Giskeødegård bull på laks

Torsol
12.10.2018 kl 07:52 2554

Iflg FA idag så er KG (Kolbjørn Giskeødegård) bull på laks. Ikke så rart at man kan (og har vært) nettopp det. Men så vidt jeg husker var KG svært så negativ for ca 2 år tilbake (?) på nettopp laksesektoren. Og hans uttaleleser den gang i nettopp FA (og sikkert andre media) førte til et drop i lakseaksjene. Det forsvant altså verdier for noen miliarder en periode. Men hvorfor markedet lyttet til KG har jeg aldri forstått. Imidlertid har jo laksemarkedet styrket seg kraftig i ettertid. Stikk i strid med spådommene til KG. Han tok helt feil !
NÅ (etter en god lang oppgangsperiode) er plutselig samme person BULL på laks. Er det på tide å komme seg ut nå da ??
Redigert 20.01.2021 kl 01:30 Du må logge inn for å svare
milk
12.10.2018 kl 17:30 2489

KG halter etter som vanlig ;-) Det er ikke noen bombe at vi går gode tider i møte... Liker godt at markedet sendte LSG ned pga lave slaktevolum i Q3. Kjøpsmulighet så det holder. LSG kommer sterkt tilbake ved Q4. Det som ikke ble slaktet i tredje kvartal,blir stor og godt betalt fisk til Jul. God strategi av ledelsen :-)
optimist68
12.10.2018 kl 18:33 2457

Irriterende type han der KG. Ødela min investerings strategi i fisk med alle negative artikler 1-2 år tilbake som fikk markedet til å overreagere. En analytiker som ble omtalt som den i norge og Nordea som var ekspert på oppdrettselskaper. Klart da får det konsekvenser. Så nå kommer han og ber om godt vær og en unnskyldning for å ha verdtsatt selskapene feil. Makan til tulling. Verdiene på selskapene skal nå liksom være 100% bedre enn for ca ett år siden. Ikke troverdigt av Nordea å ha en sånn person i media. Folk er ikke dumme. Det blir iallefall ikke flere private aksjonærer i norske selskap med disse her som fritt får leske ut av seg.
milk
12.10.2018 kl 20:48 2401

Det er ikke enkelt å investere og respondere etter analytikerne sine anbefalinger... Jeg forholder meg til de som jobber tett på næringen å får gode impulser fra merdekanten... Alle som frykter et børskrakk bør se til havbruk. En sikker havn med gode avkastninger uansett aksjekurs :-)
Oljeekspressen
12.10.2018 kl 21:02 2389

Veldig greit å vere i laksesektoren på en ellers ruglete børs :-) Burde egentlig skiftet kallenavn til Lakseekspressen, men får se om det blir litt kjøp av oljeaksjer igjen for å krydre hverdagen. Uansett - store deler av min portefølje har vært, er og blir i laks!
Torsol
20.10.2018 kl 15:24 2189

Nok en gang stikker Kolbjørn Giskeødegård frem snuten og spår Marine Harvest til å bli verd 100 milliarder el.l (FA 20-10-2018). Han mener kr 64,-/kilo er sannsynlig i perioden 2019-2021. Personlig synes jeg KG bare er etterpåklok. Han måtte snu en gang. For for 2 år tilbake tok han grundig feil.
optimist68
20.10.2018 kl 15:45 2174

Ja jeg har kommentert fyren tidligere. Han burde blitt etterforska om han hadde en agenda med sine utspill. Hjelpe venner, seg selv og familie inn i markedet på lave kurser.. Ikke vet jeg. En dyr lærepenge personlig iallefall, man skal heller stole på sin egen vurderingsevne og sunn fornuft. Fiskerinæringen kommer til å vokse. Nå er nå Marine Harvest allerede verdt 100 milliarder
ketle homeowner
20.10.2018 kl 19:02 2112

Denne Giskeødegård var vel så vidt jeg husker negativ til laksesektoren rett i forkant av den store oppgangen som har vært nå i mange måneder. Så nå er han altså blitt bull ?? - ... kanskje et signal om at man bør selge lakseaksjer ....
optimist68
20.10.2018 kl 19:18 2099

Han var sterkt delaktig i å sende kursene kraftig nedover for ca ett år siden. https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/11/Laksefesten-er-definitivt-over. Kursene bunna ut ca 1. februar. Så har det gått kun en vei og nå kommer han og er bull !!
drekkapilsen
20.10.2018 kl 23:09 2033

Når skal vi begynne å shorte denne sinnsykt overprisede sektoren? Makan til tullete prising, det lukter krakk lang vei i laks.
skerptiker
20.10.2018 kl 23:31 2011

Ja, jeg er også forbauset over prisingen av lakseaksjer. Selv om det på fredag ble meldt om sterkt press nedover i lakseprisen, fortsatte kursoppgangen. Hva er p/e nå?
Atomvinter
21.10.2018 kl 00:54 1971

Giskeødegård som har analyse av laksemarkedet som stort sett eneste jobb har bare bommet så lenge jeg kan huske.

Det er vel en grunn til at han jobber som analytiker og tjener millioner i året. Han ville ikke hatt nubbesjans som privat investor.
SCK
22.10.2018 kl 11:46 1770

Vil vel anta de færreste innen analytikerkorpset ikke bommer. Om KG bommer mer enn andre vet jeg ikke, har ingen statistikk på området.
I hvert fall har han satt kursmål 80 på SALMON. DNB hever kursmålet til 80 på samme aksje i dag ser vi.
Jeg mener det får være en trøst at det ser ut til at analytikerne dilter etter markedet og ikke omvendt.

Slettet bruker
22.10.2018 kl 13:51 1729

Analytikere som dilter etter markedet er som fotball-komentatorer som analyserer etter kampslutt.
De bare gjengir noe vi alle har fått med oss.
Ikke videre imponerende.