NOL..THE PERFECT STORM 2021-2022.🚀 Part 2.

Mrhifi
NOL 27.02.2021 kl 06:45 109716

THE PERFECT STORM🚀 (Part 2)

Ultra lav Nol aktiekurs...
2 new state of the art harsh environment Riggs....
Nye kontrakter/optioner...
Refinansering....
Corona vaccine...
Politiske hjælpepakker....
Økonomisk boost til at hjælpe erhvervslivet og det private forbrug...
Oil price og en sektor som siden 2014 har manglet investeringer i forhold til fremtidens energi behov....
Fusion eller opkøb af Northern ocean limited....
Osv osv💰💰💰

EKSTRA BONUS....NEW SUPERCYCLE IN THE OIL MARKET🚀🚀
WELCOME TO THE FUTURE GUYS💰💰💰

KURS TARGET + 65 KRONER 💪

Is This The End Of The Covid Oil Glut ?
https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/Is-This-The-End-Of-The-Covid-Oil-Glut.html


North Sea Oil Faces A Drilling Rig Supply Crunch.
https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/North-Sea-Oil-Faces-A-Drilling-Rig-Supply-Crunch.html

A Major Oil Rally Could Be On The Horizon.
two reasons to stick with oil:
#1 Vaccine optimism will keep driving things forward .
#2 Our Energy Transition Won't Happen Without Oil & Gas.
It's science fiction to imagine that oil and gas will suddenly disappear because of renewable energy progress.
https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/A-Major-Oil-Rally-Could-Be-On-The-Horizon.html

Why The World Might Not Have Enough Oil To Meet Demand Trough 2050.
The global exploration success ratio has dropped sharply, from about 72% in 2010 to 17% in 2020
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Why-The-World-Might-Not-Have-Enough-Oil-To-Meet-Demand-Trough-2050.html

Oil Stocks Are Finally Bouncing Back.
The U.S. and global energy sectors have been deeply out of favor for the past six years--so much so that the sector could now be significantly undervalued.
In fact, the sector now trades at a price-to-book ratio below one,
the lowest in about seven decades.
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Oil-Stocks-Are-Finally-Bouncing-Back.html

Oil Markets Are Finally Ready To Recover.
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Oil-Markets-Are-Finally-Ready-To-Recover.html

Here’s How Oil Could Skyrocket By 138%
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Heres-How-Oil-Could-Skyrocket-By-138.html

https://lundin-energy-norway.com/2020/04/23/worlds-biggest-meets-worlds-strongest/?lang=en

11-2-2020.
De to ferskeste transaksjonene for lignende rigger med alle kostnader på rundt 600 millioner dollar plasserer Northern Ocean-aksjen til 107 kroner og Northern Drilling til 45 kroner"
https://e24.no/boers-og-finans/i/rA1Ln0/analytiker-anbefaler-northern-drillings-byttetilbud-attraktivt



Redigert 20.04.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2021 kl 12:33 4104

Hyggelig å ha deg tilbake El Jarinero, du har gjordt det bra i denne aksjen før, blir det treff også denne gang?
Mikkol
05.05.2021 kl 12:38 4083

Stygt fall idag for dere i dette selskapet😕 Ville tatt en titt til Shelf Drilling 👍 Kan man fort hente inn tapet.
hypotetic
05.05.2021 kl 12:44 4067

Jeg plukket fra 7,6 til 6,7 ser jeg. Tok ingen sjanser denne gangen fordi jeg tror dette var siste runde neste 7år med over 40% rabatt på en dag. Kraftig fallende oljelagre, ingen nykontrahering av rigger, oljepris på full fart ca 70kr og vaksine kan ikke føre til mindre boring og dårligere marked de neste år enn har vært.
Holymoses25
05.05.2021 kl 12:46 4057

AMEN!! Skal tilbake over 8 raskt
Slettet bruker
05.05.2021 kl 12:49 4044

Bra kjøp
Tipper grove har forsynt seg godt av fatet i dag
Redigert 05.05.2021 kl 12:52 Du må logge inn for å svare
NHH78
05.05.2021 kl 12:52 4060

Gode poeng.. har tenkt det samme her! Jeg kan heller ikke se for meg at dette kun er tilfeldigheter. Dette er nok politikk på et høyere nivå. Jeg tror fortsatt at den tålmodige og langsiktige investor får godt betalt ved å sitte i NOL og kjøpe aksjer på disse nivåene. Så det har blitt en del tusen aksjer ekstra på meg i dag også..
Siphlonurus
05.05.2021 kl 12:55 4054

Dårlig dag dette, men har akkumulert ytterligere 20k på 7 blank. Verdiene ligger der fortsatt så dette går bra til slutt. Med markedet som er i emning så er dette en nobrainer på dette nivået. Innen et år så har vi høyst sannsynlig minst en tredobling fra dagens kurs.
Siphlonurus
05.05.2021 kl 12:57 4030

Det er nok ikke tilfeldig at også NODL faller kraftig i dag. Har er det mange hender som skifter fra NODL til NOL så fallet i NODL skyldes nok en god del frigjøring av kapital der.
Slettet bruker
05.05.2021 kl 13:02 4022

Skjeldent en finner aksjer med RSI 19
hypotetic
05.05.2021 kl 13:14 3960

Har selv aksjer i nesten alle offshore leverandørselskapene for å begrense enkeltselskaps risiko. Ser nå at ODL løftet seg i dag etter avisartikler som går ensrettet i deres favør, så burde solgt litt der, men tror alt i sektoren etter 7 år med fall er ekstremt underpriset. Vekter meg derfor ytterligere opp i dag i sektoren og har nå solgt tilnærmet alt annet enn offshore. Handler selv motsatt av hva som er populært fra dag til dag da noen av selskapene svinger ekstremt.
Gullhaugen
05.05.2021 kl 13:16 3946

Det er bare å takke til de som kaster penger ut vinduet i affekt nå...de kommer til å grine blod. Noen sluker akjer og kommer til å le hele veien til banken.....olja i 70 dollar ognoen kaster bort 40 prosent???????????? Dette snurt snart oppover.
Slettet bruker
05.05.2021 kl 13:19 3934

Eni det, er offshore, rigg og tank som får neste store løft nå, har du aksjer i SDSD? Spetalen laster mye der nå
Redigert 05.05.2021 kl 13:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2021 kl 13:28 3879

Skal nok lese mye rart på denne nærmeste timene/dagene, her skal det nok inn på 6,9 og ut på 7,1 og så om en uke kanskje inn på 8,7 og ut på 9,3 osv osv. Det er nok ikke topp 10 av finanseliten som sitter i kontortida og skriver på anonymt forum hvilke inn og utganger dem har. Håper dem som ikke har holdt på så lenge lar seg lede alt for mye av hvilke vei det blåser for tradere som enten skal inn eller på vei ut for så å gjenta operasjonen noen minutter senere.
Slettet bruker
05.05.2021 kl 13:37 3834

Nå kan det skje noe ganske snart.

Det sies at Noble Corp. legger inn bud på å kjøpe deler av Seadrills eiendeler
5. mai 2021 06:55 ET Noble Corporation plc (NE) Av: Josh Fineman , SA News Editor 1 kommentar
Noble Corp. (NYSE: NE ) sies å ha levert et tilbud om å kjøpe en stor del av Seadrill Ltd. ( OTCQX: SDRLF ) eiendeler, ifølge en Reorg-rapport, som siterte kilder.
Bolster
05.05.2021 kl 13:41 3794

Med kun WB på kontrakt taper NOL penger. At WM skal få kontrakt i nærmeste framtid er å tro på julenissen.
Slettet bruker
05.05.2021 kl 13:49 3766

Noble+Sdrl+Nol= ?
hypotetic
05.05.2021 kl 14:00 3716

Finanseliten kan ikke eie slike slemme aksjer og et eller annet sted må alle de andre være. Det er ikke penger for finanshus å følge dem. Disse aksjene har vært frarådet i mange år nå av samtlige både ansatte og selvstendige i finanseliten. Det mye enklere og tryggere for dem å tegne ESG og glass-perle- aksjer med stor ankerinvestor-rabatt. Du kan jo ta imot noen av de aksjene de umiddelbart kaster ut rett etter de har fått dem på konto... Den dagen noen i finanseliten har kjøpt seg rikelig opp går kursen 700% på noen dager slik som NODL for noen dager siden. De fleste velger å ta imot glass-perle- aksjene og venter til billigaksjene har steget 700% med å gå inn. Jeg tror ikke de som følger med mye på forum er typiske glass-perle- aksje kjøpere.... De som ikke følger med og som kun leser overskrifter om hva som har steget ekstremt mye og hva finanseliten gjør bør ikke eie aksjer...
NHH78
05.05.2021 kl 14:00 3719

Hehe, det kommer nok til å bli sagt og skrevet mye de neste dagene ja! Så får vi se hvor vi havner tilslutt!

Men jeg kan starte med å kaste inn en tanke, og skal selvfølgelig prøve å være saklig! I forhandlingene med Wintershall og NOL/Seadrill som nå endte med kansellering har det nok vært diskutert forskjellig, Og at Wintershall tilslutt mister tålmodigheten etter alle hendelsene må jo man som aksjonær bare akseptere. NOL/Seadrill har nok ikke klart å trygge de på eller gi de garantier for at nå skal alt bli så mye bedre fremover...

Men, så til poenget mitt og det som dere skal få tygge litt på - jeg tror det kan være et høyst realistisk scenario...
Mira kommer tilbake på rate igjen med Wintershall, men da med Odfjell til å drifte riggen!

Argumenter:
1. Odfjell har jo allerede inngått avtale om å overta driften av Seadrill-riggen West Aquarius, så de er på jakt etter denne type arbeid. Her tror jeg West Aquarius må vente litt (er redd ikke Odfjell vil kunne bemanne 2 ekstra rigger med dagens mannskap) Så da tror jeg de forsøker å få på plass management av Mira.
2. Odfjell og Wintershall har et godt forhold. De har allerede intensjonsavtaler på plass om at Odfjell skal dekke fremtidige riggbehov. Og Mira med Odfjell-folk ombord vil trygge Wintershall om at de kan fortsette boreoperasjonene med riggen..

Vil overraske meg om ikke Wintershall har pushet på for å få til dette med NOL/SDRL, så om NOL-ledelsen mener alvor med børsmeldingen om at de nå vil jobbe aktivt for aksjonærene sine interesser. Så ringer de Wintershall og får på plass en avtale hvor Odfjell overtar management av riggen!

Mira tilbake på rate med Odfjell som operatør så går kursen! Fredriksen har også interesse av at riggen gjenreiser tilliten i markedet. Og går driften bra fremover, kan han med et refinansiert SDRL sluke NOL og skaffe Mira og Bollsta gode rater på riggene fra 2022 og utover..

En tanke.. :-)
Slettet bruker
05.05.2021 kl 14:21 3671

Om en skulle forklart en treåring om NOL, så hadde det kanskje blitt noe som: Bra utstyr, i ett marked som er på vei til å få mye å gjøre, ikke så flinke dem som er ansatt. Da kunne kanskje treåringen sagt : Kanskje noen andre kan jobbe på det gode utstyret?
hypotetic
05.05.2021 kl 14:24 3649

SDSD ser veldig trygt og bra ut og jeg har litt aksjer der, men ikke mye. Grunnen er at belåningen er lav. Jeg har tror på en ekstrem rekyl i Offshore helt plutselig nå etter 7år med fall. Hvis den rekylen kommer er det fornuftig å ha aksjer i de som har falt over 99% og har minimalt med ek hvis noen av dem overlever uten stor utvanning. Med dagens prising kan over 90% gå konkurs men man vil fortsatt gå i pluss hvis bare 1 overlever og blir en vinner. Rekylen bli helt ekstrem denne gangen og større enn noen gang historisk. Jeg liker ikke risiko men jeg tror ved å diversifisere er tiden for å ta mye risiko i denne sektoren riktig akkurat nå og samme mulighetene til oppside vil trolig ikke komme igjen. DOF, PGS, NODL, SOFF, PRS, NOL, SDRL, AKSO, BWO, MSEIS, PSE, BORR bør alle være i kofferten hver eneste dag nå for hvem som hopper og hvor og når er umulig å vite.
HAS
05.05.2021 kl 14:34 3582

Mira ligger i ro, og Seven Oceanic er på vei tilbake til feltet. Det må da vel være noe på gang?
gogl mannen
05.05.2021 kl 14:51 3490

Denne blir fin mat for advokatene fremover. Noen som har ide om hva kontrakten sier om terminerings fee?
Siphlonurus
05.05.2021 kl 15:14 3384

Du glemte en opplagt kandidat Shelf drilling - SHLF.
I shelf har du den samme oppsiden men UTEN den samme risikoen som mange av de andre har. DNB hadde kursmål 100 på den for et par år siden. Du har fortsatt mulighet til å komme inn på rundt 5. Har kommet seg gjennom krisen uten behov for noen form for utvanning.
5198
05.05.2021 kl 15:18 3375

Mye riktig i den enkle fremstillingen der, tragisk hva som ble utfallet. Får håpe NOL finner sammen med ODL.
Slettet bruker
05.05.2021 kl 15:18 3456

Noen som våger seg på noe kvalifisert gjetning på overskrifter ang NOL før åpning i morgen? Noen må vel ha tatt noen grep gjennom siste dagene?
Bolster
05.05.2021 kl 15:30 3391

På gang? WM er sparket av kontrakt. Dere er dagdrømmere om dere tror Wintershall tar inn igjen WM med ODL som operatør. Den riggen kommer ikke Wintershall til å ta i med nebbtang de neste årene.
hypotetic
05.05.2021 kl 15:31 3384

Enig, har den også for sikkerhets skyld og en del andre som jeg ikke nevnte. Gearingen og risikoen i SHLF er nok hakket mindre enn noen av de jeg nevnte.
tokerud07
05.05.2021 kl 15:36 3422

Det er tydelig at selskapet er i krise, samt at det kommer en emisjon. Nå som en av bare to rigger har inntekt og har et særdeles svakt rykte i markedet, er det svært nærliggende å tenke at emisjonen blir utvidet.

Hvor mye ekstra påfyll av cash vil selskapet kreve og til hvilken kurs - under eller over krona??

Hva tenker folket her?
Redigert 05.05.2021 kl 15:37 Du må logge inn for å svare
hypotetic
05.05.2021 kl 15:37 3410

Tror 70% på kraftig rekyl innen morgendagen. Heldigvis er jeg godt diversifisert så jeg slipper å forholde meg for mye til hvor "haren hopper" fra dag til dag men det 40% fallet i NOL merket man ja...... men også 700% opp på 2-3 dager i NODL. At noen forutser dette har jeg liten tro på.....
sober-minded
05.05.2021 kl 15:49 3371

Vi er vant med inntekt på bare en rigg om gangen... Heldigvis er det den med høyest rate som er i arbeid for øyeblikket ;-)

Typisk overreaksjon i dag, men sånn er dessverre markedet.
Dolly
05.05.2021 kl 15:52 3349

Uavhening om wintershall tar riggen inn igjen tror jeg på en rekyl her. Markedet pleier å overreagerer på slike news, er vel ikke lenge siden det skjedde i nol sist. Om ikke tilbake til nivået den var på så i hvert fall brukbar rekyl. Har i hvert fall kjøpt en del som rent rekyl-play så får vi se. På litt lengre sikt er det klart nol har utfordringer de må løse..
Jøllis
05.05.2021 kl 15:56 3319

Er du full? Å ha en rigg på rate med visshet om nummer 2 på rate om kort tid er en helt annen ballgame enn en rigg på rate og en rigg erklært rigg non grata. Kostnadene løper og en rate er ikke nok. Uvissheten er drepen. Boreprogrammene for neste år er spikret og signa. Der er ikke WM lenger.
tokerud07
05.05.2021 kl 16:00 3311

Det er faktisk en underreaksjon, aksjen burde falt mer enn kun 40%. Wintershall's terminering er også et rødt flagg til andre operatører om å ligge unna.
Redigert 05.05.2021 kl 16:04 Du må logge inn for å svare
hypotetic
05.05.2021 kl 16:21 3205

Når en vaier ryker er det fort at en vaierleverandør og vedkommende sitt forsikringsselskap må ta 100% av regningen. Liten grunn til at riggeier skal bli skadelidende eller har noen som helst skyld i det som hendte. Vi går også inn i et marked med høyere rater og med store erstatninger er det ikke opplagt at dette blir negativt.
Slettet bruker
05.05.2021 kl 16:24 3189

Jeg kan garantere at leverandøren av vaieren har tatt 0 - null av regningen. Selvfølgelig er det riggeier som må ta regningen.
ullebusten
05.05.2021 kl 16:28 3165

Riggeier og SDRL.
Ron Jeremy
05.05.2021 kl 16:38 3120

Kan ikke bli mye igjen å betale seadrill etter dette?