Interim Financial Report Q4 2020

FkL
PNOR 26.02.2021 kl 07:04 10482

Interim Financial Report Q4 2020

26 February 2021
PetroNor E&P Limited
(“PetroNor” or the “Company”)

PetroNor E&P Limited (OSE ticker: “PNOR”) today releases its unaudited Interim Financial Report for the fourth quarter ended 31 December 2020.

Period and Post-Period Operational and Financial Highlights

• Contemplated capital raise of USD 50 - 60 million including a transaction that will further increase indirect interest in PNGF Sud by a further 4.9%. The current largest shareholders are subscribing for up to USD ~40 million in a combination of cash and in-kind contribution.

• PNGF Sud performed well with a 4% growth in the oil production compared to 2019 producing an average of 2,329 bopd net to PetroNor.

• EBITDA of USD 11.5m for fourth quarter ended 31 December 2020.

• Re-established a highly attractive exploration portfolio in the West African margin through the acquisition of the Esperança and Sinapa licenses in Guinea Bissau at highly attractive terms from Svenska Petroleum Exploration, the transaction is subject to Government approval.

• Further 2-month suspension of arbitration with Senegal announced 2 February 2021 in order to seek mutually beneficial settlement.

• In January 2021, at a cost of USD 4 million the Company increased its net indirect interest in its core asset PNGF Sud by 1.4%, through the award of 9,900 additional shares in Hemla E&P Congo S.A. by the court in Congo.

• Extension of the long stop date for the Aje transaction from 31 December 2020 to 30 June 2021, allowing extra time for completion of the regulatory approval process in Nigeria which is well underway, but delayed by the pandemic.

Commenting on the results, CEO Knut Søvold said:
“We are pleased that our cornerstone asset in Congo, representing the growth platform for the company, delivered another solid performance in Q4, generating reliable and economically robust cash flow. For this reason, post period the Company seized the opportunity to increase our interest in PNGF Sud, a deal that will deliver a step-change in production, reserves and cash flow once completed. Plus, despite the challenging year for the sector and the world as a whole, we are encouraged to still report EBITDA of USD 34.4 million for the year.”

*****

For further information, please contact:
Knut Søvold, Chief Executive Officer
Chris Butler, Group Financial Controller
info@petronorep.com

Media Contacts:
Buchanan
Ben Romney
Tel: +44 207 466 5000

https://newsweb.oslobors.no/message/526252
Leoløve
26.02.2021 kl 15:12 4886

Det er vel en kombo av Oljeprisfall, litt korrigeringer i USA og spenning rundt hva det kommende Opec møtet kan lede til av videre oljekurs som trykker ned aksjen.
https://e24.no/olje-og-energi/i/jBK8wo/klart-oljeprisfall
thief
26.02.2021 kl 15:23 4874

Petronor har jo ikke steget i kurs siden olja var i 38,så da burde den ikke synke på at olja går fra 67 til 65🙂
upsidedown
26.02.2021 kl 17:37 4780

Med en varsla emisjon rundt hjørnet kan man ikke forvente kursløft.
thief
26.02.2021 kl 17:58 4763

Sant,men regner med et solid løft,når den er ute av verden 🙂Vi har fått utrolig mye for pengene!Så nærmer vi oss igjen Senegalavklaring. Nå har de vel satt av nok tid.De bommer neppe 3 ganger.Og at forlengelsen har blitt kortere,tyder vel på at de har kommet et stykke på vei!Og med oljepriser på 60tallet,kunne det vel ikke blitt timet bedre.Da er nok interessen ganske så bra for både Gambia og Senegal 🙂Og verdien av disse er betydelige. Gambia er jo ikke innbakt i dagens kurs,med mye annet.Skulle Senegal slå inn med sosp,burde kursen lett opp mot 2kr.Kursmålene nå er rundt 1.7-1.75kr.Og det er uten den nye avtalen vår,som er utrolig bra.Når de tar med denne er vi nok godt over 2kr.Får vi sosp,som er vurdert til ca 1kr,burde kursmålene opp mot 2.5kr.Så er vel ikke lenge vi subber nede på 1.3kr🙂Om 1mnd kan det være stor endring!!Satse på Abu Dahbi ror sosp i land
nkamok
26.02.2021 kl 18:47 4719

Du skal nok tillægge udsalg fra Telinet en meget stor betydning for, at kursen ikke ligger på 2 kr nu 🤷‍♂️. Der har kun været gode og virkelig gode meldinger på sidste - bortset fra Senegal udsættelse. Dette var jo kun en udsættelse - ikke en afgørelse, så den kan umuligt have så stor betydning. Når Telinet er færdigsolgt, kommer den til at flyve til himlen - næsten 😉
Opp+
26.02.2021 kl 19:09 4689

Hvorfor venter de med emisjonen? Kan det være Senegal forlik er såpass nære at de vil time emisjon med news. Vesentlig bedre for petronor om de får satt den på 2,- kroner. Senegal news, ny bull analyse, emisjon?
Fluefiskeren
26.02.2021 kl 19:12 4684

Nei. Slike kursdrivende nyheter skal meldes omgående når de har skjedd.
Opp+
26.02.2021 kl 19:15 4684

Ja, skjønner det. Men nå har det jo ikke skjedd, det kan være de har veldig tro på forlik i nærme framtid og vil drøye emisjonen litt å se om det går gjennom. Vet det er ville spekulasjoner, men det er fredags kveld;)
Børsbjarne
26.02.2021 kl 22:28 4565

Mange af pumperne til skiffer olie er blevet beskadiget og man skønner at det ikke på nuværende tidspunkt kunne betale sig at reparer. Olien skal nok noget højere op hvis de skal i gang igen.
Olien er stadig i en opadgående Trent kanal, trods det at den er faldet noget tilbage i dag. Marts kontrakter er stadig på 66 $
Redigert 26.02.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
FkL
26.02.2021 kl 22:32 4558

Dersom dette slår til så er det nok en god nyhet for prisbildet fremover og ikke minst for oss.
Børsbjarne
26.02.2021 kl 23:06 4514

Der er grobund for en diplomatisk krise her mellem Saudi Arabien og USA som også kan påvirke Olie.

https://www.thedailybeast.com/us-targets-76-saudi-citizens-under-new-khashoggi-ban?via=twitter_page
Redigert 26.02.2021 kl 23:13 Du må logge inn for å svare
thief
26.02.2021 kl 23:27 4486

Da ble prisen for oljen vår 64.4 for februar.Meget solid,da snittet lå rundt 61usd.Litt kjipt med nedgangen i dag,som var siste dag,men ble jo uansett en fantastisk måned🙂
FkL
26.02.2021 kl 23:58 4450

Hvor hentet du den fra? Jeg har $65,97.

EDIT
Litt forskjellig fra børs til børs så da får vi leve i spenning. Uansett, fantastisk måned.
Redigert 27.02.2021 kl 00:04 Du må logge inn for å svare
FkL
27.02.2021 kl 15:25 4198

Ikke noen ytterligere detaljer i regnskapet i forhold til kjøpet i Guinea-Bissau og vi må nok vente til avtalen er godkjent av myndighetene før detaljene publiseres. Noe å merke seg derimot er « acquisition of the Esperança and Sinapa licenses in Guinea Bissau at highly attractive terms», « maintain the momentum towards drilling» og «We expect to complete that transaction soon».
thief
01.03.2021 kl 08:54 3809

Olja litt opp igjen🙂Nå er vi allerede i mars,og Senegalavklaring kan være like i nærheten. Blir utrolig spennende,denne gangen må de vel ha beregnet god nok tid.De har nok forsikret seg om det. På høy tid petronor reprises, og et forlik vil nok sørge for det.Da snuser vi på 2kr!!
Redigert 01.03.2021 kl 08:56 Du må logge inn for å svare
Nybegynner2
01.03.2021 kl 13:20 3601

Ari Behn har skrevet en bok som heter ''Trist som faen'' og dette er etter min mening riktig overskrift på PetroNor sin kursutvikling den siste tiden, sett i lys av det som har skjedd i selskapet den siste tiden. Vi kan alltid snakke om at folk ikke har forstått, men i et velfungerende marked gjenspeiler kursen hvilken verdi selskapet har. Er meget spent på hva emisjonskursen blir. Jeg tror dessverre den ikke blir mye over 1,2 og blir heller ikke overrasket om den blir under 1,2. Det som gjør denne emisjonen i mine øyne litt spesielt er følgende; settes kurs lavt vil det også gjenspeile verdi som vil være retningsgivende for Aje transaksjon. Settes kurs høyt vil det kreve mer kapitalinnsprøytning fra den største eier.
Fluefiskeren
01.03.2021 kl 13:39 3545

Her er olja ned.

https://markets.businessinsider.com/commodities/oil-price

Og her:

https://www.nasdaq.com/market-activity/commodities/bz%3Anmx


Forvirringen skyldes selvsagt hvilken pris de hadde på fredag. Da var det jo overgang fra en månedskontrakt til neste månedskontrakt. Noen tok den nye og noen beholdt den gamle.
FkL
01.03.2021 kl 14:11 3482

Nå var jo begge prisene meget bra, så sånn sett så spiller det ikke så stor rolle, men det hadde jo vært greit om det var «min» pris som gjaldt.
Redigert 01.03.2021 kl 17:48 Du må logge inn for å svare
FkL
01.03.2021 kl 14:25 3445

Ja, det blir veldig spennende å se hva kursen blir satt til. Selv regner jeg med et snitt over en kort periode. Det er nok viktig at prisen er «fair» da Petromal vil kunne kjøpe mange aksjer til den prisen som settes. De får da muligheten til å opprettholde sin andel. Dersom kursen blir lav og ikke vi kan kjøpe for å opprettholde vår andel så vil det ikke virke fair.

Jeg ser ikke tilknytningen mellom Aje og emisjonskurs. Det brede markedet får ikke være med i denne emisjonen i det hele tatt. Det er kun Petromal, Nor Energy, noen utvalgte investorer og nåværende aksjonærer. Kommer Senegal mellom de to delemisjonene og før Aje så tror jeg allikevel kursen vil gå. Blir emisjonen veldig lav så lønner det seg også å kjøpe aksjer for å være med på en «billig» emisjon senere.

Jeg tror heller ikke vi skal være redde for å si at markedet er helt på viddene når det gjelder denne aksjen. Når vi derimot har kommet litt ut i 2021 og støvet har lagt seg så tror jeg nok vi ser en helt annen kurs.
thief
01.03.2021 kl 15:16 3361

Ja,regner med en helt annen kurs utover 2021.Denne usikkerheten rundt emisjonskurs gjør at det handles nede på dagens nivå,men det blir vel kanskje siste gangen også.Når den er spikret kommer triggerene på rekke og rad. Samtidig som selskapet allerede er underpriset, så blir oppsiden stor.Og vi nærmer oss avklaring i Senegal igjen.Alle vet hvilken stor trigger/verdi den har,så allerede innen noen få uker kan kursen være 50%+ høyere.2021 blir hvertfall utrolig bra,som Knut også beskrev det i q4 rapporten :

In conclusion, PetroNor has made considerable strategic
progress through 2020, and the developments through Q1’21,
both in terms of Company and macro, point towards an
exciting year ahead with multiple operational and corporate
catalysts. We thank all our stakeholders for their support and
look forward to building on this momentum to further
achieve our strategic objectives.
evetjo
01.03.2021 kl 16:12 3274

Angående de fjottkoppene som holder på å selge, Gekko etc, kan ikke de bare få ut fingern ut og bli ferdig? Skal dette liksom være aksjonærvennlig det de holder på med?
Dovretro
01.03.2021 kl 16:18 3251

Jeg vet ikke hvem som selger, men for meg ser dette ut som robot trading av 4900 kompisen
raggaren
01.03.2021 kl 17:07 3173

Når det gjelder emisjonskurs så snakker vi nå om en innvesteringsemisjon og da burde vel selskapet sette en riktig pris i henhold til selskapets reelle verdier. Hadde vi snakket om en rep.emi. hvor selskapet måtte hente penger for å overleve ville jeg forstått at emisjonskurs var lavere enn omsetningskurs. Som en gammel ringrev i aksjemarkedet har jeg sett mange seriøse selskap som har gått ut med en emikurs vesentlig høyere enn markedskurs når det er snakk om investeringskapital, og da har markedet korrigert seg opp etter emikursen. Jeg mener at kursen bør være på minst 1.3 kroner da selskapets verdier er over denne sum. Jeg vil også føye til at dere må slutte å sette tak på aksjekusen, det gagner ingen av oss aksjonærer :-((
Børsbjarne
01.03.2021 kl 23:21 2945

Du har ret raggaran
Jeg er til fulde på linje med dig. Har skrevet i en tidligere tråd, at jeg ikke er forundret hvis kursen bliver 1,5 eller højere. Håber at jeg selv bliver spurgt om at deltage. Håber der kommer en nyhed samme med at de frigiver emissionen.
Børsbjarne
02.03.2021 kl 08:43 2714

https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/Baker-Hughes-Long-awaited-Energy-Market-Recovery-Has-Begun.html

Olie er lige begyndt at stige skriver de.
Olie er stadig indenfor den opadgående trind kanal
Redigert 02.03.2021 kl 09:07 Du må logge inn for å svare
FkL
02.03.2021 kl 10:19 2561

Vi får kose oss med prisen vi fikk for hele februar som var $65ish og huske at oljeprisen nå frem mot slutten av mars er ubetydelig for oss. Den settes kun i slutten av hver måned og gjelder for hele måneden. Dippen vi ser nå betyr altså foreløpig ingenting for oss.
Redigert 02.03.2021 kl 10:20 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
02.03.2021 kl 12:49 2417

Tror neppe Total kommer til å bore noe mer på ROP

« Energy scenarios released by both BP and TOTAL are predicting a sharp decrease of oil production, adding to the view that exploration budgets of the majors will not be a priority item. Instead as TOTAL has explained, low cost, high value projects are the goal: Squeezing more value out of its various African assets, especially in Nigeria and Angola to ensure a prolonged life cycle.»

https://africaoilgasreport.com/2021/03/energy-transition/how-total-is-enhancing-the-energy-transition-in-africa/
FkL
02.03.2021 kl 14:38 2306

Det samme har vi sett på A1 når det gjelder BP. I følge AI så jobber BP med finne noen andre som kan overta forpliktelsene slik at de kommer ut av avtalen uten å måtte betale for det.

På ROP derimot så må vi ikke glemme at Total har en partner og her er det nok litt mer komplisert å avbryte kontrakten. Oppdraget som var planlagt i april ligger derimot ikke lenger hos Pacific, så noe har jo skjedd.

En vanvittig tanke er jo at vi kommer tilbake sammen med Petronas som i dag har 30% på lisensen. Hvis Total ikke ønsker å gå videre her så bør de jo være ute etter en mulig exit.
Fluefiskeren
02.03.2021 kl 14:52 2275

En vanvittig bra tanke det.😄
raggaren
02.03.2021 kl 16:52 2157

Dagens omsetning på pnor må vel være tidenes værste, kun 163000,- Er virkelig aksjen så uinteressant.
thief
02.03.2021 kl 17:22 2103

Er vel mange som er avventende mtp emisjonskurs.Men er jo ingen grunn til å selge på dagens nivå forde.Og senegalløsning kan jo også komme når som helst, da er 1.2-1.3kr drømmekurs.Kursmålene var 1.7-1.75kr FØR den fantastiske avtalen vår.Kursmålene til pen økte betraktelig etter deres avtale.Økte vel med 50%!Så når nye analyser kommer,burde vi være over 2kr.Smeller da Senegal inn,er vi lett opp mot 2.5kr.Så hva folk tenker med som selger så lavt som nå,er vanskelig å skjønne.Tror de emisjonen blir satt lavt og at de får kjøpt til den kursen?Pen kjørte emi på 15tallet, nå er kursen på 20tallet.Dette er ikke en utvannende emisjon,men innvannende.Så verdiene øker betraktelig 🙂Men blir greit å få emisjonen overstått.
Slettet bruker
02.03.2021 kl 17:27 2099

Blir ikke solgt en aksje her vertfall! Blir det ikke en reprising snart så forstår jeg ingenting.
FkL
02.03.2021 kl 19:38 1962

U.S. shale output won't return to pre-pandemic levels: Occidental CEO
By Reuters Staff

NEW YORK (Reuters) - The oil industry is recovering from a collapse in demand triggered by the coronavirus pandemic, but U.S. shale production will not recover to levels seen before the pandemic, Occidental Petroleum Chief Executive Vicki Hollub said on Tuesday.

https://www.reuters.com/article/idUSKBN2AU1XL
Børsbjarne
03.03.2021 kl 12:44 1672

Byge stene er ved at falde på plade vi har et stort smil på, alle os der har aktier, når vi er i April Pandemien er under kontrol til den tid Jeg køber stadig på dette niveau. vi vil snart se olien komme op igen mod 70$, så alt går den rigtige vej.
Fluefiskeren
03.03.2021 kl 12:49 1663

Når det gjelder oljepris så er morgendagens OPEC+ møte spennende. Det kan vel oppfattes som en sannsynlig drakamp mellom Russland og Saudi.
thief
03.03.2021 kl 13:04 1633

Skiferolje ser hvertfall ikke ut til å være noe trussel lenger.Og samtidig som flere oljekjemper begynner å nedprioritere leting og oljeproduksjon,kan dette gi pene utslag på oljeprisen fremover🙂Perfekt for de litt mindre aktørene.
Bare få denne emisjonen overstått nå,så stigningen kan begynne.Latterlig lavt nivå kursen er på.
Fluefiskeren
03.03.2021 kl 13:27 1582

Jeg tror vi skal være veldig forsiktige med å avskrive skiferolje. I hvert fal ved oljepriser der vi håper å ligge. Den industrien har hele tiden svart med teknologiske fremskritt. Der man tidligere hadde horisontale på noen hundre meter borer de nå 3 km horisontalt. Det øker jo selvsagt både produksjonen og arealene tilgjengelig. Det er ingenting i veien for å bore under byer og parker.

Men en ting må de alltid slite med, nemlig høy decline.
tuja
03.03.2021 kl 13:36 1557

Tiden tikker vel sakte men sikkert mot en løsning i Senegal. Skulle ikke forundre meg om det kom en godmelding før emisjonen blir satt. Det hadde vært supert.

:)