KJELL INGE RØKKE NY STYRELEDER I REC SILICON
Sa2ri
04.03.2021 kl 22:01
5213
@MuggenKanne:
Du prater tull igjen da du ikke vet noe som helst om dette, selv om du påberoper deg (nok en gang) å ha fasit. Torvund kan ikke endre faktum, nemlig at vi lever med en pandemi. Han kan således ikke reise til Kina, hvilket har redegjorde for på 4Q-presentasjonen. Det er en av årsakene til at Julin ikke er oppe og går slik den burde. Denne asset'en er nå nedskrevet til null ("0") og resultatet kan kun bli bedre.
Du prater tull igjen da du ikke vet noe som helst om dette, selv om du påberoper deg (nok en gang) å ha fasit. Torvund kan ikke endre faktum, nemlig at vi lever med en pandemi. Han kan således ikke reise til Kina, hvilket har redegjorde for på 4Q-presentasjonen. Det er en av årsakene til at Julin ikke er oppe og går slik den burde. Denne asset'en er nå nedskrevet til null ("0") og resultatet kan kun bli bedre.
Det var i USA han tjente sine første milliarder. I løpet av 6–7 år bygget Kjell Inge Røkke sin formue fra ingenting til 2 milliarder kroner. Han kommer hjem til Norge. Det er bankkrise og Røkke er en av de få som har penger til å investere. Han fikk kjøpt Aker til en gunstig pris. Historien kjenner vi. Snøballen rullet.
10. des. 2019.
REC Silicon ligger nede for telling. Røkke får kjøpt Jens Ulltveit-Moes aksjepost til gunstige 85 millioner kroner og blir største aksjonær. Han har sett noe i dette selskapet. Han er flink til å finne løsninger.
Den grønne bølgen kommer. USA er nede for telling. De skal bli grønn. "Electrification of everything". Moses Lake er plassen. Karbonavtrykk er fokus.
Røkke er tilbake i landet, i samme staten der han startet. Seattle er ikke langt fra Moses Lake. Han er en nettverksbygger, han har kontakter. Han bygger industri. Timingen kan vise seg å bli perfekt.
10. des. 2019.
REC Silicon ligger nede for telling. Røkke får kjøpt Jens Ulltveit-Moes aksjepost til gunstige 85 millioner kroner og blir største aksjonær. Han har sett noe i dette selskapet. Han er flink til å finne løsninger.
Den grønne bølgen kommer. USA er nede for telling. De skal bli grønn. "Electrification of everything". Moses Lake er plassen. Karbonavtrykk er fokus.
Røkke er tilbake i landet, i samme staten der han startet. Seattle er ikke langt fra Moses Lake. Han er en nettverksbygger, han har kontakter. Han bygger industri. Timingen kan vise seg å bli perfekt.
questi
04.03.2021 kl 22:32
4972
For de som er nysgjerrige på øyeblikksbilde (15 mins delay) mot MosesLake fabrikken sett fra nærmeste flyplass :)
https://wsdot.wa.gov/aviation/WebCam/MosesLakeEastNortheastViewEnlarge.htm
MoseLake anlegget til REC ligger ca 2.5 km øst-sørøst (4 o'clock) fra dette webcammet plassert på Moses Lake Airport :D
Anlegget til REC er den høyeste firkanta bygningen litt til høyre fra midten av bildet,
de lave runde hvite ballene nærmere kameraet og enda mer til høyre tilhører Courtright-Enterprises som produserer høy til dyrefor ca 2km fra flyplassen :)
https://www.manta.com/c/mr07hsq/courtright-enterprises-inc
https://wsdot.wa.gov/aviation/WebCam/MosesLakeEastNortheastViewEnlarge.htm
MoseLake anlegget til REC ligger ca 2.5 km øst-sørøst (4 o'clock) fra dette webcammet plassert på Moses Lake Airport :D
Anlegget til REC er den høyeste firkanta bygningen litt til høyre fra midten av bildet,
de lave runde hvite ballene nærmere kameraet og enda mer til høyre tilhører Courtright-Enterprises som produserer høy til dyrefor ca 2km fra flyplassen :)
https://www.manta.com/c/mr07hsq/courtright-enterprises-inc
Redigert 04.03.2021 kl 22:36
Du må logge inn for å svare
nemi's
04.03.2021 kl 22:35
4933
Som jeg har fortalt dere i ett år nå - dette skrev REC i årsrapporten for 2019, fra 24/3/2020 om Yulin JV:
the Company’s ability to influence decisions related to the work force, operational planning, purchasing, finance, and other areas of oversight and control have diminished through time. As a result, the method of accounting for this investment in associates was changed from the equity method to the fair value method during the fourth quarter. This change in accounting method resulted in a loss from investment in associates of USD 23.8 million for the fourth quarter which has been reported in profit and loss for the period.
I Q4-rapporten, etter 7 års samarbeid med JV-partner under TT, er det ikke Covid-19 REC skylder på når REC skal forklare at det ikke foreligger utsikter til fremtidig lønnsom drift (19/2/2021):
Due to the impact of continuing losses, continued delays in realizing designed production capacities, and continued deterioration in REC Silicon’s ability to influence business decisions, increases in anticipated cashflows have not been realized. In addition, the Yulin JV has accumulated additional long-term debt to fund operating losses, to complete construction, and to maintain operations. As a result, estimated enterprise value less long-term debt results in a deficit equity value. REC Silicon has no obligation to contribute additional equity as a result of these deficits.
TT fikk 100% bonus (Max) i følge årsrapporten for 2017, da Yulin JV var ferdigstilt og operativt. Bonus: $655.000. Total godtgjørelse i 2017: $2.000.000.
Med designkapasitet på 19.000MT/År FBR, har anlegget likevel aldri produsert mer enn på 30%, med 6.000-7000MT ulønnsom FBR.
Utkonkurrert i hjemmemarkedet i Kina i fire år. Og ingen utsikter til fremtidig lønnsomhet!
En industriskandale.
the Company’s ability to influence decisions related to the work force, operational planning, purchasing, finance, and other areas of oversight and control have diminished through time. As a result, the method of accounting for this investment in associates was changed from the equity method to the fair value method during the fourth quarter. This change in accounting method resulted in a loss from investment in associates of USD 23.8 million for the fourth quarter which has been reported in profit and loss for the period.
I Q4-rapporten, etter 7 års samarbeid med JV-partner under TT, er det ikke Covid-19 REC skylder på når REC skal forklare at det ikke foreligger utsikter til fremtidig lønnsom drift (19/2/2021):
Due to the impact of continuing losses, continued delays in realizing designed production capacities, and continued deterioration in REC Silicon’s ability to influence business decisions, increases in anticipated cashflows have not been realized. In addition, the Yulin JV has accumulated additional long-term debt to fund operating losses, to complete construction, and to maintain operations. As a result, estimated enterprise value less long-term debt results in a deficit equity value. REC Silicon has no obligation to contribute additional equity as a result of these deficits.
TT fikk 100% bonus (Max) i følge årsrapporten for 2017, da Yulin JV var ferdigstilt og operativt. Bonus: $655.000. Total godtgjørelse i 2017: $2.000.000.
Med designkapasitet på 19.000MT/År FBR, har anlegget likevel aldri produsert mer enn på 30%, med 6.000-7000MT ulønnsom FBR.
Utkonkurrert i hjemmemarkedet i Kina i fire år. Og ingen utsikter til fremtidig lønnsomhet!
En industriskandale.
Kopierte du dette fra i fjor eller gadd du skrive alt en gang til?
Ja. Det er er like greit å skrive dette ned til 0.!er i Butte og ML fremtiden ligger. Så fort vi får bekreftet litt utsikter om positiv kontantstrøm for ML er vi på vei til månen som ungdommen sier.
nemi's
04.03.2021 kl 22:41
4877
Slettet brukerskrev Kopierte du dette fra i fjor eller gadd du skrive alt en gang til?
Jeg skriver kun om REC. Du har aldri skrevet noe om REC. Jeg skriver for dem som ønsker å lese om REC.
Cadizio
04.03.2021 kl 22:48
4763
Blir så jävla less på dig. Du tjatar om kina hela tiden trotts folk skriver om USA och Europa . Du verkar inte äga en aktie men spenderar hela din tid med att skriva om REC. Se till din historik är det enbart REC du kommenterar. Skaffa dig ett liv. Var med på resan om du nu har råd eller låt oss bara slippa dina pinsamma inlägg som handlar om kina. Som en grammofonskiva som hakat upp sig. Konservativ?
questi
04.03.2021 kl 22:52
4700
Yulin er utkonkurrert i hjemlands Kina av Daqo med produksjonsanlegg i Xinjiang-provinsen med uighurene.
Uten Daqo hadde Yulin vært på 1.st plass på kosteffektivitet i Kina.
Xinjiang tror jeg er litt sensitiv politisk...
Det vil komme stadig mer i media fra USA og Europa som vil senke forbrukersentiment for varer fra Kina og særlig Xinjiang,
både pga kullkraftbruken og behandlingen av uighurene...
Uten Daqo hadde Yulin vært på 1.st plass på kosteffektivitet i Kina.
Xinjiang tror jeg er litt sensitiv politisk...
Det vil komme stadig mer i media fra USA og Europa som vil senke forbrukersentiment for varer fra Kina og særlig Xinjiang,
både pga kullkraftbruken og behandlingen av uighurene...
Redigert 04.03.2021 kl 22:56
Mye bra i Rec men aksjen shortes mer og mer, noen som ser noe vi ikke gjør?
Jeg ønsker shorterne velkommen. Helt fantastisk å ha de med. Eneste de kan gjøre er å «skade» kursen på kort sikt. Når nyhetene kommer vil de hjelpe med å løfte kursen enda høyere når de desperat prøver å dekke posisjonen sin.
Shortere vinner aldri over fundamentale forhold og kjøpsinteressen.
Shortere vinner aldri over fundamentale forhold og kjøpsinteressen.
Rubin
04.03.2021 kl 22:59
4621
Kjempegode nyheter selvsagt, men vi må være litt tålmodig.
Kan «shorteren» være betalt av Røkke til å holde kursen i sjakk inntil han har fått lastet opp mer? Hvis det er tilfelle vil det uansett skje raskt...
Kan «shorteren» være betalt av Røkke til å holde kursen i sjakk inntil han har fått lastet opp mer? Hvis det er tilfelle vil det uansett skje raskt...
nemi's
04.03.2021 kl 23:04
4435
Her ser du lista med kinesiske produsenter og deres kapasistet i 2020-21. Se hvem som ligger nederst.
https://www.energytrend.com/research/20210107-20605.html
Du må ikke investere i REC hvis du ikke liker kullkraft i Kina. Yulin JV produserer med elektrisitet fra kullkraft, så klart. Ikke en gang på hjemmesiden sin gjør de så mye som et beskjedent forsøk på å skjule det. Men det vet du vel.
Xi also warned Biden to cautiously handle matters like Hong Kong, Taiwan and Xinjiang, which he said were “internal affairs” about China’s territorial integrity.
https://www.theguardian.com/world/2021/feb/11/biden-raises-taiwan-tensions-and-human-rights-with-xi-jinping-in-first-phone-call
Og for øvrig forlenget Biden solar-tariffene i US på kinesisk produserte celler og paneler .... i går! Gjett om kineserne kommer til å opprettholde sine på polysil fra US, eller 99% av det potensielle FBR-markedet til ML.
Men det er jo derfor ML er stengt.
3. March 2021
https://www.pv-tech.org/biden-administration-upholds-trumps-removal-of-bifacial-tariff-exemption/
Du må ikke investere i REC hvis du ikke liker kullkraft i Kina. Yulin JV produserer med elektrisitet fra kullkraft, så klart. Ikke en gang på hjemmesiden sin gjør de så mye som et beskjedent forsøk på å skjule det. Men det vet du vel.
Xi also warned Biden to cautiously handle matters like Hong Kong, Taiwan and Xinjiang, which he said were “internal affairs” about China’s territorial integrity.
https://www.theguardian.com/world/2021/feb/11/biden-raises-taiwan-tensions-and-human-rights-with-xi-jinping-in-first-phone-call
Og for øvrig forlenget Biden solar-tariffene i US på kinesisk produserte celler og paneler .... i går! Gjett om kineserne kommer til å opprettholde sine på polysil fra US, eller 99% av det potensielle FBR-markedet til ML.
Men det er jo derfor ML er stengt.
3. March 2021
https://www.pv-tech.org/biden-administration-upholds-trumps-removal-of-bifacial-tariff-exemption/
Redigert 04.03.2021 kl 23:08
Luring du. Eneste du gjør er å kopiere fra Q rapporter og så kaller du alle idioter. Vet ikke hva bidrag det er. Su synes godt om deg selv hvertfall, usikker av hvilken grunn.
Rubin
04.03.2021 kl 23:07
4422
Jeg tror at TT blir rådgiver for Røkke, men at vi får inn en yngre og mer dynamisk CEO som kan jobbe 24/7. Ting haster nå 👍
Merkelig at REC kursen faller, flere hus sitter på analyser med kursmål på 50 når ML åpner, men ingen tørr flagge desse høyt, er nok mange som har en tøff dårlig historie i REC.
Stubs
04.03.2021 kl 23:13
4353
Vil Røkkes inntreden føre til markant kursoppgang i morgen eller flater det ut?
MorganKane
04.03.2021 kl 23:16
4307
Safari,
Les posten igjen. Jeg sier ikke at TT må gå. Det jeg sier er at han er "Aker-mann" har null betydning. Det kan være at at blir CEO, men da er det fordi han er det beste valget, ikke fordi Røkke liker fyren. Da kjenner du ikke Røkke. Vi snakker om milliardverdier. Vi snakker om hva som er det beste for tusenvis av aksjonærer. Ta deg sammen safari. Du vet bedre.
Enig med deg at TT har mange gode egenskaper og ekstremt bra kunnskap om bransjen. Vel, utenom batteridelen da. Men som nevnt, jeg tror han må gå. Pga Yulin. Og kanskje også fordi han ikke har nok kunnskap om batterier.
Vi går se.
Edit: Uansett hvor skoen trykker i forhold til Kina så vil Røkke ta tak og få fremdrift. Og det før du får sagt eplekake.
Les posten igjen. Jeg sier ikke at TT må gå. Det jeg sier er at han er "Aker-mann" har null betydning. Det kan være at at blir CEO, men da er det fordi han er det beste valget, ikke fordi Røkke liker fyren. Da kjenner du ikke Røkke. Vi snakker om milliardverdier. Vi snakker om hva som er det beste for tusenvis av aksjonærer. Ta deg sammen safari. Du vet bedre.
Enig med deg at TT har mange gode egenskaper og ekstremt bra kunnskap om bransjen. Vel, utenom batteridelen da. Men som nevnt, jeg tror han må gå. Pga Yulin. Og kanskje også fordi han ikke har nok kunnskap om batterier.
Vi går se.
Edit: Uansett hvor skoen trykker i forhold til Kina så vil Røkke ta tak og få fremdrift. Og det før du får sagt eplekake.
Redigert 04.03.2021 kl 23:27
Kvike11
04.03.2021 kl 23:24
4213
Det kan være Røkke selv har lånt en masse aktier ud til shorter og selv shorter, man kan aldrig vide med ham.
Kursen burde være betydelig højere idag, alle viste Røkke ville blive formand, det var bestemt inden afstemningen, som var en formalia.
Er det magtbegær, eller kan han tilfører værdi til alle øvrige aktionærer, eller vil han skyde nogle milliarder ind via aker horisons, og tag magten i selskabet, nedlægge RECSI, og lægge det ind i aker. Derefter vil han lave nyt selskab og udstede nye aktier for 20 milliarder.
Endnu et ben i pyramiden og mindst en aktionær der føler sig røvrendt.
Kursen burde være betydelig højere idag, alle viste Røkke ville blive formand, det var bestemt inden afstemningen, som var en formalia.
Er det magtbegær, eller kan han tilfører værdi til alle øvrige aktionærer, eller vil han skyde nogle milliarder ind via aker horisons, og tag magten i selskabet, nedlægge RECSI, og lægge det ind i aker. Derefter vil han lave nyt selskab og udstede nye aktier for 20 milliarder.
Endnu et ben i pyramiden og mindst en aktionær der føler sig røvrendt.
questi
04.03.2021 kl 23:28
4156
Både republikanere og demokrater, og Europa er samstemte om tiltak for å begrense Kinas økonomiske innflytelse.
Forsyningslinje usikkerhet under korona og spesielt halvleder-krisen får alle til å ønske bygge egen industri. Høylønns-Norge starter med egen batterifabrikk og egne mineralgruver.
De nye ingot+wafer+celle fabrikkene i Europa og USA vil sikkert ha mye bifacial, helt i skuddet for hva forbrukerne ønsker her. Jeg tror Kinas eldre fabrikker må påkoste seg oppgraderinger, eller så får de kun selge til India og Afrika. Jeg tror Røkke vil arbeide hardt og lykkes med å selge inn varene til REC i USA og Europa.
--
(Som ide er plasseringen av Yulin ikke helt galt, etter samme resonnement som at Norge produserer olje. Hvis vi ikke gjør det, gjør andre det, og mer forurensende. Hvis man skal bygge noe i Kina.. er energieffektiv polysil noe av det minst ille man kan bygge...)
Forsyningslinje usikkerhet under korona og spesielt halvleder-krisen får alle til å ønske bygge egen industri. Høylønns-Norge starter med egen batterifabrikk og egne mineralgruver.
De nye ingot+wafer+celle fabrikkene i Europa og USA vil sikkert ha mye bifacial, helt i skuddet for hva forbrukerne ønsker her. Jeg tror Kinas eldre fabrikker må påkoste seg oppgraderinger, eller så får de kun selge til India og Afrika. Jeg tror Røkke vil arbeide hardt og lykkes med å selge inn varene til REC i USA og Europa.
--
(Som ide er plasseringen av Yulin ikke helt galt, etter samme resonnement som at Norge produserer olje. Hvis vi ikke gjør det, gjør andre det, og mer forurensende. Hvis man skal bygge noe i Kina.. er energieffektiv polysil noe av det minst ille man kan bygge...)
questi
04.03.2021 kl 23:39
4062
Nemi.. lenken din sier noe jeg tror vi bør legge merke til...
"...Currently, the total operational production capacity for granular silicon in China is less than 30,000 tons. The process technology has yet to reach the mass production stage. At the same time, there is much uncertainty about the future of the polysilicon industry. Under the existing production system, granular silicon will not be able to supplant polysilicon that is manufactured with the improved Siemens process in the short term. However, granular silicon has a lot of potential in the long run..."
FBR er vanskelig å få til... og av alle så bør REC kunne optimalisere den best. Jeg ville forvente at REC oppfyller et mimimum av det de har lovet iht kontrakter. Jeg tror de konsulentene fra REC som reiser ned til TianREC for å polere prosessen virkelig har tunet Tian-REC opp etterhvert som kineserne har funnet ting de ønsker å utbedre, men disse amerikanerne har samtidig observert lærdom de sparer helt for seg selv, og de er patriotiske...
"...Currently, the total operational production capacity for granular silicon in China is less than 30,000 tons. The process technology has yet to reach the mass production stage. At the same time, there is much uncertainty about the future of the polysilicon industry. Under the existing production system, granular silicon will not be able to supplant polysilicon that is manufactured with the improved Siemens process in the short term. However, granular silicon has a lot of potential in the long run..."
FBR er vanskelig å få til... og av alle så bør REC kunne optimalisere den best. Jeg ville forvente at REC oppfyller et mimimum av det de har lovet iht kontrakter. Jeg tror de konsulentene fra REC som reiser ned til TianREC for å polere prosessen virkelig har tunet Tian-REC opp etterhvert som kineserne har funnet ting de ønsker å utbedre, men disse amerikanerne har samtidig observert lærdom de sparer helt for seg selv, og de er patriotiske...
Redigert 04.03.2021 kl 23:42
Jeg har sittet med RECSI som en stor del av porteføljen siden 2015. Ikke en eneste gang har jeg hatt noe å utsette på Tore Torvund og måten han har styrt selskapet på fra skanse til skanse. Tror ikke noen som helst annen CEO kunne gjort det bedre.
JUM er en helt annen historie, han gjorde og sa mye som ble negativt for selskapet, og hadde de siste årene tilsynelatende ingen interesse av (eller økonomisk kapasitet til) å tilføre selskapet noe.
Tore Torvund kan mer enn gjerne lede selskapet fremover for min del. Heller en TT som kan faget og har erfaringen, fremfor en "dynamisk 24/7" CEO som ikke er tørr bak ørene og er verdensmester i alt hele døgnet. Sistnevnte type CEO har jeg dessverre observert på nært hold ved flere anledninger, og de ødelegger som regel enorme verdier (materielle og immaterielle) på relativt kort tid før de hopper av ruinene av det de har ødelagt og fortsetter runddansen sin i et annet selskap.
Tore Torvund er deres rake motsetning. I'd like to keep it that way.
JUM er en helt annen historie, han gjorde og sa mye som ble negativt for selskapet, og hadde de siste årene tilsynelatende ingen interesse av (eller økonomisk kapasitet til) å tilføre selskapet noe.
Tore Torvund kan mer enn gjerne lede selskapet fremover for min del. Heller en TT som kan faget og har erfaringen, fremfor en "dynamisk 24/7" CEO som ikke er tørr bak ørene og er verdensmester i alt hele døgnet. Sistnevnte type CEO har jeg dessverre observert på nært hold ved flere anledninger, og de ødelegger som regel enorme verdier (materielle og immaterielle) på relativt kort tid før de hopper av ruinene av det de har ødelagt og fortsetter runddansen sin i et annet selskap.
Tore Torvund er deres rake motsetning. I'd like to keep it that way.
Redigert 05.03.2021 kl 01:31
Sell on fact er det noe som heter, vi får se hvordan det går....
COHO
05.03.2021 kl 08:25
4521
Ærligtalt skrevInnlegget er slettet
Ja, i denne fasen har vel Røkke helt motsatte interesser enn det vi andre aksjonærer har. Han vil billigst mulig inn og ta kontrollen. Med at han nå sitter som styreformann og har satt sine folk i styret kan han vel faktisk kontrollerer og styre informasjonen som kommer fra selskapet. Jeg er redd vi vil se fallende kurser til Røkke har lastet opp og ønsker å synliggjøre verdiene. Her tror jeg man skal følge godt med.
Karybdis
05.03.2021 kl 08:35
4350
Her ligger det nok en del problemer, ja.
Et problem er timing - ting tar tid.
Et annet at AKH nok skal øke sin andel betydelig.
Et problem er timing - ting tar tid.
Et annet at AKH nok skal øke sin andel betydelig.
Ærligtalt
05.03.2021 kl 08:37
4310
Det eneste som taler mot akkurat det er at han nå plikter å handle etter aksjonærenes interesser... Vil han ha tid/tålmodighet til å pine den i 5-6 måneder nedover før det settes en rettet emi... Eller spiser han bare oppover til 20-25,- og dobler deretter kursen innen et år eller to?
Mye uvisst her, men spennende er det jo også
Mye uvisst her, men spennende er det jo også
KIR er en industribygger og poenget med sitt styreverv er jo selvsagt for å kunne ta beslutninger kjappt. Ikke for simple børstriks.
Det som fortsatt er uvisst er hvorfor det brå hastet for Røkke å komme seg inn i styret:)) vi vet også at kursen er kjørt kraftig ned siste tiden fra ca 25 til ca 17 . Blir utrolig spennende å se hva som skjer her fremover:))
Redigert 05.03.2021 kl 09:00
Ærligtalt
05.03.2021 kl 08:58
3913
Jeg støtter den...Tror hans inngang legges merke til verden over... og da i positiv forstand
Shares4fun
05.03.2021 kl 09:02
3856
Spør deg selv:
Dersom du var en av Norges rikeste, hvorfor ville du gått inn som styreleder i ett selskap? Du har ikke noe vane for å gjøre det, du sitter faktisk i kun et annet børsnotert selskap med denne rollen. Du kunne ventet med å bli valgt inn i ordinær GF mai, der dette er vanlig, men vil inn kun 2 mnd før...
Dersom du var en av Norges rikeste, hvorfor ville du gått inn som styreleder i ett selskap? Du har ikke noe vane for å gjøre det, du sitter faktisk i kun et annet børsnotert selskap med denne rollen. Du kunne ventet med å bli valgt inn i ordinær GF mai, der dette er vanlig, men vil inn kun 2 mnd før...
Tipper shorten snart får svi kraftig da det er en kjempe risiko å sitte med dette nå. Ingen vet enda hvorfor dette hastet sånn og tror ikke det tar så veldig lang tid før vi vet mer:)
Klart det blir lagt merke til at en av verdens største industri byggere har brå hast med å komme seg inn i et styre:))
Bjellesauen
05.03.2021 kl 09:18
3485
En av verdens største industribyggere? Norge er ikke verden.:-) Gleder meg til nyhetene som blir sluppet utover mars og april her nå, det må komme noe godt ut av dette!
kuka
05.03.2021 kl 09:20
3441
Jeg tviler sterkt på at Røkke ville ha satt sitt gode navn og rykte på spill ved å ta plassen som styreformann i et selskap som er på tur "nedenom og hjem". Derimot tror jeg han ser, og kanskje har opplysninger om, at Rec er i ferd med å bli et selskap med uante perspektiver. Røkke har bygd sitt imperium på intuisjon, eller teft, og ikke på å lese tall fra "i går".
Middelmann
05.03.2021 kl 09:33
3242
Røkke har vel gjort noe utenfor Norge også. F.eks. reddeti et gigantisk skipsbyggeri i USA
Hvis man leste portrettintervjuet med Røkke i DN for 14 dager siden - så viser han at han går grundig verks.
Han er opptatt av tallene og mulighetene - og analyserer dem nøye. Det er en grunn til at han lykkes gang etter gang.
Røkkes og Akers inngang i RECsi kan minne om Philadelphia Shipyard - Røkke så muligheten, leste markedet, politkerne var positive - og resten av historien kjenner dere.
Aksjekursen økte forøvrig flere tusen prosent.
Han er opptatt av tallene og mulighetene - og analyserer dem nøye. Det er en grunn til at han lykkes gang etter gang.
Røkkes og Akers inngang i RECsi kan minne om Philadelphia Shipyard - Røkke så muligheten, leste markedet, politkerne var positive - og resten av historien kjenner dere.
Aksjekursen økte forøvrig flere tusen prosent.
Redigert 05.03.2021 kl 09:34
Hehe Røkke er godt kjent ute i verden og tror også at Norge er en del av verden:)))
Slettet brukerskrev Hehe Røkke er godt kjent ute i verden og tror også at Norge er en del av verden:)))
Vanskelig å skjønne kursutviklingen i denne for tiden. Hva skal til for at oppgangen starter? Har avg. på 11.323kr
Jeg tror at bekreftelsen som kom om at ML tidligst kan åpne igjen i 2023 førte til kortsiktig investor flukt. Tipper Rec skal ned til 12kr igjen på kort sikt.
seth
05.03.2021 kl 09:49
3068
Ærligtalt skrev Noen med RT siden DNB NOK EN GANG GLIMRER MED SIN INKOMPETANSE ?
16,82