Aow- Fornuftig pris
Ser det er mange meninger om hva som er fornuftig pris på AOW aksjer. Noen mener at 12kr pr aksje er altfor dyrt i og med at selskapet pr nå ikke tjener penger. Akkurat det samme sa mange den gangen man kunne kjøpe Tesla aksjer for 20$ pr stk. Den har vel økt «litt» siden den gang. Nå skal ikke jeg påstå at AOW blir like store, men det er litt samme prinsipp som råder. Man betaler en høyere pris for aksjen enn hva den teknisk sett er verdt fordi man ser at selskapet har et potensiale for å bli stort og tjene mye penger om noen år. Bittelitt gambling er det, men man har veldig gode ods.
Slettet brukerskrev Hva er bunnen her. Kan det ligge go støtte på 4.5?
Bare til å glemme støtte i denne her. Hørt om støtte helt fra 12.5 og nedover, alle har misset. Går sine egne veier. Får bare henge med og håpe det beste 👍
Quick
21.03.2021 kl 21:32
7004
Slettet brukerskrev Hva er bunnen her. Kan det ligge go støtte på 4.5?
Den har nedre støtte på ca kr. 3,30
Jeg har lite tro på at den går så langt ned. Litt positiv omtale, og en eller to signerte kontrakter, vil den fort sprette opp til over kr. 8,-
Vi får vente å se...
Jeg har lite tro på at den går så langt ned. Litt positiv omtale, og en eller to signerte kontrakter, vil den fort sprette opp til over kr. 8,-
Vi får vente å se...
Hva er bunnen her. Kan det ligge go støtte på 4.5?
Hellhammer
20.03.2021 kl 22:30
7491
Rett rundt hjørne er vel ganske vidt? Det vil bli en stund før tildelingene i ScotWind skjer, ja snakker vi tidligst sen høst?
Sirius1
20.03.2021 kl 16:18
7831
Legg sammen 1+1 og se at mye av det Pareto nevner om Aker Horizon i dag kan også gjelde Aker Offshore Wind!
Ny artikkel publisert i dag 20.3.2021:
https://e24.no/boers-og-finans/i/eKOJWM/groent-roekke-ras-paa-boers-overdrevet?fbclid=IwAR0RXAi9dm0UuGPjSl0vxr-DA6XUcgitgOwxqtcAViHRfeT9iyBSkLfl0MA
Ny artikkel publisert i dag 20.3.2021:
https://e24.no/boers-og-finans/i/eKOJWM/groent-roekke-ras-paa-boers-overdrevet?fbclid=IwAR0RXAi9dm0UuGPjSl0vxr-DA6XUcgitgOwxqtcAViHRfeT9iyBSkLfl0MA
tod-l
19.03.2021 kl 13:06
8128
rett rundt hjørne nå
Crown Estate Scotland opened the application window for the ScotWind seabed leasing round for offshore wind projects this January.
A month later, the Crown Estate delayed the deadline for applications and announced a review of the option structure for the process.
The result of the review is targeted to be completed by 24 March, while the deadline for applications will now be later than 31 March and will be confirmed on completion of the review.
Crown Estate Scotland opened the application window for the ScotWind seabed leasing round for offshore wind projects this January.
A month later, the Crown Estate delayed the deadline for applications and announced a review of the option structure for the process.
The result of the review is targeted to be completed by 24 March, while the deadline for applications will now be later than 31 March and will be confirmed on completion of the review.
KalleIvars
19.03.2021 kl 11:51
8235
Ligger på den langsiktige oppadgående trenden, altså et sted med motstand. Skulle den bryte igjennom gulvet der/ støtten er nå kan det bli styggt. Dog vi er også på et sted mange tenker er en fornuftig inngang. Alt står på det brede markedet. Fint lite vi kan gjøre med det fra eller til.
Uansett så denne, ikke så bra at våre skotske venner er like trege som de norske myndigheter 🙈https://renews.biz/67212/scotwind-delay-risks-billions-of-pounds-of-investment/
Uansett så denne, ikke så bra at våre skotske venner er like trege som de norske myndigheter 🙈https://renews.biz/67212/scotwind-delay-risks-billions-of-pounds-of-investment/
Redigert 19.03.2021 kl 12:05
Du må logge inn for å svare
Tradinator
19.03.2021 kl 11:44
8249
Nå kommer snart rekylen her. En tildeling betyr 12 kroner igjen på no time....Kanksje blir det flere??
10PS
19.03.2021 kl 11:02
8348
følge Havpanelets nye rapport kan det produserer så mye som 40 ganger mer energi fra havet. Menon Economics anslår at flytende havvind kan gi inntil 128.000 årsverk i Norge de neste 30 årene, samt skape verdier for mellom 10 og 117 milliarder kroner. Med industriell satsing på bærekraftig havvind kan energinasjonen Norge akselerere overgangen til fornybar energi og skape verdifulle arbeidsplasser.
Bulles nok snart igjen med nye analyser, kursen halvert seg uten grunn og rotasjon fra oljen over i grønt igjen snart. BULL!
Bennyfyfasan
19.03.2021 kl 09:28
8507
Helt enig! Jeg bryr meg egentlig katta i svingningene nå. Det er når nyhetene begynner å tikke inn at "bransjen" våkner. Det er valgår - og rød side ligger å kriger om mest mulig grønn profil.
Når skal man egentlig posisjonere seg i en aksje som småsparer? Fortelle meg den som har en mening rundt det - er det ikke riktig å gå inn relativt tidlig ikke så veldig lang over FØRSTE emisjonskurs?
Når skal man egentlig posisjonere seg i en aksje som småsparer? Fortelle meg den som har en mening rundt det - er det ikke riktig å gå inn relativt tidlig ikke så veldig lang over FØRSTE emisjonskurs?
Elverhøi16
19.03.2021 kl 09:27
8521
Etter fallet i oljeprisen rømmer en del denne sektoren. Kan bli fortsatt fall på grunn av store oljelager.
Sirius1
19.03.2021 kl 09:13
8519
Kan noen med peiling forklare litt om hva som gjør at f. eks AOW, ACC, Ørsted og Vestas gjør det ganske OK så langt i dag?
Neidajoda
19.03.2021 kl 09:13
8514
Virker som vi har betydelig støtte rundt 5.5 - 5.4. Og nå snudde det plutselig i pluss, det var jo hyggelig.
Purri
19.03.2021 kl 08:02
8704
Håper på flere røde dager. jo laver jo mer får jeg lastet, om 5 år vil dette bære frukter.
https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/6zlk9z/dette-blir-viktigst-i-det-groenne-skiftet
https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/6zlk9z/dette-blir-viktigst-i-det-groenne-skiftet
tekjeks
18.03.2021 kl 23:20
4110
Mitt mål er ikke å baisse, mitt mål er å forsøke å komme med en litt nøktern tilnærming til den enormt høye prisingen jeg synes mange av de grønne aksjene, inkl. AOW, har fått. Jeg frykter mange vil få seg en smell ganske snart. Men bevares, hvis denne tråden ikke er åpen for de som ikke tror AOW vil gjøre en ny rekyl iår, aå kan jeg da fint la være å skrive her ;-)
tekjeks
18.03.2021 kl 23:15
3883
Hvorfor tror du selskaper som f.eks shipping og bank med gode kontantstrømmer skal ned i morgen?
Småplukker
18.03.2021 kl 23:15
3823
Fascinerende hvordan enkelte har en morbid glede i å fortelle andre hvor store idioter de er - og hvor ubegripelig glupe de selv er.
Alle her vet selvsagt at det ikke er noen garanti for at AOW blir en gigantisk suksess, like lite som DU tekjeks aner hvordan aksjekursen
er om 5 år. Du sprer om deg med selvfølgeligheter som om du er Warren Buffett mens du bare er en liten smule i kjekspakken som de fleste andre.
Dersom du har hoppet over til oljeaksjer og er så fornøyd med det - spre din visdom der da vel? Så kan du krype tilbake hit når trenden har snudd
og AOW har fått kontrakt i Skottland og har aksjekurs på 21 i september (som er midt tips og fullt på høyde med din baissing).
Alle her vet selvsagt at det ikke er noen garanti for at AOW blir en gigantisk suksess, like lite som DU tekjeks aner hvordan aksjekursen
er om 5 år. Du sprer om deg med selvfølgeligheter som om du er Warren Buffett mens du bare er en liten smule i kjekspakken som de fleste andre.
Dersom du har hoppet over til oljeaksjer og er så fornøyd med det - spre din visdom der da vel? Så kan du krype tilbake hit når trenden har snudd
og AOW har fått kontrakt i Skottland og har aksjekurs på 21 i september (som er midt tips og fullt på høyde med din baissing).
tekjeks
18.03.2021 kl 23:14
3640
Nei, jeg vet faktisk ikke det og jeg har forsøkt å forstå den ved å lese investorpresentasjon og følge deres presentasjoner. Opplys meg gjerne.
Sundancer
18.03.2021 kl 23:12
3645
Les deg opp før du kommenterer. Du vet tydeligvis ikke hva som er businessmodellen deres engang.
Spartan
18.03.2021 kl 23:04
3678
I morgen krakker alt. Olje. Grønt. Bank. Shipping.
AOW skal langt ned i morgen.
AOW skal langt ned i morgen.
tekjeks
18.03.2021 kl 22:43
3766
Cashisking skrev Spørs om en del av olje folka kommer til aow nå da👍🎉
Hei folkens. Har noen av dere hørt om dotcom-bølgen? Foreslår at dere leser dere litt opp på den, før dere putter penger i et selskap som ennå ikke har vist på noen presentasjon hvor de framtidige inntektene skal komme fra. Javisst vil det satses på havvind framover, men hvilken rolle vil AOW ha i denne verdikjeden. Skal de få engineering-inntekter eller hva? Ikke misforstå, Jeg har stor tro på det grønne skifte og at grønn teknologi vil ta over, men det blir ikke sånn at alle som driver med noe innen havvind eller hydrogen vil være verdt milliarder. Røkke er en flink fyr, han, men først og fremst er han veldig smart. Han vet at et grønt skifte er på gang, og skiller derfor ut selskapene slik at han kan synligjøre at Aker er klar for et slikt skifte. På den måten øker han verdien betraktelig på sine aksjer. Men husk at det fortsatt er noe han har tryllet fram fra Aker engineering og Aker BP.
Purri skrev Skal en ned på 4 tallet i morgen da?
Tror ikke det. 7. 5 kanskje, olja betyr minimalt. Ha håpet. Troen. Optimismen. Aow er Bull hver dag for min del, så tar en det derfra.
Bull? En god dag, tross alt i pluss, så lenge stygt ut, men pluss er pluss 💪
Redigert 18.03.2021 kl 16:31
Fikk denn fra Xinvestor:
VINDKRAFT: Kina stod i 2020 for nesten 60 prosent av globale nyinstallasjoner av vindkraft, opp fra 50 prosent året før. Økningen skyldes delvis at 2020 var siste år for offentlige subsidier samt gunstige priser på onshore vindparker. Kina genererer mer vindkraft enn Europa, Latin-Amerika, Afrika og Midt-Østen til sammen. (Financial Times)
VINDKRAFT: Kina stod i 2020 for nesten 60 prosent av globale nyinstallasjoner av vindkraft, opp fra 50 prosent året før. Økningen skyldes delvis at 2020 var siste år for offentlige subsidier samt gunstige priser på onshore vindparker. Kina genererer mer vindkraft enn Europa, Latin-Amerika, Afrika og Midt-Østen til sammen. (Financial Times)
tekjeks
18.03.2021 kl 13:36
4322
Hvis du ikke tror oljeaksjer stiger i løpet av 2021 skjønner jeg ikke helt hva du baserer dine analyser på? Alle analyser tilsier at oljeprisen vil stige dette året, og gi en høyere kontantstørm for oljeselskaper. De grønne aksjenes verdi er, med unntak av noen solselskaper, enn så lenge basert på framtidig inntjening, og jeg har til gode å se en forretningsplan fra disse selskapene som forsvarer den verdien de fleste av selskapene har. Selv gikk jeg inn i oljeaksjer i desember og er sjeleglad for at jeg er der og kom meg ut av de grønne boblene tidsnok. 50 % stigning på Aker BP og Odfjell Drilling siden januar.
Elverhøi16
18.03.2021 kl 09:41
4591
Jeg tror mange av disse som sitter tungt i olje og ikke kommer ut rakker ned på grønne aksjer. De vet at de har kort tid på seg.
Bennyfyfasan
18.03.2021 kl 09:15
4669
foreløpig gratulerer til de som kjøpte i går. Jeg feiga ut - men tror jeg skal kjøpe noe i dag. Har lagt inn 2 ordrer....men håper nesten at de ikke går inn og at vi kan forlate 5-tallet
😀
KalleIvars
18.03.2021 kl 00:07
5093
Ikke noe vits å kalle på Sissener og Hegnar, dem er ikke framtiden. De hører til bruk og kast generasjonen og er langt fra noen forbilder for unge. Her må vi kalle på mennesker med etisk forstand som vil inn i en bærekraftig økonomi som sikkrer kommende generasjoner en mulighet for et godt liv. Oppfordrer alle til å se denne: https://youtu.be/uC4oEKNfleU
Redigert 18.03.2021 kl 00:32
KalleIvars skrev #shortsqueeze📈🚀
KalleIvars
Til Sissener og Finansavisen ! Kjøp alt det grønne i morgen, ta med tanter og onkler og husk å ta med bøtter og spann.
Til Sissener og Finansavisen ! Kjøp alt det grønne i morgen, ta med tanter og onkler og husk å ta med bøtter og spann.
tod-l
17.03.2021 kl 21:07
5325
så what aow har 470 mill på bok ref 4Q. chasburn på 69 mill i året, kan holde på i 7 år da, langrente kortrente osv... det grønne skifte kommer det
BlackPearl
17.03.2021 kl 21:03
5325
Slettet brukerskrev Grattis til de som kjøpte i dag
ble liten påfyll på 5,66 idag, skulle gjerne hat denne nivået frem til helgen😀
Sørgelig flaut.. uff uff du skal få noen løk helt GRATIS:-)
Bennyfyfasan
17.03.2021 kl 20:17
5379
Jeg har tidligere skrevet at jeg venter til jeg ser 4-tallet. Jeg har lenge trodd at vi skal ned mot - men ikke under emisjonskurs.
Nå driter jeg i det å kjøper i morgen om den ikke raller. Skal holde igjen en del - men er på kjøpern.
Nå driter jeg i det å kjøper i morgen om den ikke raller. Skal holde igjen en del - men er på kjøpern.
Ja her satset shortere på dårlig nytt
Slettet brukerskrev Grattis til de som kjøpte i dag
Hehe skråsikre altså. Vi får se 🙂 ingenting er bedre, men tar heller intet for gitt når det gjelder aow, og endel andre Aker. Empiri. Siden 2020.
Kjipt for de som solgte i panikk