FIVEPG - Melding -Games update including expanding Vikings sof

Slettet bruker
FIVEPG 01.03.2021 kl 12:29 13906

Det går på skinner for 5PG, sjekk dagens melding.
Tar det av nå?


VIKINGS:

We are pleased to announce that the Vikings mobile game is now expanding the soft launch territory to include all the Nordic Countries on Apple App Store.Following the soft launch in the Philippines, Sweden and Finland the soft launch is now expanding into Norway and Denmark.The purpose of the soft launch phase is to test the technology, performance, game play and retention on a broader audience.
As informed by our former CEO profit expectations to 5PG are relatively low. The Viking project is partially externally financed. As a result, it is even more important that our formulated KPIs must meet the expectations for the Game which will be clarified in the coming period.

TINTIN:
With the Underwater diorama released last week on Tintin Match we have now produced more than 400 levels in the game. In the coming period, our focus will therefore be more on optimizing monetization and retention instead of producing new levels.

LEGO:
We are progressing our cooperation with the LEGO Group having now a full developer team in place in Berlin.
https://newsweb.oslobors.no/message/526472
Kvike11
01.03.2021 kl 12:36 6759

Ser ud til de gør alt det rigtige nu, kursen burde stige betydelig i dag.
Alt er testet og køreklar, så kommer salget
superfire99
01.03.2021 kl 12:39 6735

Nei, vil ikkje tru at den vil stige så mye. Kanskje den går ned igjen iløpet av dagen.
Struts
01.03.2021 kl 12:41 6714

Mulig man blir kvitt noen av de 6000 (?) småaksjonærene, de ser vel nå at Viking ikke bringer inn særlig inntekter. Noe som har vært formidlet før. Selv er jeg kun opptatt av siste setning relatert til Lego.
Slettet bruker
01.03.2021 kl 12:42 6703

Intetsigende melding. Ingenting om spillertall, ratings, eller inntekter. Hvorfor skulle den stige?
Slettet bruker
01.03.2021 kl 12:46 6709

Fordi selskapet er kommet lengre med soft launch av Vikings. Det går fremover.
slipp
01.03.2021 kl 12:46 6709

Bare tull og tøys
Aksjeamatøren
01.03.2021 kl 12:47 6704

Hvordan får du fram at Vikings ikke vil bringe inn særlig med inntekter?

Ellers mener jeg selskapet gjør alt riktig, børsmeldingen sa ikke noe om tall, nedlastinger og inntekter, men at det jobbes på alle områder og er en bekreftelse på at det går rette veien.
Slettet bruker
01.03.2021 kl 12:50 6684

Helt intetsigende er det vel ikke. En utvidelse av soft launch for Vikings betyr at det er mindre sannsynlig at det blir kansellert/har stagnert - dog går det litt treigt fremover, virker det som - satser på at dette er siste steg før WW launch.

At de flytter fokus fra produksjon av innhold til å øke inntekter i TinTin er også grei informasjon - noe mer konkret blir det vel i en melding etterhvert. Og at de nå har et helt team med utviklere som allerede er i gang med LEGO er jo fantastiske nyheter. Med tanke på at Match 3-plattformen allerede er ferdig utviklet og testet(TinTin), så trenger det ikke å ta lang tid før man har en Soft launch av LEGO heller.
Fjellheim
01.03.2021 kl 12:52 6676

Strålende ! Meget god oppsummering så langt. Her jobbes det hardt og godt. 5th blir en gigant om noen år - det er garantert.
Struts
01.03.2021 kl 12:55 6662

Intet annet enn at jeg leste børsmeldingen, hvori det står: "As informed by our former CEO profit expectations to 5PG are relatively low. The Viking project is partially externally financed."

Eneste jeg bryr meg om (utover selvfølgelig en økning i kursen) er referansen til Lego. Og jo mindre det ble skrevet om det, jo mer tror jeg på akkurat det (men syntes de skrev NOK). Deri ligger storfisken, eller desserten. Hvis måltidet blir servert. Men for all del, lydhør for annet!
Redigert 01.03.2021 kl 12:56 Du må logge inn for å svare
Kråkerøy
01.03.2021 kl 13:15 6600

Spennende med et eget team dedikert til Lego... Her jobbes det nok ikke pro bono for lego antar jeg. Og det genererer inntekter.
YNWA250505
01.03.2021 kl 13:21 6808

Det var en svært positiv melding faktisk. Usikkerheten om at Vikings faktisk skal lanseres er borte. Jeg tror også at spillet vil generere litt penger selv om det nødvendigvis ikke blir all verden. Men samtidig har 5th omtrent ikke brukt ei kroner på å utvikle spillet. Det som er særdeles betryggende er at de bekrefter at LEGO spill skal utvikles og at de har et helt team som skal jobbe med dette i Berlin nå. Så er det også meget smart å stoppe opp litt på utviklingen av TinTin da 400 baner er mer en nok for de fleste. I alle fall frem til sommeren. Herlig å se at de skal fokusere på å få mer penger ut av spillerne. Det var egentlig disse bekreftelse jeg har ventet på. Nå er det bare å senke skuldrene. Dette blir bra.
Fjellheim
01.03.2021 kl 13:25 6775

Nettopp YNW. I tillegg må vi huske at deres eget HUGO får nytt spill og Snakebite er underveis. Nå foregår det mye bra her :)
Murofen
01.03.2021 kl 13:28 6758

Var en meget god mld som kom ut, som gir ledetråd til kommende meldinger. Som åpenbart er kursdrivende. Men hvor mange her har egentlig lest meldingen? og faktisk satt seg inn i det som står der? Spill med 400 levels? Hva sier det dere? Kan man spille online mot andre? Hva sier det dere? Her sies det mye mer enn det jeg ser gjenspeiles i mld her på forum. Dette er en megabra melding om hva som er i emne
Slettet bruker
01.03.2021 kl 13:43 6719

Jeg tror at man forventer lav inntekt fra Vikings hovedsakelig fordi ingen har funnet ut hvordan man skal klare å tjene gode penger på "Autochess" enda. Ei heller hvordan man skal klare å holde på en større spillerbase over tid.

Uten å selv ha forsøkt spillet, så ser jeg fra videoer at utviklerne har forsøkt seg med nye inntektsmodeller samt at de ser ut til å ha innhold som kan holde på spillere over tid. Sånn sett så kan spillet minne om en slags hybrid av både gode gamle "Clash of Clans"(B1.6$ i 2014) samt da altså "Autochess" sjangeren. Anyways, skulle de lykkes med å løse de 2 store utfordringene som finnes for Autochess (Income&player retention) så _kan_ det være at inntektene overgår alle forventninger.
YNWA250505
01.03.2021 kl 13:52 6682

Noen som vet hvor mange prosent 5th får av evt inntektene på Vikings?
YNWA250505
01.03.2021 kl 13:56 6682

Hvorfor spør du om hva 400 levers sier oss? Skal jeg da svare at de har utviklet 400 levels? Er det i din enormt bra? Er det antall levels som betyr noe? Du spør om man kan spille online med andre? Da har jeg lyst å spørre deg om du har lastet ned og spiller TinTin selv? Helt klart at meldingen er superpositiv. Som sagt så trenger vi ikke få rundt å tenke mer på OM Vikings kommer eller OM LEGO skal utvikles. Det her blir kanon.
Piggvar 2
01.03.2021 kl 14:08 6657

Etter det jeg leser av Lego samarbeidet.
Så leser jeg meldingen sånn at det er flere spill i Lego verdenen de utvikler nå !!!
Ikke bare et !
Hva mener dere som kan dette ?
Katana
01.03.2021 kl 16:15 6471

Til alle som har ventet....det er nå det begynner. Flere ansatte og nye oppdateringer er underveis.
Murofen
01.03.2021 kl 16:42 6428

Enig med katana
HP17
01.03.2021 kl 17:07 6378

Det som er skuffende med dagens melding er at det tar tid. Lengre tid enn vi har forventet. Launch av Vikings ligger frem i tid og alt det andre også frem i tid. TTT = ting tar tid, men det liker ofte ikke aksjemarkedet. Selv sitter jeg stille med aksjen, men kjøper heller ikke mer nå før mer konkrete børsmeldinger foreligger. Tror det blir en ørkenvandring mellom kr 1.10-1.20 inntil neste melding.
Life viddy
01.03.2021 kl 17:30 6322

Jeg spiller TinTin og det har kommet en nokså stor oppdatering der også med mye mer reklame enn før så regner med att dem får inn en del inntekter i den forbindelse også.
Eneste minuset som jeg ser det, er att det nå har blitt mye enklere og fullføre ettersom du får mye gratis i spillet nå hvis du bare gidder å se mye reklame :)
HP17
01.03.2021 kl 17:51 6282

Nei. Men en må jo være såpass ærlig å si at Vikings har tatt vesentlig lengre tid enn guidet og med dagens melding vil det drøye ytterligere. Slik er det bare.
scorn
01.03.2021 kl 18:57 6192

Og så?
Redigert 01.03.2021 kl 18:59 Du må logge inn for å svare
forvandler
01.03.2021 kl 19:15 6163

Slik jeg ser det så var dette en positiv melding. Ok at noen som vil ut benytter momentet, men jeg tror de vil angre seg.
Lego: sist var det en avtale, nå er det melding om at det er etablert et utviklingsteam. Da jobbes det konkret og vi er forbi intensjoner.
TinTin: last det ned og spill det, det er imponerende bra.
Vikings: neste melding blir full launch.
Mobilspill er i enorm vekst og vil "overta" for spill med stasjonære enheter. Les: ta markedsandeler. "Alle" barn og unge har smarttelefoner og det vil bli fremtidens spillenhet. Bare se hvordan mobilen har blitt størst på browsing og nå straks netthandel. 5PG er helt klart i riktig segment og har fremtiden foran seg. Det er jo slike selskaper det er smart å posisjonere seg i. Hva de omsetter her og nå er uvesentlig, det som er viktig er hva som er i utvikling og her synes det meg som om 5PG ligger strategisk riktig både i henhold til teknologi at strategiske allianser. Malurten i begeret for meg er at jeg anser det som svært sannsynlig at 5PG kjøpes opp allerede i inneværende år. Personlig tror jeg disse prosessene allerede pågår. Da vil vi dagens aksjonærer få en dobling eller tripling istedenfor en tigang i et litt lengre perspektiv. Jeg ville ikke solgt nå på disse verdier, dette er en vinner.
Fjellheim
01.03.2021 kl 20:50 6043

Det jeg tror ble negativt for noen i dag, var setningen om at de forventer relativt lav inntekt på Vikings (Hva nå det enn betyr i kroner?) Dette er jo kommunisert for lenge siden. Ingen nyhet og unødvendig å skrive spør du meg. Men betydningen av at 5th lager dette spillet basert på denne serien er jo fantastisk! Blir dette suksess så bygger det merkevaren 5th på en kraftfull måte. (Jeg er sikker på at at Vikings-produsentene ikke tillater at dette blir middelmådig.) Lego, Tin Tin og resten av spillene går på skinner så det er for meg utrolig at dette ikke ble tolket som en meget positiv oppdatering. Vi får se hva morgendagen bringer når folk har tenkt seg om :)
lofric
01.03.2021 kl 21:58 5954

Dette var en kjempenyhet...fest sikretsbeltene...
.....dette blir stort...
lofric
02.03.2021 kl 09:29 5736

Nedadgående kurs...
Dette skjønner jeg ikke...positive meldinger..
Skulle gått over 1.50...
Slettet bruker
02.03.2021 kl 09:43 5705

Småaksjonærer som ikke har tålmodighet - mange tenkte nok at neste melding skulle ta de til månen, når så ikke skjedde selger de seg ut. Kursen vil sannsynligvis styres mest av psykologi frem til man får inn større, solide, investorer. Skal ikke forundre meg om de kommer ved global lansering av Vikings og litt mer spesifikk LEGO dato.
slipp
02.03.2021 kl 09:46 5690

Meldingen i går var allt annet end positiv på kort sikt. De trenger tid, lang tid og da kan en selge ut og investere i noe som har mer krutt.
superfire99
02.03.2021 kl 09:49 5669

Blir spennendes å sjå ka som skjer i årsrapporten. Vil tippe den ser litt dårlig ut😅. Menmen, få berre holde på aksjene
lofric
02.03.2021 kl 10:00 5641

Ja etter meldingen....tar nok dette lang tid..
...sikkert flere år...
lofric
02.03.2021 kl 10:10 5618

Enig, men de sitter på aksjene...ikke behov for å selge til underpris...
superfire99
02.03.2021 kl 10:21 5622

Ein ting er å verdt å tenke litt på. Alle som har analysert og sett på 5th meiner at de vil få kjørt seg i år med tanke på de hadde eit ganske bra år i fjor. Er den sannsynligheten stor?
Slettet bruker
02.03.2021 kl 10:34 5592

Død aksje med død ledelse:-)
lofric
02.03.2021 kl 10:39 5579

Ser slik ut desverre...tar mange å å bygge opp tillit...
Piggvar 2
02.03.2021 kl 10:41 5572

Du er inne på noe forvandler !
Men hvilken kurs fra når dobling ?
2kr. 4kr. 8 kr ? 10 kr ? 20 kr?

Nå har de kun fokus på å få i gang de nye spillene og bedre inntjening i de.
Så får vi se hvordan det går....
Etter det kan vi snakke om oppkjøp, men da vil forhåpningen kursen er vesentlig høyere enn den er nå.

Hvis det noen vil kjøpe opp selskapet nå , så må de begynne å kjøpe seg inn i aksjen for å få aksjer(fiendlig oppkjøp)
Ser ikke ut som det skjer akkurat nå.
Men da vil aksjekursen gå opp og vi ser mye større volum i aksjen.

Er klar over en fiendlig oppkjøper kan legge inn et bud på alle aksjene nå , men tror de fleste ikke vil godta det nå .
Er det ikke nå det virkelig begynner ?
Redigert 02.03.2021 kl 11:08 Du må logge inn for å svare
HP17
02.03.2021 kl 12:31 5475

Kursen litt ned og ligger å vaker mellom kr 1.10-1.20 helt i tråd med mine forventninger etter gårsdagens melding og oppdatering på spillene.
TTT = ting tar tid og det er ikke noe markedet som regel belønner med en kursoppgang. Kursoppgangen kommer, men nå kan det fort dra ut noe i tid før kursen igjen er tilbake over 2 tallet. 5PG vil nok bli en vinner fremover, men jeg tror en må belage seg på noe tålmodighet før en belønnes som aksjonær her.
Piggvar 2
02.03.2021 kl 13:46 5387

Er det ikke 8 faser i mange av denne type aksjer ?

1.
Kursrally fasen ( alle er optiminster, og trur kursen skal til uante høyder)

2.
Realitetsjekk ( kursen begynner å falle , for det ble ikke sånn man trudde det skulle bli)

3.
Ventefasen ( aksjen har falt mye, mange begynner å bli optimister igjen, men aksjekursen er sliten etter alle opp og nedturer.Den vil ikke opp)

4.
Avslutningen av ventefase, begynner å bli kjøpsfase igjen . Selskapet begynner å ting på plass.

5.
Regnefasen/optimistfasen for større investorer . De større investorene lukter penger igjen

Er ikke der vi er nå . Altså den 5 fase ?

6.
Klatrefasen.Aksjen begynner å få større volum, og aksjen begynner å gå oppover kraftig, så mer forsiktig oppover...

7.
Selskapet begynner for alvor å vise positivt cash. Alle skal inn

8.
Kursrally igjen ( Nå er det ikke fake rally )
Redigert 02.03.2021 kl 14:00 Du må logge inn for å svare