Magnora - Evolar - Perovskite

Charlie Freak
MGN 27.02.2021 kl 12:48 7643

Jeg har kjøpt meg inn i Magnora, mye på grunn av at de har kjøpt seg inn med 28% i Evolar (med opsjon til å kjøpe seg opp til 63%). De har utviklet en teknologi (perovskite) som kan bedre effekten for konvensjonelle solceller med 25%. Dette kan bli en "game changer" for solcelleindustrien. Nå har Magnora flere bein å stå på, men hvis det bare er 50% sannsynlighet for at Evolar vil lykkes, så mener jeg Risk/Reward er bra i investeringen (så stort kan dette bli). Anbefaler flere å sette seg inn i dette caset !

https://static1.squarespace.com/static/5e81b54d9327941b94582de6/t/5fb6c917de7b451c252a26c0/1605814552759/20201116+Evolar+Acquisition.pdf
Hellhammer
27.02.2021 kl 13:54 7551

Evolar kan fort bli en gullgruve for Magnora og dens aksjonærer.
Håper vi kan få første kommersielle avtale i slutten av året, men mulig det er optimistisk? Konkurransen er stor og det er veldig mange selskap som satser på denne teknologien som spås å få sitt store gjennombrudd i 2021!

Dette med 50% sannsynlighet er det noe du tenker selv eller har du tatt det fra noen analytiker?

Jeg er relativ sikker på at Evolar vil lykkes forøvrig, spørsmålet er bare hvor fort man kan ha produktet på markedet.
Man skal heller ikke bli overrasket om Helios kan være en brikke i spillet her og.

Fearnley vurderer Evolar til 8 kr pr aksje i dag.
Sørøya
27.02.2021 kl 13:54 7542

Etterhvert litt gammelt nytt. Magnora ser ut til å være i svak glideflukt nedover. Skulle gjerne hatt en oppdatering på Evolar/pervoskite
Charlie Freak
27.02.2021 kl 14:10 7501

Håper tråden kan dreie seg om Evolar og perovskite!! Forøvrig er 50% et konservativt anslag av meg selv. Trodde kanskje at de hadde et teknologisk forsprang på konkurrenter...
Hellhammer
27.02.2021 kl 14:18 7464

Bruken av perovskite er forskjellig, og Evolar har ikke vært nevnt i noen artikler jeg har lest om emnet over hvem som spås lykkes først med teknologien.

Det betyr ikke at ikke Evolar tar innersvingen på andre selskap men konkurransen er stor, men og sannsynligvis plass til mange selskap på markedet.
Redigert 27.02.2021 kl 14:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2021 kl 14:25 7450

En del «hvis» og «kan» her, og en børs som ser ut til å være i korreksjonsmodus. Flere hopp i amerikanske langrenter og fortsatt uviss virussituasjon gjør at potensielle kjøpere har god tid og kan være pripne, og motstanden på 28 er knallhard, men på sikt... I mellomtida kan det komme en meget god anledning for kjøp/påfyll.

Det er meget sannsynlig at flere i MGN har andre grønne aksjer med enda høyere risiko i, og belåning, som gjør at også MGN kan knekkes om børsen får en knekk, bare for å ta det perspektivet.

Det er alltids irriterende at andre får bedre inngang kort tid etter at man selv har kjøpt, men det er meget bra for de som gjør et kupp. Både og, altså. Jeg tror at mars blir fylt med både skrekk og fryd, men jeg ser at MGN har det med å falle mer enn børsen når det er nedtrekk.
Redigert 27.02.2021 kl 14:27 Du må logge inn for å svare
Charlie Freak
27.02.2021 kl 15:43 7329

Nå har jo Magnora kvalitetssikret investeringen, og det er jo den store fordelen ved å investere indirekte gjennom et firma som Magnora (og som i tillegg har flere bein å stå på). Connection Helios/Evolar er jo en tanke, men selve produktet (perovskite - filmen) må vel inn på wafer produksjons trinnet vil jeg tro.. Ellers er det jo greit også å nevne at børsnotering av Evolar er jo en del av pakken man får (hvis alt går etter planen).
Redigert 27.02.2021 kl 15:49 Du må logge inn for å svare
Charlie Freak
28.02.2021 kl 16:06 6953

Ut fra denne artikkelen i PV - magazine, så fremgår det at Evolar er alene med denne løsningen for å benytte perovskite, og også ligger fremst i rekken i forhold til kommersialisering: https://www.pv-magazine.com/2020/11/17/new-tech-to-apply-perovskite-thin-film-layers-to-conventional-solar-panels/
Slettet bruker
28.02.2021 kl 16:24 6899

Jo, på sikt... Men her og nå har MGN brutt ned gjennom gulvet i den stigende trendkanalen, samtidig som børsene er sure og nervøse. 28 er uansett et meget sterkt motstandsnivå som jeg tror vil holde lenge, i månedsvis.
Hellhammer
01.03.2021 kl 08:12 6552

Håper selv at vi kan få en positiv overraskelse ved en kommersiell ordre i år. Men hvor realistisk det er er jeg usikker på.
Oxford er vel en av dei store som man kanskje tror vil være en av dei første på markedet, men hvordan man bruker perovskite virker å være forskjellig, og usikker om noen gjør det på samme måte som Evolar.
Godt mulig måten Evolar gjør det på er en enklere vei mot kommersiellisering?

Meget spennende teknologi hvertfall, og får en en avtale så tror jeg vi ganske raskt etter blir en IPO.
Jeg tenker hvertfall det kan være fornuftig å ha avtale i boks først.
Utbyttet 2020
01.03.2021 kl 09:04 6422

Fin fin start på uka dette med oppjusterte kursmål..
Patron72
01.03.2021 kl 09:07 6405

Fantastisk

Fearnley oppjusterer kursmål til kr 55 (40)

Slettet bruker
01.03.2021 kl 09:11 6369

Det er mer en dobling fra dagens kurs. Nå blir det spennende å lese årsrapporten som kommer 16. mars.
Slettet bruker
01.03.2021 kl 10:57 6094

Bra av MGN i dag, som dog ikke ville gjort det såpass bra uten drahjelpen fra det lille meglerhuset Fernley Sec. Har de forresten vært involvert i emisjoner hos MGN tidligere, eller kan det tenkes at de er det nå..?

Jeg ser tegn til at flere viser en sunn skepsis til det grønne, og jeg (og sikkert flere andre) syns børsene virker nokså høye og utrygge for tida. Akkurat i dag slo børsen revansje fra nedtrekket forrige uke, men det er altså bare én handelsdag. Legger for øvrig merke til at at salgssiden har blitt meget tung på MGN utover denne ene handelsdagen...
Hellhammer
01.03.2021 kl 11:08 6049

Er vel ikke så lenge siden du skrev at Magnora kunne forsvare sin kurs, så det er tydelig du sitter på utsiden nå (pga frykt for korreksjon? ) og irriterer deg over at Fearnley (som vi tross alt visste ville komme med oppdatering) kommer med en veldig BULL analyse i dag.
Tydelig useriøs baissing slik du skriver angående Fearnley.

Hellhammer
01.03.2021 kl 11:16 5999

Jada men dette er ikke ukjent og dette vet nok brukeren som skriver dette og, og vi vet alle at når ett meglerhus er tilrettelegger så kan man anta positive analyser osv. Men dei er ikke dei eneste som har vært ute med positive analyser, og dei er dei første som har vært ute med ny analyse etter Sør Afrika.

Brukeren her prøver bare å svartmale Magnora pga at han sannsynligvis sitter utenfor.
Slettet bruker
01.03.2021 kl 11:20 5985

Da er vel en ny emisjon like rundt hjørnet?
Det er jo vanlig fra husa å hause opp aksjer før en emisjon settes (siste var NANO) og skjer det her igjen?
Dr_Eval
01.03.2021 kl 11:20 5980

Helt meningsløst. Ingenting av det som blir skrevet her har noen som helst påvirkning på aksjekursen.
Kaisovski
01.03.2021 kl 11:42 5910

Neppe, Reacher. Dette er i tråd med nyheter fra Magnoras drift. Ikke noe suspekt med denne oppdateringen.
Utbyttet 2020
01.03.2021 kl 12:47 5764

Det er vel tredje gangen denne kommer opp og borrer på 28,-, så forhåpentligvis så er den sperren snart borte slik at vi kan komme oss opp på 30 tallet. Håper det! Mye positivt her nå.
Raido
01.03.2021 kl 12:53 5740

Viktig å legge merke til at flere ting ikke ble tatt i betraktning i denne oppjusteringen. Et konservativt kursmål. Ser veldig bra ut fremover.
Utbyttet 2020
01.03.2021 kl 15:58 5517

Da borrer vi oss forhåpentligvis gjennom sperra nå..
Strilen
01.03.2021 kl 18:42 5244

Kjøpte mine første aksjer her i romjula for 28 kroner. Har vært tålmodig gjennom bølgedaler, snittet ned, og sitter greit i det nå. Har lært mye av det som skrives her på forumet. Mye positivt har skjedd i Magnora (i tillegg til anbefalinger og kursmål) siden desember, og således burde kursen vært langt over 30 nå. Likevel tar jeg innover meg den korreksjonen (eller de korreksjonene) vi har hatt i fornybar-aksjer de siste ukene. I så måte har Magnora klart seg meget godt, og det virker som om markedet nå klarer å skille klinten fra hveten blant de mange (og nye) grønne selskapene.
Slettet bruker
02.03.2021 kl 11:27 4747

Hvorfor denne euforiske kringkastingen av kursmål fra Fearnley Sec. akkurat i ei tid der kursen var i ferd med å skli ned, når vi attpåtil ser i dag at det henger store salgsposter som tynger kursen..? Det forundrer meg ikke om det er et slags bestillingsverk, men jeg kan jo ikke bevise dette til eller fra. Når det er nevnt, så ble jeg ikke født i går, og du er ikke mora mi...
Hellhammer
02.03.2021 kl 11:59 4677

Det var da logisk at ett meglerhus som allerede har tatt opp dekning på Magnora gir en oppdatering mtp alt som har hendt siden forgje analyse.
Og ja, det er ikke uvanlig at ett meglerhus kommer med gode analyser på selskap en server, men dei er ikke di eneste som har gode analyser på Magnora.
Utviklingsporteføljen har mange doblet seg, skulle bare mangle at kursmålet ble kraftig justert.

Du vet nok godt selv at det er totalt tre meglerhus som har tatt opp dekning av Magnora. Og dei to siste justerte opp sine kursmål før Sør-Afrika/Vindr meldingen, etter hvert så kommer nok oppdatering der og.

Ting hender fort i Magnora nå og det er nok kjipt for dei som solgte nede på 23,- (og håper for alt i verden at den skal falle igjen, og kanskje den gjør det og), men kursen forsvares fint.
nutellut
02.03.2021 kl 19:26 4398

en rimelig tynn og grunnløs kommentar - men jeg skjønner at det passet Rockall dårlig 🤪
bare meg
02.03.2021 kl 19:49 4292

Tror denne passerer 30,- iløpet av uka👍
nutellut
02.03.2021 kl 20:39 4174

Enig. - men så langt perspektiv er det ikke mange som har 😂
Charlie Freak
09.03.2021 kl 10:15 3086

Litt fra Clarksons Platou artikkel i FA
- mener normal verdi av Evolar egentlig kan være 8,4 milliarder tilsvarende 93 kroner pr. Magnora-aksje, men nøyer seg med 844 millioner.
- Her ser vi ekte enhjørningpotensial.
- Clarksons-teamet har dempet verdien dramatisk ved å bruke 24 prosents avkastningskrav i stedet for 8 prosent slik de gjør på andre fornybarselskaper. Forskjellen bidrar til å kutte verdien med 90 prosent.
- Evolars teknologi er utviklet av teamet som sto bak Solibro, som i 2006 ble solgt til tyske Q-Cells.
- Evolars teknologi handler om en film som kan festes på nesten alt slik at det kan gi 25 prosent mer solenergi. Det enkleste er å påføre på solcellepaneler, men om ti år tror man at man vil ha solcellevinduer, og man kan male det på hus og hustak.
- Tror de vil ha inntjening i andre halvår neste år. Forventes å gå bra, men selvfølgelig mye risiko.
- Evolar har ikke sertifisert teknologi, så det er ikke klart for børsnotering.
- Planlegges sertifiseres i år.
- Det som gjenstår med teknologien er å bevise at vann og lys ikke skal skade filmen. Evolar har ikke sagt det offentlig, men CP tror at de har en løsning for det. Solibro sin teknologi hadde det samme problemet i tidlig fasen, men de klarte å fikse det. Når teknologien er sertifisert kan den lisensieres til noen som lager solarglass.
- Det som taler for Evolar er at gründerne har gjort dette før. Og de har en produksjonsmåte som kun er å printe ut en film til å ha på baksiden av glasset slik at det lett kan integreres i produksjon av solcellepaneler. Andre aktører har en mye mer kapitalintensiv produksjon.
Charlie Freak
10.03.2021 kl 16:56 2802

En grei oppsummering på konkurransesituasjonen innen perovskite (pr november 2020). Angir også veldig greit teknologiske strategier innenfor perovskite. Står om Evolar litt nede i artikkelen. Også her fremgår det at Evolar har visse teknologiske fortrinn på sitt område. https://rethinkresearch.biz/articles/perovskite-companies-continue-to-pull-in-funding/
Redigert 10.03.2021 kl 17:29 Du må logge inn for å svare
Gillen
10.03.2021 kl 18:03 2685

Sementere støttenivå nå