PHO- Hva har vi lært i dag?

focuss
PHO 11.10.2018 kl 16:39 4466

I dag har Photocure ,som er doblet i verdi siste året, vist at det tåler å stå i stormen. Det er sterkt. Mer enn 14 millioner kroner er omsatt, men PHO sto oppreist og bøyde ikke nakken. Photocure er i ferd med å bli tatt inn i varmen, i det minste av deler av det norske investormiljø. Å for en forandring ett år kan gjøre. I fjor på disse tider ville det knapt blitt omsatt aksjer for 100000 på en dag som dette,og da til halve prisen. Og PHO ble harselert med som noe mindre verdig. Vi er nå i ferd med å detronisere Nano som flaggskipet blant norske biotech selskap. Og det har virkelig både Nano og Pho ledelsen fortjent. Og det gleder meg.
Redigert 19.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
11.10.2018 kl 16:53 4419

Enig med deg om PHO, Focuss. Men hvofor du har et horn i siden til ledelsen i Nano må du ta opp med psykologen. Hadde du et forhold til en av dem og ble dumpa ?

Du har forresten mye å lære av podcast nr 60 i dag. De omtaler :
"Tett til brystet" strategi er noe selskapene MÅ følge av hensyn til patentreglene.
Hvis noe har blitt publisert kan man ikke få patent på det.
focuss
11.10.2018 kl 17:03 4372

Scoopfinder
Jeg tror ikke på alt som blir servert på podcast uten motargumenter. TRVX presenterer i kveld resultater som meldt. Ikke fordi det er konferanse men fordi det er viktig for fremdrift.
bateman
11.10.2018 kl 17:05 4348

Tror nesten dagens podcast var myntet på Focuss, ene og alene
rockpus
11.10.2018 kl 17:09 4327

focuss

Jeg vil absolutt anbefale deg om å lytte til den siste delen i podcast 60. Der blir det presentert en fyldig forklaring på noe som du jo har vært sterkt opptatt av.
focuss
11.10.2018 kl 17:09 4323

Det dreier seg om hvilken avtaler man er villig til å inngå. Targovax og Jaderberg er tydeligvis ikke villige til å inngå så servile avtaler som Nano Å inngå avtaler som er i strid med verdipapirloven kan vel bare gjøres dersom det ikke er en jurist involvert. Skulle gjerne sett JE diskutere dette med en jurist.
focuss
11.10.2018 kl 17:17 4273

Man bør være klar over en viktig ting. Dersom man jobber i et selskap som Novartis eller ROCHE så betyr utviklingen i et klinisk studie ingenting. De er verdsatt til vanvittige verdier og resultatet av et studie betyr nada. For et selskap som Nano så betyr resultatet av et studie alt og er selvfølgelig meldepliktig. Så finnes det selskap som nano som enten ikke skjønner dette eller driter i det. OK men jeg synes ikke det er OK og synes ledelsen viser et skjønn som ikke hører hjemme i et børsnotert selskap.
Scoopfinder
11.10.2018 kl 17:19 4242

Lytt til podcasten, Focuss
såpe i øynene
11.10.2018 kl 17:23 4215

Selv mener jeg dagen lærte oss at mange fremdeles ikke har forstått hvilket verdipapir de sitter med. Det er selvfølgelig kjipt å se at gjeldsfrie Photocure er innom taperlisten når vi som følger og leser oss opp i selskapet opererer med kursmål hinsides dagens gavepakker. Oljepris og gjelden til andre selskaper har ingenting med Photocure å gjøre. Faktisk burde sparekniven være Photocure sin beste venn. Bedre og sikrere behandling til mye lavere pris er vel stikkorden. Kan ikke forstå annet enn at dette blir stort fremover.
focuss
11.10.2018 kl 17:26 4199

Scoopfinder
Har lyttet. JE berører ikke verdipapirloven i sin diskusjon. Dette er en av mange grunner til at PHO kommer til å være mer verdifullt enn Nano om et år. Antagelig mye før.
Herregud. Det er nesten en utenfor kroppen opplevelse å høre år etter år at kurssensitiv informasjon ikke er meldepliktig.Om OSE har ry på seg for å være en innsidebørs så heller virkelig Nano bensin på bålet.
rockpus
11.10.2018 kl 17:31 4168

Det er selvsagt en forutsetning at absolutt ingen utenforstående får tilgang til informasjonen, og at de få på innsiden som vet noe ikke har adgang til å handle i aksjen. Slik dette forklares i podcasten, er jo dette helt normal prosedyre i bransjen.
focuss
11.10.2018 kl 17:35 4144

Men la oss konsentrere oss om PHO som virkelig imponerte i dag. Det viser at markedet begynner å oppfatte at her er det ikke bare luft, men reelle verdier. Selv i et marked hvor folk rammes av angst så står PHO oppreist. Synes virkelig det lover godt for fremtiden og kursutvikling. Nano blir i dette bilde bare en parentes.
Slettet bruker
11.10.2018 kl 17:35 4129

Focuss. Why do you bring Nano into things?

What I have learnt today is that PHO is being traded by small time investors who drove it up to 64kr and back down to 45 at one point today.

If you are honest with yourself the only thing that prevented a 9% drop today was a stronger opening in the US then expected. That is my opinion.

Onwards and upwards, I hate being in the red
focuss
11.10.2018 kl 17:38 4110

rockpus
Grunnen til at verdipapirloven er som den er er at all erfaring viser at innsideinformasjon blir missbrukt. Min niese ble plutselig styrtrik gitt.For ikke å snakke om pub vennen. Eller golfspilleren eller hvem som helst.
focuss
11.10.2018 kl 17:47 4070

ThePower
Ålways look at the bright side of life. Vi kom ut av stormen med bena på bakken. Bra. Vi vet at PHO ikke lengre er en kylling. PHO har muskler. Vi kan lene oss tilbake å vite at jo mer Cysview som selges, jo rikere blir vi. Er ikke det ok da?
focuss
11.10.2018 kl 18:01 4010

ThePower
Virker som du ønsker å bli rik før bjørnen er skutt.
Computum
11.10.2018 kl 18:38 3921

Mye rart å lese her. Focuss minner litt om Trump når han beskriver dagens utvikling av kursen i PHO: "Mer enn 14 millioner kroner er omsatt, men PHO sto oppreist og bøyde ikke nakken."
PHO fallt 4,5% etter å ha fallt nesten kontinuerlig de siste uker. Oslo børs fallt 2,55%.
45 millioner kroner forsvant fra aksjonærenes kontoer idag.
focuss
11.10.2018 kl 18:56 3877

For en aksje hvor det er så mye gevinst siste året så er det sterkt. For en aksje som har falt mer eller mindre kontinuerlig i to år, som Nano, er det ikke sterkt.
Ebit
11.10.2018 kl 19:00 3852

Focuss er Focuss
Trump er en god sammenligning.
Forøvrig savner jeg kommentarer fra Medisinmannen
focuss
11.10.2018 kl 19:28 3769

Fra Nano og PCIB er det fordunstet langt over en milliard i det siste. Det er klart det betyr noe.
Slettet bruker
11.10.2018 kl 20:00 3680

Where is medisinman? That guy knew his onions.

Seems to have completely disappeard. Looking for a bounce back over 50 tomorrow and back into the green.

I had a listen to the podcast. I like that guy. He talks some sense.
bravi
11.10.2018 kl 22:12 3515

Vil ikke si at Photocure kom igjennom børsdagen i dag så oppreist som focuss skriver innledningsvis. Kursen falt 4,16%, det er nesten dobbelt så mye som fallet i hovedindeksen, da er det i beste fall knestående. På det laveste var kursen i dag nede på 45 kr. Ser vi tilbake til høsten 2016 var kursen over 45 i 3-4 perioder og det var før fase 3 osv.
Slettet bruker
11.10.2018 kl 22:45 3434

Jeg tror ikke smånissene har lært noe som helst i dag. At kontoen går fra rød, til rødere, er de så vel vant med, at alle tror det skal være slik.

Den reinkarnerte fjompenissen, han som var oljeanalytiker i sitt forrige liv, har iallefall ikke lært noe. Husk at for noen få måneder siden, ante han ikke hva Pho holdt på med. Cysview, Hexvix, BLC og andre begreper han i dag strør rundt seg med, var da HELT ukjent, Han hadde ikke engang hørt om det.
Når han i dag opphøyes til pho-yppersteprest og kjentmann for pho og deres virke, er det intet mindre enn utrolig.
Men smånisser har den egenskapen at de liker best å tro på dem som sier det de helst vil høre. Da samles de til smånissefest, støveldans og kamp om å berge plass ii stolleken.

Norge, og norske smånisser, er eksempelvis et mekka for Nigeriasvindel....

Så nei, jeg tror ikke smånissene har lært noe i dag heller.
Riktignok har de aller mest oppvakte, fått med seg at billig i dag, oftest betyr billigere i morgen.

Slettet bruker
11.10.2018 kl 22:57 3392

Innlegget er slettet
Faktisk møkka lei hele tjeneren.
Eneste han snakker om er en 6-700 smånisser som eier PHO aksjer.
Største nissen er vel deg selv.
Slettet bruker
11.10.2018 kl 23:11 3341

Jeg også, men jeg gir blanke i slike skribenter. De har ikke noe å komme med, bare se på måten det skrives på, helt latterlig :) Jeg tror faktisk ikke denne personen har mye kunnskap om selskapet, ingen ville ordlagt seg på denne måten hvis kunnskapen sitter i bånn.

Javisst kan kurs synke imorgen, men et fall har ikke noe med det fundamentale i pho å gjøre. Det som kreves for å stige i tiden fremover er på plass, Einarsson bekrefter i poddden: https://soundcloud.com/user-972208711 at det ikke er risiko lenger. Det har jeg også skrevet tidligere. Les hva tjeneren skriver, det er bare svada og går ikke på selskapet i det hele tatt. Hør heller på Einarsson som faktisk vet hva han snakker om. Jeg bruker ikke å blokkere skribenter, men det er en mulighet. Finner raskt ut hvem som har noe å komme med og hvem som ikke har det.
Slettet bruker
11.10.2018 kl 23:17 3315

gunlove,
Helt enig. Betyr ingenting for PHO at slike skribenter utfolder seg, men når det liksom gjentar seg med jevne mellomrom noen ganger i uken, så fylles liksom begeret. Virker ikke som han er i besittelse av det største ordforråd.
Men han om det.
Einarsson bekrefter at risiko i PHO nærmest er fraværende, inntektene vil øke og overskudd vil komme i tiden framover, ingen tvil om det.
Spennende ny CEO som vil dra selskapet mot nye høyder.
At kursen går ned idag er ikke så rart, det var 9 aksjer som endte i blått på OSE idag, antar flere av disse gjorde det grunnet børs meldinger.
Daniel
11.10.2018 kl 23:23 3290

Jeg har selv så stor tro på Photocure at jeg har økt mine andeler med 150 % i dag, og jeg vurderer kraftig å gå all in med unntak av en liten post som jeg vil beholde i BGBIO pga. at det gir meg en god grunn til å følge selskapet nøye.
Slettet bruker
11.10.2018 kl 23:42 3248

Har selv solgt meg ut av bl.a. Nel, DNO de siste ukene og sitter nå kun i PHO. Det har jeg gjort til tross for at jeg er svært skeptisk til biotek pga at risikoen er for høy etter min smak. Da er det helt fantastisk å finne et selskap som pho, som praktisk talt her eliminert risiko og fortsatt kan kjøpes til 'penger på gata' pris. Da hopper selv jeg på, det blir trolig det eneste biotek selskapet jeg har aksjer i i fremtiden, regner ikke med å finne en slik mulighet til den prisen da selskap som er kommet så langt ofte er kjøpt opp/tatt av børs. Biotek selskap som fortsatt er i forsker stadiet rører jeg ikke, som Nano, PCIB etc.
rockpus
12.10.2018 kl 00:57 3199

Den tro tjener

Tenk om du en gang kunne erstattet din arroganse og bitterhet med et konstruktivt innlegg!
focuss
12.10.2018 kl 05:44 3124

Får bare korrigere DTT litt. Det er riktig som han skriver at jeg ikke har synes PHO har vært interessant så veldig lenge. Jeg leste meldingen om fase 3 studiet som ble meldt for ca 18 måneder siden og som jeg opplevde å komme med sjokkerende gode resultater. Dette var også i perioden de to største aksjonærene drev brannsalg av aksjen. Det brydde jeg meg ikke om men kjøpte og kjøpte. Fase 3 studiet betydde alt. Markedet synes imidlertid å ta i mot fase 3 studiet med ett skuldertrekk. Ettertiden har gitt meg rett i at Fase 3 studiet betydde alt.

Fase 3 studiet har gitt Priority Review fra FDA, refusjon fra medicare. godkjennelse for surveillance og gjentatt bruk, fra FDA, anbefaling fra BCAN og National Cancer Net work, ny styreformann, ny CEO, ny strategi og et vanvittig potensiale. Så DTT, det dreier seg ikke om hvor lenge man har hatt aksjer i PHO, men hva man får ut av den informasjonen som gis.
Redigert 12.10.2018 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
focuss
12.10.2018 kl 05:53 3115

Og Fase 3 studiet var designet til å gi maksimal effekt. Det viktigste var ikke FDA godkjennelse for surveillance i seg selv, men at BLC Cysview også ble godkjent for gjentatt bruk. Det er helt avgjørende når det skal hjelpe pasienter som trenger oppfølging livet ut og hvor det utføres millioner av stetoscopier i året.
Londonmannen
12.10.2018 kl 08:40 2930

Focuss
Enig med deg at fase 3 studiet var en game changer. Det var nøkkelen til den forvandling vi nå står midt oppi. En forandring som er akselererende og som vil gjøre PHO til en gedigen pengemaskin, både hva gjelder kursøkning men også hva gjelder utbytte.

Det forunderlige er at markedet generelt ennå ikke har skjønt hva som er i ferd med å skje. Det tror jeg kanskje skyldes den historien PHO kan vise til frem til 2017. Det er en inngrodd holdning til at PHO er farmasiselskapet som ikke «tar av», og når det ikke skjedde frem til 2017, så tror ikke markedet at det vil skje nå heller.
Vel, jeg tror at markedet står foran en virkelig overraskelse. For vi fikk en teaser på Q2 presentasjonen, men den synes allerede å være glemt. Tvilen er nok en gang i ferd med å snike seg inn i flere av dem som hadde fått troen. Men jeg føler meg overbevist om at vi vil få langt mer hardtslående fakta lagt på bordet ifm Q3 presentasjonen. For ikke å snakke om utover i 2019. Jeg Tor kanskje at 2019 vil bli det året da massene våkner og etterhvert må innse at PHO før og nå er to vidt forskjellige investeringsobjekt.

Heldige vi som fikk øye på denne tidsnok til å komme oss inn til en billig penge. Dette kommer til å bli megafett. Så får vi heller bære over med DTT og andre som forsøker etter beste evne å opptre som gledesdrepere. Det kan da ikke være galt at nye investorer oppdager PHO og setter seg inn i selskapet, samt deler med andre det de har funnet. Eller er det slikmatbkunndem som fulgte med PHO da historien var en helt annen som har lov å uttale seg? Hvilke pussig holdning.
Slettet bruker
12.10.2018 kl 08:50 2889

Det skulle ikke forundre meg om amerika investorer tar en stor bit etter Dan er på plass.
billionæren
12.10.2018 kl 08:54 2865

Slik jeg der det, så er tilgangen til surveillance den store jokeren. Alle som allerede har brukt BLCC under turbt vil nå ha det samme når de skal overvåkes. Bang, firedobling? For hver pasient som nå rekruteres videre får man solgt 5 doser i stedet for 1 (enkelt sagt gitt at surveillance er ca 4 ganger turbt). Første diagnose får heller bli bonus. Tror det trengs store krefter for å stanse den snøballen her!
focuss
12.10.2018 kl 08:56 2852

LM
Jeg tenker på alle pasientene som lever i USA etter TURBT med BLC Cysview. Tidligere kunne ikke deres videre oppfølging, kanskje 3-4 ganger i året, skje med BLC Cysview. Nå er det gitt FDA godkjennelse for surveillance og gjentatt bruk, 16 februar. Men flexscopene ble ikke lansert før midt i mai. Det går mange tidligere Turbt pasienter behandlet med BLC Cysview og venter på at deres sykehus skal skaffe seg flexiscope. Dersom disse blir introdusert i stort antall raskt så kan veksten forårsaket av tidligere TURBT pasienter gå veldig fort. Spørsmålet er hvilke budsjettmessige begrensninger etc sykehusene sliter med. Så vet vi vel ikke om det er leveringstid på scope som eventuelt begrenser. Dette gjør det krevende for oss å gi noen god prognose for Q3, men overskudd håper jeg det blir.
Hardly
12.10.2018 kl 09:04 2822

Som sagt er det ikke hvor lenge man har hatt en aksje som teller, men når man går inn og ut.
Timing, timing, timing er ofte formelen for å lykkes i aksjemarkedet.
Ikke sant DTT?
Londonmannen
12.10.2018 kl 09:13 2785

Det er nok ikke uten grunn at ledelsen gang på gang snakker om en akselererende vekst. Åpning av surveillance markedet for BLCC teknologien er nok helt klart en av årsakene. Men også det faktum at kunnskapen om og etterspørselen etter BLCC teknologien sprer seg som ild i tørt gress. I tillegg nevnte Bellete på Q2 presentasjonen at man nå også undersøkte pasienter med BLCC på den initielle undersøkelsen. I så tilfelle gjør BLCC teknologien inntreden i nok et gigantisk marked.

At det med akselererende etterspørsel kan oppstå bottlenecks i levering av BLC scope kan vi ikke utelukke. Vi vet jo også at PHO driver med ekspansjon av egen salgsorganisasjon og sist i Podcast nr 60 bøe det opplyst at Dahl ikke hadde tid å stille i RadforskPodcast på grunn av for hardt arbeidspress.

Dette burde ikke levne tvil om at hjulene går for fullt i USA. Om dette skulle resultere i blå tall på bunnlinjen i Q3 vil ikke være overraskende. Men samtidig vet vi at ekspansjon koster, og det er vel slikmat inntektene ligger noe bak i løypen, sett i relasjon til kostnadene relatert til ekspansjon. Men dette går rette veien og 20% markedsandel tror jeg blir for beskjedent. Så focuss, i løpet av 2019 må du nok oppdatere kurspotensialet betydelig. Så får du heller tåle å stå i stormen som kommer etter at store deler av markedet fortsatt sliter med å skjønne hvor stort dette vil bli.