Hvorfor selger noen Otello til 32 kroner? Det virker helt sprøtt

Kjosfast
OTELLO 01.03.2021 kl 19:44 11318

Jeg har selv regnet på dette caset og kommet frem til rundt 45 kroner per aksje. Wang Bjørnsen i DNB Markets har lignende tall, og er sjokkert over at kursen ikke har gått mer. Selskapet vil i løpet av en måneds tid sitte på likvide verdier som er ørlite grann større enn marketcap ved dagens kurser. I tillegg har man en earnout som er estimert til ca. 200 millioner USD (kan blir både lavere og høyere). Dette ser for meg ut som et case med en oppside på rundt 40%, og en nedside som er så og si ikke-eksisterende, Derfor er det vanskelig for meg å skjønne hvorfor folk selger aksjene sine på 32 kr, når man er så nær. Ser man andre muligheter for denne type avkastning, nesten uten risiko? Kjenner man ikke caset, eller setter seg inn i tallene? Regner man inn risikomomenter her som er vanskelig for andre å se? Jeg lurer helt ærlig på hva som er grunnen. For meg er dette komplett uforståelig.
Slettet bruker
05.03.2021 kl 23:42 4110

kundemeldinger@vps.no

EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING I OTELLO CORPORATION ASA 26.03.2021
TrondM
06.03.2021 kl 00:05 4064

Antar noen frykter et nytt Vewdscenario her, som muligens bidrar til å holde kursen tilbake. Neppe så mye å frykte. Har lest meg opp litt på Digital Turbine og dette ser ut som et stort og solid teknologiselskap - av helt andre dimensjoner enn det jallaselskapet som de solgte Vewd til. Otello redegjør litt for motpartsrisikoen i innkalingen til generalforsamlingen.

Ser ellers av dokumentene til generalforsamlingen at oppgjøret er delt i tre: 100MUSD når transaksjonen er gjennomført, nye 100MUSD etter 6 mnd, og resten etter etter feb -22 (betinget av omsetningen i AdColony).

Tror denne skal gjøre et bra rykk når transaksjonen er gjennomført, og den første betalingen fra Digital Turbine er på konto.
msmekk
07.03.2021 kl 07:40 3781

Extraordinært styremøte er i all hovedsak for å godkjenne salget av Adcolony. Etter ordlyden i innkallingen ser dette veldig bra ut, og den oppnådde prisen er styret megafornøyd med
msmekk
08.03.2021 kl 08:15 3475

Hvorfor salg av AdColony anbefales
"the fact that the target purchase price of $400 million, if achieved, reflects approximately 5.8x of AdColony’s
2020 net revenues and approximately 40.6x of AdColony’s 2020 EBITDA, and reflects a greater than 100%
premium to the implied market-based value of AdColony
A premium that is even larger when calculated to exclude Otello’s significant estimated cash balance; "
msmekk
15.03.2021 kl 09:27 3014

Kan bli en veldig sterk uke for Otello dette, 73 mill dollar fra Bemobi pressemeldt idag og så kommer oppgøret fra Vewd på Fredag. Kan bli et fint rykk opp mot Kr 40,0
TS
15.03.2021 kl 09:28 3003

Dagens melding om utbetaling. En del her håper jeg kommer som utbytte. Fortsatt 36% eierskap i Bemobi :) Selskap i sterk vekst.
Snart salg av Adcolony. Håper deler av salget kommer som utbytte.
Snart oppgjør for Viewd. Håper alt kommer som utbytte.
Elverhøi16
15.03.2021 kl 15:17 2783

Utrolig at denne selges for 32,. i dag. Hvilke risikomomenter er det
msmekk
16.03.2021 kl 11:15 2368

Klarer ikke Vewd å betale så vil det påvirke Otello negativt på Fredag, Da må enten Otello sitte på wewd aksjene eller få selskapet tvangssolgt. Det blir spennende å se utfallet av dette! kan slå alle veier. Jeg har lettet meg en del med god fortjeneste fordi jeg har en følelse av negative nyheter på Fredag men der er en pen oppside om det går etter plan
Redigert 16.03.2021 kl 11:31 Du må logge inn for å svare
msmekk
17.03.2021 kl 11:53 2109

Akkurat det jeg fryktet, de klarer ikke finansiere kjøpet av resten av aksjene og nå skal det dannes en kommite for å selge selskapet vewd. Dette kan bli slitsomt og kursen vil helt sikkert få seg en nedtur
msmekk
17.03.2021 kl 12:00 2095

Further to our announcement of February 24, 2021, MFC and Otello together with
the Vewd Group's secured lender have reached agreement that as an interim
alternative to the appointment of a receiver, a special committee (the "Special
Committee") of the board of Last Lion Holdings Limited shall be appointed. The
Special Committee shall be tasked with selling the company or raising finance.
The agreement as to the Special Committee's terms of appointment will in due
course be recorded as part of a Court order.

If the Special Committee is successful in achieving either a sale or a
refinancing at a sufficient level, Otello will receive:

(1) For its shares in Last Lion, either (i) $48 million plus accrued
interest from January 8, 2021 at US Prime interest rate plus 1% or (ii) its pro
rata share of any sale proceeds, whichever is greater ; and

(2) The face value of $5 million plus accrued interest thereon in
respect of the secured promissory note issued to Otello by Last Lion Management
LLC, together with all sums due in respect of cost orders made during the court
proceedings together with accrued interest on those cost orders.
Petter Lade, CFO
longterm
17.03.2021 kl 13:41 1987

Virker jo ikke som at markedet tar denne meldingen alt for negativt - kanskje et tegn på at det ikke var helt uventet, eller sågar at man hadde forestilt seg enda verre? Jeg har ikke vært i aksjen mer enn ca et halvår; spørsmålet melder seg jo om det faktum at man i det hele tatt har havnet i denne situasjonen betyr at ledelsen i Otello i forkant av salget ikke foretok en grundig nok undersøkelse av soliditeten til det selskapet man solgte til?
Bearwizard
17.03.2021 kl 14:09 1935

Her var det mangel på due diligence ja
TS
17.03.2021 kl 20:35 1759

Slapp av. Bare sluk hele selskapet og behold det... Otello har bedre av å videreutvikle det i 3 år, men så for meg litt utbytte fra salget...