Hexagon Purus & Hexagon Composites - trenger hjelp. Hjelp!

Slettet bruker
HEXPUR 04.03.2021 kl 18:55 1505

Kan noen være så snill å poste nyhetene om at det brått er slutt på henholdsvis satsing på hydrogen og elektrisk og utfasing av diesel til fordel for naturgass og ikke minst fornybar naturgass? Vær så snill!

Dere skjønner jeg er begeistret og stolt aksjonær i de norske, børsnoterte selskapene Hexagon Purus og Hexagon Composites som begge er globale markedsledere innen markedssegmenter alle frem til nå har ment kommer til å vokse noe helt hinsides fremover. I årevis. Ja, i tiår, har det hardnakket blitt hevdet.

Men nå er det altså slutt. Det må det være. Det innser jeg selvfølgelig, for til tross for en flom av børsmeldinger om kontrakter, gode nyheter, kjempesvære innsidekjøp og guiding om råsterk vekst fremover fra begge selskapers side, har nemlig aksjekursene samtidig nå stupt sammenhengende i 3 uker. Så Oslo Børs lar seg opplagt ikke lure av alt dette. På Oslo Børs vet man tydeligvis veldig godt at nå er det slutt.

Likevel er jeg fortvilet, for jeg leter og leter, men finner fortsatt bare positive nyheter og tro på vekst når det gjelder satsing på hydrogen, elektrisk og utfasing av diesel også til fordel for også annen gass enn hydrogen innen logistikk. Ja, det blir slett ikke mindre positive nyheter om dette. Det blir bare flere og flere. For en usmakelig bløffing!

Så hvem står bak all denne bløffingen med positive nyheter? Ja, hvor skjuler de ekte nyhetene seg? Nyhetene om at alt dette nå er slutt. Hvem er så innmari god til å skjule disse nyhetene om at det nå er slutt på hydrogen, elektrisk og utfasing av diesel til fordel for også annen gass en hydrogen?

Vær så snill og hjelp meg nå folkens! Post vennligst alle nyheter dere måtte komme over om at det nå er slutt på satsing på hydrogen, elektrisk og utfasing av diesel også til fordel for annen gass en hydrogen innen logistikk. Jeg lover også å fortsette å lete og skal poste det her straks jeg finner noe.

Til slutt: Jeg skammer meg ikke så rent lite fordi jeg har latt meg lure av propagandaen til Hexagon Group selskapene. Sunnmøringer altså! Har ikke hovedkontor i Oslo en gang! Tenk at de prøver å lure noen til å tro at det har noen verdi å være globale markedsledere innen hydrogen, elektrisk og utfasing av diesel til fordel for også annen gass enn hydrogen innen logistikk. Skryter også av å ha kunder som Toyota, Daimler, ja mange flere i samme kategori ramser de opp. Aktører innen tog, skipsfart, luftfart, anleggsmaskineri, ja til og med løypemaskiner og mye annet forteller de at de har på kundelistene sine. Som om dette liksom har noen verdi. Ha, ha, bare bløff alt sammen selvsagt. Det samme gjelder nok helt sikkert også den positive guidingen om sterk vekst de brisker seg med. For noen sleipinger, men nå lar jeg meg ikke lure lenger!
Redigert 04.03.2021 kl 19:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2021 kl 13:27 990

He, he, ja det er en meget drøy børsbløff som pågår og har pågått en god stund i de to Hexagon Group selskapene cirkus. På en måte kanskje ikke så dumt at det blir så overtydelig som i dag? Vi så jo også det samme da Hexagon Purus og kinesiske CIMC Enric undertegnet avtaler om to joint ventures, akkompagnert av hasteinnkalte, videooverførte pressekonferanser på begge sider. Aksjekursene i begge Hexagon Group selskapene falt som steiner da også.

Synd dette er mulig og at ikke flere har fått opp øynene for disse to globale markedsledere innen vår tids største megatrend, reduksjon av klimagassutslipp, men som du påpeker avslutningsvis: Det kommer!
Redigert 16.03.2021 kl 13:41 Du må logge inn for å svare
cirkus
16.03.2021 kl 13:01 1042

HEX pur i minus (og hex) på Oslo børs, etter enda en milliardkontrakt !!! Jeg hamstret her på bunnfiske (håper jeg) og så håper jeg sluttauksjonen 1620-1625 løfter den 5-6% slik det har vært tendens til tidligere.... Da skulle det jo tilsi at de småaksjonærene som har solgt på disse lave nivåene - men stadig vekk, noen som fortsetter å selge neste dag til lavere kurs.... på tross av innsidehandler som er gjort med over 15% rabatt nå, nyheter ukentlig med store kontrakter, JV i kina/sør øst Asia.... Keep Calm - tror denne får en mega-rekyl. Hele verden skal over i grønt og Hexpur skal laaaaangt oppover tror jeg.
mercedesglk
04.03.2021 kl 21:15 1302

du det var fint å se. alle bør se den.
Jeg visste mye om Hexagon, men nå vet jeg enda mere. kjøper mere på billigsalg i morgen;O)
Slettet bruker
04.03.2021 kl 20:36 1378

Takk for gode betraktninger + hyggelig tilsvar til mitt humoristisk mente innspill.

Ja, det har gått så langt nå med de absurde herjingene med aksjekursene til disse to kvalitetsselskapene at man knapt kan ta det alvorlig lenger. Det som foregår i aksjene og har pågått sammenhengende i tre uker, er rett og slett for dumt så da får man ty til litt humor, i et forsøk på å muntre litt opp.

For ordens skyld vil jeg bare understreke og påpeke at Hexagon Purus også leverer rene, elektriske løsninger til kjøretøyer. Altså ikke kun hydrogenbaserte løsninger. Komplette batteriløsninger med drivlinje og det hele! F.eks.til Toyota-eide Hino Trucks i USA som man også samarbeider med når det gjelder rent hydrogenbaserte løsninger. Demo av førstnevnte (elektrisk) er for lengst presentert mens den hydrogenbaserte skal være klar for demo tidlig nå i 1.halvår 2021. Så bare å glede seg til den! Toyota var jo også nylig ute med nyhet om at man nå er klar med ferdig utviklede brenselsceller som man hevder vil bli en "game changer" innen hydrogen. Disse vil man slippe på markedet om ikke lenge. Men først vil vel kanskje Toyota presenterer dem i sin Hino Truck, kombinert med Hexagon Purus's teknologi! Lukter helt klart 1 + 1 = 2 her. Se videoen som er tilgjengelig i artikkelen linket under!

Artikkel med video og ikke minst bilde. Nyt bildet av den stilige Hino Truck "langtransporten", dekorert med hexagoner overalt. Se gjerne også videoen. Det er bare helt supert det hele og der er overhodet ingen tvil om at Toyota og en rekke andre giganter forstår seg mye bedre på Hexagon Group selskapene enn det brede lag av aktører på Oslo Børs. Hadde flere forstått bare litt mer, hadde nemlig det som foregår i aksjene nå og har pågått en tre ukers tid sammenhengende, aldri kunne skjedd.


Hino’s Project Z drives toward zero-emission MD and HD trucks

https://www.fleetowner.com/equipment/article/21143867/hinos-project-z-drives-toward-zeroemission-medium-and-heavy-trucks
Redigert 04.03.2021 kl 21:06 Du må logge inn for å svare
mercedesglk
04.03.2021 kl 20:22 1403

Hehhe, luring du.

det var en fin reklame for HEXagon group. takk for det.
trenger vel strengt tatt ikke si noe mere enn at du kan sette deg i gostolen å åpne en øl og bare kose deg med dine aksjer i HEX, for om 1 år står de i 150 kr.
helt uanstreng med en liten korreksjon. det som er håpløst er at HEXagon blir dratt med ned som følge av at boble selskapene som ikke leverer noe som helst enda sprekker. det er dyp urettferd mot Hex. men vi tåler dt åkke som, for HEX skal like fort opp som den har gått ned.
det er nok Hydrogen som gjelder i fremtiden. vi har ikkenok metaller i verden til at alle skal kjøre elbil, slik er det.
vi får barnehender med store diesel dyr stående utenfor gruvene som spyyyyr ur gammel diesel exsos i Afrika for å grave etter edlemetaller for at vi skal kjøre elbil..vi er fan til folk.
nei det blir nok Hydrogen folkens. elbilen varer ikke mye lenger. hvor skal man finne metaller til batteriene når grubene er tom?
HEX er den klare vinneren. Alle tanker og beholdere skal leveres av HEX, hehhhe... dette er DOLLARS folkens;O)
HEX lager også drivstoff tanker til ufattelig mange bilmerker, kompositt er mye letter enn en stål tang og minst like sterk.
les litt om HEXagon så skjønner dere.
sunnmøringer altså..;O) hva skulle vi gjort uten de;O)