Emisjonen på 2,30 - Denne vil jeg stemme NEI til

Risk-reward1
NOM 11.10.2018 kl 10:21 10184

20% ned er i seg selv ikke avskrekkende, men 2,30 reflekterer på ingen måte verdiene i NOM, og emisjon er IKKE veien å gå nå!
Og at den sette nå før og uten gode meldinger, er en skandale

Her bør det tas opp lån, et obl.lån, og få ut meldingene vi venter på asap. Tenker da på å få ferdig DFS-Engebø, notert Keliber, og få vist verdiene.
Jeg har vært overbevist om at ledelsen denne gang ville søke andre løsninger enn emi. Men ser ut som det er eneste de har fokus på som mulig finansiering frem mot byggeoppstart.

Jeg vil ha 40 mill i lån, og slutt på dette emi. tullet.
Hvem vil støtte meg, og stemme NEI?


RR
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2018 kl 10:24 7540

Helt enig, ser underligt ud og så uden at der er kommet yderligere meldinger fra NOM, der har ikke været positive nyheder længe, til trods for det er er milliard overskuds forretning der venter.
Slettet bruker
11.10.2018 kl 10:26 7517

helt enig, at de tør?
ondur
11.10.2018 kl 10:36 7556

jeg er enig i refleksjonene dine RR og spesielt skuffet over at den nye CFOén ikke greier å komme opp med noe bedre enn dette. Ledelsen virker veldig handlingslammet og lite kreative når dette er det eneste de greier å komme opp med på finansieringen.

Vurderer å stemme nei, men det er også andre argumenter som gjelder etter at et slikt løp er satt igang.
Slettet bruker
11.10.2018 kl 10:42 7529

Dere burde heller fronte et opprør mot ledelsen og sørge for at de blir byttet ut asap!
Risk-reward1
11.10.2018 kl 10:45 7504

Ikke bare har noen visst, noe vi så i går, men de klarer altså igjen å melde emi på en generelt elendig børsdag :(
Hele emi bør trekkes, og så gå ut i markedet for å etablere lånefinansieering.

Vil være int å vite på hvilken måte denne emisjonen allerede er garantert av Barton? Ser vi allerede tegn til at de vil ha mye mer enn andel av et felles selskap?

RR
Ratta
11.10.2018 kl 10:49 7481

Three of the larger
shareholders in the Company who accumulated holds approximately 8.3 million
shares (representing approximately 7.3% of the outstanding shares) have
irrevocably agreed to subscribe for approximately 4.75 million shares equal to
approximately 27.5% of the proposed Right Issue.

Barton er vel blandt disse bestiller 4x rettene
Risk-reward1
11.10.2018 kl 10:49 7474

Det er en naturlig konsekvens av kartlegging av hva som nå er gjort for å søke andre finansieringsmuligheter, Str8up.
Vi må ha en ledelse som evner vise verdier, ivareta investorene, og få ut kursdrivende informasjon, slik at vi kommer oss ut av skyggenes dal.
Herunder OSBX i stedet for Axess

RR
cover
11.10.2018 kl 11:40 7356

Som småaksjonær har det nok lite å si hva jeg mener, men jeg er helt enig i at vi som aksjonærer bør si nei til denne emisjonen. Jeg har deltatt i alle emisjonene siden 2014.
Sailor
11.10.2018 kl 12:59 7230

Skal forsøke å få tid til å møte på EGF. Emisjonen er grei for meg. Det som IKKE er greit er lekkasjene i forkant som presser kursen.
Dessverre er det muligens siste emisjon, men NOM bør bytte tilrettelegger for å markere misnøye, OG gjøre noe for å ta de som lekker. Dette har lekket i flere uker, og det er arbeidet systematisk på å jekke kursen nedover.
Belei
11.10.2018 kl 13:12 7183

Så enig Sailor. Ok med en emisjon, men fremgangsmåten er under enhver kritikk.
Natteravn
11.10.2018 kl 13:16 7161

Jeg har fulgt med på NOM en god stund nå. Følger Facebook siden deres, og er generelt interessert i fremgangen siden jeg ser verdien i fjellet. Problemet er at det er liten eller ingen fremgang. Det studeres, det gås fjellturer i Engebø fjellet, det reises til Australia og det er høy jubelfaktor hver gang de finner en stor granatbit i en steinprøve men det er ingenting som driver kursen, i annen retning enn ned. Emisjon på emisjon utføres, for å kunne fortsette kalaset på investorenes regning. Og hva gjelder Keliber så er passiviteten fra NOM til å ta og føle på. Jeg har tenkt tanken "Fader. Nordic Mining. det hadde vært en fin arbeidsplass. Drikke kaffe, se på stein, gå en tur, heve lønn. Kanskje jeg skulle blitt geolog". Men det er ikke positivt, tvert om. Det skapes ingen verdier i Naustdal, og jeg klarer ikke å se når det skal bli verdier av det, i det tempoet bedriften legger opp til.

Nei. Jeg sitter gjerne på gjerdet og venter, en stund til.
Slettet bruker
11.10.2018 kl 13:22 7134

Vi trodde jo keliber ville drive kursen, alle har jo prata om at det kokte I lithium markedet. I Finland er de om mulig mulig enda treigere enn Engebø.
Fossum er nok faglig dyktig, men det finnes ingen karisma og entusiasme.
taboo
11.10.2018 kl 13:28 7708

Man har vel nå fått det endelige beviset på at selskapets ledelse består av en samling "småkriminelle" døgenikter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Råvarer
11.10.2018 kl 13:56 7582

STATE’S MINING INDUSTRY HOLDINGS TRANSFERRED TO FINNISH MINERALS GROUP

The Committee on Economic Policy of Finnish Government decided in May 2018 to endorse the reorganizing of the State’s mining industry holdings into Finnish Minerals Group with the aim to advance the development of Finland’s battery and mining cluster. Pursuant to this decision the shares in Sotkamo Silver AB and Keliber Oy as well as a convertible loan and related option rights entitling to shares in Ferrovan Oy have been transferred from Finnish Industry Investment Oy (Tesi) to Finnish Minerals Group.



Ferrovan Oy is targeting to construct a metal production plant for extraction of vanadium from LD-slag, a by-product of steel production. Finnish Minerals Group has previously announced its participation in a EUR 7.5 million financing round of Ferrovan Oy together with Ferrovan’s biggest shareholders and financiers. Finnish Minerals Group holds a 14% stake at Ferrovan Oy via convertible loans.



Keliber Oy is a Finnish mining company with an objective of producing high-purity lithium chemicals especially for the needs of the international lithium battery market. Finnish Minerals Group holds a 17.6% stake in Keliber.



Sotkamo Silver AB is the parent company of the Sotkamo Silver group, which consists of the parent and its wholly-owned subsidiary in Finland, Sotkamo Silver Oy. Sotkamo Silver develops silver, gold and zinc deposits in the Nordic region and its main development project is Silver Mine project in the municipality of Sotkamo. Sotkamo Silver is currently constructing a Silver Mine, which mine is planned to be in production during early 2019. Finnish Minerals Group holds a ~2.05% stake in Sotkamo Silver.



Inquiries

Matti Hietanen, CEO, Finnish Minerals Group +358 40 8238806, matti.hietanen@mineralsgroup.fi


--

Finnish Minerals Group is a special-purpose company developing the Finnish battery and mining ecosystem. We operate as a long-term strategic owner of Terrafame Oy and other battery and mining cluster holdings, manage the mining and battery investment programme, develop battery value chain initiatives, and coordinate R&D projects.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2018 kl 14:40 7501

NOM.OAX) Change of the Finnish state's shareholding in Keliber
The Finnish state has transferred its shareholding in Keliber corresponding to
approximately 17.6% of the total shares in Keliber, from Tesi Industrial
Management to Finnish Minerals Group. For more information regarding the share
transfer, please see press releases today from Finnish Minerals Group and
Keliber:

https://www.mineralsgroup.fi/home/states-mining-industry-holdings-transferred-to
-finnish-minerals-group.html

https://www.keliber.fi/en/investors/news-releases-and
-publications/A7F0B1C024E71529/

Nordic Mining owns approximately 22% and is the largest shareholder in Keliber.
Finnish Minerals Group is the second largest shareholder with approximately
17.6%.

For questions please contact CEO Ivar S. Fossum, telephone +47 930 96 850.
Oslo, 11 October 2018
Nordic Mining ASA
Nordic Mining ASA (www.nordicmining.com)

Nordic Mining ASA ("Nordic Mining" or "the Company") is a resource company with
focus on high-end industrial minerals and metals in Norway and internationally.
The Company's project portfolio is of high international standard and holds a
significant economic potential. The Company's assets are in the Nordic region.
Nordic Mining is undertaking a large-scale project development at Engebø on the
west coast of Norway where the Company has rights and permits to a substantial
eclogite deposit with rutile and garnet. Permits for the project have been
granted by the Norwegian government. The definitive feasibility study was
initiated directly following completion of the prefeasibility study in October
2017. Nordic Mining's associated company Keliber completed the definitive
feasibility study for its lithium project in Finland in June 2018. Nordic Mining
has rights for exploration and production of high-purity quartz in Kvinnherad in
Norway. Further, the Company holds exploration rights at Reinfjord in northern
Norway where a prospective area of sulphide mineralisation has been discovered.
Nordic Mining is also exploring opportunities related to seabed mineral
r
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2018 kl 14:44 7483

Håper virkelig ikke du Fryktløs er involvert i NOM.
Da har du virkelig lagt egget, mtp at Str8up! har gitt dere fasit lenge, gjentar lenge, og med t-skje.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Gudrunyo
11.10.2018 kl 14:59 7413

Om du ønsker å skyte deg selv i foten, sure.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2018 kl 15:09 7384

Gudrun,

NOM`s ledelse er ikke verdt knaggen på veggen. Såpass tror jeg vi kan si.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Gudrunyo
11.10.2018 kl 15:11 7374

Lånet har også en pris, og den vil IKKE være god for oss. Hva har de å låne opp mot akkurat nå? Svært lite, så renta blir høy. De er også blakke innen året er omme om denne emisjonen ikke fylles, og da er det full stans til de klarer å finne cash. Og det vil også koste masse, både tid og penger. Jeg er ikke fornøyd, jeg har aldri vært fornøyd med emisjoner, men å stemme nei nå kan du like så godt vinke adjø til verdiene dine. Dette er det beste alternativet både vi aksjonærerer og selskapet har. Drøyt 30% av emisjonen har allerede blitt signert, jeg vil stemme ja og ta min del av emisjonen. Er du misfornøyd, så selg rettene dine og dropp å delta. Men å prøve å starte et aksjonæropprør mot ledelsen, da driter du deg så jææææææææææææææævlig ut.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Gudrunyo
11.10.2018 kl 15:15 7352

Nei, såpass vil du si fordi det har du sagt hele veien, så det kommer like overraskende på meg som melk fra en ku. Ledelsen gjør det de kan, med svært begrensede muligheter og man kan ikke gi dem dritt for at situasjonen er som den er. Tror man de bare sitter og loker på kontoret?? Gruveselskap i Norge, rundpult av politikere, laber interesse for et selskap med AMR oppi analkanalen. Jeg skulle gjerne sett noen andre prøve å dra en kanin ut av hatten, men om jeg husker riktig så er det bare et trylletriks, og ikke ekte magi.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2018 kl 15:19 7330

Gudrunvo! Er totalt enig med deg. Nå ser vi til helvete å får inn penga . Er også enig med mange her inne på hvorfor dem ventet så lenge med å sette denne lille emisjonen. Ledelsen har nok hatt flere baller i lufta mens kursen har sunket uke for uke. Få klart svar på Generalforsamlingen om hva dem har jobbet med og for guds skyld ikke legg det ut på forumet med AMR som tørster etter info
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2018 kl 15:20 7324

Lave en emission som giver 40 millioner til firmaet, og samtidig allerede nu fjerne værdier for ca 48 millioner fra aktionærerne, kan jeg ikke få til at hænge sammen.
Dertil kommer så de billige aktier som yderligere udhuler.
Stemmer ikke for hovedløst forslag.
Indtil videre kæmpe tab
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Gudrunyo
11.10.2018 kl 15:24 7294

AMR har, når alt kommer til alt, ingenting å gå på. Med mindre man har lyst til å åpne for at folk som driver med leting og undersøking kan risikere å få alt arbeidet frastjålet nårsomhelst og risikere at ingen noensinne vil sette igang kostbare undersøkelser i Norge igjen, så er det AMR driver med ren massasje for motstanderne men uten en happy ending.

Jeg er veldig enig i at timingen på emisjonen er helt jævlig, verre er det at man også skal vente nesten en mnd på å få fullført den. De kunne ha satt denne emisjonen som alle så komme allerede i sommer, og ting ville ikke vært i nærheten av så kjipt som det er nå. Av det de skriver vil ikke dette dekke fullførelse av DFS heller. Men jeg tror de håpet på en gulrot til emisjonen som finansieringen av keliber eller noen andre gode nyheter, men det tok lenger tid enn de regnet med og de tapte på den gamblingen. Men nyheter om Keliber vil komme, og da sitter plutselig NOM på en del finansielle verdier som kan konverteres til sårt trengt cash.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2018 kl 15:29 7278

ER vel bare å krype til korset og delta, men det virker utrolig amatørmessig å måtte ta enda en emisjon på dumpingkurs.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Gudrunyo
11.10.2018 kl 15:30 7270

Jeg er helt enig, her har ledelsen driti seg ut. Men jeg tror ikke det var inkompetanse, men heller et håp om å ikke måtte varsle emisjon på en drittkurs som dette. Tror ikke det er en eneste en i ledelsen nå, som ikke kjenner på at dette her er rett og slett pinlig utførelse.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Boss 99
11.10.2018 kl 15:37 7240

Men hvem trenger å hold kursen på 2,30. Ser at dere vi protestere mot emi. Er det nok med 51% mot eller?
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
_HH_
11.10.2018 kl 15:55 7174

Emisjonen er i utganspunktet ikkje noko problem for meg, men her har nokon fått tilgang på info og handla på den. Det er ikkje greit for meg. Emisjonen tok meg også på senga, med tanke på tidspunkt og storleik, men av og til må ein svelge ein kamel fordi det er det beste for det store biletet som er at ein vert ferdig med DFS for Engebø. Eg er fornøgd med leiinga så eg ser ingen grunn til å skifte dei ut. Når det gjelder det økonomiske og skaffe fonansiering er dette eit val mellom pest og kolera. Ein sak mot leiinga vil berre tene AMR og alle som forsøker å stoppe NOM.

2019 kjem til å bli det mest spennande året i NOM trur eg og eg kjem til å bla opp pengane.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
_HH_
11.10.2018 kl 16:00 7157

Når det gjelder sjølve emisjonen så går den mot eksisterande aksjonærer. Det gjer at det er litt lettare å svelge. Det vil sei at det ikkje kjem inn folk som er ute etter raske penger og som sel med det same. Det vil kunne legge til rette for ein grei stigning etter at emisjonen er ferdig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Råvarer
11.10.2018 kl 16:07 7130

Slutt å syt nå, dette er den siste emisjonen før DFSen er ferdig og selskapets strategi er å finansiere prosjektene med EK/aksjer, det vil si emisjoner til DFSen er ferdig. Jeg for min del følger min strategi ved å sitte i ro, forde alt kan nå skje fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2018 kl 18:58 6942

Hva var det jeg har sagt er fristende å si, men det skal jeg ikke gjøre.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
_HH_
11.10.2018 kl 19:10 6916

du har ikkje sagt noko fornuftig. Ikkje i andre aksjer heller.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2018 kl 19:49 6852

Jo det har jeg.

Jeg har advart mot NOM fra kursen var over 4 og detter da NOM var godt oppe på 3 tallet. Alle som følger med med at regnestykket ikke går opp og ny kapital må på plass. Men for all del, det er bare å gjøre som i andre gruveaksjenr ELE og AVM og bli med til bunns.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
99999
11.10.2018 kl 23:29 6631

Kan jo ennå komme noen gode nyheter innen den 28 november som løfter kursen. Kan også bli forlengelse av emisjonen, hvis det blir dårlig med tegning.
Lån er ikke så interessent. Skulle nom komme i brudd med lånevilkårene tar lånegiverne over mesteparten av selskapet.
Både Lars, Ivar og styret har mye aksjer i selskapet så de må bidra i emisjonen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2018 kl 23:29 6630

Leser i mange av innleggene misnøye med at emi kursen ble 2.30. 2.30 er en fair emi kurs og denne misnøyen er således helt ubegrunnet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
SHARE-IT
12.10.2018 kl 08:37 6420

NOM er intet annet enn en katastrofe så langt. Kassen kjøres stadig tom med flerfoldige planløse små brannslokkingsemisjoner som resultat, på stadig lavere kurser. Slapp ledelse. Dårlig styring. Gruvedrift krever langsiktighet, også hva angår finansiering. Her har NOM sviktet totalt. Det er nok fare for at emisjonen må settes til lavere kurs, kanskje betydelig lavere enn foreslått. Allerede i går var det omsetninger under 2.30. Om emisjonen heter det: at den skal brukes til "continue the development of the Engebø rutile and garnet project towards completion of the definitive of feasibility study and for general corporate purposes." Hørt omtrent det samme før? 27,5 % skal dog være forhåndstegnet, men garantier for resten foreligger ikke eter det jeg kan se. Selv ikke med denne emisjonen er det kommet noe anlegg på plass. DE må nå vel etter hvert vite om de skal i gang eller ikke?? Hvor mye undersøkelser skal gjøres først? Finansiering burde nå, etter flerfoldige år og bruk av millioner av kroner, vært bearbeidet og klar for å sikre produksjonsstart. Selv har jeg vært involvert i arbeid med oppstart av mange verk og skulle en da holdt på som i NOM ville alle vært konk.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.10.2018 kl 09:06 6367

skjønner at engebø har vært problematisk med AMR på ryggen siste månedene. Det som skuffer veldig er keliber, at de ikke har greit å få til noe der som
kunne gitt ett kursløft.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
_HH_
12.10.2018 kl 09:13 6344

Yess, å slå seg på brystet fordi ein greidde å spå at NOM skulle hente midler når dette har blitt presisert i børsmeldinger og leiinga har sagt det på presentasjoner, vert som å skryte av at ein evnar å spå at det vil regne ein dag i Bergen. Det er ingen stor prestasjon.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
ondur
12.10.2018 kl 09:23 6305

For å holde seg til TS sitt tema så kommer jeg til å stemme ja da det er for meg er verre å gå imot dette løpet. Emisjonen er nok satt før gode nyheter da nyhetene lar vente på seg og da tyr man til det vanlige kjente siden kassa må være likvid på nyåret. Det blir ikke nødvendigvis noe IPO med Keliber da det er en klar eierskifte-strategi fra den finske stat som nok ikke nødvendigvis ønsker denne på børsen hvor den finske staten tenker en totalstrategi rundt batteri industrien i Finland. Godt mulig NOM må snart opp med mer penger her som den største eieren i Keliber.

At ledelsen kan betydelig forbedre seg står jeg ved og har bare forsterket seg etter internt bråk og da PFS Engebø ble lansert ganske uelegant til markedet. Dette har jeg tatt konsekvensen av lenge før denne emisjonen, men ser fremdeles et lys i enden av tunnelen så jeg har en godt grep i NOM enda.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare