GOGL -Petter Haugen tror på 100 000 dollar i Cape 2021
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:08
Spår mangedobling i capesizeratene
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Redigert 04.03.2021 kl 19:44
Du må logge inn for å svare
7,7 USA nå, ser ut som fornuften begynner å treffe investorer med all time high rater... i mars!😀🚀
Sees på kr 100 og fortsatt god helg!😎
Sees på kr 100 og fortsatt god helg!😎
Jøss, er du tilbake Njubi? Det gikk dritt med Havi .
Fint å ha deg tilbake, nå venter vi på Veblen ja
Og så forventer vi noen reale estimater fra deg fremover, det var du god på
Fint å ha deg tilbake, nå venter vi på Veblen ja
Og så forventer vi noen reale estimater fra deg fremover, det var du god på
Redigert 19.03.2021 kl 21:17
Du må logge inn for å svare
njubi
19.03.2021 kl 21:16
8654
Har fulgt med dykk, men posta nada. Er litt i 2020 sidan i fjor. Ser ikkje så verst ut i Gogl heller.
PSI- Investor
19.03.2021 kl 22:01
8490
njubi skrev veblen var bra ja 👌
Ja velkommen tilbake, gleder meg til flere innlegg!’
Veldig gjerne fra Veblen også!
Veldig gjerne fra Veblen også!
Pilteri
19.03.2021 kl 23:05
8385
Nesten som i "the golden years" det her. Selv begynte jeg å handle litt på børs akkurat når gogl gikk fra 6-7 til 42 ca. Gikk ut på topp og var ferdig med gogl, trodde jeg. Eventyrlig gevinst og verdensmester som trosset advarslene til de som mente at dagsrater på 100 - 200 000 USD pr dag ikke var bærekraftig. Og det var d jo ikke så til de som ikke har vært i tørrlast lenge så kan d være lurt å lytte når gammelhuinnan gjøyr.. utrolig hvor fort det snur når d snur men akkurat nå er det artig!
Gulltider
19.03.2021 kl 23:53
8346
Spår mangedobling i capesizeratene
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
eriksu2
21.03.2021 kl 15:30
7824
Ulrik booker sikkert en del tc for tiden.. Kanskje kurs nærmere 100 ikke er usannsynlig iløpet av året??
Fra twitter:
Here is a much better one,as reported yesterday by Maersk Broker. One Kamsarmax owned by $SB (good quality owner) Chinese built in 2012 fixed for 12-14 months at $23k+scrubber benefit.
Fra twitter:
Here is a much better one,as reported yesterday by Maersk Broker. One Kamsarmax owned by $SB (good quality owner) Chinese built in 2012 fixed for 12-14 months at $23k+scrubber benefit.
bankersen
22.03.2021 kl 08:47
7366
Hva blir resultatet for Q2 om en kommer inn ihht. FFA Q2 PMAX 25 383USD og CAPE 24 625UDS. Det ryktes om lange kontrakter på disse nivåene nå.
Capesize
A steady build for the Capesize market saw the 5TC lift $2,696 to settle the week at $19,437. The trajectory of gains appeared more sustainable this week as pressure continued to build on charterers. Significant tail winds are thought to be coming from the smaller sizes as they have continued their charge upwards this week. Unusual fixtures continue to be heard in the market as charterers have looked to Capesize vessels for respite from their own usual vessel classes. The fixing activity was largely centred around the middle of the week with Friday rumours of it being a softer day. The Pacific West Australia to China C5 remained largely resilient to the wider market throughout the week, only lifting slightly from $9.155 to $9.327. The Brazil to China C3, however, saw fixtures across its loading window which was in strong contango. C3 rates rose $3.2 to close the week at $21.75. Dry bulk FFA’s continue to be heavily traded as this past week saw some record volumes being registered.
Panamax
A momentous week for the Panamax market, with sharp rises witnessed on all spot trading at rates not seen for many years. With the FFA market ably supporting a strong outlook, healthy levels were agreed for period on forward delivery positions as well as the nearby position. An 82,000-dwt delivery Pacific in June agreed a rate of $22,000 six to eight months whilst a scrubber fitted 82,000-dwt delivery China end March achieved $26,000 for a similar period. In the Atlantic, trading was typically grain centric with the Americas lending robust support against a shrinking tonnage supply and rates advancing daily on all routes. Asia too saw strong rate increases as trade in the region reached new highs. Strong demand from NoPac saw rates soar through the $30,000 mark a few times. Charterers with Indonesia trips to China were forced to pay a premium with rates in the $40,000’s and increasing not uncommon.
https://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-equities-beginning-of-a-super-cycle-or-just-an-upswing/
Capesize
A steady build for the Capesize market saw the 5TC lift $2,696 to settle the week at $19,437. The trajectory of gains appeared more sustainable this week as pressure continued to build on charterers. Significant tail winds are thought to be coming from the smaller sizes as they have continued their charge upwards this week. Unusual fixtures continue to be heard in the market as charterers have looked to Capesize vessels for respite from their own usual vessel classes. The fixing activity was largely centred around the middle of the week with Friday rumours of it being a softer day. The Pacific West Australia to China C5 remained largely resilient to the wider market throughout the week, only lifting slightly from $9.155 to $9.327. The Brazil to China C3, however, saw fixtures across its loading window which was in strong contango. C3 rates rose $3.2 to close the week at $21.75. Dry bulk FFA’s continue to be heavily traded as this past week saw some record volumes being registered.
Panamax
A momentous week for the Panamax market, with sharp rises witnessed on all spot trading at rates not seen for many years. With the FFA market ably supporting a strong outlook, healthy levels were agreed for period on forward delivery positions as well as the nearby position. An 82,000-dwt delivery Pacific in June agreed a rate of $22,000 six to eight months whilst a scrubber fitted 82,000-dwt delivery China end March achieved $26,000 for a similar period. In the Atlantic, trading was typically grain centric with the Americas lending robust support against a shrinking tonnage supply and rates advancing daily on all routes. Asia too saw strong rate increases as trade in the region reached new highs. Strong demand from NoPac saw rates soar through the $30,000 mark a few times. Charterers with Indonesia trips to China were forced to pay a premium with rates in the $40,000’s and increasing not uncommon.
https://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-equities-beginning-of-a-super-cycle-or-just-an-upswing/
Golden Goat
22.03.2021 kl 09:48
7030
OBX "En indeks for aksjer notert på Oslo Børs, basert på de 25 mest likvide aksjene på Børsen. Startet i 1987, og er i dag en av de mest sentrale indeksene i Norge." Å være inkludert i denne listen gir økt synlighet. Diverse fond er knyttet til denne listen.
https://bors.finansavisen.no/NO/kursliste
https://bors.e24.no/#!/list/norway//ose/EQUITIES_OBX/
https://bors.finansavisen.no/NO/kursliste
https://bors.e24.no/#!/list/norway//ose/EQUITIES_OBX/
Redigert 22.03.2021 kl 10:00
Du må logge inn for å svare
bankersen
22.03.2021 kl 09:59
6960
Golden Goat skrev Da var GOGL inn i varmen igjen - OBX(!!!) 🎉🎉📈📈
Det betyr vel at fond må laste opp?
Golden Goat
22.03.2021 kl 10:01
6943
Ja. E.g.: https://www.dnb.no/privat/sparing-og-investering/investeringsprodukter/etp/etf/produkter/obx.html
Redigert 22.03.2021 kl 10:07
Du må logge inn for å svare
Bassefix
22.03.2021 kl 10:55
6781
With #Capesize FFAs for March now at $18,000/d and spot rates having averaged only $16,018/d MTD, the implied spot rates for remaining March is then $21,716/d. This is 12% above last close, w peaks likely higher than the avg
#DryBulk #Shipping
$DSX $EGLE $GBLK $GNK $GOGL $SBLK https://t.co/SpVRSnTf6M
#DryBulk #Shipping
$DSX $EGLE $GBLK $GNK $GOGL $SBLK https://t.co/SpVRSnTf6M
Golden Goat
22.03.2021 kl 11:06
6738
ronny40 skrev Tull. Golden Ocean røk ut i juni 2020
OBX oppdateres to ganger i året...... Takk for at du minnet meg på hvorfor jeg bør holde meg langt unna dette forumet. Jeezes.
Redigert 22.03.2021 kl 11:09
Du må logge inn for å svare
OeJo
22.03.2021 kl 11:36
6689
ronny40 skrev Tull. Golden Ocean røk ut i juni 2020
Du mener altså at det er feil på den listen som ligger ute om hvilke aksjer som er på OBX? Eller misforstår jeg?
Kvistingen
22.03.2021 kl 11:46
6679
Det er 36 aksjer på listene til både Finansavisen og E24. Det er jo litt mye i en indeks som skal være de 25 mest omsatte aksjene. Det ble gjort noen endringer nylig, men jeg tror ikke GOGL var blant de som kom inn.
Pacino
22.03.2021 kl 11:46
6685
At Golden Ocean er inne på OBX-indeksen nå må være feil ..De selskapene som går inn og ut av OBX-indeksen
kan du se her ..se link.
https://finansavisen.no/nyheter/kommentar/2021/03/11/7640682/bw-lpg-bw-offshore-dno-og-frontline-kastes
kan du se her ..se link.
https://finansavisen.no/nyheter/kommentar/2021/03/11/7640682/bw-lpg-bw-offshore-dno-og-frontline-kastes
bankersen
22.03.2021 kl 11:54
6697
Om den fortsetter slik som de siste ukene kommer den nok inn igjen ved neste anledning. 13 mest omsatte i dag.
BULK: BALTIC CAPESIZE-INDEKS +1,6% TIL USD 19.751/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er opp 1,6 prosent til 19.751 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange.
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er opp 1,6 prosent til 19.751 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange.
Bassefix
22.03.2021 kl 12:17
6629
Baltic #Capesize index +2% to $19,751
Brazil/China +3% to $19,432
Apr FFA -4% to $23,250
May FFA -1% to $24,625
#DryBulk #Shipping
$DSX $EGLE $GBLK $GNK $GOGL $SBLK https://t.co/xaC1HdmnlW
Brazil/China +3% to $19,432
Apr FFA -4% to $23,250
May FFA -1% to $24,625
#DryBulk #Shipping
$DSX $EGLE $GBLK $GNK $GOGL $SBLK https://t.co/xaC1HdmnlW
Golden Goat
22.03.2021 kl 12:22
6690
Må være en ganske grov feil om så er tilfelle? Enn så lenge viser GOGL på OBX-lista i handelsplattformen jeg bruker (sparebanken) og den viser i de to ovennevnte listene..
Pacino
22.03.2021 kl 12:32
6626
Ser også at AGAS er kommet inn på OBX-indeksen som også må være feil.
Så vidt meg bekjent skulle ikke de heller vært inne på den listen nå..
Så vidt meg bekjent skulle ikke de heller vært inne på den listen nå..
Golden Goat
22.03.2021 kl 12:35
6628
Har fulgt med de siste ukene, og GOGL har hver dag hatt høyere omsettning enn 50% av de som er på lista nå (evt. frem til dette byttet).
Pacino
22.03.2021 kl 15:52
6194
Er på høy tid Golden Ocean fjernes fra NY-børsen, dette evige knefallet for
Amerikanerne er til å spy av, ..evner ikke Ola Dunk å tenke selv. Tragisk
Amerikanerne er til å spy av, ..evner ikke Ola Dunk å tenke selv. Tragisk
Redigert 23.03.2021 kl 01:07
Du må logge inn for å svare
Pilteri
22.03.2021 kl 17:07
6072
Som jeg har sagt før. Gogl skulle aldri vært notert i usa. D er en ulykke...
Kalle Kurtasje
22.03.2021 kl 17:47
5965
GOGL mye ned i NewYork ikveld (7.64).
Noen grunn til at den faller såpass mye.
Noen grunn til at den faller såpass mye.
Moffsi
22.03.2021 kl 17:57
5956
Hos meg (nordnet) er det kun en nedgang i us på 0,39 prosent nå kl 1756.... tror du må oppdatere deg litt... 😎
Jeg tror på ingen måte at vi har sett noen topp enda 🤑
Jeg tror på ingen måte at vi har sett noen topp enda 🤑
Redigert 22.03.2021 kl 17:58
Du må logge inn for å svare
Kalle Kurtasje
22.03.2021 kl 18:43
5829
Ja, ble litt lurt av at grafen falt mye i forhold til dagens åpning,
men i forhold til sluttkurs i går, er det stort sett uforandret.
Gikk litt fort her i ettermiddag, når sammenlignet kurser i Oslo og NY.
men i forhold til sluttkurs i går, er det stort sett uforandret.
Gikk litt fort her i ettermiddag, når sammenlignet kurser i Oslo og NY.
kakarlss
22.03.2021 kl 19:22
5732
Kalle Kurtasje skrev GOGL mye ned i NewYork ikveld (7.64). Noen grunn til at den faller såpass mye.
Gogl er opp i NY nå er på 7,77$
Dette er vel grunnen til at vi tar en pust i bakken, kombinert med nedstenginng rundt omkring samt vaksniebekymring.
..........
Apr FFA -4% to $23,250
May FFA -1% to $24,625
..........
Apr FFA -4% to $23,250
May FFA -1% to $24,625
Bassefix
23.03.2021 kl 08:57
5248
REDERIET NORDEN OPJUSTERER FORVENTNINGER MARKANT TIL 2021 - NY
08:52
En yderst stærk udvikling i forretningsenheden Dry Operator samt betydelige markedsforbedringer får rederiet Norden til at opjustere sine forventninger til det justerede årsresultat for 2021.
Nu ser rederiet 50-100 mio. dollar mod tidligere 20-60 mio. dollar.
- Det bredere interval afspejler, at forventningerne er baseret på ikke realiseret fremtidig indtjening i et marked med større volatilitet end sædvanligt, forklarer rederiet.
- Baseret på meget stærk eksekvering og aktiv positionering venter Dry Operator at kapitalisere på det betydeligt forbedrede tørlastmarked og levere bedre indtjening end ventet i løbet af andet kvartal og andet halvår i år, udtaler Jan Rindbo, der er administrerende direktør i Norden.
På baggrund af dette venter Dry Operator nu at opnå et justeret årsresultat for 2021, som overstiger rekordåret 2020.
Sidste år landede Nordens justerede resultat efter skat på 105,7 mio. dollar.
Indtjeningen i Nordens to øvrige forretningsenheder, Asset Management og Tanker Operator, udvikler sig på linje med tidligere udmeldte forventninger. Dog stiger Asset Managements porteføljeværdi i takt med højere tørlastværdier og højere fremtidige tørlastrater.
Norden offentliggør delårsrapporten for første kvartal 6. maj.
/ritzau/FINANS
Claus Mikkelsen
08:52
En yderst stærk udvikling i forretningsenheden Dry Operator samt betydelige markedsforbedringer får rederiet Norden til at opjustere sine forventninger til det justerede årsresultat for 2021.
Nu ser rederiet 50-100 mio. dollar mod tidligere 20-60 mio. dollar.
- Det bredere interval afspejler, at forventningerne er baseret på ikke realiseret fremtidig indtjening i et marked med større volatilitet end sædvanligt, forklarer rederiet.
- Baseret på meget stærk eksekvering og aktiv positionering venter Dry Operator at kapitalisere på det betydeligt forbedrede tørlastmarked og levere bedre indtjening end ventet i løbet af andet kvartal og andet halvår i år, udtaler Jan Rindbo, der er administrerende direktør i Norden.
På baggrund af dette venter Dry Operator nu at opnå et justeret årsresultat for 2021, som overstiger rekordåret 2020.
Sidste år landede Nordens justerede resultat efter skat på 105,7 mio. dollar.
Indtjeningen i Nordens to øvrige forretningsenheder, Asset Management og Tanker Operator, udvikler sig på linje med tidligere udmeldte forventninger. Dog stiger Asset Managements porteføljeværdi i takt med højere tørlastværdier og højere fremtidige tørlastrater.
Norden offentliggør delårsrapporten for første kvartal 6. maj.
/ritzau/FINANS
Claus Mikkelsen
fattigstakkar
23.03.2021 kl 10:47
5006
Plutselig gikk lufta ut av ballongen. Satser på at det er en god kjøpsmulighet.
rascal
23.03.2021 kl 11:12
4992
Noen som vet hvorfor kursen raser ned i dag? Ingen nyheter så vidt jeg har sett.