og du feirer og jubler (påpeker en gang til) for 30% ned etter å ha tatt 2.400% feil på det høyeste og firesifret avkastning feil per dags dato. REC burde ikke falle kun fordi det er en vekstaksje, spesielt når fundamentet er så solid, det burde gå enda høyere opp, men som MK sa: La oss ha denne samtalen om veldig kort tid (eller skal du forsvinne for noen måneder denne gangen også - og først vise deg frem igjen på en rød dag og kalle oss dumme?).

Forresten, er du som virker stressa som har brukt flere år av livet ditt på hegnar og tatt feil i så mange år, samtidig som du kaller alle andre dumme og som bruker feil informasjon til å fremme din agenda. Se min historikk. Jeg har kritisert ledelsen i REC tidligere, jeg har kritisert VP - fordi jeg prøver genuint å se begge sider av saken. Mens du derimot? Du er ferdig utlært. Du burde egentlig skjule deg i skam, fremfor å spytte ned på andre daglig - fordi la oss si noen selger seg ut i morgen, det er fremdeles 1.600% mer avkastning enn kursene du har spådd.

Og Nemi´s, jeg kommer til å fortsette å rette på deg. Så bare venn deg til det :)
Redigert 25.02.2021 kl 23:56 Du må logge inn for å svare
NoomehtOt
26.02.2021 kl 00:00 6510

Fantastisk
Slettet bruker
26.02.2021 kl 00:22 6362

Vi skal nok ikke gå konk helt ennå

4. VALG AV STYREMEDLEMMER 4. ELECTION OF MEMBERS TO THE BOARD OF
DIRECTORS

• Kjell Inge Røkke (leder)
• Annette Malm Justad (nestleder)
• Audun Stensvold
• Lene Landøy
• Kjell Inge Røkke (chair)
• Annette Malm Justad (deputy chair)
• Audun Stensvold
• Lene Landøy
Redigert 26.02.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
26.02.2021 kl 00:58 6225

Hvorfor spiller det noen rolle om «Troy» har solgt?

Vedkommende evner jo ikke å skrive en setning med innhold som «noen» forstår. Floskler og fremmedord man ikke forstår betyr ikke at vedkommende har innsikt i aksjen RECSI eller kjenner til hva som er beveggrunnen til at ØRN AS har solgt seg ut. Sistnevnte betyr null og niks for aksjen da han (Grove) ikke har noen som helst substans hva gjelder RECSI annet enn hva enkelte her inne tilsynelatende mener vedkommende har.
t3sm
26.02.2021 kl 06:58 5771

Hvor mye skal vi ned idag? Tipper mellom -5/10%
Man kjenner man lever i disse dager...
Slettet bruker
26.02.2021 kl 07:12 5632

Det værste kan allerede være over. US2Y er massivt ned allerede ila natten.
Dette blir en klassisk BTFD
omac
26.02.2021 kl 07:22 5561

Som oftest når det ser som mørkest ut det snur, bare prøv å ikke selg på bunn og løpe etter
Slettet bruker
26.02.2021 kl 07:27 5499

Sant det, og de med belåning er vel allerede ristet ut.
Slettet bruker
26.02.2021 kl 07:35 5409

Det å være noe profilert, med millioner å spille for, er Ikke synonymt med å ha «peiling». Ønsker dere hell og lykke på børsen.
https://finansavisen.no/nyheter/personlig-okonomi/2020/12/10/7596801/tapte-440-millioner-av-pappas-penger-pa-daytrading
t3sm
26.02.2021 kl 07:37 5319

Neinei, jeg rører ikke aksjene overhodet.
Syns det er fint at "det grønne"+ mer får en korreksjon. Alt for mange grønneselskaper som ikke har noe på børs å gjøre.

REC er selvfølgelig ikke blant dem.
Slettet bruker
26.02.2021 kl 08:07 5098

At noen selger aksjer er jo like naturlig som at noen kjøper aksjer, og det er tusenvis av grunner til at folk kjøper og selger. REC's situasjon er jo overhodet ikke endret fordi at Grove solgte seg ut. Det er synd dersom folk blir engstelige og selger seg ut nå. Det må jo bare bety at de ikke er sikker på sin investering, og jeg mistenker at mange kjøper og selger aksjer etter innfallsmetoden uten at man overhodet reflekterer over hva man gjør. Her kan jeg sannelig være enig i bruken av begreper "dumme penger" som vår venn i DN uttrykte det. At det er bobletendenser i det grønne skiftet er jeg enig i, men jeg anser REC som å ha et godt grunnlag og sjanse til å skape verdier for sine eiere. Caset REC er godt, og de fleste her vet det. Man burde slutte å hausse opp at noen har solgt seg ut - det betyr kun at noen andre har kjøpt seg opp. Største aksjeeier er etter mitt syn det viktigste npr det gjelder eierstruktur, og AKER tar mer og mer grep om REC. Det tror jeg vi skal være glad for. Om få dager har vi et nytt styre noe som befester Aker's intensjon om å videreutvikle REC. Røkke er dessuten i kjempehumør etter at Molde slo ut Hoffenheim.
Fholm
26.02.2021 kl 08:19 4958

Lurer på hvem denne private på 2 plass av shareholder er jeg, kom inn på 2 plass igår, dvs handla seg opp på Tirsdag
seth
26.02.2021 kl 08:23 4940

Posten er helt lik BNP fra 23.feb. Mulig det bare flyttes?
BIF78
26.02.2021 kl 08:27 4892

Jeg er helt enig i at det er naturligt at folk sælger og køber. Jeg har været i REC i 4 år nu og der har altid været store opture og nedture. Jeg håber ikke, at folk sælger sig ud af panik. Men modsat så er jeg da glad for, at købe ekstra aktier på dette niveau.

REC er efter min mening midt i en historisk turnaround og for mig er der ingen tvivl om, at vi skal op over 100 kr indenfor 2-3 år. Mange mener at vi er ovre før.

Så jeg er ikke nervøs for REC, men jeg selvfølgelig også en gennemsnit på 4,7
Slettet bruker
26.02.2021 kl 09:17 4537

Tipper Grove har kjøpt seg inn igjen allerede i dag. Vent og se! Ikke at det spiller noen rolle sånn sett, fyren er åpenbart sleip, men at kursen skal være billig på 22 og dyr på 18 gir ikke mening når det som har skjedd i mellomtiden er at Kina stresser over rec har makten
xray292
26.02.2021 kl 15:47 4073

I dagens direktesending på FaTv forklarer Grove hvorfor han solgte seg helt ut av REC. Begrunnelsen var 2 delt.

Det ene var prisen på silan til halvlederindustrien hadde gått ned til sammenlikning med Q4-19. Greit at prisen har gått ned med 2%, men salget har jo økt betraktelig. REC tjener mer nå ift fjorårets kvartal. Så skal vi ikke glemme at prisen på silisium har nylig gått opp 10%, og det vises ikke i q4-20 rapporten da prisen var 10% lavere i q4 perioden. Har Grove tatt høyde for dette?

Grunn nr 2 var at ML skal sannsynligvis ikke åpnes før tidligst 2023. Det hadde han ikke tid til å vente på. Har Grove virkelig fulgt med i timen? Flere batteriprodusenter som konkurrerer om en avtale med Rec, for å ikke glemme Biden som skal bidra med sine 2 trillioner dollar til grønt skifte, så burde det ringe en bjelle at ML vil åpnes lenge før?

Her er det mye som ikke henger på greip.


Loveshak
26.02.2021 kl 15:57 3960

Virker som om han ble redd for et stort krakk, og var lite villig til å sitte med ned hvis det skjer. Han sier jo også at hvis den handles under emisjonskurs så kunne han tenke seg å gå inn igjen. Så magesårene har nok kjent på det at det plutselig stod 20 millioner færre på konto enn for to uker siden.
omac
26.02.2021 kl 16:02 3900

Jepp, jo mer penger du har i gamet personlig jo dårligere sover du om natten, han tålte ikke nedgangen og ble redd. Helt ærlig sak det når det er snakk om såpass mye penger, noen ganger er en fugl i hånden best
Tanjiro
26.02.2021 kl 16:12 3792

Helt enig. Han er nok mer redd for en korreksjon/krakk og vil heller ta ut pengene nå, og det med god fortjeneste! Kjempegevinst. Hans tidligere handlinger viser bare at han ikke er av den typen til å sitte gjennom en kommende korreksjon (ref til 2012 da han solgte alt). Og ut ifta det Troy også nevnte, så er det dette som blir vektlagt. Caset REC er fortsatt like sterkt.
Slettet bruker
26.02.2021 kl 16:18 3740

Han er med andre ord en pingle. En ekte skipper blir med båten ned. Han er ikke en jeg vil ha ombord i min båt hvertfall