Nye Endur/ Opptur!
Lippstokk
05.03.2021 kl 12:03
5161
Ledelsen selv sier att synergier vil komme etterhvert, stoler mer på dem enn lavmåla her inne.
Tålmodighet vil lønne seg her, dobling kan bli før året er omme👍
Tålmodighet vil lønne seg her, dobling kan bli før året er omme👍
Highflow
05.03.2021 kl 14:38
5032
tuja
05.03.2021 kl 14:43
5028
Da kommer melding om endelig signert avtale oppkjøp Marcon og Artec Aqua over helga, tenker jeg.
:)
Er det noe spennede da?
Kan ikke begripe at det skal være noen trigger, alle vet jo det
Kan ikke begripe at det skal være noen trigger, alle vet jo det
Redigert 05.03.2021 kl 14:51
Du må logge inn for å svare
tuja
05.03.2021 kl 14:56
4982
Endur gjør fremgang i oppkjøpet av Marcon-gruppen
Det Bergensbaserte oljeservice- og akvalkulturselskapet Endúr har gjennomført fase 1 av transaksjonen vedrørende kjøpet av alle de utestående aksjene i Macron-gruppen.
Det kommer frem av melding fredag.
Ifølge meldingen vil kjøpesummen for 35 prosent av aksjene i Marcon-Gruppen gjøres opp ved utstedelse av vederlagsaksjer til en samlet verdi av 140 millioner svenske kroner, til en tegningskurs på 1,33 norske kroner pr Endur-aksje.
«Vederlagsaksjene vil utstedes i VPS på eget ISIN, og vil bli notert og omsettelige på Oslo Børs etter offentliggjøring av noteringsprospekt som forventes godkjent av Finanstilsynet i begynnelsen av april 2021», fremgår det.
Som følge av transaksjonen er dermed aksjekapitalen i Endur forhøyet med 1.062.308,38 kroner ved utstedelse av 106.230.838 nye aksjer, hver pålydende 0,01 kroner.
I en separat melding opplyses det at etter gjennomføring av transaksjonen i fase 1, har selskapet utstedt totalt 106.230.838 nye aksjer, noe som har ført til at følgende aksjeeiere passert en flaggegrense:
– Jörn Ryberg Holding AB, kontrollert av Jörn Ryberg, har tegnet 70.820.559 aksjer, noe som utgjør 8,42 prosent av aksje- og stemmerettighetene i selskapet. Jörn Ryberg Holding AB har følgelig oversteget 5-prosentgrensen.
– Ved gjennomføring av kapitalforhøyelsen vil Bever Holding as sin aksjebeholdning på 84.027.899 aksjer utgjøre 9,99 prosent av aksje- og stemmerettighetene i selskapet og har følgelig falt under 10-prosentgrensen. Bever Holding as er kontrollert av Vidar Pettersen gjennom Anton Holding as.
Det Bergensbaserte oljeservice- og akvalkulturselskapet Endúr har gjennomført fase 1 av transaksjonen vedrørende kjøpet av alle de utestående aksjene i Macron-gruppen.
Det kommer frem av melding fredag.
Ifølge meldingen vil kjøpesummen for 35 prosent av aksjene i Marcon-Gruppen gjøres opp ved utstedelse av vederlagsaksjer til en samlet verdi av 140 millioner svenske kroner, til en tegningskurs på 1,33 norske kroner pr Endur-aksje.
«Vederlagsaksjene vil utstedes i VPS på eget ISIN, og vil bli notert og omsettelige på Oslo Børs etter offentliggjøring av noteringsprospekt som forventes godkjent av Finanstilsynet i begynnelsen av april 2021», fremgår det.
Som følge av transaksjonen er dermed aksjekapitalen i Endur forhøyet med 1.062.308,38 kroner ved utstedelse av 106.230.838 nye aksjer, hver pålydende 0,01 kroner.
I en separat melding opplyses det at etter gjennomføring av transaksjonen i fase 1, har selskapet utstedt totalt 106.230.838 nye aksjer, noe som har ført til at følgende aksjeeiere passert en flaggegrense:
– Jörn Ryberg Holding AB, kontrollert av Jörn Ryberg, har tegnet 70.820.559 aksjer, noe som utgjør 8,42 prosent av aksje- og stemmerettighetene i selskapet. Jörn Ryberg Holding AB har følgelig oversteget 5-prosentgrensen.
– Ved gjennomføring av kapitalforhøyelsen vil Bever Holding as sin aksjebeholdning på 84.027.899 aksjer utgjøre 9,99 prosent av aksje- og stemmerettighetene i selskapet og har følgelig falt under 10-prosentgrensen. Bever Holding as er kontrollert av Vidar Pettersen gjennom Anton Holding as.
Helt riktig Long, her har det vært rally i flere uker mellom 1,150-1,250 kr ;)
Mestærn
05.03.2021 kl 15:29
4912
Har prøvd å si det jeg og, men folk tror aksjen skal fly bare på grunn av ting blir offisielt.
Dette er priset inn.. Ingen trigger..
Det som er reelle triggere er større kontrakter, 100 mill+ som beviser at de er konkurransedyktige og relevante i markedet de jobber i samt å levere et positive regnskap for Q1.
Dette er priset inn.. Ingen trigger..
Det som er reelle triggere er større kontrakter, 100 mill+ som beviser at de er konkurransedyktige og relevante i markedet de jobber i samt å levere et positive regnskap for Q1.
Jeg mistenker at innsidekjøpene var en form for støttekjøp, slik at kursen ikke kollapset helt etter en blodrødt kvartal..
Dr_Eval
05.03.2021 kl 15:51
5070
Kanskje på tide å tiltale elefanten i rommet. Den eneste triggeren som påvirker kursen, og har påvirket kursen i det siste er generalforsamlingen på onsdag.
tuja
05.03.2021 kl 15:58
5044
Hango. Med all respekt. Det var nedskriving av gammel moro. De neste kvartal vil vise god inntjening, spesielt fra 2 kvartal, når alle oppkjøp har materialisert seg.
karlingen
05.03.2021 kl 16:37
4997
La dem holde på, denne kommer. Bare å handle når en har mulighet ;)
Hva betyr dette?
"«Vederlagsaksjene vil utstedes i VPS på eget ISIN, og vil bli notert og omsettelige på Oslo Børs etter offentliggjøring av noteringsprospekt som forventes godkjent av Finanstilsynet i begynnelsen av april 2021», fremgår det."
Ikke lock-up alikevel?
"I en separat melding opplyses det at etter gjennomføring av transaksjonen i fase 1, har selskapet utstedt totalt 106.230.838 nye aksjer"
"«Vederlagsaksjene vil utstedes i VPS på eget ISIN, og vil bli notert og omsettelige på Oslo Børs etter offentliggjøring av noteringsprospekt som forventes godkjent av Finanstilsynet i begynnelsen av april 2021», fremgår det."
Ikke lock-up alikevel?
"I en separat melding opplyses det at etter gjennomføring av transaksjonen i fase 1, har selskapet utstedt totalt 106.230.838 nye aksjer"
Redigert 05.03.2021 kl 20:15
Jeg kan selge billigere til deg hvis du ville. du kan spare energi ved å gjøre noe nyttig.
være et fornuftig folk - andre her er ikke dumme
odd70
05.03.2021 kl 21:18
4859
De er selvfølgelig omsetlige, men de har en avtale som forhindrer dem i å selge.
Trodde du kunne mere enn dette...
Trodde du kunne mere enn dette...
Jeg kan ikke se at lock-upn er blitt nevnt i den endelige avtalen?
Lippstokk
05.03.2021 kl 21:56
4857
Veldig så aktiv du er å snakke ned endur, sitter du short og er redd for kursoppgang? Du virker jo desperat. Kom deg ned på jorda, endur fortjener bedre.
Mestærn
06.03.2021 kl 03:12
4729
To grunner til at jeg har kjøpt Endur!
1) Har kjempe trua på nye Endur
2) Underholdnigen på forumet.
1) Har kjempe trua på nye Endur
2) Underholdnigen på forumet.
Groven64
06.03.2021 kl 13:16
4493
Det er nå og fremover samarbeidet med Elop vil bære frukter. Her vil Endur/BMO/ Marcon Gruppen ha ett stort fortrinn med tanke på oppdrag!
https://www.bygg.no/article/1444323
https://www.bygg.no/article/1444323
Gullhaugen
06.03.2021 kl 22:04
4236
Endur er nok alt for utvannet til at det blir noen fest på lang tid enda. Her må det leveres bunnlinje og hauger med kontrakter først.
Groven64
06.03.2021 kl 22:14
4235
Sett deg litt inn i selskapet før du uttaler deg! Har du fått med deg alle kontraktene som har tikket inn de siste månedene! Ordrereserve på 2,7 millliarder! Makan til tåpelig utsagn!
Groven64
06.03.2021 kl 22:34
4227
Bare hold deg til den skakk-kjørte Polarcus-skuta di du! Men du er hjertelig velkommen til Endur og oppturen! 😉 Men om du tror du får noen billigere inngang en det her, må du tro om igjen!
Redigert 06.03.2021 kl 22:35
Gullhaugen
06.03.2021 kl 22:44
4228
Ja vel hvordan synes du akskekursen har reagert på disse kontraktene. Jeg har 100 rett i det jeg skrev om du liker det eller ikke.
Redigert 07.03.2021 kl 00:15
Endur fremstår nå som riktig priset, om ikke en smule overpriset?
Kallanavn
06.03.2021 kl 23:38
4184
Dette baserer du nå på hva? Den ene uken er det «rakett og nå kommer oppturen, hold dere fast!», den neste uken er det «selg, selg, selg!» uten at noe som helst av det fundamentale forandrer seg....er du og Longsitinbulk samme schizofrene person?
Pinox
06.03.2021 kl 23:47
4161
Kursen bør stå på rundt 2,4,- En fin doblingskandidat pr/dags dato.
Men når markedet vil prise det inn for vi se. Nå er det vel banksektoren og oljerelatert som nyter oppturer.
Jeg tipper det kommer en omvendt spleis x10. Kanskje noen får rett så kan kursen dale til rundt 8,- pr aksje før en evt. opptur mot 24,- kommer. Men nu er jeg negativ 🙂
Pr nu er det hvertfall ingen grunn til og selge lengere, det er etablert en kraftig bunn her. Og alt som så langt er lovt er realisert med tanke på gode oppkjøpt.
Men når markedet vil prise det inn for vi se. Nå er det vel banksektoren og oljerelatert som nyter oppturer.
Jeg tipper det kommer en omvendt spleis x10. Kanskje noen får rett så kan kursen dale til rundt 8,- pr aksje før en evt. opptur mot 24,- kommer. Men nu er jeg negativ 🙂
Pr nu er det hvertfall ingen grunn til og selge lengere, det er etablert en kraftig bunn her. Og alt som så langt er lovt er realisert med tanke på gode oppkjøpt.
Redigert 06.03.2021 kl 23:49
er du og hango / Longsitinbulk samme schizofrene person?
Det betyr at maskinene og shorterene har tilgang på deler av 106 mill flere aksjer de kan kaste ut og øretrille med hver dag.
Selv om aksjene er låst for salg av eier står det ingen ting om at disse aksjene ikke kan lånes ut, en som har lokk på aksjene låner de selvfølgelig ut og får renter i mellomtiden.
Selv om aksjene er låst for salg av eier står det ingen ting om at disse aksjene ikke kan lånes ut, en som har lokk på aksjene låner de selvfølgelig ut og får renter i mellomtiden.
Redigert 07.03.2021 kl 00:21
Nå er det fjerde gangen det har blitt gjort innsidekjøp på 1,10, 1,16 og 1,175 , hvorfor tror dere det?
Jeg kan gjerne holde meg saklig, men. Til dere som roper at Endur er overpriset bør ta en skikk ned i analysen igjen!
Hango og Longshit er Finansavisen største klovner på dette forumet, dere bør virkelig oppsøke hjelp!
Jeg kan gjerne holde meg saklig, men. Til dere som roper at Endur er overpriset bør ta en skikk ned i analysen igjen!
Hango og Longshit er Finansavisen største klovner på dette forumet, dere bør virkelig oppsøke hjelp!
Analytica
08.03.2021 kl 08:55
6106
Klovnen fortsetter med tullet sitt. Når var det luft i denne ballongen her haha. Skulle tro denne her har vært i 2 kr forrige uke siden luften gikk plutselig ut av ballongen. Når klovnen kjøper da kommer han til å skrive nå fylles ballongen med luft, løp og kjøp.
Dealen var vel ikke så gullkantet allikevel?
Ser vi denne under kronen til helgen?
Ser vi denne under kronen til helgen?
Redigert 08.03.2021 kl 09:51
Mulig?
Faller på grønn børs.
Faller på rød børs.
Faller på gjennomføring av oppkjøp.
Noen grunner til at den kan stige?
Faller på grønn børs.
Faller på rød børs.
Faller på gjennomføring av oppkjøp.
Noen grunner til at den kan stige?
hango
04.02.2021 kl 09:38
3152
Hvorfor selger nå, og det like før en megaoppgang?
04.02.2021 kl 09:38
3152
Hvorfor selger nå, og det like før en megaoppgang?
Det viste jeg og mange andre, men likevel så kjøpte du denne her og skriver hver bidige dag at denne kommer til å eksplodere. Jeg venter til aksjen er under 1 kr før jeg kjøper, hvis den stikker til 2 kr, ikke så farlig er nok av andre aksjer som har bedre potensialet enn denne her. Men her er du som er problemet, du vet ikke selv om du er inne eller ute.
Redigert 08.03.2021 kl 10:09
Hvis du viste dette? Så vet du sikkert også at aksjeprisen skal nedover?
HangoClown ,burde du bytte navn. Nå blir det foreldrekontroll på deg fra meg også, kos deg alene med deg selv tulle klovn.
Helt enig med Donald
Men jeg legger meg på 0,8 øre
Motstanden 1,2 brytes ikke, nå siger aksjen umder kilen og det ser ut som brudd ned muligens kommer., da utløses salgs signalet, slutter aksjen under 1,1 kan en få litt uggen panikk her og 0,8 kan bli en realitet.
Men jeg legger meg på 0,8 øre
Motstanden 1,2 brytes ikke, nå siger aksjen umder kilen og det ser ut som brudd ned muligens kommer., da utløses salgs signalet, slutter aksjen under 1,1 kan en få litt uggen panikk her og 0,8 kan bli en realitet.
Redigert 08.03.2021 kl 10:43
OleelO
08.03.2021 kl 10:36
5903
Jeg gir opp denne aksjen. Kjøpte på første salgsdag på Oslo børs, siden da har aksjen blitt vannet ut til stadighet og kun småkontrakter som tildeles sporadisk. ser ikke noe fremtid her. Spørsmålet er om jeg skal selge til kraftig tap, eller å site inn og håpe på en liten økning så jeg kan redusere tapet. Frykten er at denne fortsetter å dale nedover og tapet bare blir større.
Pinox
08.03.2021 kl 12:26
5783
Ser ut til at den positive undertonen i RSI Chartet holder stand. Det er bare å laste på folkens 👍