ReiThera får milliondryss

JosefK
AZT 26.02.2021 kl 23:52 33138


Her kan det bli trangt i døra. EU kommisjonen gir 40 millioner euro til COVID19 vaksine utvikling:

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_21_811

Man må jo være fullstendig evneveik og retardert om man selger en eneste aksje på denne siden av sommeren.

Slettet bruker
27.02.2021 kl 05:12 17682

Det er svært at vide, før vi ved, hvor mange ører og kroner, som AZT rent faktisk tjener pr. dose. Det er et tal, som indtil videre ikke har kunnet lade sig regne på. 100 millioner ReiThera-doser om året kan være alt lige fra 1 MNOK til 30 MNOK i omsætning i AZT sin kasse, og vi aner det praktisk talt ikke. Så det er svært at regne på. Indtil videre tjener AZT mest af alt "håndører" pr. kunde, og grunden til, at forretningen er god er, at der er 300 kunder. Hvor skalerbart det er, hvad unit price er - det aner vi i realiteten meget lidt om. Det mest spændende ved 2021 er, at omsætningen i virksomheden alt andet lige må give os lidt af et pejlemærke på, hvad AZT rent faktisk kan tjene på en succesfuld vaccine-kandidat, som bliver masseproduceret. Derfra kan man måske begynde at regne mere konkret på den famøse "ketchup-effekt".

Derudover naturligvis enig - at sælge AZT nu virker ikke klogt.
Redigert 27.02.2021 kl 05:15 Du må logge inn for å svare
Ben1234
27.02.2021 kl 08:44 17441

Jeg kjenner folk som har solgt aksjer på denne siden av sommeren. Evneveike og retarderte er ikke det første jeg ville beskrevet de som.
rufus01
27.02.2021 kl 09:25 17268

Det kommer helt ann på hvilke mål man har med sin investering. Er man fornøyd med fortjeneste på investeringen så kan man jo selge såfort dette er oppnådd selvfølgelig. Ønsker man og maksimere fortjenesten, så er jeg enig med josefk...:)
oppturen
27.02.2021 kl 10:06 17171

Ser man til Italia så er det nærmest et opprør mot den gjeldende vaksine industrien som foregår.
Slik jeg forstår det ser Italienerne vaksineutvikling som et så viktig samfunnsoppdrag at de ønsker mye større statelig kontroll. De ønsker også at andre EU land skal følge deres eksempel og at en skal samarbeide mellom nasjoner.

ReiTera er tildelt en nøkkelrolle. Når vil andre EU land følge Italias eksempel ? Støtten på €40 mill tilsier vel at flere støtter Italia ? Vil andre land sammarbeide med Italia og bruke samme teknologi ? ( da vil SAN høyst sannsynlig bli brukt)

Dette er ikke bare for covid 19, dette er for å bygge forsvar for fremtiden.

AZT blir utrolig spennende aksje å eie fremover.

Slettet bruker
27.02.2021 kl 15:31 16833

JosefK har et meget specielt og kantet sprog :). Det bedste, man kan gøre, er at læse indholdet og ignorerer formen ;)
Slettet bruker
27.02.2021 kl 17:39 16662

Danmark, Østrig og Israel skal diskutere samarbejde om vacciner og vaccineproduktion.

https://politiken.dk/udland/art8117698/Danmark-vil-med-i-front-i-samarbejde-om-vacciner

(Artiklen er bag betalingsmur, men de første tre afsnit giver et godt overblik over de vigtigste pointer).

“De tre lande deler også analysen af, at behovet for vacciner ikke stilner af lige foreløbig. Mette Frederiksen ser for sig en 3-5-årig periode, hvor der vil være behov for nye vacciner både til nye mutationer og til genvaccinering.”

Israel har samarbejde med ReiThera. Danmark har Bavarian Nordic, der kan producerer vacciner. Hvis Danmark kigger efter italiensk forbillede med selvstændig vaccineproduktion, kan vi være heldige, at valget falder på AZT til enzym-leverance.
Redigert 27.02.2021 kl 17:40 Du må logge inn for å svare
Jensemand
27.02.2021 kl 19:06 16534

Uten det har spesjelt relasjon til AZT er der så ingen der har haft den tanke at vaksinestrategien er dømt til at tape i den sidste ende.
Alverdens politikere og sundhetsstyrelser har kun vaksinetangenten i hodet. Men vaksinestrategien kan bedst karaktiseres som en Don Quixote politik. Og ve vet allesammen hvordan det gik ham.
Der er vel 9 mia mennesker på jorden, interaksjonen mellem verdensdelene er stor - især når landene begynner at lukke samfunnene op igen. Coronavirussen muterer, og jo mer man forsøker at slå den net, des mer vil den kæmpe vet mutasjon. Nye mutasjoner er mer motstandsdygtige overfor vaksinen. Vaksinen holder i max 6 måneder i beste forstand. Vil man vaksinere hele verden hver 6. måned? Detv har ingen gang på jord.
Hva ska folk gjøre - de skal tage immunforstærkende preparater - D3, zink og betaglukaner, men er der bare 1 sundhedsstyrelse, der anbefaler dette? - nej -de sidder i deres osteklokke og kigger på deres eksamensbevider, doktorgrader og porfessorrater. De er som travheste med skylapper på, som hverken ka kigge til højre eller venstre.
Har man kunnet lave vaksiner mot HIV, Sars og Ebola - NEJ! - Samme Coronafamilien med influeza har man kunnet lave, som kun holder et ½ år.
Hva ska der ske. Forskere må fremme medisin, der bekæmper Corona best muligt.
Hva skal politikere gjøre. De ska åpne samfunnene og - som en slags ½ svensk model, hvor man styrer samfunnet og laver lovpligtige reskriksjoner der hvor det er berettiget. Sette igang en test av mundbind/facecovering for at finde det bedst egnede. Har man gjort det? - NEJ!

Inntil videre må vi fungere med Don Quixote politikken - vi ska vel derhen hvor lande som Norge og Danmark hver brender 250-300 mia ( er vi der måske allerede nu? ) av innen de måske kaster håndkledet i ringen - taperne er de dem, der utvikler psykiske lidelse og børnene, der kan få varige meen og skader vet at bli isolert og ikke har socialt samverd med andre..
JosefK
27.02.2021 kl 20:55 16362


Jeg er ikke uenig i det resonementet. Men jeg må nesten påpeke at denne taktikken med å bite seg selv i halen vil gi klingende mynt til de som leverer til denne industrien.

Jeg vet Jan Raa er enig med meg når jeg sier at alle bør begynne å ta vitamin D. Og jeg vil tilføye sink som helt essensielt. Videre er det hevet over enhver tvil at covid blir kritisk ved overvekt, diabetes, kols og nyresvikt. Så hele pandemien kan uten problem relateres til livsstilssykdom.



oppturen
28.02.2021 kl 19:12 15943

Dette var spennende 🤗

https://www.affaritaliani.it/medicina/covid-19-oxfam-rinunciare-al-brevetto-per-un-vaccino-accessibile-a-tutti-725821.html

Om en går inn for å gjøre ReiThera vaksinen mulig for alle å produsere uten å betale royaltis vil det vel uansett gjøre produsenter avhengi av SAN i produksjonen ?
Volumene kan jo bli astronomiske !!
Grunnpilar
28.02.2021 kl 19:42 15889

Først må vi få bekreftet hvor effektiv denne er,så må den bli godkjent etterhvert. Og den bør også virke mot de farlige mutasjonene,men svar på dette får vi nok mot høsten. Men spennende nyheter, bra funn !
Redigert 28.02.2021 kl 19:43 Du må logge inn for å svare
bj111
28.02.2021 kl 19:56 15884

Skulle tro det for vil være underlig om de ikke skal produseres på samme måte alle steder. Har ikke så god greie på dette men skulle tro det ville gjøre noe med egenskapene til vaksinen om de ikke gjør det helt likt.
Slettet bruker
28.02.2021 kl 20:55 15781

Er der egentlig nogen, der kender til noget statistik over, hvor mange COVID-19-vacciner, der har klaret fase 1, men har fejlet fase 2/3? Eller nogen, der har et generelt bud på risikoen for, at den fejler? Er det en 70/30 for, at den er god? Mere? Mindre?
Slettet bruker
28.02.2021 kl 21:12 15725

Nå er det vel flere potensielle vaksinekandidater som benytter Adenoviruset som "vert", AstraZeneca er vel en av dem..

Jeg vil anta at "fremgangsmåten er så og si identisk i alle tilfellene.. (Adenovirus + angripe spike-proteinet).. Så hva forskjellen utgjør mellom de ulike aktørene baserer seg muligens på hva slags "stoffer" de benytter i selve vaksinen.. Kanskje SAN-HQ, utgjør forskjellen/ulikheten mellom Reithera og Astrazeneca???
Noen som kan utdype??
issis
28.02.2021 kl 21:13 15732

det er en prosess der de vet etter fase 1 om den virker. neste faser er for sikkerhet; bivirkninger, dosering, hvor mange den virker på mv. ila disse siste fasene faller en del av.

du finner gode oversikter på who sine hjemmesider mht hvor mange som fortsatt er "i løypa"
Grunnpilar
28.02.2021 kl 22:39 15574

Av det jeg har undersøkt, så er det riktig å anta at denne type vaksine vil ligge mellom 70-90+ på effektivitet, det er ihvertfall det allerede godkjente vaksiner rundt om i verden( av den typen ) ligger på, Vet ikke om noen som har feilet ennå,men vet om noen som har blitt trukket pga de ligger for langt etter i prosessen,og ser ikke noe gevinst i å fortsette.
Selv om ikke Reithera ligger i ledelsen, kan det være et lurt sjakktrekk å lempe ut royalities. Dette kan medføre at den blir den mest produserte\brukte i verden pga enda større fortjeneste til fabrikantene, kommer den oppi imot 90 og kan lagres/transporteres billig er valget enkelt.
Redigert 28.02.2021 kl 22:43 Du må logge inn for å svare
JosefK
01.03.2021 kl 00:39 15449


Jeg må bare si et par ting her:

1. ReiThera er med dette finansielt derisket ved at både staten og eu kommisjonen spytter i.

2. Lisensiering til andre gir mulighet for laaangt fler enn de 100 millionene de så langt har gått ut med.

3. Selvfølgelig endrer de ikke på resepten. Det vil kreve nye kliniske studier.

4. Om ikke vaksinen klarer de hinsides lette kravene som foreligger i den emergency use only lisensen der fase 3 faktisk er bruk på normalbefolkning så er det skitt uansett. Folk dauer jo som fluer av pfizer’s kreasjon uten at det ser ut til å bekymre hverken myndigheter, legemiddelverket eller opinionen.

5. ArcticZymes og SAN står fjellstøtt uansett. Det er bare kult å se akselerert bruk av SAN...

Jaws
01.03.2021 kl 07:54 15244

Skulle dette senarioet slå til kan det bli mye salg av SAN for å lage vacine world wide.

«To overcome inequalities in access to Covid vaccines 19, it is necessary to overcome the monopoly system imposed by the large pharmaceutical companies. NGOs say so Oxfam ed Emergency, which in a joint letter appeal to Draghi government, so that he undertakes to make Italian Reithera a global public vaccine.»

https://www.ruetir.com/2021/02/28/oxfam-and-emergency-give-up-the-patent-for-a-vaccine-accessible-to-all/?fbclid=IwAR0Sj1TdXY2tMPsCld2UERXrqZq3l7zOhkCg-6ap9PacchViAZpoaQJisc0

Innholdet repostet fra AZT unofficial FB side
Slettet bruker
01.03.2021 kl 08:58 15121

nevnt tidl. i tråden også..

Spennende tider, ihvertfall..
oppturen
01.03.2021 kl 09:45 15010

Skal vi ta frem igjen at planlagt produksjonskapasitet for SAN iløpet av H1 blir oppskalert til å kunne være over nok 4 mrd i årsproduksjon.
rufus01
01.03.2021 kl 09:54 14977

Aldri feil å nevne det i en innskutt bisettning...:)
Slettet bruker
01.03.2021 kl 09:57 14995

Leukocare - samarbeidspartner med Reithera's Grad cov-2 vaksine...

https://www.malvernpanalytical.com/en/about-us/press-releases/news/PR210301Covid19LeukocareCollaboration

Kanskje de ser at SAN-HQ gjør produksjonen raskere sammenlignet med andre ensymer??
Redigert 01.03.2021 kl 10:00 Du må logge inn for å svare
JosefK
01.03.2021 kl 10:01 14990

Tror det holder med spranget fra litervis til hundrelitervis. Men jeg er slett ikke sikker 😁💉🧸🌡🧪🦠
Jan Raa
01.03.2021 kl 13:34 14703

R_offe: Den store fordelen med SAN er at dette enzymer virker i saltløsning, i motsetning til DNase fra Merck. Dette er ingen bagatell fordi rester av DNA som skriver seg fra cellene viruset dyrkes i (det gjelder ikke m-RNA vaksiner), MÅ fjernes når viruspartiklene blir renset før de formuleres som vaksiner. Rester av DNA fra produksjonscellene kan gi alvorlige bivirkninger og dokumentasjon på at DNA derfra er fjernet, inngår derfor i kvalitets-/sikkerhetskriteriene. Det er svært vanskelig å fjerne slikt DNA uten å bruke salt for å løse rest-DNA fra viruspartiklene. Da blir det raskt nedbrudt av SAN, men ikke av andre DNaser (som ikke virker i salt). Jeg vil foretrekke Reithera-vaksinen om jeg skal vaksineres, ikke bare på grunn av at de bruker SAN i produksjonen, men fordi vaksineprinsippet for øvrig er meget overbevisende. Jeg tror ikke at det er noen ulempe at Reithera kom senere på banen enn Moderna/Pfizer/AstraZeneca. Jeg tror tvert i mot. Hvorfor vil jeg ikke utdype.
oppturen
01.03.2021 kl 13:51 14688

Takk for at du bidrar Raa, jeg setter stor pris på dine innlegg. Hvordan tror du vaksine produsenter ville reagert om ReiTheras patenter og oppskrift ble tilgjengelig ?
Vil de avvente endelig godkjenning før de eventuelt vil starte/bygge produksjonslinje ? Eller vil de starte prosjekt asap ?
Jan Raa
01.03.2021 kl 14:10 14690

oppturen: jeg er ikke sikker på om jeg forstår hva du spør meg om. Likevel kan jeg svare: Skal man vurdere hva farmaselskaper vil finne på å gjøre, er det bare en helt sikker rettesnor: Penger og profitt. Det er dessverre slik at altfor mange mennesker lever i den tro at det medisinskfaglige står i fremste rekke, og ofte fordømmer kritske blikk på sektoren som eksempler på konspiratoriske angrep på den gode omsorgen farmaselskapene har for folks liv og helse. Metodene for å sikre seg mest mulig penger og profitt, ligger ikke i dagen til full beskuelse.
JosefK
10.03.2021 kl 07:45 13470


Ingenting er som auto-oversatt italiensk😁

Latina - Covid, Reithera-vaksinen vil bli testet på 50 frivillige
Fra provinsene, omtalt 9. mars 2021
Registreringen av frivillige for å teste Reithera-vaksinen i Referansesenter for smittsomme sykdommer på Santa Maria Goretti-sykehuset i Latina vil begynne neste uke, ledet av prof della Sapienza Miriam Lichtner. På denne måten blir sykehuset Latina, sammen med 20 andre italienske sentre, en del av innsatsstyrken koordinert av Spallanzani i Roma for å teste den all-italienske vaksinen. Et team med spesialister, farmasøyter og sykepleiere vil være distribuert i hvert senter. En like viktig rolle vil bli spilt av analyselaboratoriet for hver institusjon som deltar i prosjektet for å utføre og lagre blodprøvene som er tatt av de frivillige. "Reithera-vaksinen, helt italiensk og allerede testet i fase I på Spallanzani, hvis sikkerhetsdata publisert for noen måneder siden viste et godt antistoff og celleformidlet respons, få bivirkninger og i alle fall selvbegrensende, beveger seg nå mot påfølgende stadier av validering. Derfor starter nå fase II og III, som fremfor alt vil evaluere sikkerhet, fremfor all effekt. Studien er delt som de sier i tre 'terapeutiske armer'. I den første armen vil vaksinen bli inokulert til frivillige i en enkelt administrasjon, i den andre armen vil to doser bli gitt med tre ukers mellomrom, og i den siste armen vil kandidatene bli injisert med placebo. Vaksinen ble utviklet gjennom et Gorilla-adenovirus, og av den grunn faller den inn i kategorien ikke-replikerende adenovirusvaksiner, det vil si at den har evnen til å komme inn i målceller og å produsere piggproteinet i systemet vårt. Immunreagerer, ”Miriam Lichtner fortalte Dire-byrået.

"Frivillige - fortsetter eksperten - må være minst 18 år og det er ingen aldersgrense. Faktisk oppmuntres rekruttering av de mer avanserte aldersgruppene. Den frivillige er valgt for maksimalt 7/8 besøk over to år. Den største innsatsen er den første måneden hun får boosterdosen. Det er imidlertid viktig å følge kandidaten tydelig gjennom hele oppfølgingsprosessen for å forstå den langsiktige effekten av vaksinen. Grunnlaget for å starte eksperimentet er 50 frivillige, men påmeldingen er konkurransedyktig, så det er ikke maksimalt antall emner som skal registreres. Den frivillige vil få en refusjon av utgifter som dekker hele kurset, som tilsvarer totalt 800 euro betalt på et forhåndsbetalt kort. " "Eksperimenteringen har to viktige funksjoner, den første er å kunne vaksinere kategoriene som for øyeblikket ikke er foreskrevet av Lazio-regionen, og den andre som hjelper vitenskapen med å utvikle den kunnskapen som er tilgjengelig i dag. Vi vet ikke om det vil være behov for ytterligere boostere, da det ikke er kjent for de andre Covid-vaksinene som brukes både fordi det ikke er noen langsiktig oppfølging hittil, og fordi vi ikke vet hva nivået av progresjon er., ikke bare av antistoffresponsen, men også av den cellemedierte immuniteten ”, spesifiserte Lichtner.

I juni kan det være en "midlertidig analyse" av resultatene av Reithera-vaksinen som testes, men det er ingen offisiell bekreftelse. Pontine-anlegget informerer deg om at for informasjon og abonnement på ReiThera-vaksinasjonen, er det mulig å kontakte nummeret +393277080059 fra mandag til fredag ​​fra 10:00 til 18:00 eller via e-post ved å skrive til følgende adresse covitar.latina@gmail. com. “Parallelt studerer ASL i Latina - legger professoren til - også monoklonale antistoffer og er en del av en studie under evaluering ved Aifa. I februar var det en akselerasjon i denne forstand mens vi i dag er i et dødvande. Så snart de blir tilgjengelige, vil vi ha muligheten til å bruke disse monoklonale antistoffene på pasienter som er i begynnelsen av Covid-19 sykdommen. Så de kan brukes på mennesker som fremdeles har det bra, men som har høy risiko for å utvikle sykdommen. For å gjøre dette er en poliklinisk struktur på dagtid nok der monoklonale antistoffer kan infunderes på disse fagene før sykdommen forverres og deretter sende pasienten hjem i løpet av dagen. Dette tror jeg ville være en utmerket behandlingsmetode. Vi er klare, vi venter bare på starten på nasjonalt og regionalt nivå. Blant de forskjellige aktivitetene i kampen mot viruset ble det kunngjort at transfusjonssenteret til Goretti-sykehuset i Latina også var autorisert til å produsere rekonvalesensserum. Av denne grunn oppfordres pasienter som er kommet seg etter Covid, til å gjøre seg tilgjengelig for strukturen. De nødvendige egenskapene er at de er eldre, mannlige eller kvinnelige som imidlertid ikke har fått barn. Den eneste begrensningen er at man ikke har hatt noen sykdommer som kan påvirke bloddonasjon

https://www.teleuniverso.it/latina-covid-il-vaccino-reithera-sara-sperimentato-su-50-volontari/
Grunnpilar
10.03.2021 kl 08:59 13372

Denne setningen vil jeg trekke frem: "Derfor starter nå fase II og III, som fremfor alt vil evaluere sikkerhet, fremfor all effekt".

Forstår det slik at de nå vil teste på over 30.000 mennesker i neste uke.

Info ref:

https://www.vg.no/spesial/corona/vaksiner/#hvordan-testes-vaksinene

Hva Tenker Dere om Q1 nå ? blir det en mega overraskelse mhp positiv Ebitda ?
Redigert 10.03.2021 kl 09:01 Du må logge inn for å svare
JosefK
10.03.2021 kl 09:08 13355


Tror ikke så mye om Q1. 2. halvår er det som er mitt fokus. Ebitda blir positiv som tidligere.
Slettet bruker
10.03.2021 kl 09:10 13343

Nej. Det her kommer ikke til at slå voldsomt ud på EBITDA i Q1. Og forventninger om det gør ikke andet end at sætte aktien op til endnu (endnu endnu) et klassisk AZT Q-ras 10-20% ned.
Fünke
10.03.2021 kl 10:05 13253

Nå vet vi jo at AZT leverer til andre vaksine-kandidater også. Det vil jo være rimelig å anta at disse også gjør framskritt i utviklingen. En fase 2-3 for hvilket som helst annet vaksineselskap vil jo også gi samme bidrag som fra ReiThera. Jeg vil jo egentlig synes det er litt rart om ikke SAN-salget får seg en liten opptur i Q1. Husker ikke tallene nøyaktig, men SAN-salget i Q4 var vel noe under 10MNOK og av dette utgjorde Covid-relaterte aktiviteter rundt 1MNOK. Bidraget fra sistnevnte bør ha steget betraktelig. Selvfølgelig med mye å gå på for de resterende kvartaler hvor behovet for SAN vil øke kumulativt.
Slettet bruker
13.03.2021 kl 01:51 12841

Sidste pressemeddelelse fra ReiThera er ifølge deres hjemmeside fra 24. november 2020 - da vi fik at vide, at første del af fase 1 var en succes. Hvorfor opdaterer de ikke deres hjemmeside? Hvorfor hører vi alt om deres vaccine igennem andre medier? Det virker ikke særlig professionelt. Jeg håber, at de er bedre til at udvikle vacciner, end de er til at kommunikere :)
rufus01
14.03.2021 kl 16:57 12279

Rundt 30. Mai blir det spennende og følge med da, krysser fingrene for ett godt resultat! :)
Grunnpilar
14.03.2021 kl 16:59 12267

Starter i morgen og konkluderer 30.mai,selv om studien går ut i 2022, dette blir spennende.
Ser de skal kjøre 3 typer tester paralellt, men vet noen her om det skal det settes 2 doser ved vanlig vaksinering (etter godkjenning )?
Eller må vi vente til 30.mai, før vi får svar på dette ?
Spør pga det har mye å si for hvor mye SAN som går med til hver fullførte vaksinering.
Redigert 14.03.2021 kl 17:12 Du må logge inn for å svare
rufus01
14.03.2021 kl 17:19 12234

Slik jeg har forstått, så er reithera sin vaksine en en dose vaksine. Men under undersøkelsen skal de kjøre to doser, kanskje er det for enklere og sammenligne med eksisterende vaksiner som jo er to doser. Men det vet jeg ikke....
Redigert 14.03.2021 kl 17:20 Du må logge inn for å svare
oppturen
19.03.2021 kl 13:46 11529

Har vært lite volum hele uka, tror ikke fondene er ferdig å omrokering porteføljen enda.
Grunnpilar
19.03.2021 kl 13:58 11490

Ganske mye penger som skal flyttes uten å tape penger på det, så det tar tid. Tror ikke vi ser antydning før ila neste uke mhp AZT.