RECSI Trading 2

Gunnar88
RECSI 01.03.2021 kl 09:54 109263

Den gamle tråden var blitt litt lang.
RECSI faller på grønn børs.
Hva skjer?
Redigert 01.03.2021 kl 10:08 Du må logge inn for å svare
Cadizio
09.03.2021 kl 11:34 5535

Slettet bruker skrev 50 er minste scenario:))
Men nemis vet ju bäst. Har blockat honom nu. Orkar inte läsa allt negativt han skriver hela tiden. Tycker man kan låta dem som äger aktier få upptäcka saker själv utan behöva lyssna på folk som ska dumförklara oss ägare.
Slettet bruker
09.03.2021 kl 11:36 5541

Blokkert han for lengst. Ser han dukker opp igjen og igjen det er tross alt en jobb han må utføre:)))
Slettet bruker
09.03.2021 kl 11:37 5516

Dere kan sende meg melding med en unnskyldning nårnkursen er under 13.80 i løpet av uken.
Nsxnsx
09.03.2021 kl 11:37 5520

Joda...nå skal vi dobles i løpet av Mars. Og til 150,- i løpet av året. Og til 300,- i løpet av 3år :) jeg har solgt stort sett alt annet og lastet 100K ekstra de siste par dager.

Dette blir vilt :) OBS: Dette er IKKE et hausser innlegg :) :) :) Humor

P.S. nepi"s bønner skal spises og ikke røykes :)
Redigert 09.03.2021 kl 11:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.03.2021 kl 11:41 5445

Tipper han skriver at vi er idioter og burde selge alt som han/hun har gjort siden 3kr:)))))
Slettet bruker
09.03.2021 kl 11:42 5429

Flott med entustiastiske kursestimater, haha.

Selv er jeg glad om vi går over 50kr før ML faktisk er i drift. Hva kursen blir når den er i drift avhenger så veldig av hvilke utnyttelse de kan oppnå og hvilket volum de kan selge. Jeg tror vi må ha noen veldig konkrete tall/børsmeldinger om inntjening på ML med kontraktsfesta avtaler om salg om vi skal nærme oss 50kr før åpning.

Det kan selvsagt skje. Uansett, fremtiden ser veldig lys ut!
Cadizio
09.03.2021 kl 11:48 5278

Får jag fråga varför du är så negativ till aktien? Vad är det som driver dig att hela tiden posta massa om att den ska ner? Om du inte äger aktien vad gör du här?
Slettet bruker
09.03.2021 kl 11:53 5180

Jepp, innleggene hans er flere ganger positive da Engelsk kunnskapen og tolking ikke er hans sterke side:)))
halvpris
09.03.2021 kl 12:01 5223

SOLAR sektoren er godt opp i førhandel USA
Slettet bruker
09.03.2021 kl 12:46 4816

Det at REC falt fra 24 til 14kr er bare tull og tøys. REC har blitt herjet med pga. makros, men det ser ut som om makros stabiliserer seg, noe som bør gi oss en fin vekst mulighet. Kopierer og limer inn innlegg fra i går - ettersom det er så mange nye nicks her som bare sprer propaganda, frykt og som har absolutt ingen kunnskap om selskapet.


2. Polysil prisene har økt med 27% de siste to ukene. Vi får ny oversikt nå på onsdag og jeg antar at prisene fortsetter å stige fremover.

3. Pakken til Biden er på vei til endelig godkjenning og deretter er neste pakke fra Biden-administrasjonen ment for fornybart.

4. Butte går så det suser og er under prosess med å ansette flere talenter.

5. Group 14 er godt i gang, ansetter som bare det og vil delta i battery technology presentasjon i morgen.

6. REC Silicon er i forhandlinger med potensielle samarbeidspartnere på batteri fronten og vi har fått beskjed om at konkurrenter må overtale REC, fremfor motsatt.

6. Markedet i Kina kan åpne seg ved to ulike scenarioer: Enten at prisene fortsetter å økes, noe som vil gjøre det mulig for REC å selge til Kina, selv med straffetoll eller at Kina vil forsøke å lette/avslutte handelskrigen ettersom det nå er Biden-administrasjonen og ikke Trump-administrasjonen.

Her har vi et selskap som allerede har en fabrikk som er i full drift og som mest sannsynlig må ekspanderes, en annen som er i delvis drift (Yulin) og en siste fabrikk som er stengt ned, men det er gjort en emisjon på 1 milliard NOK for å gjenåpne. Fra forrige kvartalspresentasjon nevnte Tore Torvund at ML er oppe og går i 2023 (men jeg mener at dette fort kan endre seg til mye tidligere og til 100% drift innen 2023). Fabrikkene sin kostpris er på ca. 25-30 milliarder kroner. I tillegg til det er dette det eneste selskapet i hele EU og USA som kan produsere ingrediensene grønne selskaper trenger. Selskapet har unike patenter (som vil være gull verdt når andre skal forsøke å komme inn i segmentet) og teknologi. Selskapet produserer ekstremt miljøvennlig og Biden-administrasjonen har direkte sagt ut at de vil innføre politikk som fører til at bedrifter må handle innenlands eller søke om unntak for å kjøpe fra utlandet.

Det er helt uforståelig at aksjen handles til disse kursene, men så er frykt en variabel som er vanskelig å forstå. Det grønne skiftet er plutselig over og olje er her for å bli? Heh, bare tull. Tiåringen har gått litt opp - og dette skal føre til 40-50% fall på solide vekstselskaper? Bare tull. Alle grønne selskaper skal komme under samme kam, uavhengig av fundament? Bare tull. REC Silicon skal prises til 5.4 milliarder kroner, når bare fabrikkene sin kostpris er flerdobling av dagens markedsverdi? Bare tull!

Jeg har sett et papirtap på flere hundre tusen kroner, nesten daglig den siste måneden. Er absolutt ikke hyggelig det. Som mange av dere vet har jeg hatt en relativt god og fin snittpris, men ikke misforstå meg, jeg lastet opp senest for noen uker tilbake (7 sifret beløp) og er nesten 40-50% minus der. Ikke hyggelig det heller. Og ja, jeg blir kjempe frustrert over at det tok så mange måneder for selskapet å sakte, men sikkert gå opp, men kun litt over tre uker til at vi er på disse latterlige kursene, når fundamentet bare har styrket seg i mellomtiden. Jeg ser også at RECSI tickeren har fått en del nye navn som har dukket opp og som spår prisen ned eller som sprer frykt. Jeg skal være ærlig, som jeg alltid forsøker å være med dere; Jeg har ingen anelse om vi skal ned å teste emisjonskurs på 10kr, eller enda lavere før vi fortsetter veien til tresifret, eller om nedgangen nå tar slutt og at oppgangen snart kan begynne igjen, men en ting er sikkert; Aksjen var underpriset på 24kr og den er latterlig underpriset på 14.6kr. En god dag kan enkelt føre til dobling av dagens kurs, men vi må være villig til å gi Røkke litt tid. Vi må også akseptere at krakket vi opplever akkurat nå suger, men vi faller ikke fordi REC har gjort noe feil (REC er fantastisk og vi er i blue sky scenario, alt som kunne ha gått riktig har gått riktig), men fordi "markedet" straffer grønne vekst aksjer, uten å ta hensyn til hvilket selskaper som er solide - og hvilket selskaper som bør korrigeres. Her blir alle straffet.

Husk at de nye styremedlemmene ennå ikke har kjøpt noen aksjer i selskapet. Det er normalt at styremedlemmer laster opp for å vise sin tillit til selskapet. Dette får meg til å tenke to ting; enten så har de ikke tro på selskapet og vil laste til billigere priser - ellers kan de rett og slett ikke handle på børsen, fordi de har innsideinformasjon (forhandlinger med ny(e) samarbeidspartnere?). Jeg stoler på Røkke som styreleder for REC Silicon, jeg stoler på fundamentet til REC Silicon og jeg stoler på om at Biden vil bygge lokale verdikjeder for fornybart i USA. Alt i alt er dette en oppskrift som jeg vil argumentere for er nok for å dra selskapet til nye høyder. Fornybart er her for å bli, alt annet er kun støy - og ingen andre selskap er grønnere enn REC, som produserer ingrediensene de andre grønne selskapene vil ha behov for.

Snakk med meg om et halvt år. Snakk med meg om et år. Snakk med meg om to år. Snakk med meg om tre år. Snakk med meg om fem år fra nå - også skal vi se hvem som smiler mest. I mellomtiden, slapp helt av - dette er en del av gamet med vekst aksjer, ekstremt volatilt. Er lov å være frustrert, jeg er det selv, men ro nå ned panikken litt. Ikke selg gull til prisen av møkk om du har tro på selskapet - men om du har mer kapital tilgjengelig og har tro på selskapet så vet du selv hva du burde gjøre nå som vi får en så god rabatt på Norges beste vekst case. Fortsetter prisen å gå ned vil jeg fortsette å gjøre alt jeg kan for å flytte på penger på alle mulige måter for å laste opp enda mer.

ML will gradually open and be at 75% capasity within 2023 - Q3 presentasjon.

ML open by 2023 ble det nevnt i forrige kvartalspresentasjon. Hvorfor 2023? Fordi dette tar utgangspunkt i avtaler REC Silicon har per dags dato - og ikke potensielle kontrakter som vil løpe inn fortløpende. Her tar Tore Torvund utgangspunkt i utviklingen til G14. - Tror du at Tore T. kan si på en kvartalspresentasjon at vi kan åpne tidligere hvis vi får riktige kontrakter inn?

Hvorfor har ingen fra styret solgt sine aksjer når vi var på 23kr? Eller nå? Eller kjøpt mer? De kan ikke, rett og slett. Det er mye som foregår bak kulissene og vi vet egentlig så lite, meg selv inkludert, men snart; Snart vet vi mer.

REC Silicon er ikke en luftaksje som kun er basert på en idé langt frem i fremtiden. Her ligger pengene allerede og vi vil senest (gitt at REC ikke får noen kontrakter til) gjenåpnes i 2023. Hvor er ebitda? Hvor er assets verdien? Hvor er teknologiledelse?

Og til dere som sier at man bare kan kjøpe fra Kina; Hvis du vil ha kullkraft ja, men hvis Biden-administrasjonen holder sitt ord, så blir det svært vanskelig å bestille fra Kina, ettersom USA vil sørge for at lokal økonomien kan vokse og vil kreve at bedrifter kjøper innenlands. Husk nå også at det å ha varer som er produsert fra fabrikkene til REC er en stempel på kvalitet.

Husk at i 2022 begynner EU taksonomi. Husk at i morgen har G14 presentasjon. Husk at om en uke fra nå blir vi mest sannsynlig tatt inn i hovedindeksen og husk at Røkke er effektiv, plutselig kommer det en børsmelding som i seg selv vil gi oss en dobling - og disse meldingene kan komme når markedet er stengt.

Ja, min "urealiserte gevinst" har nok blitt mindre siden forrige måned, men min tillit til selskapet har bare blitt forsterket i mellomtiden. Grønn krakk? My a**. Jeg fortsetter å laste opp og gir ikke gull til andre som utnytter seg av frykten som har vært i markedet den siste måneden til prisen av møkk. Vil fallet fortsette? Det vet jeg ærlig ikke. Akkurat nå styrer makros mye, men jeg har jo ingen intensjon om å selge meg ut om en uke eller en måned og tror at i lengden vil dette være muligheten mange har ventet på. For en måned tilbake hadde dere sikret ofret høyrearmen for å kjøpe til 14-15-16kr fremfor 22-23-24kr, hva har forandret seg nå - bortsett fra frykt?

REC Silicon - "Not here to take part, here to take over" (Conor Rec Silicon McGreggor).

- Uchi
Slettet bruker
09.03.2021 kl 12:55 4745

Kan noen med teknisk analyse kunnskaper vise hvordan aksjen vil utvikle seg fremm over?
omac
09.03.2021 kl 12:59 4686

Hvis noen kunne gjort det hadde de vært rikere enn Warren Buffet og Bill Gates til sammen
Slettet bruker
09.03.2021 kl 13:03 4634

Nei. Men jeg tenker den ikke skal oppover, som jeg har sagt tidligere, før Røkke gjør noe. Mellom 14 og 18 i bølger inntil det.

Når smeller det fra Røkke? Aner ikke, men i år!
moneymay
09.03.2021 kl 13:29 4376

Heldigvis har det 0 å si hva du tenker👍🏻
Slettet bruker
09.03.2021 kl 13:32 4414

REC er kraftig oversolgt per i dag, den vil nok stabilisere seg rundt 20 tallet ganske snart før den raser oppover i år
Slettet bruker
09.03.2021 kl 13:46 4291

Ingen som har tenkt på at røkke ville bli styreleder så kjapt pga problemer innen rec? Tenk hvis han kommer ut med noe skikkelit negative nyheter? Da går vi lett tilbake til 6-9 kr.
Slettet bruker
09.03.2021 kl 13:55 4232

Hvorfor skal vi tro på det når alle piler og signaler peker i riktig retning? Greit å spekulere, men ha litt troverdighet i det minste. Ingenting i rapporter eller uttalelser fra selskapet peker i negativ retning. Tvert imot!
Slettet bruker
09.03.2021 kl 13:55 4241

Haha du skriver fortsatt som en liten unge/)), Rec har skikkelig problemer med masse cash og butte som går så det griner i påvente av MLåpning.?
Gidder ikke bruke tid på sånne troll barn så du behøver ikke svare da du er blokkert :))
Hoasis
09.03.2021 kl 14:01 4234

Sier litt om brukerne her inne når man får et sånt umodent/barnslig svar fordi man stiller kristiske spørsmål. Her er det bare haussingx100 som er tillatt! Synes ikke det var noe upassende med innlegget i det hele tatt så er vel kanskje mer du som er Troll her inne, blokker så mye du vil!
omac
09.03.2021 kl 14:10 4131

Det blir veldig "tenk om, tenk om, tenk om". Om det er en grunn til at noen tror det så gjerne kom med en begrunnelse men tomme "tenk om" bidrar ingenting og er lavmål
Bond
09.03.2021 kl 14:10 4158

Haha, gud som du baiser og styrer på... Vil ingen ende ta dette!

Har lest noen av innleggene dine den siste tiden, men klarer ikke helt å få tak på motivasjonen som ligger bak. Eneste som er helt tydelig er at det finnes 0 (null) substans.
Er så kjekt å ha med slik brukere som dette. Fyller virkelig dagen med mening..




Ærligtalt
09.03.2021 kl 14:11 4153

Raser oppover?

Neida - jeg skal ikke være så slitsom...du har helt rett -den er oversolgt og skal bevege seg mot 20,- nå
Tanjiro
09.03.2021 kl 14:22 4040

Fint å se litt grønt igjen etter 3 uker med slakt. Mest sannsynlig kommer vi også inn i hovedindeksen neste uke, da skal blant annet folketrygdfondet inn igjen. Røkke kom nettopp inn som styreleder, og holder kortene tett inntil brystet, vi får se når han velger å fortelle oss andre hvorfor det haster sånn å komme inn 2 måneder før. Ser også at Hareide jobber overtid i dag:) hyggelig
Redigert 09.03.2021 kl 14:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.03.2021 kl 14:24 4056

Nå er jeg spent hva var lærerikt med dette baisse nicket som troller her gir deg en sjanse til å svare før jeg blokkerer deg også:)) har heller ingen problem med å blokkere haiussere som ikke har kunnskap om selskapet.
Venter spent på svar fra deg.
Slettet bruker
09.03.2021 kl 14:25 4268

Hva skjer i morgen etter en sånn oppgang i dag. Den vil falle, kjøp på røde dager og selg på blå.
Slettet bruker
09.03.2021 kl 14:28 4246

Årsaken til at flere argumenterer i mot deg er fordi din kommentar historikk er veldig motsigende, noe som gjør at flere her stiller et kritisk spørsmålstegn til hva agendaen din er. Med det sagt, så skal jeg svare på spørsmålet ditt.

Du nevner at det kanskje er problemer internt i REC, men du utdyper ikke noe om hva slags problemer det eventuelt kan være, noe som gjør det vanskelig å svare på deg direkte, men ja, fra det vi vet per dags dato (det vil si veldig lite) så er det en grunn til at Røkke trer inn som styreleder nå fremfor å vente til mai - eller det å i det hele tatt gidde å bli styreleder. Vi som er aksjonærer regner med at dette er knyttet til forhandlingene Tore T. nevnte at REC er i, men også at Røkke ønsker personlig å styre dette selskapet årene fremover, ettersom han mener at det er enormt med potensial i REC, særlig batteri segmentet. Røkke trenger ikke å personlig bli styreleder for å endre på ting hvis det er "krise" internt i REC, tidligere styreleder og dagens nestleder er Aker-ansatt og følger nok Røkke sine ønsker. Her ønsker Røkke å komme inn personlig - for å utnytte seg av sitt nettverk og sørge for at selskapet får solide kontrakter. Hvorfor er han kun styreleder i Aker og nå REC?

Vi tror at årsaken for at REC går inn er positivt. Det samme gjorde markedet, ettersom vi gikk over 20kr og testet til og med 24.6kr før børskrakket begynte og straffet REC ekstremt hardt. Nå har det kun gått en dag, så jeg skal ikke komme med noen konklusjon, men det virker som om markedet har begynt å roe seg ned rundt 10 åringen i USA - og dette vil igjen gjøre at investorer kommer tilbake løpende til solide, grønne selskaper, slik som REC.

Her er det ikke snakk om en ide som er 10 år frem i tid. I værste tilfelle åpnes ML i 2023. Det er ekstremt lite tid, i beste tilfelle åpnes vi gradvis og er i full drift til 2023. Dagens markedsverdi forsvarer ikke Butte engang, men ja, så kommer det dommedagsprofetier på forumet nærmest daglig og ulempen er at det ikke blir brukt tid for å argumentere hvorfor man sier det man sier, men kun påstander om ting som skal skje.
Redigert 09.03.2021 kl 14:31 Du må logge inn for å svare
manman01
09.03.2021 kl 14:36 4154

tak for dit input

men jeg sælger stadig ikke.

Hvornår solgte du?

natblåmann
23.02.2021 kl 13:50
6485
Ville ha lasta nå... kan eksplodere
Slettet bruker
09.03.2021 kl 14:43 4107

Mannman01 jeg følger daglig med og kjøper og selger opp til flere ganger i uken. Teknisk så skal vi ned nå, og med en sånn lettelses rally vi har hatt i dag regner jeg med at jeg får en bedre inngang i morgen eller senere i uken. Hva tror du ? att vi skal bare opp opp nå? recsi er veldig volatil
manman01
09.03.2021 kl 15:01 3917

hej igen

tak for dit svar. Jeg må hellere lytte til eksperten.

natblåmann
I dag kl 12:55
1615
Kan noen med teknisk analyse kunnskaper vise hvordan aksjen vil utvikle seg fremm over?

Du ved lige så lidt som jeg gør om hvad der sker imorgen. Jeg tror bare ikke at en mcap på 6 mia NOK, er nok til at dække RECs værdier hverken nu, eller i fremtiden. Så ja, efter min mening skal vi op fra nu af, men det bliver ikke i løbet af natten - og slet ikke uden nogle røde dage.
Redigert 09.03.2021 kl 15:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.03.2021 kl 15:10 3826

Eksperten vil ikke svare på det jeg spør han om når det gjelder teknisk analyse pga den viser at vi skal ned.. ;)
Bond
09.03.2021 kl 15:15 3808

Skulle likt å se den grafen din.
Hvis du helt alvorlig mener at du ved hjelp av TA klarer å finne et slikt mønster etter denne korreksjonen, så er du en drømmer.
Hvor vi skal er det ikke så mange som vet, men med en god og grønn dag i US så kan det godt være at vi klatrer noen prosenter også i morgen. Etter kraftige fall er det helt naturlig at aksjer henter seg noe inn.

Jeg sier som Falco, Uchi og flere andre her inne: Vurder de fundamentale forhold og gjør opp deres egen mening av hva som er korrekt verdsettelse av selskap dere investerer i. I slike tider som dette er TA 100% fånyttes, og for å få større bevegelser i kurs opp er vi avhengige av litt informasjon fra Rec.. Inntil dette kommer gjelder det å stole på egne underliggende analyser (eller ikke)..



manman01
09.03.2021 kl 15:19 3750

Det tror jeg, at jeg gjorde..?

Men lad os slutte den her, fordi du kommer ikke med noget substans til dine påstande alligevel. Jeg har ihvertfald ikke lyst til at fylde forummet med mere unødvendigt "jeg syntes" og "jeg tror" snak, som ikke har noget grundlag. Jeg kan dog ikke snakke på dine vegne.

Held og lykke .
ArnFinans
09.03.2021 kl 15:20 3751

Noen som kan forklare hva som skjer her på kurs 16,15? Det ligger små poster der som fylles på hver gang en blir kjøpt. Det har holdt på lenge nå. Det fremstår som en maskin automatisk legger inn flere aksjer for salg hver gang 16,15 -posten blir "tatt ut/nulla ut"

Sett slike ting skje flere ganger de siste ukene, og nysgjerrig på hva det skyldes. Hvorfor ikke bare selge disse 100.000-vis av aksjene i en salgspost?
Redigert 09.03.2021 kl 15:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.03.2021 kl 15:23 3714

https://www.tradingview.com/x/YzSH5mOI/

Ema snudde så og si på bunn linjen jeg har tegnet.. vi duppet under. Vanskelig si fremover nå, men vi har falt mye.

DAY chart peker oppover kommende dagene IGJEN, så får håpe og krysse fingrene det peker OPP nå og korreksjonen i grønt er over..
https://www.tradingview.com/x/UZMHZaQt/

MIN 18.5 burde være innen kort rekkevidde(1-3 dager kanskje)

KUN grønn korreksjon det her og ingen ting fundamentalt har endret seg i rec. Har sittet helt stille i båten og ikke prøvd følge så mye med å la den korrigere seg ferdig. Ikke så spennende når alt faller så mye som det har gjort. Da er det bedre bare la det gå sin gang.
Nå sitter jeg egentlig kun venter på hva røkke kommer til å foreta seg :-))

short posisjonen skal også lukkes... 3.4 mil aksjer... rekyl kommer :) jeg er tålmodig
Redigert 09.03.2021 kl 15:29 Du må logge inn for å svare
manman01
09.03.2021 kl 15:26 3648

Hej Sirbalo,

godt at se du stadig er i blandt os - tak for vejrmelding :)
Slettet bruker
09.03.2021 kl 15:30 3565

Gratulerer til alle som ikke solgte i går! Er ikke morro å se kursen stupe, men da er det hvertfall deilig å se kursen stige i dag 😊 Som Uchi sier, ingenting er sikkert, men det kan se ut som det værste fallet er over for denne gang. Teknisk analyse kan dere bare glemme, ingen som vet hvordan det går når markedet er fylt med frykt. Leste en kommentar her om vi bør selge i dag siden det sikkert blir minus i morgen. Syns det høres ut som en dårlig deal å bli med ned 40 % for å selge seg når den bare stiger tilbake 10 %. Neitakk. Her selges ikke 1 aksje før 20 tallet, som jeg personlig tror kommer relativt kjapt. 20 tallet er helt sikkert også alt for billig å selge på, men når man har lastet opp til pipa på disse kursene må det justeres ned litt igjen når man ser grønne tall.
kncapital
09.03.2021 kl 15:30 3587

Ser ut som vi er på vei ut av nedgående trendkanal også. https://www.tradingview.com/x/3D0pH7je/ - BULL sier jeg bare!
Captain Pound
09.03.2021 kl 15:30 3605

Børspause i RECSI....nå tar det av :-)