Aow- Fornuftig pris

Bi
AOW 25.02.2021 kl 18:12 76684

Ser det er mange meninger om hva som er fornuftig pris på AOW aksjer. Noen mener at 12kr pr aksje er altfor dyrt i og med at selskapet pr nå ikke tjener penger. Akkurat det samme sa mange den gangen man kunne kjøpe Tesla aksjer for 20$ pr stk. Den har vel økt «litt» siden den gang. Nå skal ikke jeg påstå at AOW blir like store, men det er litt samme prinsipp som råder. Man betaler en høyere pris for aksjen enn hva den teknisk sett er verdt fordi man ser at selskapet har et potensiale for å bli stort og tjene mye penger om noen år. Bittelitt gambling er det, men man har veldig gode ods.
Sollidcap
06.03.2021 kl 00:19 6478

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Helt korrekt! Folk forsvinner i panikk fra ESG for så å jage kurs og bli skuffet ennå en gang til.
Bi
06.03.2021 kl 01:02 6465

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Det er vel den riktige måten å gjøre det på(pr dags dato) så vidt jeg har skjønt det. 😉 But in the long run, esg wins😊
Redigert 06.03.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
JanOrge
06.03.2021 kl 08:36 6253

Både AOW og ACC ble skilt ut fra AKSO som på den tiden i fjor var verdt 2,5 mrd...... Emisjon i begge ga vel 750 mill på bok og omtrent det eneste av ny tilførsel. Så det halvt år etterpå var AOW og ACC verdt hhv 9 mrd og 15 mrd...... Altså klemt ut av det oljeserviceselskap som var verdt 2,5 mrd... Dette kan gå langt ned. Det ikke bort fra ei krone aksjen hvis noe ikke skjer.
JeanPaul
06.03.2021 kl 10:27 6109

Korrekt
JanOrge
06.03.2021 kl 12:36 5859

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Jeg vet jo ikke, like lite som du vet. Jeg bare peker på det faktum at de to selskapene er født ut av aker solutions som på det aller meste var verdt 13 mrd(?). At de to barna skal være verdt enkeltvis mer enn mor sjøl var verdt på det meste er urealistisk. Det er ikke usannsynlig at aksjen skal ned på ettallet.
Redigert 06.03.2021 kl 12:36 Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
06.03.2021 kl 12:38 5852

Prisingen av AKSO den gang og i dag kan vel settes spørsmålstegn med i like stor grad som prisingen av grønne aksjer i dag. Dermed mener jeg at det ikke er rette veien å gå for å snakke ned aksjekursen.

Det er en ny næring på vei inn i industrien. Den er styrt av politikk og opinion. Det kommer til å bli brukt enorme summer på å få drevet "gammel industri" med grønn energi. Å starte den typen nye energi selskap uten link inn i den "gamle industrien" kan være vanskelig. Aker har kompetansen, link mot industri og politisk innflytelse. Jeg er 100% sikker på at AOW skal mer ned....men ikke lengre enn emisjonskursen på 4,5kr. Om så blir det meget kortvarig.

Når det er sagt ble det også feil at de grønne aksjene eksploderte. AOW har ingenting å gjøre over 10kr på nåværende tidspunkt. MEN - ukene går fort, og en melding om at AOW er med på noe stort direkte eller indirekte...da smeller det.

Tipper vi ser AOW rundt 5kr en gang i begynnelsen av neste uke. Hvem kan påstå at det ikke er en god inngang?
Bennyfyfasan
06.03.2021 kl 12:40 5857

AOW på 1-tallet? Da selger jeg bilen å kjøper aksjer. Har en gammel sykkel jeg kan bruke i noen mnd ;-)
Slettet bruker
06.03.2021 kl 12:46 5841

Følger deg på den, hvis man får denne til 1kr er det bare å låne opp alt man klarer å kjøpe. Men det kommer ikke til å skje. Hva noe var verdt er egentlig irrelevant, det er hva det kan bli verdt som er interessant.
JanOrge
06.03.2021 kl 12:53 5803

Poenget mitt er at nå er det bare å tenke på et tall som gjelder. Null substans pt.
CapitaL
06.03.2021 kl 12:53 5814

Nei, det finnes ingen helt sikre bet.. Da hadde vel alle vært søkkrike;)

Olje? oljealderen går mot slutten.. personlig tror jeg den slutten kommer raskere enn folk flest tror. Om 10 år er det ingen kjøretøy i den vestlige verden som går på fossilt drivstoff. Salget av kjøretøy med diesel og bensinmotor vil ha stoppet opp lenge før den tid, og stadig økte miljøkrav vil gjøre det svinedyrt og tilnærmet umulig å bevege seg rundt i fossildrevne kjøretøy. I den sammenhengen kan man si "we ain't seen nothing yet".. Selv om vi i Norge har riksklovnene i SP :)

Og skipstrafikken? sak samme der.. F.eks har Samsung Heavy som mål at alle nybygg skal ha fuel cell engines.. Vi ser overgang fra bunkers til naturgass på sjøen. Utviklingen går rett og slett i rasende fart på veien mot avkarbonisering på alle områder. Der oljen fortsatt vil være dominerende lengst er vel i luften.. men det er skjær i sjøen der også.. For det første ligger flyplassene nesten brakk nå. Flere flyselskap ligger nede for telling, og så har vi det faktum at pandemien har medført økt bruk av hjemmekontor, nettmøter osv. Mange har fått smaken på det bekvemmelige hjemmekontoret. Jeg tror også at bedriftenes utstrakte flybruk før pandemien aldri igjen vil komme tilbake til det nivået.. Og folk flest vil holde seg mer på bakken fordi det blir dyrere å fly.

Nei, oljen holder jeg meg unna.. det eneste måtte være tank, der behovet for skip vil være større enn antall skip som finnes de neste par årene;) Ingen bygger nye VLCCs lengre og nå er olja så dyr pga Opec-kutt at oljelagrene tømmes sakte men sikkert. Opec-kuttene vil også vekke til live den skitne skiferolja i USA igjen, amerikanerne har en vanvittig evne til å reise seg opp igjen fort... og det betyr økte tonn-mil, som igjen binder opp kapasiteten på vannet...


Jeg sitter godt med mine Aow, ca 10-15 % der, men min største pott, over 50%, er i Vow, som skal tilby avkarbonisering som en tjeneste;)
Har også for moro skyld tatt plass i Saga Pure.. 5-6 % av totalen min er der. Trua på grønt her i gården altså:)) og kursmål i Aow? 15-20 kr innen året er omme.. Reprisingen kommer med konsesjonene;)
Slettet bruker
06.03.2021 kl 13:03 5799

Hadde 100%, all inn i aow, så var nødt å gjøre noe. Solgte halvparten, så på let etter noe nytt 😀 får spre det på litt flere jeg også. Kanskje få litt mer kapital for å kjøpe mer aow på sikt.
CapitaL
06.03.2021 kl 13:11 5881

All in i ett selskap er alltid skummelt.. greit å være sterk i trua, men det er grenser ja :)
Føler jeg har tøyd strikken litt med over 50% i Vow, men det var den kommende spin offen som gjorde at jeg økte der.

Aow vil nok friste til ytterligere eksponering om den faller mer fremover..
Rasken123
06.03.2021 kl 13:15 5899

Selger aldri aksjer med tap. Enten konk eller gevinst, og etter jeg begynte med den strategien tjener jeg langt mer en da jeg solgte i panikk og tapene ble der etter. Og hva jeg burde ha gjort i desember osv. har jeg vokst fra å plage meg selv med. Kjøpte sist på 10 kr og det hadde vært artig å kunne trade litt og ta ut 40-50 k i lommepenger. Men nå blir det solkrem og tålmodighet man må smøre seg med i en periode fremover. Anbefaler på det sterkeste å ikke gi bort aksjene på disse nivåer, med mindre man tjener gode penger da. Pust med magen, det blir bedre.
Bennyfyfasan
06.03.2021 kl 13:22 5897

helt enig! Har vært der selv. Man jager profitt i alle andre plasser enn der man er selv. Man ender opp med å kjøpe og selge uten at det er mye igjen.

Man vet aldri hvor toppen er - men så lenge man selger med gevinst vet man jo at man tjener penger. Selger man med tap for å PRØVE å tjene en annen plass...som regel taper man enda mer siden mentaliteten er feil.
Redigert 06.03.2021 kl 13:23 Du må logge inn for å svare
Purri
06.03.2021 kl 13:38 5866

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Når noen selger aksjer så er det 100% sikkert at det er like mange som kjøper de samme aksjene.....
10PS
06.03.2021 kl 14:42 5685

Vær klar over en viktig ting folkens :
kontraktene ligger foran oss og ikke bak oss
Kanskje noe å tenke på, for den dagen en havvind kontrakt er i boks vil aksjen sprette 2 til 3 kr på et øyeblikk pga. dagens lave kurs. Dette vet vi og i tillegg bør vi vite at målet for mr R er å sikre kontrakter til AOW når det er mulig. Håper R setter i gang med TILBAKEKJØP AV AKSJER så snart som mulig.
Slettet bruker
06.03.2021 kl 14:54 5679

😇
BlackPearl
06.03.2021 kl 19:12 5302

deller denne her også, Kina legger nye klima mål
mulig at denne bremser grønne nedgangen
https://finansavisen.no/nyheter/utenriks/2021/03/06/7637971/kinas-legger-fram-nye-klimamal
retur
06.03.2021 kl 19:15 5293

Vil du billig inn på mandag Black pear. Åpner 6.5.
BlackPearl
06.03.2021 kl 19:26 5265

Her vært her siden emi aksjer jeg, ble litt inn og ut noen ganger.....siste inngang ble litt høyt, så plukket jeg en del på tur nedover, siste under 6 tallet, gjenstår å vente å se om den snur i uka. Kjøper nok mer etterhvert😀
Slettet bruker
06.03.2021 kl 19:32 5252

Hadde dette vært noe ultveit Moe tulleselskap så hadde jeg ikke handlet her, men dette er Røkke og den mannen har teft for å skape solide og sterke virksomheter. Tviler sterkt på at man får denne så mye lavere en der den er i dag. Jeg kan selvsagt ta feil, men den skal ikke mye lengre ned.
Mossegutt
06.03.2021 kl 19:54 5244

Støtter Oljerigg 1.
Jeg akkumulerte ytterligere AOW selv på fredag, og tror det snur snart.
Sitter pr nå med SOFF, AOW og RECSI

God lørdag folkens 😀
Vincent
06.03.2021 kl 20:03 5223

Nå gikk corona-pakken til Biden gjennom i senatet, så nå går vel børsene berserk til uka, nordover!

Fristende å kjøpe AOW på kr 5 etter siste ukers sinnssvake fall. Røkke er flink og han hanker inn de beste folkene. Blir nok et industrieventyr med AOW, men det vil ta tid. Mandag er nok dagen for en liten trade i AOW.
Spartan
06.03.2021 kl 23:37 5002

Fornuftig pris må vel være rundt 3 kr, medtanke på pengekassen, cash burn og tid frem til de kan begynne å tjent litt? (lang tid)
Redigert 06.03.2021 kl 23:38 Du må logge inn for å svare
R1234
07.03.2021 kl 08:59 4794

Selv ført over og er klar til p handle 10 000 til mandag.
lefsekjærringa
07.03.2021 kl 10:43 4679

Startet å kjøpe denne på 10 og har kjøpt mer på vei ned. Har nå ett snitt på 6,3. Har fortsatt 100K som skal inn her men lurer på om det kan være lurt å se det litt ann.. Ser mange skriver at de tror den skal ned til 3, det tror jeg er litt i overkant. Tror ikke den går under emisjonskursen. Det grønne skiftet kommer, det er det ingen som tviler på, og da satse på en av de grønne med Røkke i spissen.. ja ja Tror jeg kan smile hele veien til banken om noen år ;-D Fin Søndag til alle !
AksjeRik
07.03.2021 kl 21:18 4296

Jeg er SUPER bull på AOW havvind ! Mer enn hydrogen.

Aker Offshore Wind og Statkraft, som er størst i Europa på fornybar, er nå i samarbeid.

Aker Horizongsjef Kristian Røkke :

Vi ser frem til å jobbe sammen med Statkraft mot vårt felles mål om å bruke en av de raskest voksende energikildene i verden til nå en karbonfri fremtid, sier Aker Horizons-sjef Kristian

Hva blir det neste??
Dette kommer til å ta helt av.


Havvind er et viktig steg mot å bygge videre på Norge som energinasjon.

Produksjon av strøm fra vindmøller til havs kommer til å vokse med 10–15 prosent pr. år de neste 20 årene. Norske selskaper er veldig godt posisjonert til å ta del i dette.

Havvind er et av de heteste temaene i det globale energimarkedet om dagen. Kostnadene ved å produsere strøm fra bunnfaste vindmøller til havs har halvert seg bare de seneste fem årene, og forventes å falle ytterligere 30–40 prosent de neste fem årene.

Dette gjør at bunnfast havvind i dag i mange tilfeller er på nivåer hvor det ikke trengs subsidier for å være lønnsom, og flytende havvind sannsynligvis også kommer dit om noen år.

Men husk at også oljeindustrien begynte med subsidier (!)

Så hvor stort er dette markedet? I 2020 ble det på global basis produsert totalt cirka 140 terrawattimer (TWh) med strøm fra havvind. For å putte det inn i perspektiv, tilsvarer dette cirka 0,6 millioner fat med oljeekvivalenter pr. dag (millioner boe/d), eller cirka det samme som Johan Sverdrup produserer.

Med andre ord et relativt lite marked i dag. Men havvindmarkedet er et ungt marked som kommer til å se voldsom vekst i årene som kommer . Bare frem til 2023 kommer markedet til å doble seg! I 2030 vil markedet være fem til seks ganger så stort som i dag, og 15 til 20 ganger så stort i 2040.

Et marked i så stor vekst skaper mange forretningsmuligheter både for utbyggere og eiere av vindparkene og for underleverandørene i industrien. Den gode nyheten er at Norges erfaring fra både skipsfart og offshoreproduksjon av olje og gass putter norsk industri i en unik posisjon til å være med på dette eventyret.

Sterk vekst, fallende teknologikostnader og flere typer aktører indikerer at havvind vil ta en større rolle i Europa.
Redigert 08.03.2021 kl 08:03 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
08.03.2021 kl 07:32 3976

Det skal bygges for 270 milliarder i Europeisk havvind!
Tross coronakrisen vedtok havvindbransjen i fjor prosjekter til hele 270 milliarder kroner. Det er rekordhøyt, ifølge Wind Europe.

Europeiske aktører trykket ekstra hardt på gassen i fjor.
Det kommer frem i melding fra den europeiske havvindorganisasjonen Wind Europe.

Europeiske aktører vedtok i fjor investeringer på totalt 26,3 milliarder euro (270 milliarder kroner) i havvind. Investeringsbeslutningene kom blant annet i Storbritannia, Tyskland, Nederland og Frankrike.

– 26 milliarder euro i nye investeringer er en stor tillitserklæring for havvind ! Investorene ser nå at havvind er billig, stabilt og motstandsdyktig, og at regjeringer vil ha mer, sier Wind Europe-sjef Giles Dickson.

Kjetil Malkenes Hovland, E24
– Disse investeringene vil skape jobber og vekst. Hver nye havvindturbin skaper 15 millioner euro i økonomisk aktivitet, sier Dickson.

Han forventer antallet som jobber med havvind i Europa vil vokse fra 77.000 i dag til 200.000 innen 2030.

Havvinden blir også billigere og mer effektiv. Nye havvindanlegg leverer nå i snitt strøm i over 50 prosent av tiden.

Norge ligger litt etter men nå til våren (rett rundt hjørne), skal Norge bli ferdig med sitt rammeverk for havvind.

Norge med olje/gass på retur, trenger havvind i store mengder, både til egen produksjon og til eksport! Havvind vil skape tusenvis av jobber!!
Redigert 08.03.2021 kl 07:52 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
08.03.2021 kl 07:49 3986

Statkraft har nå solgt sin landbasert Roan Vindpark for milliardbeløp! men de satser på havvind sammen med Aker Offshore Wind !! 💪
Equinor har også satset stort på havvind og fått milliard kontrakt!!!

Kursen er nå på bunn nivå i AOW ! Kjøp! før det sier BOOOOOOM!!!
🚀🚀🚀🤑🤑🤑
Redigert 08.03.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
08.03.2021 kl 08:01 3956

Superb bull!!!

– Kjøp nå

Analytikeren tror det er lurt å kjøpe aksjen før de norske vindkraftkonsesjonene skal utdeles nå til våren! Det er rett rundt hjørne!!!

Ser en verdi på over 30 kroner pr. aksje i AOW ! 🚀🚀🚀🤑

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2020/11/19/7590143/sparebank-1-markets-mener-aker-offshore-wind-kan-bli-verdt-over-18-milliarder?fbclid=IwAR2fitwdgzPmpWTrNq1ucRdeQIK1vqNSxIS-naDt1hEUAhSbKKocpsfnkTA
Redigert 08.03.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare