VOW - Jeg sa en gang; I VOW må man tenke STORT!

Hammers
VOW 01.03.2021 kl 20:31 1935

Tråden om den indikerte utviklingen basert på den stigende trenden har nå blitt lang og full av tull - så jeg avslutter den.
En utvikling som forteller om en smått eventyrlige kurs ila 3-4 år.

Ikke basert på mine "fantasier", men på en naturlig utvikling så lenge den lange trenden holder seg.
Trenden som t.o.m. overlevde det brutale fallet i mars i fjor - da coronafrykten ubegrunnet herjet som verst med VOW.

Her er det chartet jeg trakk opp for ca 14 dager siden; https://www.tradingview.com/x/gUrvd2ag/
Interessante saker - og i prinsippet helt likt i dag - selv om kursen har korrigert med 3 kroner!

De som kjøpte aksjer for ca 1,50 for 4 år siden hadde NEPPE drømt som å få se kr 51 i dag,
Akkkurat som at de som kjøper aksjer for kr 51 i dag neppe drømmer om kurs over kr 2000 om 4 år.
Nei, dette er ikke mine fantasier, men et naturlig tall som etter hvert VIL KOMME så lenge hovedtrenden holder dagens takt (forutsetning).

Akkurat som mine uttalelser fra den dag fabrikkene begynner å produsere biokull.
Det er tall som er basert på VOW's egne prognoser - de som kjenner markedet og som vet hvilke priser man snakker om.

Under "Q4/20 Update" varslet Badin at Follum etappevis blir kraftig og hurtig oppskalert. Kanskje opp til 100.000 tonn biokull - ble sagt.
Det norske markedet er uansett på ca 400.000 tonn årlig fra om 3-4 års tid og det NORDISKE som man nå peiler seg inn på er på ca 2 mill tonn årlig. Som jeg har gjentatt flere ganger (VOW's egne tall - ikke MINE);

30.000 tonn gir EBITDA på ca 85 mill - 50.000 tonn gir EBITDA på ca 145 mill.
Da snakker vi fort rundt 300 mill når/hvis produksjonen oppskaleres til 100.000 tonn. Alle tall er ÅRLIG INNTJENING - basert på VOW's egen info!
De 300 mill årlig EBITDA gjelder KUN for fabrikken på Follum!

Den enkelte kan selv prøve å tenke ut hva summen blir når leveransene til ArcelorMittal og deretter Repsol kommer på toppen av store årlige inntekter i de hjemlige strøk. Jeg gjør det ikke - for egen hjerne går lett i surr når målestokken blir for stor.

Hilsen Hammers........som basert på FAKTA fra VOW ikke kan se at kr 2100 er et urimelig tall om 4 år.
Dette er hva trenden viser - uansett hva skeptikere måtte tro om den saken!

PS; Til sammenligning var EBITDA for 2020 på 47 mill. Dette blir KANONVEKST over tid - og det starter allerede forsiktig fra i år av!
At vi til våren får tildelt aksjer i "VOW - Green Metals" (som et slags "utbytte") blir trolig en ekstra bonus!
Redigert 03.03.2021 kl 19:03 Du må logge inn for å svare
Hammers
03.03.2021 kl 19:18 1478

Jeg har en gang sagt følgende om VOW; TENK STORT!

Tror kursen den gang lå rundt 30 et sted - og de samme aktørene som i dag er indirekte negative til VOW var det også den gang.
Det betyr ikke noe for dem at et av våre meglerhus har lansert VOW som det neste norske industrieeventyret.
Det er et meglerhus som nettopp gjør det jeg sier man skal gjøre. TENKE STORT!
________________________

Henrik Badin og resten av VOW-styret tenker også STORT.
VGM kunne selvsagt ha ligget under VOW IND, men hvor diger og uhåndterlig skulle denne enheten etter hvert blitt?

I stedet skiller man ut VGM. Man tar ut en verdi av VOW-systemet, gir den til aksjonærene og børsnoterer selskapet.
Den verdien som tas ut av VOW MANGEDOBLES deretter ifb børsintro. For børs legger til en kommende PE-betraktning.
En liten verdi har med et trylleslag blitt til en stor en. Akkurat som man har sett i Akersystemet, i HEX - og mange flere.

Ja, Badin tenker stort!
Det er ikke bare VGM som skal børsnoteres og stå på egne ben.
Allerede under Q&A etter Q4/20 varslet han at det etter hvert kommer FLERE spin-off's. FLERE!

Personlig har jeg STEINTRO på at VOW-Hydrogen dukker opp. Turkist hydrogen som dannes vha nettopp pyrolyse.
En gass som ledes gjennom metall (ikke spør om detaljene i prosessen) og der også biokull dannes. Er det noen kjente "ord" her?
Ord som; pyrolyse (trolig høytemperatur), metall og biokull. De ferdige produktene er selvsagt karbonnøytrale/karbon NEGATIVE?

Et tredje selskap som eksempelvis kan gå i samme retning er Sludge-delen, men jeg kjenner ikke til hvor omfattende dette er.
Et fjerde er dette med pyrolyse av plast til elektrisitet. Rydder plast i omr Indonesia og omgjør den til energi.
Hva som EGENTLIG kommer fra VOW er det ingen grunn til å spekulere i, men FLERE vil etter hvert dukke opp i rekkefølge.

Hvis alt skulle ligget under VOW IND hadde det hele blitt en stor og tungrodd organisasjon.
I stedet skiller man ut - får verdiene fram i lyset - børsnoterer dem og får en umiddelbar verdivekst med dette enkle grepet!

For VOW liker å gjøre tingene enkle.
Ref deres rimelig og velfungerende fabrikker som lett kan justere kapasitetene etter behovet. Fabrikker som virker fra dag 1.
Lett organisering med mindre børsnoterte enheter som kommer.
Enheter som ALLE er bygget på VOW's teknologi og som kommer til å bestille utstyr fra VOW IND - som med det får sin egen rakettvekst.

Aksjonærene skal se at de om 2-3 år sitter med en HÅNDFULL ulike VOW-selskaper som alle tjener gode penger.
Det tror i hvert fall JEG - og pr dd frykter ikke jeg at den lange trenden skal få seg en knekk.
Fordi; det startet med VOW. Etter hvert kan man plusse på alle de andre selskapene som måtte komme i tiden framover.

Hilsen Hammers
Redigert 03.03.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Hammers
04.03.2021 kl 10:05 1013

I går skrev jeg om diverse andre muligheter til spin-off's enn Green Metals.
Hydrogen og SLUDGE var to hete kandidater fra min side.

I dag kan man lese at Scanship (det orginale VOW) for tiden har en pågående leveranse i Skotland innen nettopp dette feltet;
https://www.hatcheryinternational.com/scotland-hatcherys-waste-recycling-process-earns-recognition/

Neppe noen voldsom kontrakt siden den ikke ble børsmeldt - likevel full aktivitet i den underskogen av selskaper man har til sin disposisjon!

Hilsen Hammers
Redigert 04.03.2021 kl 10:13 Du må logge inn for å svare