OceanTeam (OTS) - en glemt juvel?

OTE
OTS 25.02.2021 kl 14:19 7837

Jeg er primært en teknisk trader. Men om jeg har forstått det riktig har OceanTeam (OTS) (relativt sett) (og foreløpig) en bedre økonomi enn flere av sine sammenlignbare selskaper. De sitter i tillegg på store underliggende verdier som kan skilles ut som egne (ESG-) selskaper. Dette jobbes det angivelig med, og det vil i så fall øke verdien på selskapet betraktelig. Det fundamentale potensialet og teknisk signaler gjør etter min mening OTS meget attraktiv i form av R/R.

Etter sammenhengende nedgang siden 2017 gikk OTS 132% i november i fjor, og endret med det den overordnende bearish markedsstrukturen. Siden har aksjen korrigert ned til såkalt “reload zone”. Prisen virker nå å ha stabilisert seg, og viser tegn på akkumulering.

I det større bildet ser man at salgsvolumet har sunket dramatisk siden november, og nå er på det laveste på fem uker. Ukentlig chart (1W) har printet to påfølgende doji-lys med små kropper, og denne uka ser ut til å printe en mulig hammer (min doji). I sammenheng med synkende volum er slik price action ofte tegn på at bjørnene mister moment og indikasjon på at en trend er i ferd med å snu.

Ser vi på indikatorer er aksjen oversolgt på Stoch (1W), og hadde en TD Sequential Perfect 9 forrige uke (som indikerer trendskifte (innen 1-4 lys). På både daglig (1D) og firetimer (4H) er det en bullish divergens (RSI), og det ser ut til at det kan bli en bullish cross på MACD ila uka. Vi hadde også et Turtle Soup buy signal på (1D) i forgårs som fremdeles gjelder.

Summen av faktorer forsterker signalet, og samspillet mellom lang og kort tidsramme, price action og indikatorer gjør at jeg mener det er gode indikasjoner på et nærstående trendskifte.

En annen viktig faktor her er den lave tilgangen på frie aksjer. Hovedaksjonærer selger ikke, og det minimale volumet på børsen gjør at aksjeprisen vil bevege seg meget raskt når den først begynner og saueflokken hiver seg på.

Med tanke på kursmål er det et price gap som skal fylles i området kr 18,45-20,24 som også er litt over 1:1 fib extension fra første impulsive bølge i november. Det vil være et naturlig første mål og en oppgang på drøye 500% fra dagens pris. Slår FOMO inn har vi også tilnærmet like topper på kr 41,40 som ofte er en magnet for pris. Det vil i så fall være drøye 2:1 fib extension fra første impulsive bølge, og en oppgang på 1138% fra dagens pris.

Etter min mening er dette en sterk kjøp. Og for ordens skyld, det har jeg også gjort 🙂
Redigert 25.02.2021 kl 14:36 Du må logge inn for å svare

Jeg å , men det er mer spennende å se maling tørke en hva som skjer i denne her foreløpig.

Har ligget en stund å snappet det som faller ned rundt 2,8.

Dette må da være verdens beste bank rente, 7% avkastning som et minimum neste 4 måneder er vel ikke gæli.
Det skal fremlegges et bud på resterende aksjer på 3 kroner.
Men hvem vet, kanskje vil prospektet inneholde triggere som gjør at en vil beholde aksjene i et fremtidig grønt selskap.
Redigert 09.08.2021 kl 09:43 Du må logge inn for å svare

Børsens billigste aksje dette her, glemt juvel
OTE
11.09.2021 kl 10:59 688

Dette partnerskapet drøyer og drøyer. Noen som har noen tanker?
murpy
17.09.2021 kl 12:28 573

Ble plutselig litt aktivitet her, er det noe som kommer tro ?
murpy
12.10.2021 kl 10:58 279

Selskapets aksjekapital er NOK 197 448 289,75 fordelt på 34 338 833 aksjer, hver pålydende NOK 5,75.

Aksjekursen er nå 2,70 Markedsverdi. 92 mill. = 0ver 100% opp til aksjekapitalen. LØP OG KJØP: !!!!!
OTE
13.10.2021 kl 21:06 216

Hvor får du aksjekapital fra?

Solgte meg ut, ble møkk lei, skjer jo ingen ting, ser jo ut som alt er skrinlagt?

Uansett, tenk å time denne exiten i oljeservice så elendig, når det endelig ble fart i olje etter 5 elendige år, da hadde de akkurat solgt og ville satse grønt:-))
OTE
14.10.2021 kl 11:22 116

Er nok ikke skrinlagt, men tar utrolig lang tid (og mye lenger tid enn anslått). Selv avvek jeg fra egne regler, og ble sittende. En dårlig avgjørelse, og er også drittlei. Men de har forhåpentlig også alternativer, og omsetning har tatt seg kraftig opp den siste uka. Teller på knappene.
Redigert 14.10.2021 kl 11:23 Du må logge inn for å svare