NOL..THE PERFECT STORM 2021-2022.🚀 Part 2.

Mrhifi
NOL 27.02.2021 kl 06:45 56388

THE PERFECT STORM🚀 (Part 2)

Ultra lav Nol aktiekurs...
2 new state of the art harsh environment Riggs....
Nye kontrakter/optioner...
Refinansering....
Corona vaccine...
Politiske hjælpepakker....
Økonomisk boost til at hjælpe erhvervslivet og det private forbrug...
Oil price og en sektor som siden 2014 har manglet investeringer i forhold til fremtidens energi behov....
Fusion eller opkøb af Northern ocean limited....
Osv osv💰💰💰

EKSTRA BONUS....NEW SUPERCYCLE IN THE OIL MARKET🚀🚀
WELCOME TO THE FUTURE GUYS💰💰💰

KURS TARGET + 65 KRONER 💪

Is This The End Of The Covid Oil Glut ?
https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/Is-This-The-End-Of-The-Covid-Oil-Glut.html


North Sea Oil Faces A Drilling Rig Supply Crunch.
https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/North-Sea-Oil-Faces-A-Drilling-Rig-Supply-Crunch.html

A Major Oil Rally Could Be On The Horizon.
two reasons to stick with oil:
#1 Vaccine optimism will keep driving things forward .
#2 Our Energy Transition Won't Happen Without Oil & Gas.
It's science fiction to imagine that oil and gas will suddenly disappear because of renewable energy progress.
https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/A-Major-Oil-Rally-Could-Be-On-The-Horizon.html

Why The World Might Not Have Enough Oil To Meet Demand Trough 2050.
The global exploration success ratio has dropped sharply, from about 72% in 2010 to 17% in 2020
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Why-The-World-Might-Not-Have-Enough-Oil-To-Meet-Demand-Trough-2050.html

Oil Stocks Are Finally Bouncing Back.
The U.S. and global energy sectors have been deeply out of favor for the past six years--so much so that the sector could now be significantly undervalued.
In fact, the sector now trades at a price-to-book ratio below one,
the lowest in about seven decades.
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Oil-Stocks-Are-Finally-Bouncing-Back.html

Oil Markets Are Finally Ready To Recover.
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Oil-Markets-Are-Finally-Ready-To-Recover.html

Here’s How Oil Could Skyrocket By 138%
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Heres-How-Oil-Could-Skyrocket-By-138.html

https://lundin-energy-norway.com/2020/04/23/worlds-biggest-meets-worlds-strongest/?lang=en

11-2-2020.
De to ferskeste transaksjonene for lignende rigger med alle kostnader på rundt 600 millioner dollar plasserer Northern Ocean-aksjen til 107 kroner og Northern Drilling til 45 kroner"
https://e24.no/boers-og-finans/i/rA1Ln0/analytiker-anbefaler-northern-drillings-byttetilbud-attraktivt



Redigert 20.04.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
HAS
01.05.2021 kl 17:35 4036

Det tar sin tid, men i dag foregår det i alle fall ting ute på feltet. Det får vi ta som et tegn på at det er fattet en beslutning.
5198
02.05.2021 kl 01:14 3826

Noe ble avtalt sist uke, det er det lett å se på kursen. Så regner med nyheter rundt oppstart neste uke.
Fogge
02.05.2021 kl 20:28 3557

Solgte alt på fredag selv, fikk heldigvis en grei utgang. Akkurat som 5198 nevner her, er det kanskje ting på gang. Men enda en gang kan det virke som at kurssensitiv informasjon lekkes til deler av markedet. Anser med dette risikoen for høy, til å bli sittende med nol som en større del av porteføljen. Helt uavhengig om riggen snart er i drift igjen. Har hatt troen lenge, men igjen viser selskapet null evne til å kommunisere med sine aksjonærer.
Redigert 02.05.2021 kl 20:29 Du må logge inn for å svare
HAS
02.05.2021 kl 20:55 3516

Enig med deg i at situasjonen har vært preget av usikkerhet, og at det hadde vært betryggende med litt mer detaljert informasjon om status. Imidlertid er handelen meget beskjeden, så jeg ser ikke helt at det lekkes informasjon til deler av markedet. Det har i lengre tid vært meget liten aktivitet rundt riggen, med bare sporadiske besøk av supplybåt Normand Falnes. Det er nå rekvirert et mye større multi-purpose fartøy som nå oppholder seg ved riggen. Jeg vet ingenting om hva som er på gang, men velger å tolke aktiviteten som at ting er i ferd med å løse seg. Regner med at en avklaring vil skape kø i døra, ut eller inn:)

PS Hvor er du Bolster, du må da vel ha en ide om hva som er på gang? Lastes det ombord nye juletrær og tykkere wire?
Redigert 02.05.2021 kl 21:21 Du må logge inn for å svare
bravo
02.05.2021 kl 23:05 3357

Nå har vel alle som har tilgang til den daglige driften solgt så da spørs det om du får den infoen som du ønsker.

Dessverre er også denne artikkelen bak betalingsmur, men det ligger an til et stemningsskifte i markedet :-)
Ha en fin uke på børs folkens :-)

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/05/02/7665388/dovre-forvalter-stig-myrseth-lys-i-enden-av-en-lang-tunnel
Redigert 03.05.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare

Står for øvrig også en artikkel om West Bollsta i TU.no i dag :-)
Redigert 03.05.2021 kl 09:02 Du må logge inn for å svare
Odium
03.05.2021 kl 09:06 3038

Du innrømme selv at du ikke vet noe, men allikevel velger du å tolke det positivt.
herrejemeni
Trymte
03.05.2021 kl 09:06 3043

Bra med grønne overskrifter for den splitter nye flyteriggen eid av Seadrill.

Hahaha.... Ja, de journalistene :-))
Trymte
03.05.2021 kl 11:34 2910

"Rensesystemet er komplisert og krever mye plass. Derfor er det vanskelig å ettermontere på en eksisterende rigg. "

Stor fordel for NOL.

Du traff bra på nodl. Hugser du var veldig positiv til nodl når de lå på 5kr. Hugser og att du ble angrepet fra alle kanter av "ekspertene" long og bolster 🤣
HAS
03.05.2021 kl 14:04 2738

Takk for at du gjør meg oppmerksom på min elleville haussing av denne. Kalkulatoren min sier fortsatt at her er store verdier fordelt på få aksjer. Jeg føler likevel behov for å være litt mer balansert enn jeg vanligvis pleier. Jeg kom over et nyere bilde av W Aq på nettet, og for å være ærlig lignet det ikke helt det glansbilder fra 2016 som finnes på hjemmesidene. Tidens tann jobber mye på 5 år. Jeg håper ikke diskusjonen med verftet går på ansvarsfordeling av vedlikeholdet. Plunderet med riggene håper jeg er over, og det virker ikke fristende med nye runder med boreskipene. Jeg har derfor vektet meg litt mer inn mot NOL. Markedet kommer til å utvikle seg fint, så med litt tålmodighet går det nok bra med begge selskapene:)
HAS
04.05.2021 kl 07:40 2424

https://www.lundin-energy.com/worlds-first-certified-carbon-neutrally-produced-oil-sold/

Lundin med sterkt miljøfokus har funnet en god tone med West Bollsta. Wintershall har samme fokus med West Mira, og har tidligere uttrykt begeistring for riggen. Synd med trøbbelet, men når innkjøringsproblemene er løst blir dette veldig bra.
5198
04.05.2021 kl 08:15 2384

Ja alt ligger til rette for at dette skal bli en suksess historie, det er kun hendelsene som er årsak i at denne ligger der den gjør. Alle hendelsene må tas på alvor, slik at disse riggene nå kan prestere optimalt. Siste hendelse er noe selskapet mest sannsynlig ikke kan så mye for men når det har skjedd så mange uhell toppet det seg med denne hendelsen. Vet at Seadrill nå gjør alt de kan for å rette opp i dette, de har også nå i lengre tid jobbet med å flytte flere av sine mest erfarne folk fra andre rigger over på WB og WM får håpe de siste mnd jobb snart bærer frukter. Venter spent på melding om at WM snart er tilbake i drift.

Så det er først nå Sdrl sender dyktige folk på Nol riggene?
For noe sludder snakk, Sdrl har vel ikke graderte folk i staben der de sjonglere med å bruke de dyktige og mindre dyktige etter som.
Her på Nol trådene skal en lese mye rart
HAS
04.05.2021 kl 08:39 2330

Dette handler ikke om gradering av folk. WM har vært i drift i flere måneder, og Wintershall har vært meget tilfreds med drifta. At Seadrill finner det nødvendig å styrke bemanninga i dagens situasjon er vel ikke unaturlig. Det er naturlig at det er nødvendig å drøfte ansvarsforhold etter en slik hendelse. Jeg mistenker likevel at mye av dramatikken i denne saka er skapt her på tråden, og at situasjonen snart er avklart.
5198
04.05.2021 kl 08:42 2322

Du vil misforstå, er ikke noe ukjent fenomen at nye rigger kan få mye nyrekrutert personell. Seadrill jobber nå aktivt med sammensetningen av personell for å få opp erfaringen i Crewet på de forskjellige skiftene.

Kunne selvfølgelig vært gjort tidligere men bedre sent en aldri. Får håpe dette arbeidet bærer frukter.

Ser NODL er tilbake til pre-COVID nivå, det er jo ekstremt artig. Det burde NOL også vært ;-)
Dado83
04.05.2021 kl 09:37 2238

Når noen klarer å starte tråden med det her, og likevel siden tråden ble starta så har aksjen vært nede 2kr. Vedkommende har inngang på cirka 9 kr

Longsitinbulk
BORR
20.04.2021 kl 10:54
10116

Nå kommer det en voldsom oppgang, latent tekisk bombe nå
Kontrakter tikker inn, 5% av Borr bytter hender i dag før lunsj, sveaas vil le hele vegen mot banken

Lykke til med å løpe etter
40KR NEXT
Redigert 04.05.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare

Jepp, fyren kan ikke noe annet enn å hause/baise alt etter hva han har i sin egen beholdning.

Indeed. Å sammenligne kurvene for NOL og NODL siden 27 feb 2020 er en begredelig øvelse!
Noen påstår Norge er en nasjon av lottospillere,.....
HAS
04.05.2021 kl 12:04 2060

Det går nok bra med begge selskapene etterhvert som oljelagrene minker og prisen stiger. Det er først og fremst uhellet som holder NOL tilbake, men den ligger utvilsomt an til å være det første av selskapene til å begynne å levere varene. Meget lønnsom drift er like om hjørnet. Ikke lottospiller, men optimist:)

Hehe... lottospillere ja :-)) ...eller kanskje et snev av "Gamestop"-feber. Forskjellen er at i Gamestop var det en gedigen short-skvis som gav oppgangen, mens i NODL... ...ja, så er det vel genuint tro på at markedet er i bedring, kanskje ?

Vi får ta alle oppturer i rigg, enten dette er NODL eller ODL, som et godt tegn. For NOL vil garantert følge etter, før eller siden :-)
Redigert 04.05.2021 kl 12:48 Du må logge inn for å svare
HAS
04.05.2021 kl 12:55 2022

Bolster skrev 😩
Snu bananen Bolster, eller fortell oss hva som er på gang...Seven Oceanic har forlatt Mira, og hun ligger der mo plitt alene...I drift igjen?

Må ikke være så utålmodig HAS. Det er jo bare en uke siden vi fikk bekreftet at WM fremdeles var ute av drift, men de holdt på å forhandle om en plan som skulle sørge for at WM kom i trygt i drift igjen. Altså først må planen bli ferdig, så kan det snakkes om drift.
Denne båten du sikter til (SO), er jo sikkert kapabel til å levere juletrer, og kanskje også fiske opp ett og annet fra havbunnen ;-)
Dessuten må det sikkert skiftes ut dette ledehjulet, og hvis dette er støpegods (som ikke er usannsynlig) så kan det jo ta litt tid det også.
Forundrer meg ikke om vi havner medio mai, før ting begynner å røre seg med Mira (men det blir jo bare gjettning)...

I Mellomtiden har vi WB som jobber jevnt og trutt for Lundin til ca 330 000 USD/dag. I følge nettsiden til Lundin virker de ihvertfall strålende fornøyd med valget av Bollsta :-)
Redigert 04.05.2021 kl 13:34 Du må logge inn for å svare

Mens NOL rusler i negativt terreng, gjør oljeprisen det motsatte. Oppe og lukter på 69-70 USD/fat igjen.
Noen som tror at fremtidige riggrater ikke er påvirket av oljepris ???
Odium
04.05.2021 kl 14:43 1878

Oljeprisen er kunstig høy pga lav produksjon.
Det er vanskelig å si hva oljeprisen blir når verden åpner opp og produsentene åpner kranene.

Jepp... eller så kan man si at den er kunstig lav pga covid-19 ;-)
Hvordan det blir når verden åpner opp og produsentene skal åpne "rustne" kraner, gjenstår å se :-)
Dufour
04.05.2021 kl 17:23 1732

Seven Oceanic har forflyttet seg fra West Mira og ligger nå ved Ågotnes.
Egard
04.05.2021 kl 19:09 1609

Riggen har ikke behov for denne winchen for å operere, det vil bare være mer effektivt dersom den er klar til bruk. Båten er gått til Ågotnes der leverandøren av juletreet har sin base så enten har de med treet eller så skal de hente mer utstyr.

Oi, det var faktisk litt overraskende...
zavva
04.05.2021 kl 22:37 1366

Ja var egentlig der. Tenk at Seadrill har klart å ødelegge dette nydelige caset - hadde riggene vært driftet av Odfjell hadde aksjen stått i 50kr.
theocean
04.05.2021 kl 22:38 1364

Realistisk vei videre for NOL nå?