ReiThera får milliondryss

JosefK
AZT 26.02.2021 kl 23:52 33639


Her kan det bli trangt i døra. EU kommisjonen gir 40 millioner euro til COVID19 vaksine utvikling:

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_21_811

Man må jo være fullstendig evneveik og retardert om man selger en eneste aksje på denne siden av sommeren.

Jan Raa
13.04.2021 kl 22:36 3698

Det er store produksjonstekniske forskjeller mellom vaksinene, selv om de bygger på samme prinsipp. La meg oppklare en mulig misforsatåelse. SAN fjerner siste rester av DNA og histonproteiner på viruspartiklene som inngår i Reithera-vaksinen. Dermed blir risikoen mindre for immunlogisk overreaksjon og alvorlige bivirkninger - ikke større..
Slettet bruker
13.04.2021 kl 22:22 3707

Det er i hvert fald bekymrende, at flere og flere vacciner af den samme “type” som ReiThera begynder at få problemer. Der tegner sig et uheldigt mønster. Vi må håbe, at italienerne trækker igennem.
Mazasm
13.04.2021 kl 22:06 3730

Bare glem Russland og Kina og ikke bli naiv, du aldri kommer til å høre noe negativt fra dem. Dårlig selvtillit og gammel kultur (fra sovjet tider) tillater dem ikke å komme med info som er negativ uansett pris dem må betale. Kan komme med mange eksempler fra tidligere tider. (Mvh En som er en gang opplevd dette systemet).
Grunnpilar
13.04.2021 kl 21:49 3718

Men dette er jo en del av problemet slik jeg har forstått det, det å få en sterk immunitet reaksjon på vaksinen til Johnsons og Astra har vært med å gi de bivirkningene som blødning og blodpropp. Jeg ser for meg at sannsynligheten for at dette kan gjelde Reithera også, nå øker. Det at SAN kanskje gjør vaksinen bedre, kan også da gi mer alvorlige bivirkninger av denne typen, hvis det er en sammenheng med den type fremgangsmåte. Men Sputnik har ikke hatt dette problemet, eller det blir ikke meldt/registrert i Russland. Så hvis man investerer i AZT pga Reithera, kan man gå på en forventnings-smell. Men Om Reithera ikke slår an, så utgjør det ikke så mye for økonomien i negativ retning,men mye av potensialet i nærmeste fremtid forsvinner da jo, så aksjen vil nok få seg en korreksjon ned. Uansett er man long,så kommer det mye annet ifra AZT fremover.
Redigert 13.04.2021 kl 21:50 Du må logge inn for å svare
Midd30
13.04.2021 kl 19:51 3835

https://www.covidx.eu/grad-cov2
Like the vaccine candidates developed by Johnson & Johnson or AstraZeneca (in col-laboration with the University of Oxford), GRAd-COV2 is based on a replication-defective adenoviral vector encoding the full-length coronavirus spike protein. How-ever, there is a small but significant difference !!!
While Johnson & Johnson bases its vaccine technology on a human adenoviral vector and AstraZeneca on a chimpanzee one, the GRAd-COV2 derives from gorillas. ReiThera’s researchers believe this brings several advantages.
Firstly, this vector may promote a stronger immune response. Secondly, it has an extremely low seroprevalence in humans. That means the human immune system has had very little exposure to the gorilla adenovirus and is therefore unlikely to neutralize it. And thirdly, gorilla adenoviruses have shown great efficacy compared to other simian and human adenoviruses in preclinical trials.
bj111
13.04.2021 kl 16:21 4017

Overrasker ikke meg om problemene med Janson og Astra skyldes urenheter som kunne vært unngått. De er utviklet over samme lest, samme renseprosedyre. Sputnik er vaksine som bygger på samme teknologi men ikke hørt om noen proplemer med den. Men spørs vel om man hadde hørt om det? Samtidig kan man jo si at Russland ikke trenger noe dårligere forhold til Europa enn det de allerede har så det er politisk motiv å spille med åpne kort. Den kinesiske er vel og samme teknoogi og heller ikke den har jeg hørt at har forårsaket disse problemene. Så rensemetoden er en mulig kandidat.

AZT vil nok vokse helt greit de kommende årene og gi en god avkastning for aksjonærene helt uavhengig av vaksinen. Men det ligger en bombe her om det viser seg at ved å bruke SAN kunne Astra og Janson unngått problemene.
oppturen
13.04.2021 kl 16:12 4030

Ser at det ikke er endring på offisiell short i dag.
Med den handelen som var i går luktet det short lang vei, blir ikke det minste forundret om Veleon også snart dukker opp på shortelista igjen.
Slettet bruker
13.04.2021 kl 16:09 4031

Jeg håber i hvert fald, at ReiThera har fuld fokus på at analysere disse vanskeligheder, som andre vacciner har haft. Ville være ærgerligt, hvis de fejler fase 3 på grund af blodpropper.
oppturen
13.04.2021 kl 15:44 4081

Fase 2 er forventet ferdig 20. Mai
Fase 2 består av 3 studiearmer, hvorav alle får 2 injeksjoner med 3 uker mellomrom. ( regner med de er begynt på runde 2)
Studiearmene er :
1 Vaksine 2 vaksine
1 vaksine 2 vann
1 vann 2 vann ( placebo kontroll)
oppturen
13.04.2021 kl 15:41 4092

OM det skulke vise seg at storskala produksjonen fører til en promille av en promille med urenhet ( lik et korn kaffegrut i 1000l kaffi) som fører til immunreaksjon.
Og SAN er et enklere, bedre og sikrere alternativ.

Da snakker vi milliard omsetning over natten.

Men AZT vil ta store markedsandeler uansett så jeg håper faktisk disse vaksinen kommer i bruk så en får lettet på tiltakene raskest mulig.
Slettet bruker
13.04.2021 kl 15:40 4101

Jeg synes, jeg læste et sted, at de først lige er gået i gang med fase 2 i denne uge. Skulle de ikke have været i gang med fase 2 i en måned nu...?
Redigert 13.04.2021 kl 15:40 Du må logge inn for å svare
bj111
13.04.2021 kl 15:28 4128

De kan jo løfte frem at de har renset med SAN :-)
oppturen
13.04.2021 kl 15:22 4173

Om den blir klar til i September tipper jeg det er mange kjøpere som er interessert.
xjack
13.04.2021 kl 14:07 4252

Ja, nå skal du se at Reitera kommer på banen med et velutprøvd, sikkert alternativ i rette tid!
Slettet bruker
13.04.2021 kl 14:05 4252

Så er den også gal med Johnson & Johnson-vaccinen:

https://edition.cnn.com/2021/04/13/health/johnson-vaccine-pause-cdc-fda/index.html
oppturen
08.04.2021 kl 00:12 4630

Mange velger nå å sette en høy aldersgrense (Spania 60 år) for bruk av AZ vaksinen. Der vil nok forsinke massevaksinasjonen og ReiThera kan bli ettertraktet utover Høsten og vinteren.
Slettet bruker
03.04.2021 kl 12:00 4971

Ja det er nok mere end håndører. Håber vi får noget information, der gør det lettere at regne på AZT.
rufus01
03.04.2021 kl 08:07 5141

Vil tro vi vil få mer informasjon om forventede inntekter i forbindelse med Reithera vaksinen den dagen den eventuellt får en godkjenning. Men de er nok forsiktig med og estimere inntekter for ett produkt som ikke har godkjenning. At det kommer til og bli "håndører" ved en eventuell godkjenning tror jeg vi kan se helt bort ifra. :)
Slettet bruker
02.04.2021 kl 22:34 5289

Jeg er helt enormt spændt på, hvor meget det rykker på AZT sin bundlinje, hvis ReiThera skal producerer 100M vacciner om året. Jeg har ingen pejling på det. Kan være håndører, kan være ganske store summer, og alt midt imellem.
oppturen
25.03.2021 kl 20:41 5654

«By summer» er vel iløpet av sommeren.
Sommer er Fase 3 blir trolig utført Juni, Juli og dokumentasjon sammenfattet og sendt inn til godkjenning i August/September.
bj111
25.03.2021 kl 20:16 5694

Det er vel end summer i september om man bruker den europeiske sommerferie som mal.
Slettet bruker
25.03.2021 kl 19:07 5774

Det er tydeligvis ikke noe problem å få italiernere til å delta i fase 2/3 studien.

https://www.bisceglie24.it/attualita/sperimentazione-vaccino-reithera-asl-bat-chiude-candidature-oltre-2000-volontari/
Andreas
23.03.2021 kl 12:31 6072

"The ReiThera vaccine entered Phase 2 of clinical trials last week, with 900 participants. The vaccine, developed in cooperation with Germany and Belgium and based on a gorilla adenovirus, is expected to be ready by summer."

Jeg trodde ReiThera vaksinen skulle være klar i september - det er vel ikke "by summer"??
Redigert 23.03.2021 kl 13:58 Du må logge inn for å svare
Grunnpilar
19.03.2021 kl 13:58 11637

Ganske mye penger som skal flyttes uten å tape penger på det, så det tar tid. Tror ikke vi ser antydning før ila neste uke mhp AZT.
oppturen
19.03.2021 kl 13:46 11676

Har vært lite volum hele uka, tror ikke fondene er ferdig å omrokering porteføljen enda.
rufus01
14.03.2021 kl 17:19 12381

Slik jeg har forstått, så er reithera sin vaksine en en dose vaksine. Men under undersøkelsen skal de kjøre to doser, kanskje er det for enklere og sammenligne med eksisterende vaksiner som jo er to doser. Men det vet jeg ikke....
Redigert 14.03.2021 kl 17:20 Du må logge inn for å svare
Grunnpilar
14.03.2021 kl 16:59 12414

Starter i morgen og konkluderer 30.mai,selv om studien går ut i 2022, dette blir spennende.
Ser de skal kjøre 3 typer tester paralellt, men vet noen her om det skal det settes 2 doser ved vanlig vaksinering (etter godkjenning )?
Eller må vi vente til 30.mai, før vi får svar på dette ?
Spør pga det har mye å si for hvor mye SAN som går med til hver fullførte vaksinering.
Redigert 14.03.2021 kl 17:12 Du må logge inn for å svare
rufus01
14.03.2021 kl 16:57 12426

Rundt 30. Mai blir det spennende og følge med da, krysser fingrene for ett godt resultat! :)
Slettet bruker
13.03.2021 kl 01:51 12988

Sidste pressemeddelelse fra ReiThera er ifølge deres hjemmeside fra 24. november 2020 - da vi fik at vide, at første del af fase 1 var en succes. Hvorfor opdaterer de ikke deres hjemmeside? Hvorfor hører vi alt om deres vaccine igennem andre medier? Det virker ikke særlig professionelt. Jeg håber, at de er bedre til at udvikle vacciner, end de er til at kommunikere :)
Fünke
10.03.2021 kl 10:05 13400

Nå vet vi jo at AZT leverer til andre vaksine-kandidater også. Det vil jo være rimelig å anta at disse også gjør framskritt i utviklingen. En fase 2-3 for hvilket som helst annet vaksineselskap vil jo også gi samme bidrag som fra ReiThera. Jeg vil jo egentlig synes det er litt rart om ikke SAN-salget får seg en liten opptur i Q1. Husker ikke tallene nøyaktig, men SAN-salget i Q4 var vel noe under 10MNOK og av dette utgjorde Covid-relaterte aktiviteter rundt 1MNOK. Bidraget fra sistnevnte bør ha steget betraktelig. Selvfølgelig med mye å gå på for de resterende kvartaler hvor behovet for SAN vil øke kumulativt.
Slettet bruker
10.03.2021 kl 09:10 13490

Nej. Det her kommer ikke til at slå voldsomt ud på EBITDA i Q1. Og forventninger om det gør ikke andet end at sætte aktien op til endnu (endnu endnu) et klassisk AZT Q-ras 10-20% ned.
JosefK
10.03.2021 kl 09:08 13502


Tror ikke så mye om Q1. 2. halvår er det som er mitt fokus. Ebitda blir positiv som tidligere.
Grunnpilar
10.03.2021 kl 08:59 13519

Denne setningen vil jeg trekke frem: "Derfor starter nå fase II og III, som fremfor alt vil evaluere sikkerhet, fremfor all effekt".

Forstår det slik at de nå vil teste på over 30.000 mennesker i neste uke.

Info ref:

https://www.vg.no/spesial/corona/vaksiner/#hvordan-testes-vaksinene

Hva Tenker Dere om Q1 nå ? blir det en mega overraskelse mhp positiv Ebitda ?
Redigert 10.03.2021 kl 09:01 Du må logge inn for å svare
JosefK
10.03.2021 kl 07:45 13617


Ingenting er som auto-oversatt italiensk😁

Latina - Covid, Reithera-vaksinen vil bli testet på 50 frivillige
Fra provinsene, omtalt 9. mars 2021
Registreringen av frivillige for å teste Reithera-vaksinen i Referansesenter for smittsomme sykdommer på Santa Maria Goretti-sykehuset i Latina vil begynne neste uke, ledet av prof della Sapienza Miriam Lichtner. På denne måten blir sykehuset Latina, sammen med 20 andre italienske sentre, en del av innsatsstyrken koordinert av Spallanzani i Roma for å teste den all-italienske vaksinen. Et team med spesialister, farmasøyter og sykepleiere vil være distribuert i hvert senter. En like viktig rolle vil bli spilt av analyselaboratoriet for hver institusjon som deltar i prosjektet for å utføre og lagre blodprøvene som er tatt av de frivillige. "Reithera-vaksinen, helt italiensk og allerede testet i fase I på Spallanzani, hvis sikkerhetsdata publisert for noen måneder siden viste et godt antistoff og celleformidlet respons, få bivirkninger og i alle fall selvbegrensende, beveger seg nå mot påfølgende stadier av validering. Derfor starter nå fase II og III, som fremfor alt vil evaluere sikkerhet, fremfor all effekt. Studien er delt som de sier i tre 'terapeutiske armer'. I den første armen vil vaksinen bli inokulert til frivillige i en enkelt administrasjon, i den andre armen vil to doser bli gitt med tre ukers mellomrom, og i den siste armen vil kandidatene bli injisert med placebo. Vaksinen ble utviklet gjennom et Gorilla-adenovirus, og av den grunn faller den inn i kategorien ikke-replikerende adenovirusvaksiner, det vil si at den har evnen til å komme inn i målceller og å produsere piggproteinet i systemet vårt. Immunreagerer, ”Miriam Lichtner fortalte Dire-byrået.

"Frivillige - fortsetter eksperten - må være minst 18 år og det er ingen aldersgrense. Faktisk oppmuntres rekruttering av de mer avanserte aldersgruppene. Den frivillige er valgt for maksimalt 7/8 besøk over to år. Den største innsatsen er den første måneden hun får boosterdosen. Det er imidlertid viktig å følge kandidaten tydelig gjennom hele oppfølgingsprosessen for å forstå den langsiktige effekten av vaksinen. Grunnlaget for å starte eksperimentet er 50 frivillige, men påmeldingen er konkurransedyktig, så det er ikke maksimalt antall emner som skal registreres. Den frivillige vil få en refusjon av utgifter som dekker hele kurset, som tilsvarer totalt 800 euro betalt på et forhåndsbetalt kort. " "Eksperimenteringen har to viktige funksjoner, den første er å kunne vaksinere kategoriene som for øyeblikket ikke er foreskrevet av Lazio-regionen, og den andre som hjelper vitenskapen med å utvikle den kunnskapen som er tilgjengelig i dag. Vi vet ikke om det vil være behov for ytterligere boostere, da det ikke er kjent for de andre Covid-vaksinene som brukes både fordi det ikke er noen langsiktig oppfølging hittil, og fordi vi ikke vet hva nivået av progresjon er., ikke bare av antistoffresponsen, men også av den cellemedierte immuniteten ”, spesifiserte Lichtner.

I juni kan det være en "midlertidig analyse" av resultatene av Reithera-vaksinen som testes, men det er ingen offisiell bekreftelse. Pontine-anlegget informerer deg om at for informasjon og abonnement på ReiThera-vaksinasjonen, er det mulig å kontakte nummeret +393277080059 fra mandag til fredag ​​fra 10:00 til 18:00 eller via e-post ved å skrive til følgende adresse covitar.latina@gmail. com. “Parallelt studerer ASL i Latina - legger professoren til - også monoklonale antistoffer og er en del av en studie under evaluering ved Aifa. I februar var det en akselerasjon i denne forstand mens vi i dag er i et dødvande. Så snart de blir tilgjengelige, vil vi ha muligheten til å bruke disse monoklonale antistoffene på pasienter som er i begynnelsen av Covid-19 sykdommen. Så de kan brukes på mennesker som fremdeles har det bra, men som har høy risiko for å utvikle sykdommen. For å gjøre dette er en poliklinisk struktur på dagtid nok der monoklonale antistoffer kan infunderes på disse fagene før sykdommen forverres og deretter sende pasienten hjem i løpet av dagen. Dette tror jeg ville være en utmerket behandlingsmetode. Vi er klare, vi venter bare på starten på nasjonalt og regionalt nivå. Blant de forskjellige aktivitetene i kampen mot viruset ble det kunngjort at transfusjonssenteret til Goretti-sykehuset i Latina også var autorisert til å produsere rekonvalesensserum. Av denne grunn oppfordres pasienter som er kommet seg etter Covid, til å gjøre seg tilgjengelig for strukturen. De nødvendige egenskapene er at de er eldre, mannlige eller kvinnelige som imidlertid ikke har fått barn. Den eneste begrensningen er at man ikke har hatt noen sykdommer som kan påvirke bloddonasjon

https://www.teleuniverso.it/latina-covid-il-vaccino-reithera-sara-sperimentato-su-50-volontari/