GOGL -Petter Haugen tror på 100 000 dollar i Cape 2021
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:08
Spår mangedobling i capesizeratene
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Redigert 04.03.2021 kl 19:44
Du må logge inn for å svare
uff da, stiger ratene nå igjen og så med 8% da, huff huff
Ikke rart Norske investorer selger med begge henda, men det kan jo hende de over dammen liker det.
Ikke rart Norske investorer selger med begge henda, men det kan jo hende de over dammen liker det.
Redigert 12.04.2021 kl 12:20
Du må logge inn for å svare
bankersen
12.04.2021 kl 12:22
5285
Vet bare om Kingsize den gjengen der, og det kan sammenliknes med størrelsen på utbyttene som kommer, blir ikke plass i en vanlig seng.....
Redigert 12.04.2021 kl 12:24
Du må logge inn for å svare
Ja Long, som vanlig skal USA løfte GOGL (kraftig).
vulkan
12.04.2021 kl 12:29
5221
Det er jo noen panamax som går for stadig dårliger rater. Kanskje de må snu og BDI'en bli positiv igjen før det blir noe skikk på kursen. Noen prediksjoner på PMAX ratene fremover? Lukt til helvete eller er det håp?
Kalle Kurtasje
12.04.2021 kl 12:32
5185
Utrolig at meglerhusa ikke skjønner at BULK er vinneren i 2021 - de kommer nok i JUNI!
Deilig kopp formasjon,ligger nok 65-70 før ukes slutt
Redigert 12.04.2021 kl 12:36
Du må logge inn for å svare
#1 på Twitter nå:
Baltic #Capesize index +9% to $26k/d
Brazil/China +6% to $24k/d
May FFA +7% to $29k/d
Jun FFA +8% to $29k/d
Baltic #Capesize index +9% to $26k/d
Brazil/China +6% to $24k/d
May FFA +7% to $29k/d
Jun FFA +8% to $29k/d
bankersen
12.04.2021 kl 12:41
5081
PMAX går på stadig bedre rater i forhold til Q1. +1000 på Cape betyr 3-4kroner pluss på kursen, 1000 ned på PMAX betyr ca. -1 NOK. PMAX går foreløpig fremdeles på historisk høye rater for årstiden, PMAX kan fort stige igjen fra her årstiden tatt i betraktning. Tipper vi får en positiv BDI alt i dag.
Gasman
12.04.2021 kl 12:42
5164
Panamax-sesongen er over, og det er sesongmessig litt tidlig for Capene.
Som jeg ser det, holder Pmax seg bedre enn ventet og Cape har kommet tidligere.
Jeg tror nok vi vil se ytterligere fall i Pmax fremover, men med det jeg forventer blir en eksplosjon i Cape-rater når sesongen kommer ordentlig i gang, vil det også løfte de mindre skipsklassene, gjennom at også disse blir brukt til å frakte varer som normalt går på Cape.
Jeg skal ikke tippe hva ratene vil komme opp i, for det anser jeg som helt umulig, men Pmax bør ikke ligge mye under en halv Cape når det blir ordentlig press på.
Som jeg ser det, holder Pmax seg bedre enn ventet og Cape har kommet tidligere.
Jeg tror nok vi vil se ytterligere fall i Pmax fremover, men med det jeg forventer blir en eksplosjon i Cape-rater når sesongen kommer ordentlig i gang, vil det også løfte de mindre skipsklassene, gjennom at også disse blir brukt til å frakte varer som normalt går på Cape.
Jeg skal ikke tippe hva ratene vil komme opp i, for det anser jeg som helt umulig, men Pmax bør ikke ligge mye under en halv Cape når det blir ordentlig press på.
+1000 på Cape betyr 3-4kroner pluss på kursen,
ser da langt i fra at det stemmer, mente du - 30-40 øre?
FFA mai 29750 nå
ser da langt i fra at det stemmer, mente du - 30-40 øre?
FFA mai 29750 nå
Redigert 12.04.2021 kl 12:48
Du må logge inn for å svare
KJEPET
12.04.2021 kl 13:04
5057
I "normalåret" 2019 steg Pmx fra $5800 i midten av april til drøyt $18000 i slutten av august. Stort sett uavbrutt foruten en liten dipp i juni.
Redigert 12.04.2021 kl 13:08
Du må logge inn for å svare
Gasman
12.04.2021 kl 13:14
4961
Det er jo ikke så lett å forutsi presist hva som er sesongen, men sesongen for grain peaker vel ca. mars et sted, og det er den viktigste lasten for Pmax.
Men som sagt er Pmax allsidig og kan ta "skitne" varer også. Det er vanlig å "splitte" lasten når Cape blir uforholdsmessig dyrere enn Pmax og derfor vil Cape-sesongen ofte dra opp Pmaxen også.
Men som sagt er Pmax allsidig og kan ta "skitne" varer også. Det er vanlig å "splitte" lasten når Cape blir uforholdsmessig dyrere enn Pmax og derfor vil Cape-sesongen ofte dra opp Pmaxen også.
Redigert 12.04.2021 kl 13:19
Du må logge inn for å svare
KJEPET
12.04.2021 kl 13:29
4937
Ser at FFA cape 2022 også nå begynner å stige kraftig :-)
https://twitter.com/ristic_nick/status/1381569765039353856
Og skipsverdiene. Joda, de stigere videre.....
https://www.hellenicshippingnews.com/breakdown-of-weekly-ship-sales-by-type-5th-11th-april-2021/
https://twitter.com/ristic_nick/status/1381569765039353856
Og skipsverdiene. Joda, de stigere videre.....
https://www.hellenicshippingnews.com/breakdown-of-weekly-ship-sales-by-type-5th-11th-april-2021/
Redigert 12.04.2021 kl 13:34
Du må logge inn for å svare
Kenevil
12.04.2021 kl 13:29
4940
https://e24.no/boers-og-finans/i/VqJlVr/har-staaltro-paa-capesize
De burde ha lagt inn noen selskapsnavn her og...
De burde ha lagt inn noen selskapsnavn her og...
bankersen
12.04.2021 kl 14:01
4809
Mange tror ikke på videre oppgang og selger papiret med begge hender i dag. Benytter de fantastisk ratene til å vekte seg ned og shorte aksjen.
🚀🚀🚀🚀🚀🚀
Freight futures am update
Capesize up ~7%
Panamax up ~3%
🚀🚀🚀🚀🚀🚀
Freight futures am update
Capesize up ~7%
Panamax up ~3%
🚀🚀🚀🚀🚀🚀
Ola og Kari er ikke interessert i store dividender.
KJEPET
12.04.2021 kl 14:29
4682
Da var BDI over forrige topp. Herlige saker :-)
BULK: BALTIC DRY-INDEKSEN +2,9% TIL 2.145 POENG
BULK: BALTIC DRY-INDEKSEN +2,9% TIL 2.145 POENG
rascal
12.04.2021 kl 14:31
4672
Er "boomen" i tørrbulk overvurdert?
Se rateutviklingen de siste ukene fra 18. mars under. Det er kun Capesize som øker, de andre klassene er til dels betydelig ned.
Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
12.04.21 2.145 25.976 16.016 16.610 19.511
18.03.21 2.215 18.873 24.064 22.460 23.258
fattigstakkar
12.04.2021 kl 14:32
4700
Her er Weekly report fra Cleaves: https://fda195ed-9571-42ec-b092-d42af79f832c.usrfiles.com/ugd/fda195_aa2b753488644d64bef3e92e39b4f50f.pdf
Se på grafen for Dry bulk som sammenligner ratene for i år med de to foregående år, og estimatene fra Cleaves som også ligger godt under faktiske rater. Og estimatene er brukt for å sette $11 som target. Tipper det kommer en ny oppgradering i neste quarterly report basert på siste tids rateoppgang.
Se på grafen for Dry bulk som sammenligner ratene for i år med de to foregående år, og estimatene fra Cleaves som også ligger godt under faktiske rater. Og estimatene er brukt for å sette $11 som target. Tipper det kommer en ny oppgradering i neste quarterly report basert på siste tids rateoppgang.
Redigert 12.04.2021 kl 14:33
Du må logge inn for å svare
bankersen
12.04.2021 kl 14:46
4627
Resultatet på ca. 100mill dollars med CAPE/PMAX FFA Q2. 4-5 kroner pr aksje på kvartalet. Mao. ikke mye å skryte av....
Freight futures am update
Capesize up ~7%
Panamax up ~3%
Capesize up ~7%
Panamax up ~3%
Nei det var elendig.
Tipper nok angsten for nedside er mindre en angsten for at denne skal stikke på et realt rykk snart, det kommer ganske snart om ikke alt krasjer kortsiktig.
Tipper nok angsten for nedside er mindre en angsten for at denne skal stikke på et realt rykk snart, det kommer ganske snart om ikke alt krasjer kortsiktig.
Redigert 12.04.2021 kl 15:09
Du må logge inn for å svare
Sognoksen1
12.04.2021 kl 15:46
4410
Denne aksjen her har noe rare bevegelser stiger mest når ratene går ned 😀⛄️
Styrer mot konkurs ser det ut til
I morgen bikker vi rater 30.000 for mai, mangler nå vare 250 før den grensen også brytes :-)
April 27625 nå, så blir oppgang rater også i morgen.
Cape
Apr 27625 +1700
May 29750 +2250
Q2 28575 +1775
Cal22 18250 +500
April 27625 nå, så blir oppgang rater også i morgen.
Cape
Apr 27625 +1700
May 29750 +2250
Q2 28575 +1775
Cal22 18250 +500
Redigert 12.04.2021 kl 16:00
Du må logge inn for å svare
Gasman
12.04.2021 kl 16:02
4346
Golden er først og fremst er Cape-selskap. Det er der de store svingningene og de store pengene er. At Pmax normaliserer seg burde ikke gi store utslag. Det er hva som skjer i Cape som er klart det viktigste. Men sektoren i øvrig har vært veldig fokusert på de mindre skipsklassene den siste tiden. Det er der verdistigningen har vært størst, og det er der det har vært mest aktivitet i annenhåndsmarkedet. Så det kan godt være GOGL blir dratt ned av sektoren. Jeg er uansett ganske lite bekymret med den utviklingen vi har i ratene nå.
Redigert 12.04.2021 kl 16:03
Du må logge inn for å svare
Sognoksen1
12.04.2021 kl 16:10
4365
Kan no lure på hvem som holder på her må no være flere sammarbeidspartnere😡
Men nå er det store fall i shipping generelt i dag, hva er det som tynger.
Er det inflasjon som skremmer? skjønner lite av det kraftige shipping fallet.
Er det inflasjon som skremmer? skjønner lite av det kraftige shipping fallet.
Det er MPCC du skulle ha investert i, ikke det her og FLYR ;)
Golden Goat
12.04.2021 kl 16:31
4325
Eneste jeg kan tenke meg er det relativt høye rykket oppover VIX gjorde før helgen. Dette går som regel utover de mest volatile aksjene, hvilket vi må annerkjenne er en kategori GOGL med venner faller inn under. Men jeg må si at jeg hadde forventet at ratehoppet og kontrakthoppet ville mer en kompansere for dette i dag.
Kalle Kurtasje
12.04.2021 kl 16:32
4386
Hmmm - typisk:
Sitter i månedsvis og venter på at caperatene skal nå nye høyder - i April!!!
Når endelig alt tar av, så går kursen til helvete på grunn av generelt fall i markedet, - av ulike årsaker.
Det er dessverre ikke første gangen jeg opplever dette.
Gir som regel kraftig rekyl i etterkant.
Sitter i månedsvis og venter på at caperatene skal nå nye høyder - i April!!!
Når endelig alt tar av, så går kursen til helvete på grunn av generelt fall i markedet, - av ulike årsaker.
Det er dessverre ikke første gangen jeg opplever dette.
Gir som regel kraftig rekyl i etterkant.
Vix var på lavest nivå fredag siden før corona, den stiger riktignok 5% i dag, men det er neppe grunnen til shipping fall.
Når vix begynner å stige 10-20% i dagesvis da øker angsten, så er ikke tilfelle Pr i dag.
Må være inflasjons pjattet i morgen som tynger
Når vix begynner å stige 10-20% i dagesvis da øker angsten, så er ikke tilfelle Pr i dag.
Må være inflasjons pjattet i morgen som tynger
Gasman
12.04.2021 kl 16:44
4342
Slettet brukerskrev Det er MPCC du skulle ha investert i, ikke det her og FLYR ;)
He he. Har aldri hatt aksjer i Flyr. Men har faktisk litt i MPCC :-)
Ja FED frykt som har skapt panikk før en evt panikk..
fattigstakkar
12.04.2021 kl 16:50
4315
Inflasjonsfrykt bør jo ramme andre aksjer mye mer enn shipping. Og amerikanske indekser er jo kun marginalt under ATH. Merkelig det som skjer i shipping. FRO gruses totalt. Faller videre i USA etter at OSE stengte. Kanskje det er Fredriksen som er utsatt for et angrep. FRO faller mest av alle tankaksjer, og GOGL mest av alle bulkaksjer.
Redigert 12.04.2021 kl 16:53
Du må logge inn for å svare