Supramax steg 0,6 prosent til 20.903 dollar pr. dag.

noprofit
JIN 04.03.2021 kl 14:24 15913

Ja det begynner å bli et vanlig bilde, supra stiger og JIN synker og igjen synker mer enn GOGL samtidig med at Cape synker.

Det er bare latterlig :)
Slettet bruker
09.03.2021 kl 12:40 2952

Kina ratene lagger ikke indeks nå

Singapore via Indonesia to southern China - 22800 dollar + 614
South China / Indonesia Round Voyage - 20105 dollar + 653

Supramax indeksen stiger nok 3-4% i dag igjen

Redigert 09.03.2021 kl 12:42 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
09.03.2021 kl 12:32 2974

Må trekke fra 17 Mill nok til ledelsen hvert kvartal. Så konservativt 0.9kr neste kvartal
Thegoldenone
09.03.2021 kl 12:29 2994

Dette har vært diskutert inn og ut til den store gullmedaljen. Se tidligere tråder
sjakknøtt
09.03.2021 kl 12:23 3012

For mange år siden var jeg innom JIN.
Dengang var mitt inntrykk at ledelsen var mer opptatt av å berike seg selv, enn å føre en fair aksjonær politikk. Vet ikke om dette har endret seg den siste tiden? Noen som har synspunkter på dette?
Slettet bruker
09.03.2021 kl 12:04 3044

Hvis en regner meget enkelt på det hele og er forsiktige.

18skip x 90 dager x overskudd7500d/rate14k får en ca 1kr aksjen inntjening på aksjen for q1-2021
Skulle de klare 10k overskudd så er en oppe i 1,25 kr på 1 kvartal.
At prisene på skip bare stiger videre må en ta med på toppen av det hele.

Ser det er noen feite fingre ute å går i Bel i dag, opp 10%, merkelig at ikke Jin går.
Redigert 09.03.2021 kl 12:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.03.2021 kl 11:54 3055

Finner du eiendom noe sted i verden som faller når økonomien bedres og finans markedene går sp det griner?
Bunnen så vi i q2/q3-20
Redigert 09.03.2021 kl 11:55 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
09.03.2021 kl 11:48 3064

Du tenker på aksjene som Jin har investert i?
Hva med eiendommene? Økt i verdi? Hvordan vet du i såfall det?
Slettet bruker
09.03.2021 kl 11:46 3045

Ja, mulig dette endrer seg nå når markedet bedrers, historisk de siste 5 år har i alle fall JIn ligget under indeks. de 10k Jin oppnådde q4 var ja faktisk lik indeks.
Så en får bare håpe lagging indeks ikke vil vedvare fremover på lik line som de siste år.
En ting er i hverfall sikkert, de alternative investeringene vokser kraftig i pris nå.
Thegoldenone
09.03.2021 kl 11:27 3064

Men hvor finner man differansen eventuelt rater for Asia vs Atlanterhavet?
tankardjr
09.03.2021 kl 11:03 3091

Det er fordi Asia har vært svakt i lang tid i forhold til seilingen i Europa og atlanterhavet. Det har vært handelskrig bla annet
Thegoldenone
09.03.2021 kl 10:51 3111

Jeg mener dagens Jin pris ikke reflekterer det som er dagens inntjening. Aksjen skulle stått i 10kr+ nå. Men jeg vet ikke hva som skjer med kursen på kort sikt. Men jeg har problemer med å forstå at kursen vil være lavere om 6 måneder enn det den er nå. Aldri før har vel kursen vært så lav i forhold til spot ratene?

Eps på 1-1.2 kr neste kvartal?
Slettet bruker
09.03.2021 kl 10:15 1982

Ikke vet jeg, tviholder på aksjene selv , solgte riktignok 20% på 7 kr men har kjøpt de tilbake på 6kr.
Eagle bulk som er det mest sammenlignbare går så det griner om dagen, så hva som er feil i Jin på 6kr skjønner ikke jeg,.
Redigert 09.03.2021 kl 10:15 Du må logge inn for å svare
Lim Gordon
09.03.2021 kl 10:00 1993

Denne har nok mange øyne rettet mot seg i øyeblikket, og flere for hver dag som går. Det skal ikke mye uoppmerksomhet til, før toget har gått.
skvisen
09.03.2021 kl 09:59 1992

Det er vel ingen som fabler om snitt rater på 20K for Q1.
Derimot skip som sluttes på dagens rater bør ligge på rundt 20K. Dersom ratene holder seg ut mars havner vi på snitt Q1 på ca, 16K. Jin litt under dette så forventer rundt 15K. Noe av det som var gledelig ved Q4 var att ratene Jin oppnådde nærmer seg indeksen og forskjellen har aldri vært mindre. Kina forventer vekst på 6% i år så forventer att trenden fortsetter med lite rate forskjell.
Hold på aksjene og vær tolmodig, ingen med vettet i behold som selger med dagens inntjening.
Slettet bruker
09.03.2021 kl 08:46 2072

Vel, så er det noen som har urealistiske forventninger og som selger seg ut i skuffelse, mens andre ser at inntjeningen er god nok til å forsvare klart høyere kurs enn dagens. Legger en først til grunn at tørrbulk er i en oppgangsfase, vil kursendring som følge av individuelle investeringsbeslutninger uansett bare være kortsiktig støy.
Slettet bruker
09.03.2021 kl 08:36 2084

Spørs hva de sier, de som fabler om 20k
bulkinvest
09.03.2021 kl 08:23 2113

Bli det 14 k første kvartal skal vi være godt fornøyd, det fører til et inntjening vi ikke har vært i nærheten av på 10- 12 år og vil gi boost til aksjen og ingen surmuling fra oss som har vært med her siden den gang
Slettet bruker
09.03.2021 kl 07:19 2160

Har fulgt dette selskapet i alle år, i grove trekk kan en slavisk trekke fra 20-25% på Jin sine oppnådde rater på Bsi indeksen,
Jin klarer nok 13-14k q1
En grund til å være skeptisk i Jin aksjen er at det sitter folk rundt om nå og tror at Jin tjener 20k/skip, det er langt unna sannheten og når q1 kommer begynner surmulingen og gaukingen og en får en kursbevegelse få ønsker.
Redigert 09.03.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
tankardjr
09.03.2021 kl 03:34 2236

14 til 15 tusen dollar i snitt for Q1 ja. Det er fordi ratene lå på 10 tusen store deler av januar. Jinhui burde sparke sin skipsmegler hvis det er slikt at jinhui får lavere rater i Asia og østen. Selvfølgelig er det ikke slikt. Baltic dry indeks er snitt for hele kloden og ikke Asia. Men nå har det vært et sterkt marked i Asia så det blir nok lite fratrekk på snitt BDI for Q1. Men som sagt ratene har ikke vært på 20 tusen før nå i mars og 10 tusen i januar ergo 15 tusen er en bra spådom hvis ratene holder seg på 20 en stund til i mars.
Lim Gordon
08.03.2021 kl 23:08 2360

Som tidligere nevnt, jeg tar utbytte som en bonus og tror det nå blir bra i Jin. Jeg har drevet handysize bulkere i mange år og har aldri vært borti noen som har drevet så bra som brødrene Ng. Husk de har også holdt på i mange år nå. USD 6500/dag «break even» er eksepsjonelt og lar seg ikke gjøre med dårlig vedlikehold. De kjører, etter all sannsynlighet, med en relativt stor kinabesetning og tar all proviant, reparasjoner og reservedeler i Østen. Og de har klart å beholde kontroll, betale ned skip og holde «off hire» til 98-99 %. Med bare en utvanning! Flinke folk, jeg gleder meg til fortsettelsen! Og til dem som tror at de er eksepsjonelt urededelige, sammenliknet med rederier fra andre land, tro om igjen. Det brukes mange triks i den bransjen for å skjule at det tas litt ekstra fra kassen
Slettet bruker
08.03.2021 kl 22:34 2399

Det er ikke dommedags profeti, 13-14 k i Jin er ikke lite på bunnlinjen, vær moderat optimist når du regner inntjening i Jin, eller blir du skuffet gang på gang og får det bare rett i trynet om en for bull.
Lim Gordon
08.03.2021 kl 22:21 2420

Det var fint å få dine tanker om det, så får vi bare se når tallene kommer. Ingen grunn til å drive dommedagsvirkomhet, jeg er optimist av natur!
Slettet bruker
08.03.2021 kl 22:12 2433

Tenker Jin klarer 13 -14k nå

Tallene dere opererer med er ikke reelle for Jin, Jin ligger bakerst i kjeden og får de dårligste ratene.
Ikke for å være festbrems, men glem de høye ratene dere regner med, Jin tjener uansett masse penger nu, men et lite hyggelig papir når ting bikker ned igjen, noe som trolig kommer nå.
Redigert 08.03.2021 kl 22:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.03.2021 kl 22:10 2432

Disse Supra ratene kommer nok godt ned nå

High freight costs is already causing issues in the supply chain, and although near term this is inevitable, the market has a way of bringing such inefficiencies under control, until once again supply and demand gets out of sync. The fact that charterers are seeking Capesize ships to transport cargoes destined for Supramax ships that are almost 1/4 the size of Capesizes just to save on costs, is a great testament of the rapidly increasing importance of freight costs, the impact on shippers and eventually on consumers alike.
Thegoldenone
08.03.2021 kl 22:07 2437

Men jeg har trukket fra breakeven raten på 6500. Kun det over er profit. Så la oss si de klarer 16500 spot nå. Da blir det 10.000$ per skip per dag i ren profitt før tjuveri ;) mener de har 19 skip nå. Men rett meg om jeg tar feil i det jeg skriver. Matte var ikke min sterkeste side
Lim Gordon
08.03.2021 kl 21:58 2398

Takk, jeg spurte bare av ren nysgjerrighet, fordi tallet, for meg synes lavt. Ifølge regnskapet hadde selskapet en TCE på USD 9500/dag i 4.kvartal, kun ca. USD 1000/d under tidens reiserate, så da bør vel ditt tall i alle fall fremkomme som netto, etter at de har forgrepet seg. Og det blir det penger av! Jeg synes forøvrig jeg så tallet tyve på antall skip, etter nyinnkjøpet, men er litt i tvil.
bubby
08.03.2021 kl 21:21 2464

Noen må jo selge til Longsitinbulk fordi han gikk ut for tidlig og er desperat for å kjøpe på 5 tallet.
Slettet bruker
08.03.2021 kl 21:01 2490

Aksjen oppfører seg vel nå omtrent som den lenge gjorde på 3-tallet ifjor. Plutselig gikk den. Det er ikke uvanlig med dagsomsetning på 100-200 tusen aksjer i lengre perioder med ganske stabile kurser, så at fravær av kjøpere sender denne ned langt ned i dagens bulkmarked har jeg ingen tro på. Tror selv aksjen vil gå noe på forventninger til Q1-tallene og mulig utbytte. Selge nå er i alle fall helt uaktuelt.
skvisen
08.03.2021 kl 20:34 2519

Ja det er enkel prosent regning. Brake even er 6600 X 100 dele på dagens supra rate 21268 =31, 03 %. Dette blir da utgiftene. Dermed resterende 68,97% netto. Forutsetning er selvfølgelig att de slutter skip på dagens rate, er klar over att Jin vanligvis ligger litt under det
Thegoldenone
08.03.2021 kl 20:20 2533

Jin tjener vel + ca 10.000$ per dag per skip nå. Hvis Jin tar inn rater på 16500 per i dag. 365*19*10000=70 Mill dollar per år ca.

Men så må man vel trekke fra lønn til ledelsen, tap på aksjer og eiendom etc..
Thegoldenone
08.03.2021 kl 20:15 2547

Problemet jeg tror med Jin er at mange investerer i bulk for å motta fete utbytter. Og hvis ikke Jin snart begynner å betale utbytter tror jeg ikke det blir mange nye kjøpere og t.o.m folk som selger. Folk er vel bekymret for at pengene som håves inn nå går til ledelsen, eiendom eller gambling istedenfor utbytte. Så jeg tror det blir avgjørende om det blir annonsert utbytte eller ei på neste rapport
FA2000
08.03.2021 kl 17:28 2675

Det er vel også en af de aktier i branchen som netop godt kan tåle, at raterne på et tidspunkt falder lidt ? Med deres lave breakeven så tjener det jo penge uanset. Jeg tror på dobling af dagens kurs i 2021 - men det kan da godt være at nogle af de andre selskaber stiger endnu mere :-)
tankardjr
08.03.2021 kl 17:16 2691

Jo da du må se historisk hva som har skjedd med jinhui når den har skutt rett til væra. Og det er når de andre bulk aksjene stiger. Så går det litt tid og så skal jinhui stige etter de andre bulk aksjene. Poenget er at det blir fort vakum i jinhui fordi det er egentlig lav omsetning i denne. I tillegg så er den upopulær så når den skal reprises så finnes det ikke nok selgere og aksjen går voldsomt.
Slettet bruker
08.03.2021 kl 16:53 2722

Finner ikke jøpere, alle som ville kjøpe er allerede inne, skal de ut må de må de dumpe for å finne kjøpere.
En kan jo ane hva skjer q1 når Gogl betaler bra utbytte og det kanskje ikke kommer noe i Jin
Redigert 08.03.2021 kl 16:57 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
08.03.2021 kl 16:50 2729

Ja hehe hvis ratene nå begynner å gå ned så skal vi i følge dagens logikk falle ekstremt mye. Gjerne ned til 2-3 kroner. Eller er det kanskje blitt sånn at hvis ratene nå begynner å falle så vil aksjen gå kraftig opp! Bakvendtland