Tanjiro
04.03.2021 kl 17:15 11203

Da er det offisielt🤝 Blir spennende tider fremover
Slettet bruker
04.03.2021 kl 17:23 10954

Godt å få det bekreftet.👍🏻

Nå er det bare å øke mer mens aksjen er på billigsalg.
Er vel ingen som tror Røkke gjør dette for styrehonoraret? Nei, her blir det bygging av en ny pengemaskin.

Ha tålmodighet for guds skyld! Ikke gi vekk aksjene.

The Godfather
04.03.2021 kl 17:23 10928

Velkommen
Piggvar 2
04.03.2021 kl 17:23 10892

Var dette en stor nyhet ?
Når Kjell Inge Røkke ville bli styreleder , ja da blir han det !
Jorden er rund og går rundt.
Borgermester
04.03.2021 kl 17:24 10857

Endelig! Først nå starter reisen. Jeg håper første steg blir å få på plass en ny ledergruppe.
Borgermester
04.03.2021 kl 17:25 10809

Det var ikke selvsagt her, med under 25 prosent kontroll. Så dette var viktig å få landet.
Piggvar 2
04.03.2021 kl 17:30 10667

Hvem tør å si imot Røkke ? Hvis han ville bli styreleder, ja da blir han det.
Er man sjef så er man sjef.
Slettet bruker
04.03.2021 kl 17:31 10616

Haha, tror jeg ser humoren her :P Aksjemarkedet hater usikkerhet så er med Borgermesteren på at dette var viktig å få avklart.

Nå stakes veien ut videre, nå spørs det bare hvor lang tid Røkke sjefen trenger for å kunne annonsere ut til markedet hva som skal skje.
Slettet bruker
04.03.2021 kl 17:33 10544

All inn!
Slettet bruker
04.03.2021 kl 17:35 10455

Tror det neppe tar lang tid før vi får vite hva som hastet sånn:))
stockwalker
04.03.2021 kl 17:35 10437

Hva er egentlig umiddelbar trigger i dette?
Sima1
04.03.2021 kl 17:37 10355

Fint og få dette avklart. Blir spennende tider fremover.
Slettet bruker
04.03.2021 kl 17:39 10287

Nå skal det kun gå oppover herfra.
Viktig å få dette på plass. Selv med "kun" ca 25% aksjeandel kan AH ved KIR styre RECSI mtp ansettelse av ny adm direktør samt gjøre styrevedtak i riktig retning. Tror nok styret følger industribyggerens strategi og handling, og bringer RECSI inn i en ny spennende epoke for oss aksjonærer 👍
halvpris
04.03.2021 kl 17:39 10256

Tror vi kan si att Røkke har fått seg en" baby" som er Rec. Er ett meget spennende selskap, også for han. ;-)
Bullinvestor
04.03.2021 kl 17:42 10161

Røkke kommer til å få gjennomført ting med stort tempo, han vet hvordan dette skal gjøres og gjør en stor forskjell sammenlignet med andre👍
questi
04.03.2021 kl 17:48 10014

Jeg tror Røkke har innflytelse på hvilken strategi de skal velge fremover...

Et viktig spørsmål er hvem REC skal velge av kunder fremover... USA eller Europa, på kort og lang sikt.
Og hvor mye som skal gå til batteri, elektronikk og hvor mye som skal gå til solar og når skiftene skal skje..

Helgrønt polysilisium er mangelvare i Europa... med mindre man bestemmer seg for å bygge en fabrikk i Norge som bruker vannkraft...
Det er sikkert juridiske hindre som noen må forsere mtp teknologioverføring USA->Europa.

Redigert 04.03.2021 kl 17:51 Du må logge inn for å svare
VL
04.03.2021 kl 17:51 9934

Hyggelig å ha deg tilbake Questi.
Slettet bruker
04.03.2021 kl 17:51 9921

Endelig har ungen min fått seg en skikkelig barnevakt. Sier Røkke hei så sier du hei tilbake. Sier Røkke hopp så hopper du. Sånn er det bare, han er sjef og skal gjøre meg ( oss? ) søkkrik. Lets go.
Slettet bruker
04.03.2021 kl 17:53 9865

Mange strategiske avgjørelser som må taes i ett så brennhett voksende marked som REC produserer råvarer til. At KIR setter seg bak rattet forteller bare litt om ett enormt fremtidig potensiale hvor det betegnes som særdeles viktig for Røkke å kunne lede selskaper fra øverste posisjon, det kan skje mye gøy i REC i tiden som kommer.
questi
04.03.2021 kl 17:57 9760

Tusen takk :)) Hyggelig å være tilbake blant venner, VL :))
Slettet bruker
04.03.2021 kl 18:08 9504

Håper han fjerner Tore T
Ærligtalt
04.03.2021 kl 18:19 9295

Helt overlegent... Men hva skjer nå... låne ut aksjer til short og seigpine ut flere billige aksjer... eller la fuglen fly?

Selv håper jeg alltid at shorterne får smekk på pungen, time will show...
Skruen
04.03.2021 kl 18:20 9238

Slettet bruker skrev Håper han fjerner Tore T
Håper Tore T får en annen rolle i Rec. At nye krefter på topp behøves er det ikke tvil om, samtidig er vel Tore i besittelse av en vanvittig kompetanse som bør ivaretas.
Redigert 04.03.2021 kl 18:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.03.2021 kl 18:39 9088

Slettet bruker skrev Håper han fjerner Tore T
Det er neppe sannsynlig at Tore T er mannen som skal bygge fremtiden for Rec fram mot 2025. Han får nok gullklokka for sin innsats i en særdeles krevende tid. Det er ingen dårlig prestasjon at driftsresultatet (EBITDA) summert for de tre siste årene (2018,2019,2020) er ca. i balanse. Cash-balance er bedre enn for 3 år siden (ser bort fra emisjon) - tross alle spådommer om snarlig tom kasse. De blodrøde tallene som pressen alltid fokuserer på er nedskriving av bokførte verdier. De kommer tilbake når fabrikken starter opp.
Slettet bruker
04.03.2021 kl 18:39 9071

TT har navigert fint han i et svært vanskelig marked.
RECsi har stått i stormen og kommet ut på andre siden med mast og mannskap. Jeg ser ikke helt hva annet han kunne gjort da det stormet som værst?

Nå skal man høste frukter av endrede markedsforhold kombinert med endret politisk fokus.

Det RECsi trenger nå er en som kan snakke til aksjonærene. Det mestrer Røkke, hvis ikke han vil - kunne de fått en pr-ansvarlig. Jeg tror TT er en ryddig mann, som har tyngde og troverdighet i kullissene. Men, en entertainer har han aldri vært - men vil vi ha det eller en som holder det han sier og bygger stein på stein?

Jeg tror dette teamet som er nå reskaper RECsi, og at vi vil se RECsi i en markedsverdi rundt 50 milliarder i løpet av de neste 30 månedene.



Redigert 04.03.2021 kl 18:42 Du må logge inn for å svare
Skruen
04.03.2021 kl 18:54 8815

Mye fint skrevet her Vilter og kanskje du har rett. Alt har frem til nå dreid seg om Tore. Med Aker og Røkke kom det en en profilert fyr, når han i tillegg befester sin rolle som styreleder har vi kanskje en perfekt balanse. Steinbyggeren Tore og og den profilerte medie mogulen KIR
Rubin
04.03.2021 kl 18:57 8742

Kjempebra, nå er 99% av risikoen borte. Nå er det viktig å laste opp til ripa på billigsalget.
Det første som vil skje nå, dvs. på første styremøte, er valg av ny CEO. Røkke vil selvsagt velge en Aker mann/kvinne...
Heimdall
04.03.2021 kl 19:07 8606

Enig, ingen spesiell trigger. Er en bra begynnelse med KIR som styreformann, men det var jo høyst forventet. Tror ikke kursen lar seg påvirke særlig positivt før det kommer større nyheter, eller muligens hvis aksjen kommer inn på hovedlisten. Holder ikke pusten mens jeg venter på de store nyhetene heller, de tror jeg ikke kommer før KIR & Co er "good and ready" i sin strategiske posisjonering.
Tommyknocker
04.03.2021 kl 19:16 8448

Sikkert sunt med realistiske forventninger. Men Aker folka ligger ikke akkurat på sofaen om dagen. Her kan alt skje fremover. TT har vært positiv til gjenåpning av ML, på Q4 var han "veldig positiv".
Slettet bruker
04.03.2021 kl 19:22 8354

Antaglivis er ikke dette noen trigger på kort sikt men nå har Aker/Røkke fått akkurat det de vil, Røkke og gjengen hans inn i styret Osv Osv. Det vi vet i dag er at han hadde dårlig tid av en eller annen grunn. Vi vet at veldig mye kan skje fremover nå med Røkke Osv i spissen. Som jeg har sagt hele tiden Røkke styrer skuta perfekt, men hva de vil gjøre kan vi bare spekulere i enn så lenge.
Redigert 04.03.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
04.03.2021 kl 19:45 8046

Tja... kommer nok en overraskende JV her som tar innersvingen på de fleste...

Et joint venture nå er jo win-win, jeg har en mistanke om hvem det blir med også...
Redigert 04.03.2021 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.03.2021 kl 19:55 7934

For hver tusenlapp du taper så taper Røkke tusen tusenlapper. Om det er noen trøst :)
Heimdall
04.03.2021 kl 20:17 7664

Sant. Ingen andre jeg heller ville hatt i den stolen. Tipper at hastverket ligger i å få posisjonert seg riktig og stort nok i Rec før avtaler og beslutninger om veien videre gjøres - eller mer sannsynlig, før allerede besluttede planer og strategier offentliggjøres. Bidens inntreden kan også ha fått ham til å "hive på mer køl" ettersom Recs produkter fort kan havne på Bidens liste over kritiske produkter, hvor mangel på sådanne kan føre til struping av leveranser i forsyningskjedene. KIR ønsker det ikke trangere inn døren i Rec enn det trenger å være. :-)
Slettet bruker
04.03.2021 kl 20:24 7538

Gratulerer til alle aksjonærer. Selv om de fleste av oss forventet at Røkke vil bli valgt inn som ny styreleder er det noe helt annet å få en endelig bekreftelse på dette. Fra og med nå starter en ny tidsepoke for REC Silicon og personen bak rattet er selveste industri byggeren, forhandleren, innovatøren; Kjell Inge Røkke. Med på laget har de flere dyktige ansikter fra Aker konsernet. Styret viser at her er det klart for å bygges og skape enda flere og større verdier for aksjonærer.

Jeg mistenker at Røkke har valgt å gå inn nå, fremfor å vente til mai, ettersom REC Silicon allerede er i dialog med flere potensielle samarbeidspartnere og at Røkke ønsker å være mer involvert i prosessen for å sikre REC Silicon en god og lønnsom avtale, fremfor at REC skal gå til den første som vil signere en kontrakt. Dette kom også frem under Q4 presentasjonen. Jeg tror at ML kan gjenåpnes med gradvis drift lenge før 2023 og at vi vil være i full drift til 2023. Vi har markedet som vil vokse i USA og EU, vi har Kina som gir tegn på å finne fred med USA rundt handelskrigen og vi har stigende polysil priser som kan gjøre salg til Kina en reell mulighet, selv med straffetoll. I tillegg til det tror jeg at det vil være endringer i ledelsen til REC. Vi er ikke lenger i krisetid og er på vei inn i en ny tidsepoke hvor REC Silicon vil blomstre til nye høyder, fortsette å være verdensledende og er en helt essensiell brikke for at Biden´s grønne revolusjon kan bli en realitet. Med Røkke som styreleder trenger vi heller ikke å bekymre oss over kapital.

Fremtiden er grønn og man kan ikke bli grønnere enn REC Silicon, som er selskapet som vil produsere alle ingrediensene resten av de grønne selskapene vil ha sterkt behov for. Det vil være en kamp med tiden mellom USA og Kina om å bygge infrastruktur for grønt som er selvforsynt og det beste er at aksjonærer vinner på begge sider. Tiden fremover blir så gøy! Snart vil verden være nødt til å våkne og dette vil føre til en total reprising av hele selskapet. ML skal gjenåpnes, spørsmålet er bare når og jeg tror at det blir mye fortere enn det mange av oss tror.

Neste trigger å glede seg til er hovedindeksen, men ikke bli overrasket om REC Silicon plutselig kommer med en børsmelding om nye samarbeidspartnere i nær fremtid. Tiden frem til sommeren vil styrke fundamenter på nivåer at selv de som hater selskapet ikke vil ha noen argumenter å gå på, bortsett fra propaganda, tror jeg. Flerdobling hvert eneste år de neste årene. Det er årsaken til at jeg ikke har solgt meg ut og har ingen intensjon om å selge meg ut, fordi aksjen vil fortsatt være på billigsalg, selv om vi hadde gått 100% opp i morgen i forhold til verdiene langsiktige aksjonærer kan nyte seg av. Først skal ML gjenåpnes og deretter vil Butte og ML ekspanderes og selv dette vil ikke være i nærheten av nok. REC trenger flere fabrikker.
Arvid
04.03.2021 kl 20:51 7212

Som vanlig, nær sagt alltid, kommer du med gjennomtenkte og gode refleksjoner. Du er en meget dyktig og verdifull bidragsyter her på dette forum, og jeg tror det er mange som er takknemlig for dine bidrag for det er jo på en slik konstruktiv måte vi burde opptre alle. Dessverre er det mange som ser ut til å bruke forumet som tidtrøyte og tull. Det drar ned seriøsiteten og ødelegger for et samarbeid som burde være til alle aksjonærers beste. Jeg er enig med dine tanker også i kveld og vil bare igjen si; Mange takk for dine gjennomtenkte innspill, du er en dyktig analytiker, og jeg tror tiden vil vise at du får mye rett i det du tenker!
Sa2ri
04.03.2021 kl 20:53 7176

Slettet bruker skrev Håper han fjerner Tore T
Tore T blir ikke fjernet med det første - han er en «Aker-mann».
Slettet bruker
04.03.2021 kl 20:56 7120

Hva mener du med «det første»?
RakettBjarne
04.03.2021 kl 21:29 6818

Hei.

"Med det første" blir betegnet ofte som at "det skal mye til før det eventuelt skjer."

Hilsen norsk ordbok.