Hva"bruktbilselger" Rischioso ikke forteller om ELE

Slettet bruker
ELE 23.12.2017 kl 02:11 3346

Rischioso legger ut i det vide og bred ut om alle triggerne som skal skje i dette selskapet. Kanskje noen inntreffer, kanskje ikke. Og bare inviterte får kommentere innlegget hans.
En uhederlig brukbil selger er en som bare forteller om hva som er bra med bilen han skal selge. Han sier ikke at bilen har gått om for olje, og derfor kan få rådebank, han forteller ikke at bremsebåndene er slitt, batteriet må skiftes, det er masse rust under ny lakk osv.

Det er veldig mange ting Rischioso eller Risky Boy ikke nevner. Kan nevne noen:
F. eks. det er 2 ansatte på kontoret til ELE, det kommer til å bli mange emisjoner, Jernselskapet som de eier pr dags dato 5 % av har ikke satt i gang produksjon av jernmalm - bare foretatt test produktsjon og produksjonen av jernmalm starter først om tidligst 6 måneder. Han forteller ikke at på Filipinene er det ingen produksjon.- ikke en gang vet man om noe er planlagt.
Han sier ingenting om hvordan 21 mill tokens skal distribueres eller selges og ingen vet en gang om forretningsplanen vil funke.
Han forteller ingenting om hvilke fordeler det gir de som kjøper Irion tokens. Forretningsideen er en form for forward kontrakt av fremtidig leveranse av jernmalm. Hvilke fordeler og ulemper vil det gi for de relativt få og proffe aktørene som er kjøpere av jernmalm? Og hva skjer med Element om de skulle få til å selge mange fremtidige leveranser og prisene, og kostnader stiger og det skjer ugunstig valutasvingninger , da forteller ikke Risky Boy at da sitter Ele tilbake med store tap.

Det som forsøkes å blåses opp er at det er en kryptovaluta (Hallelejua) og masse annet som kan skje eller ikke nødvendigvis skjer..

Bruktbilselgeren Risky Boy / Rischioso har lang erfaring med å appellere til naive menneskers grådighet, f. eks i IOX eller APCL der han har drevet med råhaussing i lang tid.

Mitt råd, det er ingen hast. Se på hva skjer og se hva som har skjedd med cryptovalutaer i dag - og det kan ha vært en katastrofe for mange som er blitt narret av bruktbilselgere som Rischioso og har latt grådighet overta for fornuft og til og med pantsatt hus og eiendom for å investere i crypto.
Slettet bruker
27.12.2017 kl 12:20 3105

ser at Brukbilselgeren fortsetter desinformasjon av ELE Kan sikkert nevne flere ting, men
En ting er at selskapet har gått nesten 3 gangen fra det øyeblikk de skulle være verdens første "bockchain" selskap for commodities. noe det forøvrig ikke er siden det fortsatt ikke er et blockchain selskap.
ei heller at det det kan komme flere aksjer til salgs.
En annen alvorlig ting er at Bruktbilselgeren hevder; Arkitekt bak oljefondet går inn i blokkjedeselskap (ELE)
https://min.e24.no/arkitekt-bak-oljefondet-gar-inn-i-blokkjedeselskap/a/rLABaR.
For det er en direkte løgn. Sannheten er at denne arkitekten bak oljefondet, ikke har gått inn i Element, men inn i styret til Honeychain AS det selskapet som står bak ideen om at Element skal satse på tokens.
Slettet bruker
29.12.2017 kl 14:18 2861

Leser på det gamle forumet at "Bruktbilselger" Rishioso sauser sammen en artikkel skrevet av Tom Stavi med sine egen tanker om ELE - uten at det kommer frem hva som er hva. Men i "krigens" hete er sannhet det første som farer ut av vinduet.
Må jo gratulere med ELE oppgang. Jeg vurderte aksjen om ikke annet å bli med på "bussturen" et stykke, men valgte å stå utenfor. Får litt rare assosiasjoner. Tenker på den sorte tulipan hypen. Tenker på Opticom hypen. Tenker på APCL hypen.
At det er 50 talls mennesker som med dollartegn i øynene og grådighet i sine hjerter hver dag og flere ganger om dagen skriver: - dette skal gå til himmels. Selvsagt går det nesten til himmels. Men hvor lenge? Får håpe det er mer enn en hype.

Allikevel er det grunn til å være litt edruelig?
For det første aksjen har gått allerde 3 ganger grunnet kryptoflagging. Dvs helt i tråd med "boka" så langt.
For det andre. Så lenge det er en massiv ivrig gjeng som hausser dagen lang, er jo alt såre vel. Men det varer ikke alltid så lenge - f. eks. se på APCL. Jeg tenker annerledes. Sitter jeg på en gullaksje, sier jeg ihvertfall ingenting. Da kommer den til å stige før eller siden uansett. I mellomtiden vil jeg kjøpe flere aksjer. Derfor har jeg aldri skjønt bæret av folk som hausser en aksje i hjel.

Kanskje man burde være litt varsom fordi i bunn og grunn liggen en antagelse. Kanskje antagelsen er rett, kanskje ikke.
Antagelsen er at forretningsmodellen med krypto kombinert med jern vil bli en suksess. Det er her det skurrer litt for meg. Hvorfor skal det bli en suksess? Hvor mange kunder er det som kjøper krypto for leveranse av jern en gang i 2019? Fornuft, følelser og logikk er noen ganger på kollisjonskurs. Har ikke egentlig skjønt hvorfor skal denne yrkesgruppen med " kjedelige", tradisjonelle, konservative folk en mass satse risiko på å kjøpe kryptojern? Hvordan ser verden ut i 2019? Hadde skjønt det om det var en annen commodity med en mengdevare med et kortere tidsperspektiv.

Men det er meg - tvileren. Ønsker godt nytt år og håper ingen taper penger.
Slettet bruker
29.12.2017 kl 20:48 2696

det var da en voldsom oppgang sent i dag. Må både innrømme at jeg har tatt feil og dessuten gratulere.
Når det er sagt, jeg er fortsatt litt skeptisk spesietlt fordi det ikke kom noen nyheter og det virker temmelig panisk . Aksjemarkedet er ofte som en saueflokk, med en bjellesau og når en bjellesau begynner å løpe, virker det som saueflokken frenetisk løper etter i panikk.
Husker tidligere en aksje APCL - da kom det en teknisk analyse fra et anerkjent firma. De mente at i føle teknisk skulle APCL opp og oppturen skulle fortsette. Det så jo lenge ut til at de hadde rett. Jeg trodde ikke på noen oppgang, men tenkte at nå vil det vise seg, kanskje en gang for alle om hva som "vinner" det fundamentale eller tekniske analyser. Hausserne gikk høyt på banen og hevdet at aksjen kom til å stige videre, men det motsatte skjedde og aksjen ramla kjapt fra 1,50 til 0,90. 1 - 0 til fornuften tenkte jeg.
Hva fremtiden bringer vet ingen. Ingen tre vokser inn i himmelen - men uansett gratulerer med oppgang.