Beste selfiekamera?

rosgun
PLT 26.02.2021 kl 06:15 7204

Hvem vil opprettholde hegnomiet å fortsatt være best på selfiekameraer????

Evt :» Hvem vil komme høyere på listen?»


Teori:

Isaksen sa at T-lens var inkl i en Komplett linsemodul fra en modulprodusent... Den er klar for kommersialisering og kan benyttes i alle telefoner.. Mao hvem skal ha denne selfie pakken» først ?

Man må regne «pakken» som den beste «selfiepakken» for telefoner globalt som finnes i dag......

iPhone er et mulig produkt, men det kan også være en av disse som i dag har de beste selfiekameraene:

—//~~~

The best phones for selfies:

Asus Zenfone 7 and 7 Pro
Samsung Galaxy S21 Series
Google Pixel 5
Google Pixel 4a series
Samsung Galaxy Note 20 Ultra
LG V60 ThinQ 5G
OnePlus 8T and OnePlus 8 Pro
Huawei P40 Pro series
Samsung Galaxy S20 series
Lenovo Legion
~~~~~~~~,,,
New release/launches:

Lenovo K11 - 1.mars
Lenovo K12 Pro - 1. mars
Lenovo Lemon -2 mars
Lenovo K12 Note- 10. mars

OnePlus 9- 2. mars

Asus ROG Phone 5- 10.mars

Samsung Galaxy F12 - 15.mars

The Huawei P50 Pro - mars eller april

Google Pixel 5a- mai

LG V60 ThinQ - 27. juli

———-

Kilder:
https://www.google.com/amp/s/www.androidauthority.com/best-phone-for-selfies-694396/amp/

-/////

Konklusjon: Best å være inne- her kan det gå himmelhøyt. Alle er like aktuelle, men en skiller seg ut og det er:

OnePlus 9 - 2. mars

Redigert 26.02.2021 kl 07:04 Du må logge inn for å svare
Kraamz
26.02.2021 kl 06:24 7186

Har PoLight byttet Ticker?
rosgun
26.02.2021 kl 06:58 7151

Ute av trening Kramz🧩.

Har du noe på neste launch her:
OnePlus 9- 2. mars ?

Selfie kamera ?
Historiske data?
Forbindelser til Polight ?
Redigert 26.02.2021 kl 07:04 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.02.2021 kl 07:16 7099

4. To selfiekameraer
OnePlus Nord har to selfiekameraer, slik at du kan ta standardbilder og vidvinkelbilder av deg selv og vennene dine. Dette er noe vi gjerne ser videreført til OnePlus 9, ettersom det gir mye større spillerom på selfiefronten.

Det andre frontkameraet trenger ikke nødvendigvis å ha et bredt synsfelt. Enkelte doble selfiekameraer har en dybdesensor sammen med hovedkameraet, slik at det gir bedre dybde- og bakgrunnseffekter.

https://global.techradar.com/no-no/news/oneplus-9-lanseringsdato-pris-lekkasjer-og-rykter

Lurer påm hva det andre kameraet gjør der ???

Kan det være modulen med T-lens inni ?

Øvrige :
Dan Eklund tidligere har vært i styret i både Polight og Hasselblad Group.

https://www.shareville.no/aksjer/polight/kommentarer/rykter-om-hasselblad-i-oneplus-er-dette-en-konkurrent-eller-90166467
Redigert 26.02.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
Myrabakk
26.02.2021 kl 08:32 6965

Dette var spennende, takk for deling og god gjennomgang!
Det ligger noen svært gode og lovende patenter på tech fra poLight ute på registrene i flere av disse selskapene. Det er patenter fra både Vivo, Oppo og OnePlus som viser til Tlens, noen av disse er både som selfie og som under-screen-cam.

Dette er et da også et viktig moment, og kan gi ketchup-effekt på kort tid:
"Både OnePlus og Oppo eies av BBK Electronics, i likhet med Vivo og Realme, så de må anses som søsterselskaper. Mye av teknologien som utvikles i ett av selskapene benyttes også av de andre."
Kraamz
26.02.2021 kl 09:35 6821

Hehe, det var faktisk noen som sa at det var ny Ticker i PLT for noen uker siden her hjemme🙈 Derfor jeg lurte🙂👍
Kraamz
26.02.2021 kl 09:37 6810

Det ble nylig publisert at Oneplus og Oppo går ilag i samme R&D avdeling😊

Finner masse mot Tlens hos Oppo men også et patent med Oneplus🙂👍

Aktuelt som bare det🤞😃
VantageVolante
26.02.2021 kl 09:47 6761

Dette var interressant. Nå er vi snart i den situasjonen at om bare en skarve prosent av alt dere har funnet, blir realisert......så er poLight en suksesshistorie, og dets aksjonærer kan smile enda bredere.

Skulle gitt mye for å være den flua som nå sitter og hører på diskusjonen om "when to launch in which phone" Digg den setningen der.
Nugatti
26.02.2021 kl 10:08 6687

Ja, hva betyr "When to launch in which phone"

Er det så stor etterspørsel at det er logistikken og rekkefølgen nå som er problemet.
Hvordan skal de klare å levere til de forskjellige mobillanseringene som kommer.
Nugatti
26.02.2021 kl 10:44 6597

What we have done, the last year, is that we together with a.. I would say, “A very very well recognized camera module supplier”, we have developed a new system.
For which the Tlens, it’s not on top. But it is inside the lens-stack. We hide it inside the lens stack so that the nose of the camera becomes very very small.
And hence, the penalty on the screen size is minimized.

This design, which is super complex, has opened many doors.

And this is why we call it a potential game changer.
For us and for the selfie camera.

Fra presentasjonen til CEO Isaksen
HP17
26.02.2021 kl 10:55 6562

PLT hauses og hauses opp, men det skjer ikke mye. Hvor blir det av konkrete fakta?
Knapt salg og omsetter som en middels pølsebod og i et marked med knallhard konkurranse. Nå må PLT snart levere for å forsvare denne markedsverdien og at kursen har steget fra under kr 10 (sommeren 2019) til dagens kurs rundt kr 126. PLT må snart levere.
SoriaMoria
26.02.2021 kl 11:14 6506

Du fortsetter å bruke 10kr som utgangspunkt. Er det egentlig relevant? Jeg mener at børsnoteringen til 50 kr oktober 2018 er et langt mer relevant utgangspunkt.
Slettet bruker
26.02.2021 kl 11:15 6496

ikke lett å argumentere mot en del av det du skriver. men føler at isaksen svarer deg ganske konkret på dette i q4. antar at du ikke har sett på presentasjonen. også ser jeg heller ingen grunn til at du skal skrive den samme meldingen om og om igjen. det blir bare trolling.
så gå å se q4, kom tilbake, så tar vi en ny diskusjon om prising.
Redigert 26.02.2021 kl 11:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2021 kl 11:25 6457

Tålmodighet HP17. Ha tro på teknologien og det Isaksen sa sist uke. Det er et spørsmål om hvilken mobil som skal få Tlens først!
Om kursen er 10 eller 126 nå spiller for meg ingen rolle (annet enn at jeg kunne hatt atskillig flere aksjer) når kursen er 1000 eller mer om ett år eller to.
Husk det er få aksjer i poLight! 9.048.822.
Redigert 26.02.2021 kl 14:46 Du må logge inn for å svare
Myrabakk
26.02.2021 kl 18:05 6112

Jeg spurte poLight om akkurat dette med lanseringer av smartphones og linsebestillinger:

"Dersom ordren er utover sample nivå / bruk / vesentlig vil det meldes"

Jeg tenker vi ikke trenger stresse med at vi kommer i en modell om noen dager, men jeg tenker det kan være mer realistisk med en børsmelding som sier noe om design i smartphone og dertil bestilling. Akkurat dette kan komme når som helst, tror jeg.
Slettet bruker
26.02.2021 kl 20:36 5919

Hvorfor bestille et større kvanta uten design win? :)
Redigert 26.02.2021 kl 23:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2021 kl 00:01 5400

Motsatt ;) Vi får først bestilling, og så DW muligens så sent som dagen mobilen blir lansert.
Slettet bruker
28.02.2021 kl 01:07 5328

Ah, det var sånn man tenkte ;)
rosgun
28.02.2021 kl 21:28 4871

Mener det ikke var slik på smartklokkene og scannerne.... Da ble det jo bestilt i flere omganger..Jeg tror ikke de lenger nå melder om linser i POC fase som de gjorde før. For det vi vet kan de ha sendt store partier til kameramodulprodusenter som igjen sender komplett modul til telefonprodusentene, f. eks One note. Om lanseringen av tlf kommer vil det ofte komme kun i begrenset omfang først for deretter å øke på etterhvert som bestillinger kommer inn.....
Redigert 28.02.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
rosgun
28.02.2021 kl 21:59 4796

5G aktualiserer også Polight sin linse i fremtidige modeller :).

Xiaomi has officially revealed the first look of the Redmi Note 10. The smartphone is set to hit the stores on March 4. Redmi is expected to launch three smartphones under the Note 10 series including Redmi Note 10, Redmi Note 10 Pro, and Redmi Note 10 Pro Max. The top variants are expected to come with 5G connectivity.

https://www.google.com/amp/s/www.indiatoday.in/amp/technology/features/story/smartphones-set-to-launch-in-march-2021-redmi-note-10-realme-gt-rog-phone-5-and-oneplus-9-series-1773420-2021-02-26


Myrabakk
28.02.2021 kl 23:03 4675

Melding om at en OEM kommer til å gi ut en smartphone kan komme hvilken dag som helst, men det er ikke skipet ut store mengder linser til noen som kommer med smartphone om noen dager, i alle fall ikke om jeg forstår CEO rett. Det er litt greit å ha klart i alle fall flr nye aksjonærer, ellers kan vi få mange skuffelser om vi venter på en lansering i smartphone direkte på markedet. Vi så reaksjon i aksjekurs da det ikke kom noe Tlens i Redmi K40pro. Det som vi bør vente på er melding fra poLight som sier at Tlens er med videre i designet i en smartphone. Det vil da mest sannsynlig komme linsebestilling samtidig som design, slik som i både barcode og smartwatch.

Jeg kan legge med spm-svar jeg hadde med CEO her for et par dager siden for å vise hvorfor jeg sier dette med markedslansering:

"Hei! Jeg ser det spekuleres på ulike forum om det kommer melding om smartphone med Tlens allerede nå. Vil ikke en design eller designwin i smartphone med Tlens annonseres noe før den lanseres, med tanke på linsebestillinger og slikt?"

Svar:
Når vi annonserer vil variere fra case til case. Typisk ved markedslansering eller ved annen firm commitment

Spm
Ok, takker. Det må vel da meldes om det bestilles store ordre med Tlens?

Svar
Ja om ordren er utover sample nivå/bruk/vesentlig vil det meldes

Jeg hadde oppfølgingsspørsmålet der siden jeg så at det var tolkningsrom i det første svaret, et svar som er gitt på q&a tidligere.
Slettet bruker
28.02.2021 kl 23:38 4613

Regner med at hvis det meldes om design win ved "firm commitment", at OEM ikke oppgis... Tenker at OEM ikke ønsker lekkasjer i forkant. Hva mener du myrabakk?
Redigert 28.02.2021 kl 23:40 Du må logge inn for å svare
Foksen
28.02.2021 kl 23:46 4586

@myragubben Isaksen har jo sagt at når et firma har initiert/fått en børsmelding om kjøp av linser vil neste bestilling betraktes som en oppfølging og vil ikke bli Børsmeldt hvis ikke ordrene er av litt større antall! Han har tidligere nevnt 5000 stk som en grense men det er en grense som er ganske flytende! Isaksen må nok forholde seg til avtalene poLight har med de forskejellige produsentene og eks. LG, som produserer moduler med TLens har ingen børsmeldingsautomatikk selv om de kjøper 5000 linser pr. dag! Dette er jo en indikasjon på at det er masse TLens/Moduler i markedet som kan omsettes uten å utløse en børsmelding... Tror en DW kan komme like snart som en ordre :-) Lurer bare på hvem som blir førstemann :-)
Myrabakk
01.03.2021 kl 07:29 4349

Når vi får en firm commitment meldes det design, og så vil designwin komme på eller ved lansering av produktet. poLight kommer nok ikke til å oppgi hvem som melder at de vil bruke Tlens, men det skal nok være en plan for når det skal være markedslansering. Da vil vi nok ha en grei pekepinn på hvem det er som kommer med Tlens først. Smartklokkene fra Xiaomi var også underlagt NDA i starten, men det tok under en time før vi hadde avslørt hvem som var OEM😊

CEO har svart ut tidligere at kursdrivende info MÅ børsmeldes, og en avtale med en smartphonevendor om commitment og med bestilling av mer linser enn det som er til testing skal ha potensiale til en svært god kursutvikling. Selv om det er en NDA mellom selskapene så skal vi som aksjonærer holdes orientert om et slikt framskritt.
rosgun
05.03.2021 kl 06:53 3606

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20210219_

0:27 - complitely new situation, that has happened now

en gamechanger for selfiekameraer- klar for kommersialisering.......................

så igjen hvilke har de beste selfiekameraer idag, og hvem av disse skal lanseres først?


????Samsung Galaxy F12 - 15.mars ????
Redigert 05.03.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2021 kl 11:56 3385

er vel xiaomi man anser som mest sannsynlig. mange som mener at mi mix 4 er den mest sannsynlige kandidaten. ingen vet når den blir sluppet.

så vidt jeg forstod på isaksen, så hadde de noen bugs på linsa som måtte løses først. er vel ikke gjort i en håndvending. men antakelig ikke lenge til heller. design win / firm commitment kan vel komme når som helst, men slipp av telefon tror jeg tar en del lengre tid. slipp av telefon i mars tror jeg ikke er sannsynlig (de må ha rukket å løse bugsene, ha rukket å teste, og ha rukket å produsere). ikke sikkert vi får vite modellen eller oem ved første børsmelding.
Redigert 05.03.2021 kl 12:05 Du må logge inn for å svare
rosgun
08.03.2021 kl 10:57 2994

https://www.gizmochina.com/2021/03/08/oneplus-9-series-launch-date-hasselblad-partnership-camera-specs/

That said, there are some of the camera specs of the OnePlus 9 series, as confirmed by the company itself.

Custom Sony IMX789 Sensor
Panoramic Camera with a 140° FOV (Field of View)
Freeform Lens for Minimal Distortion in Ultra-Wide Pictures
T-lens Technology for Faster Focus in the Front-facing Camera
Support for 12-bit RAW
Improved HDR Video Recording
Video Recording at 4K 120FPS and 8K 30FPS
rosgun
08.03.2021 kl 20:54 2579

Da fikk jeg rett igjen ..... neste profiti: kr 6000 i kursmål ila 2021...
rosgun
08.03.2021 kl 20:55 2571

Snakk om innertier i dag gitt:):)

fy skam til de som snakker ned Rosgun:(:(
rosgun
08.03.2021 kl 20:57 2552

Er dette de to neste tro:med følgende launcher:

Asus ROG Phone 5- 10.mars

Samsung Galaxy F12 - 15.mars
Redigert 08.03.2021 kl 20:58 Du må logge inn for å svare
rosgun
08.03.2021 kl 21:07 2518

https://www.notebookcheck.net/Three-months-after-launch-the-OnePlus-8-Pro-looks-to-be-a-major-sales-success.479944.0.html

Regner med niern selger mer enn 8 ern.. Kina er gale etter denne :)

Tre måneder etter lanseringen ser OnePlus 8 Pro ut til å bli en stor salgssuksess
The OnePlus 8 Pro has confidently made its way into people's pockets. (Source: Digital Trends)OnePlus 8 Pro har trygt kommet seg inn i folks lommer. (Kilde: Digitale trender)
OnePlus 8 Pro ble lansert tilbake i april, men har rutinemessig vært utsolgt siden da. Telefonene har fått for det meste positive anmeldelser, og det ser ut til å ha oversatt til salg, med implikasjonen av OnePlus som selger mange flere enheter enn det anslått.

OnePlus 8 Pro utsolgt hos de fleste forhandlere i flere uker. For noen uker siden, OnePlus 8 Pro gikk på salg for noen uker siden i India. Resultatet? Aksjen ble igjen tømt i løpet av minutter.

Selvfølgelig ville det være dumt å ikke vurdere effekten av pandemien på produksjonsmengde og forsyningslinjer. Faktum er imidlertid at OnePlus 8 aldri virkelig kom seg ut av lager, mens OnePlus 8 Pro gjorde. Dette tyder i det minste på at etterspørselen etter OnePlus 8 Pro var mye høyere enn OnePlus anslått - og det er en seier for selskapet uansett.
Redigert 08.03.2021 kl 21:08 Du må logge inn for å svare
rosgun
09.03.2021 kl 05:22 2247

Husk at Asus og Samsung ligger på toppen av de produsentene med best selfiekamera.

Hva tror dere skjer når en langt ned (8.plass) på lista introduserer T- lens som første mann??

Jo, de kommer løpende etter sammen med resten av eliten som også vil ha, isåfall snakker vi da om følgende i tilegg i «første omgang» :

3.Apple
4.Google Pixel 5
5.Google Pixel 4a series
6.Samsung Galaxy Note 20 Ultra
7.LG V60 ThinQ 5G

(8.OnePlus 8T and OnePlus 8 Pro)

9. Google Pixeel
10.Samsung Galaxy S20 series
11.Lenovo Legion

At plt ikke vil tjene penger i 2021 er forståelig........ Det vil bli en sinnsyk eskalering av produksjonen og flere partnere må opprettes for en gedigen produksjonsøkning......

Mitt tips er at de nå blir tvunget til å investere i en egen fabrikk eller iallefall bli deleier i en.. Husk at dette gjelder volum i mobiltelefoner..... hva når plt linser integreres i flere kameraer i mobilen ( under skjerm i front f eks)?

... og hva med volumproduktet AR briller som lanseres hvert øyeblikk ( ett prosjekt er smart klar for kommersialisering allerede).

Her skal det investeres tungt og følgelig vil alt overskudd pløyes inn i produksjonsfasiliteter world wide...

Ok folkens- da begynner enhjørningen å vise sine første muskler... Dette blir en syk reise gjennom stratosfæren uten landingsmuligheter .. ..

Bare å gratulere alle tålmodige aksjonærer gjennom de siste årene🙂🙂🚀🚀🍾🍾



Redigert 09.03.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare