NOL..THE PERFECT STORM 2021-2022.🚀 Part 2.

Mrhifi
NOL 27.02.2021 kl 06:45 109736

THE PERFECT STORM🚀 (Part 2)

Ultra lav Nol aktiekurs...
2 new state of the art harsh environment Riggs....
Nye kontrakter/optioner...
Refinansering....
Corona vaccine...
Politiske hjælpepakker....
Økonomisk boost til at hjælpe erhvervslivet og det private forbrug...
Oil price og en sektor som siden 2014 har manglet investeringer i forhold til fremtidens energi behov....
Fusion eller opkøb af Northern ocean limited....
Osv osv💰💰💰

EKSTRA BONUS....NEW SUPERCYCLE IN THE OIL MARKET🚀🚀
WELCOME TO THE FUTURE GUYS💰💰💰

KURS TARGET + 65 KRONER 💪

Is This The End Of The Covid Oil Glut ?
https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/Is-This-The-End-Of-The-Covid-Oil-Glut.html


North Sea Oil Faces A Drilling Rig Supply Crunch.
https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/North-Sea-Oil-Faces-A-Drilling-Rig-Supply-Crunch.html

A Major Oil Rally Could Be On The Horizon.
two reasons to stick with oil:
#1 Vaccine optimism will keep driving things forward .
#2 Our Energy Transition Won't Happen Without Oil & Gas.
It's science fiction to imagine that oil and gas will suddenly disappear because of renewable energy progress.
https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/A-Major-Oil-Rally-Could-Be-On-The-Horizon.html

Why The World Might Not Have Enough Oil To Meet Demand Trough 2050.
The global exploration success ratio has dropped sharply, from about 72% in 2010 to 17% in 2020
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Why-The-World-Might-Not-Have-Enough-Oil-To-Meet-Demand-Trough-2050.html

Oil Stocks Are Finally Bouncing Back.
The U.S. and global energy sectors have been deeply out of favor for the past six years--so much so that the sector could now be significantly undervalued.
In fact, the sector now trades at a price-to-book ratio below one,
the lowest in about seven decades.
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Oil-Stocks-Are-Finally-Bouncing-Back.html

Oil Markets Are Finally Ready To Recover.
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Oil-Markets-Are-Finally-Ready-To-Recover.html

Here’s How Oil Could Skyrocket By 138%
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Heres-How-Oil-Could-Skyrocket-By-138.html

https://lundin-energy-norway.com/2020/04/23/worlds-biggest-meets-worlds-strongest/?lang=en

11-2-2020.
De to ferskeste transaksjonene for lignende rigger med alle kostnader på rundt 600 millioner dollar plasserer Northern Ocean-aksjen til 107 kroner og Northern Drilling til 45 kroner"
https://e24.no/boers-og-finans/i/rA1Ln0/analytiker-anbefaler-northern-drillings-byttetilbud-attraktivt



Redigert 20.04.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.04.2021 kl 11:12 5775

Dere må selvfølgelig velge strategi selv, jeg sier bare at det er en hode skulder formasjon i aksjen, og nå er den også inntakt når aksjen faller under 11 kr.
Potensiale er ATL, event støtte på 8 kr.
Ikke sitt å mjau av de faktiske forhold, i realiteten er det i gen grunn til at denne skal ligge over alt, ikke en skitt positivt har skjedd i selskapet siden Atl, snarere tverdt imot, et under at den enda handles over 10´ ern
Redigert 21.04.2021 kl 11:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.04.2021 kl 11:20 5758

Joda har vektet meg littegrann i håp om at den faller til 8kr 😏 da får jeg dobbelt opp med aksjer
Slettet bruker
21.04.2021 kl 11:23 5765

Personlig så tror jeg ikke denne handles under 10kr igjen. Kan ikke tenke meg att noen er villige til å selge under 10..
Slettet bruker
21.04.2021 kl 11:28 5777

Nei, det kan du sikkert ikke, men det vil du nok snart se,
Slettet bruker
21.04.2021 kl 11:46 5742

Håper inderlig det
Slettet bruker
21.04.2021 kl 12:09 5687

Det kan fortsatt gå uker etter info fra noen i selskapet, dessverre
energikongen
21.04.2021 kl 12:17 5683

I prospektet til emisjonen for ca 14 mnd siden ble det estimert en opex på 165000 usd/dag. Ser man på q4 2020 er i virkeligheten opex på ca 220000 usd/dag, dette er et stort problem for selskapet , for begge rigger blir det 100000 usd/dag mer en budsjettert i prospektet
Redigert 21.04.2021 kl 12:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.04.2021 kl 12:59 5610

Mrhifi.exe har sluttet å fungere...

Energikongen, du må ikke komme med harde fakta. Rakett og champagne emoji mannen liker ikke sånt.
ullebusten
21.04.2021 kl 13:06 5629

Har prøvd å grave litt i SDRL sin chapter 11 prosess for å få svar på hva som holder annonsering av endelig avtale tilbake.

Slik jeg kan se det har "endelig" avtale fortsatt ikke vært fremlagt dommer. Har gått gjennom en haug med dokumenter, og ingenting omhandler "NOL Settlement", etter følgende beskrivelse i innledende chapter 11 dokument-pakke:

"75. NOL and Seadrill have agreed to the indicative terms of a settlement resolving these outstanding receivables and claims (the “NOL Settlement”). The parties are currently engaged in drafting and negotiating definitive documentation to effectuate the NOL Settlement, which provides for the following key terms:

 a settlement amount, which the Debtors understand will be funded in part from capital raise by NOL, which comprises a cash payment, earnout and recovery
through the revenues earned by Seadrill under the West Bollsta Drilling Contract;

 subject to the relevant consents being obtained, novation of the West Bollsta Drilling Contract from Seadrill Norway to the NOL VIE;

 a readjustment to the terms of the Management Agreements and Formation Agreement going forward; and

 entry into a new management services agreement between the NOL VIE and SEMAS which shall govern the provision of management services to the West Bollsta after the novation of the West Bollsta Drilling Contract.

76. Seadrill believes that the commercial resolution embodied in the NOL Settlement is in the best interest of the Company and Seadrill’s ongoing management and operation of the NOL fleet. Seadrill expects that it will return to the Court for approval of the NOL Settlement once definitive documents are ready for execution."

Om jeg tolker ordlyden riktig har NOL forhandlet med kortet "kansellering av driftsavtale" om ikke kravet/skyldig beløp reduseres vesentlig. En slik avtale er attraktiv for SDRL på mange måter; det inngås en ny drifts avtale på NOL sine rigger, og det sørger for at døra til fremtidig eierskap av NOL sine riggene ivaretas.

Det er for meg ganske tydelig at SDRL tenker konsolidering etter endt chapter 11 prosess - det fremgår også i forlik med Seadrill Partners omtalt i intervju med styreleder i DN forrige uke.

I sum kan jeg ikke si at jeg fant de svarene jeg lette etter, men noe strategisk verdi kan informasjonen kanskje ha.
Redigert 21.04.2021 kl 13:09 Du må logge inn for å svare
ullebusten
21.04.2021 kl 13:36 5573

Hei energikongen,

godt poeng, og helt enig at driften må effektiviseres! For øvrig var basisen før covid-19 (som har medført en del ekstra utgifter), så det er vel naturlig å tro at kostnader kan kuttes noe. USD/NOK har også svekket seg mtp at majoriteten av lønninger er i NOK, men i etterkant virker 160kUSD som utopi.

For å være eksakt var Q4 opex på 215.7k USD, det mest interessante (som jeg ikke har reflektert over tidligere) er at det inkluderer 22.7k USD(!) i daglige "management fees".

Fra rapporten:
"... and is charged a fixed fee for management services included in Rig Operating Expenses.... year ended December 31, 2020 the Company was charged management fees from Seadrill in the amount of $8.3 million".

Naturlig å anta at når vi får tall basert på 2 rigger (Q2) blir opex pr rig litt bedre. Uansett, fortsatt høye rig operative rater på ca 200k USD pr dag.

Noen som kjenner til driften til ODL? Har ikke lest meg opp på hva opex de har på sine (relativt like, Tier-1) rigger?
Redigert 21.04.2021 kl 13:37 Du må logge inn for å svare
energikongen
21.04.2021 kl 14:43 5505

Ullebusten. --- det er på dette punktet jeg føler meg misledet, at vi har hatt en haug med uhell og utstyrssvikt er en annen sak. 100000 usd/dag over budsjettet blir 36 mill usd pr år
ullebusten
21.04.2021 kl 15:22 5462

Enig, ikke akkurat lean drift..
Slettet bruker
22.04.2021 kl 00:02 5232

Det punktet du peker på har blitt kommentert på trådene tidligere, men dessverre druknet i masse rakett tegn og store pengesekker, eller pratet vekk på annet vis.
Sånn sett er det ingen nyhet, men det er greit å få det frem i lyset igjen.
Skoen trykker vel hardest på kapital behovet, JF får nok akkurat de aksjene han ønsker på det tidspunkt andre aksjonærer minst ønsker det, antar det blir på en så lav aksje kurs som mulig og at der blir hentet vesentlig mer en det selskapet i realiteten trenger.
Jabbefly
22.04.2021 kl 06:45 5125

Og du gnåler fortsatt med teknisk analyse på en aksje med minimal omsetting?? Hva er greia? Kan du ikke slutte. Hvis du har litt peiling på aksjer vet du at det er ubrukelig på så lave volum
Jabbefly
22.04.2021 kl 06:49 5123

Det er ikke mye raketter og pengesekker på dette forumet.
90% av tullet kommer fra deg.
Kapitalbehovet vil bli evt til å dekke gjeld til Seadrill og ikke på lave kurser. JF har ingen tradisjon for å være grådig mot småaksjonærer. Kom med eksempel på det?
Jabbefly
22.04.2021 kl 06:51 5129

Tullprat nok engang.
Du klarer ikke å gi deg med det samme oppgulpe ditt.
Klovn
5198
22.04.2021 kl 08:35 5040

NOL er inne i en vanskelig periode, problemene og usikkerheten på WM tynger aksjen. Vi som er aksjonærer kan bare håpe på en melding om at riggen er på rate snart. Seadrill jobber hardt med sikkerheten ombord på begge riggene, de har 100 % fokus på dette. De kjører også inn erfarent crew fra andre rigger som skal bli faste på WM og WB. Dette for å øke kompetansen og få opp mentaliteten/holdningene. Det tar tid å snu en stor skute dette startet for en stund siden vi får bare håpe dette er nok og viser resultater fremover.

Dette er et utrolig underpriset selskap, ved et salg blir gevinsten enorm. Men nå får vi først håpe på stabil drift så tar vi resten derfra.
ullebusten
22.04.2021 kl 09:52 4954

Jeg støtter Jabbefly 100% i at JF ikke er kjent for å frarøve minoritetsaksjonærene, tvert i mot viser historien at han garanterer emisjoner for å unngå risiko for lavere emi-kurser enn markedskurs.

Emisjonen settes med bakgrunn i settlement med SDRL. Det er verdiskapende og således vil det være mange som ønsker inntreden i kommende emisjon:

Utkast fra min megler sin oppdatering i februar:

"Northern Ocean has reached an agreement in principle related to its outstanding balances with SDRL. Little specific information is provided in the press release, but we estimate that the agreement has a significant and positive NAV effect for NOL. If we assume the committed equity issue of USD 30m – which is part of the agreement – to be completed at today’s close the diluted NAV effect amounts to NOK ~6.6/share and provides a ~40% upside to our current NAV of NOK ~16/share. Needless to say, if completed according to our calculations, the announcement is a (big) positive for the company and reduces financial uncertainty going forward. We have a BUY rec. and TP of NOK 16 for NOL."

Det var skrevet før sist hendelse på WM, så det ville vært fornuftig å oppjustere 30MUSD til 40-45MUSD. Men at det blir vanskelig å få emisjonen fulltegnet til markedskurs har jeg ingen tro på. Det kan selvfølgelig bli 10kroner, men det kan like godt bli 15kroner. Nå må vi bare få WM på rate igjen, så ser ting fort litt lysere ut.
Redigert 22.04.2021 kl 09:53 Du må logge inn for å svare
Qkost
23.04.2021 kl 17:13 4505

Idag har NODL passert NOL på sluttkurs.. Null aktivitet i selskapet, men fortsatt større omsetning enn NOL. Kjekt for oss som bytta 2 nodl-aksjer mot 1 NOL for ett år siden
sober-minded
23.04.2021 kl 18:03 4443

Haha... ja sett i etterkant, så har ikke dealen akkurat vært så gullkantet som vi trodde :-))
Nodl har falt fra 20,- (og da var WM og WB inkludert) til 11,-
Mens NOL har falt fra 49,- til 10,90 !!!
Jeg mener fremdeles NOL har utvilsomt det beste potensialet - og at den pr i dag er totalt feilpriset.
Redigert 23.04.2021 kl 18:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.04.2021 kl 18:56 4398

Skal ned å emitere på 6 kr, egenkapitalen er blåst
Qkost
23.04.2021 kl 19:10 4398

Snork longshit, du har solgt, vi vet det👍
5198
24.04.2021 kl 08:40 4150

Nå må snart NOL komme med en oppdatering rundt situasjonen, de skulle vært på rate nå. Denne usikkerheten tærer veldig på kursen.
HAS
24.04.2021 kl 09:27 4108

Det har vært raslet med sablene om at Wintershall nå har mulighet for å terminere kontrakten. En slik melding ville halvert kursen umiddelbart, og dette skaper selvfølgelig usikkerhet. Jeg føler meg imidlertid rimelig sikker på at ting vil ordne seg, og at vi vil få en bekreftelse på dette ved q1 neste fredag.
Slettet bruker
24.04.2021 kl 09:53 4061

Alt ordner seg for snille gutter, eller stor kapitalismen tar fra de snille guttene, slik det pleier å være, satser på det siste.
At aksjonærene her må punge ut ved en anledning er det jo liten tvil om, jeg tror det vil koste dyrt.
HAS
24.04.2021 kl 10:05 4056

Blir det mer trøbbel nå, må det være fordi noen har interesse av å velte hele selskapet. Da tror jeg det ville være gjort forlengst. Jeg forventer en opptur på fredag:)
Bolster
24.04.2021 kl 10:10 4045

Når du var aksjonær, og like etter intensjonsavtalen med seadrill var du super optimist? Da var det helt utenkelig, og nærmest utopi at en eventuell emisjons kurs skulle settes på disse nivåene?

Jeg tror også at det kommer en emisjon. Personlig ser jeg ikke hvorfor JF og co skal sette emi kursen høyere. Da kan de som vil «forsvare» posisjonen sin.
Det er ikke lett å få volum slik aksjen er nå, men at en emi kurs skal settes på 20-25kr som enkelte mener ser jeg bare ikke skje.
Redigert 24.04.2021 kl 10:11 Du må logge inn for å svare
Odium
24.04.2021 kl 12:06 3970

Mrhifi har visst kastet kortene og samtidig slettet kontoen sin.

NOL er megarisky per dags dato
Slettet bruker
24.04.2021 kl 16:07 3833

Mange selskaper som er mye mer i deeep shit enn NOL.. Se prisingen i forhold til disse... Risiko er det, men mener fortsatt risk/reward er ganske grei i dette selskapet. To topp moderne rigger, begge på kontrakt, ikke skrapjern dette her. For øyeblikket 100% av flåten i arbeid, vel ingen andre enn ODL som kan skilte med dette.
Om utviklingen ender med ett oppkjøp så hadde ikke det vært så dumt, om det så hadde vært på 20-25kr aksjen.

Longshit er selvfølgelig tilbake i vante spor nå som volumene er latterlig lave, prøver å komme seg inn billig. Her er det bare å kose seg med komedien i trådene og vente på sommeren og bedre tider :-)
Redigert 24.04.2021 kl 16:37 Du må logge inn for å svare
ullebusten
24.04.2021 kl 22:51 3607

Finner prisingen på Oslo børs generelt vanskelig. At nodl står over nol i kurs er kanskje et tegn. Alt av grønt og esg relatert skal jo inn i himmelen. Megarisky, ja kanskje, men hva er ikke det? Ser at jeg kanskje skulle satset på Odl, imponert over hva de får til! Snuser også litt på Noble.

Det tæret for øvrig også å sitte med nol da den vaket rundt 5.. ;)
ullebusten
24.04.2021 kl 23:02 3624

Hei, nei 20-25 er vel ønsketenking, men at kursen må gruses for å få fulltegning tror jeg ikke. Om JF ikke ønsker å eie mer enn 39,7% (noe han ikke har ønsket tidligere), er det ikke noen grunn til at han skal slippe til nye aksjonærer billig (igjen mener jeg ikke at emi-kurs blir vesentlig over børskurs). Om man ønsker å vanne ut, så ja, men kan ikke se driveren bak det. JF kjøpte seg opp til grensen (kjøper han mer må by på hele selskapet.. og da må man ta NOL av børs, han vil slite med troverdighet ved innlemming i SDRL osv) over børs for en stund tilbake, og om man ser på timing av markedet så er ikke dette tiden for å hive kortene. Driften har vært slitsomt dårlig, men ut over det er det en del lyspunkter å hensynta.

Jeg kan selvsagt ta feil og våkne opp til nye (store) kursfall. Løsner det (WM i drift), «settlement» med SDRL, opsjon på WB (positiv omtale forrige uke fra Lundin) mm., så snakker vi fort kurser nord for 20,-

Enkelt: Vær forberedt på tap, eller stå over NOL (og det meste av andre aksjer på børs nå om dagen..)
Redigert 24.04.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Trymte
26.04.2021 kl 08:19 3026


April 26, 2021 - Hamilton, Bermuda

Northern Ocean Ltd. ("The Company") referencing the release on March 26, 2021
the West Mira continues to remain out of service while work towards agreeing a
plan where the rig can return to operations safely is being completed.

Additional information about the Company can be found at: www.northernocean.no
Slettet bruker
26.04.2021 kl 08:22 3010

Og folk sitter her å tror at JF ikke får billige emisjons aksjer? Makan, her er egenkapitalen blåst, dette kan ende virkelig ille, dette går mot mot Atl
Redigert 26.04.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
HAS
26.04.2021 kl 08:26 2978

Betyr dette at det må forhandles for i det hele tatt å komme igang igjen???
HAS
26.04.2021 kl 08:34 3023

Får da virkelig håpe det, men her kan det se ut som det må forhandles for å komme tilbake i trygg drift. Dreier det seg om Wintershall eller SUT? Det har vært minimalt med aktivitet rundt riggen. Er det eneste som foregår at man forhandler om en plan? De hadde neppe kommet med meldin dersom oppstart var like om hjørnet. At de kommer med børsmelding nå tolker jeg som at det er fullstendig stillstand. Her er det skapt så mye usikkerhet at jeg synes jeg selskapet bør uttale seg litt klarere.
Redigert 26.04.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2021 kl 08:56 2932

Dette var en trist melding, den ville ikke bli sendt ut hvis det bare var noen dager før oppstart igjen.
Slettet bruker
26.04.2021 kl 08:58 2936

Jabbefly skrev Klovn!
Vi får se hvem klovnen er
Er du tom for ord i fadesen? Ja da er det lett å angripe andre for egen udugelighet i papiret.

Og ikke glem hode skulder formasjonen som viser retning ned i dass, hvis du i det hele vet hva en slik formasjon er for noe.
Redigert 26.04.2021 kl 09:07 Du må logge inn for å svare