Opp opp opp

Silva77
FLYR 01.03.2021 kl 09:54 15921

Denne aksjer vil omsettes rundt 8 kr innen dagen er omme
Slettet bruker
01.03.2021 kl 09:57 10703

Hadde vært spennende. Ble kastet ut en del på 6 blank og gikk en del der så jeg på morran. Er vel så mange som ønsker seg inn her at det alene vil drive opp kursen da fond+sissener er long. Analyser fra meglere og dekning av selskapet kommer vel også etterhvert. Selskapet priset til 945 mill, gjeldfritt. Kan bli en folkeaksje som Sissener sa.
Silva77
01.03.2021 kl 10:09 10653

Det blir nok en folkeaksje
hugoviggo
01.03.2021 kl 10:18 10615

Denne aksjen kommer til å falle som en stein. Får den nok på 4-tallet i neste uke. Navnet klinger dårlig (internasjonalt) og foreløpig selger de ingen verdens ting. På nettsiden flyr.no kan du ikke kjøpe en eneste flyreise og appen eksisterer foreløpig heller ikke. Helt utrolig at man går på børs, før man har inntekter!
fabian2
01.03.2021 kl 10:23 10592

Morsomt ihvertfall at de søkte staten om gave på 1.5 milliarder til experimentet. Norge på sitt morsomste!
Spydspiss
01.03.2021 kl 10:25 10573

Hva har investorene som spyttet inn penger gitt for aksjen før den ble notert?
Slettet bruker
01.03.2021 kl 10:30 10518

5kr
suspekt
01.03.2021 kl 10:33 10480

Kan bli en hard landing. Det som går fort opp kommer ofte raskere ned!!!! Lykke til.
Spydspiss
01.03.2021 kl 10:46 10417

Slettet bruker skrev 5kr
Takk, da er det nok lurt å vente til den roer seg ned og se om en kan få noen til rundt 5 kr hvis en skal inn.
EnAksjeTil
01.03.2021 kl 10:48 10403

Satse på fly virker helt bakvendt. Blir nok Vikinglotto på meg.
Slettet bruker
01.03.2021 kl 11:46 10254

@hugoviggo - vi kan vel alle erkjenne at du ikke er den skarpeste kniven i skuffen når vi leser hva du skriver. Hadde ikke overrasket meg om du sitter med aksjer i NAS. Lykke til med dine investeringer.....
Kratos
10.03.2021 kl 11:43 9660

Kjøpte en bolk til på 6 kr. Nå sparer jeg krutt til 5.50 eller 6.50. Denne kan eksplodere oppover nå som nedsalget er ferdig.
Stubs
10.03.2021 kl 23:01 9340

Hvilken dag snx vi om da?
Kratos
11.03.2021 kl 11:50 9094

Aksjen faller på syltynt volum. Hypen er over, så nå kan den virkelige stigningen begynne. Dobling innen sommeren tror jeg.
Slettet bruker
11.03.2021 kl 11:55 9075

Inneværende aksjeeiere i NAS taper 96,4 prosent. De aksjen de har får en verdi på 4,6,- av totale aksje beholdning.

Det ble en månelanding i NAS
Murofen
11.03.2021 kl 12:03 9041

Dette blir en skummel case å investere i mener jeg
Technical analysis trends FLYR AS
Short Term Mid-Term Long Term
Trends Bearish Bearish Bearish
Previse
11.03.2021 kl 12:06 9054

Håper litt på konkurs innen 2022. Helt meningsløs bedrift null tilitt til både styre og de "store" investorene som allerede har solgt seg ut.
Det var et hypetrain uten fornuft.
Slettet bruker
11.03.2021 kl 16:12 8884

DA var endelig de kortsiktige ute og vi kan begynne ferden opp mot 6-7 kr igjen! BULL!
Murofen
11.03.2021 kl 16:14 8876

BULL? Begrunn gjerne ?
suspekt
11.03.2021 kl 16:24 8859

Det er ikke sikkert det blir så mye oppgang her. nas og sas taper så det griner og så tror noen at det er bare å begynne å fly og tjene penger??
Det blir ikke flere passasjerer om det kommer flere fly. Når folk begynner å fly vil nas og sas bare øke flyvningene, blir vanskelig for flyr, og for det andre bulgarske selskapet og, over og ut!
Murofen
11.03.2021 kl 16:41 8816

Jeg støtter suspekt her. Flyr kommer ikke til å klare seg
fabian2
11.03.2021 kl 16:44 8793

opp , opp , opp---- 5,56
Kratos
11.03.2021 kl 21:03 8664

Selskapet prises vel til kontantbeholdning snart? 825mcap for et flyselskap som er gjeldsfritt og inngår billige langtidskontrakter og har 600 mnok på bok? No brainer. Rekylen kommer.
Agresso
11.03.2021 kl 22:57 8529

Enig med Kratos. Flyr kommer på vingene i mai / juni. De har god kompetanse i ryggen, lav gjeldsgrad og fornuftig og moderne flåte. Når massevaksineringen i april / mai er i gang vil reisevirksomheten ta seg betydelig opp. Flyr kommer til å ta av når første flyet er i lufta. Det kan tøff bli konkurranse på veien, men uansett tenker jeg vi ser kursen i 8-10 kr før juli mmd. Hva vil dere fly, Vizz Air eller Flyr? Jeg velger Flyr.
JeanPaul
11.03.2021 kl 23:39 8447

Hvordan vet du at de har 600M på bok? Folk skal ha lønn og utgifter/forpliktelser er nok høye allerede...
Redigert 11.03.2021 kl 23:40 Du må logge inn for å svare
cold
11.03.2021 kl 23:49 8439

Sjelden har jeg sette et så amatørmessig prosjekt som Flyr. Det er ikke fult så enkelt å starte nytt flyselskap som mange her tror.
Jeg har aldri eid aksje i NAS men jeg er sikker på at det selskapet kommer til å reise seg opp fra asken. NAS er innarbeidet med 25 års fartstid. Det har masse "Know How" og et internasjonalt kjent merkevare, ikke minst respektert. En siste store restrukturering av NAS er det som må til, så det er rett og slett ikke plass til Flyr.
Uansett, lykke til dere som tror på idèen!
Agresso
12.03.2021 kl 00:07 8397

Flyr har fått Boeing 737-800 til svært gode priser. Organisasjonen er liten og kostnadseffektiv. SAS og Norwegian har fått slite i dårlige tider med lavkonjuktur i bransjen, med påfølgende gjeld. Dette drar de med seg og presser selvsagt marginene. Som jeg ser det har Flyr et klart fortrinn i kampen om lønnsom virksomhet.
fabian2
12.03.2021 kl 00:38 8345

"Fått" ? Fly?.........også Voldberg og Haussemann har kastet alle kortene
Redigert 12.03.2021 kl 02:00 Du må logge inn for å svare
JeanPaul
12.03.2021 kl 06:37 8196

Hvorfor ble Flyr børsnotert umiddelbart etter etablering av selskapet? Fordi innhenting av kapital ikke hadde vært så lett om den var unotert, dvs at bjellesauene krevde notering om de skulle stille med kapital, med den hensikt at de lett kunne selge «folkeaksjene» umiddelbart etter notering? Et legitimt spørsmål ..
Agresso
12.03.2021 kl 09:49 8017

Et lite eksempel med oljenæringen. For 10 år siden gjorde Equinor store investeringer når oljeprisen var høy og markedet hett. Kostbare nybygg og høye leverandørkostnader. Selv om oljeprisen var høy var fortjenesten på bunnlinjen lik null. Nå har de lært. Johan Sverdrup feltet ble utviklet og bygget når oljebransjen var nede, og det ble gjort avtaler til svært gode priser, feltet er nå nedbetalt og et av de mest lønnsomme prosjektene. Så kan det være lurt av Flyr å satse når konkurrentene er i knestående, absolutt. Leasing avtaler og priser på fly er svært gunstige i dagens marked samt tilgang på personell. Ledelsen i selskapet har lang erfaring innen luftfarten i motsetning til eksempelvis Color air. God strategi? Ja mener jeg.
Kratos
12.03.2021 kl 12:45 7908

Jeg har tro på ideen og tror det er smart å starte selskap nå som alle andre blør, så får tiden vise om dette var smart eller idiotisk :)
Stabssersjant1
12.03.2021 kl 17:47 7779

Kjøpte litt her i dag. Tenker en del «NAS action» går over hit etter neste NAS emisjon og påfølgende kurs. Vi får se.
Ilusion
13.03.2021 kl 07:23 7552

Alle velger det selskapet som tar deg dit du skal billigst mulig..Enkelt å greit.
Flyr vil få en hard start da sas/nas bare kan øke flygningene i takt med etterspørselen
Redigert 13.03.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Ilusion
13.03.2021 kl 07:28 7540

Flyr har ikke gjeld ENDA...Men skal de på vingene så kommer de til å måtte låne litt peng de som alle andre selskap.
Antakelig må det hentes penger vis ny emisjon allerede i sommer om de begynner å fly da.
Alt annet er naivt å tro
Hva blir den på..3kr?
Redigert 13.03.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
rolstad
14.03.2021 kl 10:47 7171

https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2021/03/14/7641674/flyekspert-varsler-flybilletter-til-10-kroner-til-sommeren

Det positive med kriser og konkurser har historisk vært at overkapasitet og lite bærekraftige selskaper har blitt borte, og styrket inntjening og sektorer! I denne krisen har økonomiske stimulanser blitt sprøytet inn i økonomien, samtidig som kriserammede selskaper har blitt holdt kunstig i live! Overkapasiteten og inntjeningen blir faktisk verre etter krisen! Dette mangler historisk sidestykke..
fabian2
14.03.2021 kl 20:00 6905

...Nuvel , "likrøvere" er over alt ved kriser............. kanskje Flyr er noe sånt ?....Alle prøver seg
RyddigSamtale
14.03.2021 kl 20:48 6859

Hva er det dere ikke forstår. Flyr kommer til å kjøpe/lease fly ekstremt billig når halve flyparken står på bakken. De kan så velge de få profitable rutene også bygge opp ett selskap fra grunnen av uten mye gjeld og forpliktelser som henger over de. De har ingen ansatte, forpliktelser og fagforeninger som lager styr. De kan ha en slank administrasjon som bygges opp fra grunnen av framfor en stor administrasjon som skal slankes ned slik som andre flyselskap må gjør. De kan lett velge rutene de vet vil gå bra, skalere opp driften ettervært som etterspørselen øker. Vi snakker ikke her om ett selskap som skal ha 100 fly til sommeren, de snakket vell om 4-7 fly nå og på sikt opp til 30... (utfra rekruteringen så virker det som de har 3 fly klar)
Norwegian sin fly park er vell på godt over 100 fly og de har vell litt i overkant av 10 i drift...

Om dere ikke forstår ett så lett forretnings case så hold dere unna aksjen.
Redigert 14.03.2021 kl 20:50 Du må logge inn for å svare
rolstad
14.03.2021 kl 21:00 6838

Jeg er tildels enig, men prispress og overkapasitet i en skadeskutt bransje blir tøft.. Det jeg er mest spent på en oppstartskostnadene med å få i gang fly som har stått ute i flere måneder..
Slettet bruker
14.03.2021 kl 21:14 6808

Jeg må si meg enig, med ingen lån eller gjeld har flyr gått gjennom 1 kriseår som har påført konkurrenter masse gjeld.
Flyr har i denne tiden bare sittet i møter og planlagt oppstart. Flyene kommer antagelig ikke til og koste noe før de starter opp. Utgiften begynner når inntektene starter kanskje.
RyddigSamtale
14.03.2021 kl 21:33 6770

Det er jo Flyr som sitter med alle kortene på hånda. Det finnes hundrevis av fly stående rundt omkring i verden, de kan velge og vrake og forhandle gode avtaler. Selskaper taper penger vær dag flyene står på bakken og verdien på flyene blir mindre... Så og vær bekymret på Flyr sine vegne er jeg ikke, med mindre ledelsen gjør en dårlig jobb.

Og når grensene først åpner og folk kan reise rundt omkring i verden kommer det til og vær behov. Både med tanke på ferie, konferanser og forretningsreiser når man faktisk ikke kunne ha møtt hverandre fysisk på 1år.
Dette er ett lett oppside/nedside case, hvor Flyr basicly er priset til cash + 200mil (så kan man diskutere om kompetansen var verd 200mil). Alle ligge med halvveis brukket rygg, Flyr har cash og kan bygges opp fra starten av. Velge pendler rute og utenlands ruter som Bergen/Oslo, Ålesund/Oslo, Oslo/london, Oslo/Amsterdam og København og alle de klassiske rutene som er ettertraktet.

Og når jeg leser samtalen og kommentarene her..
"folk skal ha lønn".. Hvilken folk? De få gründerne som er med i selskapet?
"De børsnoterte kun for å hente penger"- ja no shit.. selvfølgelig børsnoterte de seg for å hente penger. Det er vanskeligere å hente penger utenfor børs, og det er vanskeligere å selge aksjer for investorer. Børs gir likviditet og det er derfor man har Growth børsen..
"denne aksjen skal til 4kr, utrolig at man kan børsnoteres før..."-det er derfor man børsnoteres på Growth... Selskapet m.cap er ca 830mil, de har ca 600mil i cash. Dette vil si 4kr+potensial,så skal ikke si meg uenig der.

Drive å snakke om emisjon på 3kr? Emisjonen for å hente cash til å starte selskapet for noen uker siden var på 5kr. Selskapet har ikke hatt en utgift eller ansatt noen enda og det er ikke er fly i luften og ikke en billett er solgt.. Og personer her inne snakker om emisjonskurs som er 40% lavere... Flyr driver og skal ansatte 50 piloter nå, noe som er nok til 3-4 fly avhengig av flyruter og flytider.


Heilt ærlig, vær litt mer reflektert... Mange er sikkert frustrert for dere kjøpte dere inn høyt og kursen har falt og falt.. Men sannheten er at den er 10% høyere enn emisjonskursen. At dere kjøpte aksjen som basicly er" cash + potensial" er deres problem. At dere betalte 4-5-600 mil for det "potensialet" er muligens en dårlig investering for deres del. Det er ingenting som har endret seg siden børsnotering utenom at kursen har gått ned og selskapet har startet med rekrutteringsprosess av piloter.
sturedenlure
15.03.2021 kl 01:30 7452

Virker som det er mange her som ikke forstår hvordan flybransjen fungerer!

1. Det er selvfølgelig masse tilgjengelige fly i markedet om dagen både hos produsenter og leasingselskaper. Men det er nå en gang slik at disse driver også forretning, dvs. at de helst vil beholde kontrakter som er inngått fremfor å leve med risikoen å måtte finne en ny kunde (de vokser heller ikke på trær om dagen).

At Flyr kommer til å få billig fly i forhold til i et normalt marked er helt klart, men dette betyr at alle de andre selskapene også får reforhandlet sine eksisterende kontrakter. Alternativet er at de blir kansellert og forhandlet på nytt! Ergo Flyr får ikke billigere fly enn andre, kanskje snarere tvert imot for dette er en bransje hvor kvantum er helt essensielt i forhandlinger.

2. Flyr vil også pådra seg gjeld, det har seg slik at leasing kontrakter blir bokført som gjeld i denne verden enten man liker det eller ikke. Selv om en del selskaper har mye gjeld er det ikke slik at disse pengene er brukt på fest og moro, det er som regel forbundet med noen eiendeler.

3. Når det gjelder rutenett er det ikke bare å velge og vrake, flybransjen er ikke som å drive Johannsens bussruter hvor man kan starte og stoppe akkurat som det passer en selv. Her kreves først og fremst driftstillatelser (såkalt AOC). Norge er heller ikke med i EU og har derfor ikke del i alle de Europeiske luftfartsavtalene, derfor trengs det trolig flere driftstillatelser for å få tilgang på de forskjellige rutenettene.

Det er også slik at for å fly inn eller ut fra en flyplass kreves start/landingsrettigheter (såkalt slotts). På de mest attraktive flyplassene er ikke disse så lett å få tak i selv ikke i disse dager, selskapene tviholder på disse i det lengste når de først har fått de – dog alt er til salgs for rett pris.

4. For å drifte en Boeing 737-800 (NG) kreves det også crew både i luften og på bakken, bare i luften trengs det ca. 17stk pr. fly (5 i cockpit og 12 i cabin) for å drifte 7 dager i uken 365 dager i året, dette er basert på to skift. Det er et krav fra luftfartstilsynet at alle disse må skoleres inn i selskapets driftstillatelse før en passasjer kan sette sine ben ombord, dette koster penger.

5. Flyr har hentet inn 600 millioner – ja det er mye penger, men i denne bransjen holder ikke det lenge hvis ikke alt klaffer fra dag 1. ColorAir med 3 fly brant av ca. 450 millioner på 11 måneder før de gikk konk, Braathen’s gikk fra å ha masse penger på konto og eie 26 fly til å selge alle flyene, lease de tilbake og bli overtatt av SAS som et ‘’konkursbo’’ – det trengs vel ikke nevnes hvem som ledet selskapet i denne perioden.

Ledelsen i Flyr stammer stort sett fra Norwegian og siden disse er så dyktige til å drive flyselskap
kan det jo være greit å spørre seg, hvorfor ‘’sluttet’’ de en etter en…
Når det er sagt - konkurranse er bra for forbrukerne.

Lykke til med investeringene!
Kåre Grønn
15.03.2021 kl 08:30 7270

..dette er bare piss. Kommer til å bli mer jobb og fritidsreiser etter dette helvette vi nå har vært igjennom. Men det betyr ikke at Flyr lykkes. Jeg velger SAS uten tvil som ligger under 2 kr...
Redigert 15.03.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
JeanPaul
15.03.2021 kl 08:43 7239

Såklart det blir flere reiser, men å anta at vi skal tilbake til gamle høyder er muligens noe naivt. De fleste selskaper ser nå hvor mye de faktisk sparer på å la folk gjennomføre møter digitalt. Det er ikke nødvendigvis slik at ansatte kan fly bare for å fly, reiser kommer til å måtte godkjennes på et mye høyere nivå enn tidligere og man skal en veldig god grunn for å reise.

fabian2
15.03.2021 kl 11:29 7125

Ja , det er fint mange har så forskjellig syn på dette. Men akkurat at de største bjellesauene hev ut alt så fort , gjør nok mange betenkelige.
Peter Pan
15.03.2021 kl 11:47 7092

Det blir helt sikkert mindre jobbreiser. Men jeg tror at behovet for fritidsreiser faktisk vil øke.

*ALLE* jeg kjenner (og meg selv inkludert) sitter og tripper og venter på å få kunne reise igjen. Og jeg komer til å reiser *mer* og jeg kommer til å sette STOR pris på reising etter alt dette. Jeg reflekterte aldri over hvor heldig jeg var som kunne reise (fly) før pandemien.

Mennesker har alltid vært i bevegelse / på vandring. Jeg tror dette er med på å definere oss mennesker.
Peter Pan
15.03.2021 kl 11:48 7087

Tenk på hvordan det blir når alle oss som sitter og tripper og venter på å få kunne fly igjen... og mange flyselskaper ikke lenger kan levere da de ligger nede med brukket rygg eller er konk...
Bankruptagain
15.03.2021 kl 12:41 7037

Noen som har peiling på når de får et fly i luften før eg sjøl går konken. De detter jo bare. E jo rett før det er full styrt her. Har knapt til dasspapir.
cold
15.03.2021 kl 12:45 7025

Jeg har advart mot PR-kampanjer og intensiv markedsføring som vi ser her. Det er dette som på en måte skal holde liv i idéen om at Flyr = NAS.2. For siste gang skriver jeg nå at NAS er et flyselskap som vil overleve! De vil reise seg fra asken og nå er Bjørn Kjus og co er på vei tilbake og det bør være et veldig tydelig signal om hvor man bør putte pengene. De har ventet på det rette øyeblikk som er nå. Mye bedre å satse pengene der.

Til orientering: Det er IKKE plass til Flyr AS nå NAS kommer tilbake for fullt!

Flere her burde stikke fingeren i jorda, samle tankene og forsøke å orientere seg mot realitetene. Idéen Flyr er totalt dødfødt, som jeg skrev i forrige innlegg. Jeg ville solgt aksjene i Flyr med det samme og heller satset på å blitt med på emisjonen og den siste store restruktureringen i Norwegian Air Shuttle (NAS).
NB! Vennligst ikke ta dette personlig. Det er kun et velment råd. Lykke til uansett.
Kratos
15.03.2021 kl 14:36 6920

Fikk kjøpt mer på dippen i morges. Satser på bunnen er satt og at vi flyr oppover.