GOGL -Petter Haugen tror på 100 000 dollar i Cape 2021
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:08
Spår mangedobling i capesizeratene
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Redigert 04.03.2021 kl 19:44
Du må logge inn for å svare
Gasman
12.04.2021 kl 21:51
8637
Ja, så den tweeten, men fant ikke artikkelen. Men antar det ikke er bryet verdt å bruke kvelden på å finne den heller...
Mye rart man skal forholde seg til som aksjespekulant:-) Men jeg tror jeg nøyer meg med å konstatere at selskapet tjener vanvittig med penger, det er det jeg styrer etter, - og så får piratene på Reddit få ha sine alternative strategier.
EDIT: Eller kanskje det ikke er noen artikkel, men bare den teite overskriften? Det er jo gjerne de dummeste meldingene som har størst effekt for tiden. Hvem bryr seg om analyser når en meme på reddit eller en tweet Musk har fomla frem etter en joint fungerer mye bedre...
Mye rart man skal forholde seg til som aksjespekulant:-) Men jeg tror jeg nøyer meg med å konstatere at selskapet tjener vanvittig med penger, det er det jeg styrer etter, - og så får piratene på Reddit få ha sine alternative strategier.
EDIT: Eller kanskje det ikke er noen artikkel, men bare den teite overskriften? Det er jo gjerne de dummeste meldingene som har størst effekt for tiden. Hvem bryr seg om analyser når en meme på reddit eller en tweet Musk har fomla frem etter en joint fungerer mye bedre...
Redigert 12.04.2021 kl 22:33
Du må logge inn for å svare
Golden Goat
12.04.2021 kl 21:47
8638
Denne misvisende overskriften han nevnte tidligere fra Drugde: https://twitter.com/mintzmyer/status/1381612412885929996?s=20
Det han sier er at han mistenker WSB (wallstreet bets: reddit-gruppe som ar vært i vinden i det siste ang. GME og CRM) har spekulert i en nedgang basert på denne "bogus" artikkelen fra Drudge som skal ha ført til et nedsalg.
Det han sier er at han mistenker WSB (wallstreet bets: reddit-gruppe som ar vært i vinden i det siste ang. GME og CRM) har spekulert i en nedgang basert på denne "bogus" artikkelen fra Drudge som skal ha ført til et nedsalg.
Gasman
12.04.2021 kl 21:15
8688
Er det rett og slett nyheten om at Pfizer-vaksinen har dårlig effekt mot SA-viruset?
Gasman
12.04.2021 kl 21:14
8650
Jeg sliter litt med å forstå Twitter-språk av og til: Leste denne hos Mintzmeyer: A weird selloff earlier this am, maybe from poor quant read on bogus Pfizer headlines?
Det gjaldt sånn sett containerskip, men antar det er samme effekt som gir motvind for så og si alle segmenter i dag (hvis han har rett i at det er dette som er åraken da).
Men hva @3&%¤¤! betyr det?
Det gjaldt sånn sett containerskip, men antar det er samme effekt som gir motvind for så og si alle segmenter i dag (hvis han har rett i at det er dette som er åraken da).
Men hva @3&%¤¤! betyr det?
Golden Goat
12.04.2021 kl 20:32
8761
Tyder på at omdreining fra Oz til Brazil gir økt befrakning.
IRON ORE & COAL
An overall decline in terms of shipments to Top 5 destinations by loaded vessels (dwt). The 20.7% decrease week on week, was mostly due to a reduction of shipments from the three main iron ore ports in West Australia to China. Port Hedland and Port Walcott noticed a contraction of more than 2M mt in their shipments to China while Dampier shipments to China decreased by more than 500K mt. Shipments from Ponta Da Madeira remained at similar levels, noting for the second week in a row a total of almost 1.35M mt in its shipments with destination China. Iron ore prices have shown a considerable rebound of $6.64/mt, closing last Friday at $170.3/mt. Oppositely, coal prices slightly decreased, falling by $2.65/mt to $67.55/mt.
https://dnfanalysis.com/reports.php
IRON ORE & COAL
An overall decline in terms of shipments to Top 5 destinations by loaded vessels (dwt). The 20.7% decrease week on week, was mostly due to a reduction of shipments from the three main iron ore ports in West Australia to China. Port Hedland and Port Walcott noticed a contraction of more than 2M mt in their shipments to China while Dampier shipments to China decreased by more than 500K mt. Shipments from Ponta Da Madeira remained at similar levels, noting for the second week in a row a total of almost 1.35M mt in its shipments with destination China. Iron ore prices have shown a considerable rebound of $6.64/mt, closing last Friday at $170.3/mt. Oppositely, coal prices slightly decreased, falling by $2.65/mt to $67.55/mt.
https://dnfanalysis.com/reports.php
Redigert 12.04.2021 kl 20:34
Du må logge inn for å svare
dollargliset
12.04.2021 kl 18:23
9032
Slettet brukerskrev 👍
Dere er veldig utålmodige. Gogl er en aksje som svinger mye i verdi og i perioder vil den selvsagt gå dårligere. Jeg hadde opprinnelig en del aksjer i Kahoot men solgte disse og kjøpte GOGL da det ble utsikter til økende inflasjon og økte renter. Økt inflasjon er jo en tegn på økt økonomisk vekst og da er jo sykliske aksjer som GOGL et bra valg. Cape raten er økende og ligger veldig høyt da vi bare er i startfasen av sesongen. Panamax har som forventet gått litt ned. Mye av oppgangen i Panamax skyldes nok økt frakt av jordbruksprodukter til kina. Frakt av "grain" er nok litt labert nå på vårparten, men vil nok ta seg opp i August. For min del er jeg veldig spendt på hvor mye Kina kommer til å importere av "grain" framover. Noen sier at den økte importen er midlertidig mens andre sier at de forventer økt import. Poenget er vel egentlig at en liten økt forbruk eller en svak redusert avling i Kina kan medføre stor import. Personlig så tror jeg ikke denne importen er midlertidig. Kina er i ferd med å få kontroll på Afrikansk svinepest noe som medfører økt for til grisene.
Chinese Steel Market Continues to Fare Very Well; Air Pollution Remains Much Improved
#Freight #markets: #Capes very firm up nearly 10% on both futures and index on good volume. #Panamax and #supramax stronger today despite negative index
The front month Capesize futures contract traded at 30,000 today, quite an improvement from the ~9,000 level two months ago. How often do futures touch the 30k level? Not too often. Since the new contract was introduced, it has touched that level only once in the summer of 2019.
Galskapen måtte ta en slutt, snart over USD 7 igjen nå. Panikken brer seg når investorene «glemte» at ratene er ATH for april og er på vei over 30.000 for både mai og juni.....Panikk for å gå glipp av gevinst i et selskap der pengene nå renner inn i en økt flåte, i starten av en ny syklus...:-)
Kr 100 next i løpet av sommeren!!
Kr 100 next i løpet av sommeren!!
Redigert 12.04.2021 kl 17:53
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
12.04.2021 kl 17:48
8975
Nå ble det mer GOGL på meg enn jeg egentlig hadde tenkt, men klarte ikke å dy meg når det ble mulig å kjøpe til 58,50 i USA. Mange andre aksjer virker også dyre nå, så jeg sliter med å finne bedre case enn i bulk nå.
fattigstakkar
12.04.2021 kl 16:50
4350
Inflasjonsfrykt bør jo ramme andre aksjer mye mer enn shipping. Og amerikanske indekser er jo kun marginalt under ATH. Merkelig det som skjer i shipping. FRO gruses totalt. Faller videre i USA etter at OSE stengte. Kanskje det er Fredriksen som er utsatt for et angrep. FRO faller mest av alle tankaksjer, og GOGL mest av alle bulkaksjer.
Redigert 12.04.2021 kl 16:53
Du må logge inn for å svare
Ja FED frykt som har skapt panikk før en evt panikk..
Gasman
12.04.2021 kl 16:44
4377
Slettet brukerskrev Det er MPCC du skulle ha investert i, ikke det her og FLYR ;)
He he. Har aldri hatt aksjer i Flyr. Men har faktisk litt i MPCC :-)
Vix var på lavest nivå fredag siden før corona, den stiger riktignok 5% i dag, men det er neppe grunnen til shipping fall.
Når vix begynner å stige 10-20% i dagesvis da øker angsten, så er ikke tilfelle Pr i dag.
Må være inflasjons pjattet i morgen som tynger
Når vix begynner å stige 10-20% i dagesvis da øker angsten, så er ikke tilfelle Pr i dag.
Må være inflasjons pjattet i morgen som tynger
Kalle Kurtasje
12.04.2021 kl 16:32
4421
Hmmm - typisk:
Sitter i månedsvis og venter på at caperatene skal nå nye høyder - i April!!!
Når endelig alt tar av, så går kursen til helvete på grunn av generelt fall i markedet, - av ulike årsaker.
Det er dessverre ikke første gangen jeg opplever dette.
Gir som regel kraftig rekyl i etterkant.
Sitter i månedsvis og venter på at caperatene skal nå nye høyder - i April!!!
Når endelig alt tar av, så går kursen til helvete på grunn av generelt fall i markedet, - av ulike årsaker.
Det er dessverre ikke første gangen jeg opplever dette.
Gir som regel kraftig rekyl i etterkant.
Golden Goat
12.04.2021 kl 16:31
4360
Eneste jeg kan tenke meg er det relativt høye rykket oppover VIX gjorde før helgen. Dette går som regel utover de mest volatile aksjene, hvilket vi må annerkjenne er en kategori GOGL med venner faller inn under. Men jeg må si at jeg hadde forventet at ratehoppet og kontrakthoppet ville mer en kompansere for dette i dag.
Det er MPCC du skulle ha investert i, ikke det her og FLYR ;)
Men nå er det store fall i shipping generelt i dag, hva er det som tynger.
Er det inflasjon som skremmer? skjønner lite av det kraftige shipping fallet.
Er det inflasjon som skremmer? skjønner lite av det kraftige shipping fallet.
Sognoksen1
12.04.2021 kl 16:10
4400
Kan no lure på hvem som holder på her må no være flere sammarbeidspartnere😡
Gasman
12.04.2021 kl 16:02
4381
Golden er først og fremst er Cape-selskap. Det er der de store svingningene og de store pengene er. At Pmax normaliserer seg burde ikke gi store utslag. Det er hva som skjer i Cape som er klart det viktigste. Men sektoren i øvrig har vært veldig fokusert på de mindre skipsklassene den siste tiden. Det er der verdistigningen har vært størst, og det er der det har vært mest aktivitet i annenhåndsmarkedet. Så det kan godt være GOGL blir dratt ned av sektoren. Jeg er uansett ganske lite bekymret med den utviklingen vi har i ratene nå.
Redigert 12.04.2021 kl 16:03
Du må logge inn for å svare
I morgen bikker vi rater 30.000 for mai, mangler nå vare 250 før den grensen også brytes :-)
April 27625 nå, så blir oppgang rater også i morgen.
Cape
Apr 27625 +1700
May 29750 +2250
Q2 28575 +1775
Cal22 18250 +500
April 27625 nå, så blir oppgang rater også i morgen.
Cape
Apr 27625 +1700
May 29750 +2250
Q2 28575 +1775
Cal22 18250 +500
Redigert 12.04.2021 kl 16:00
Du må logge inn for å svare
Styrer mot konkurs ser det ut til
Sognoksen1
12.04.2021 kl 15:46
4445
Denne aksjen her har noe rare bevegelser stiger mest når ratene går ned 😀⛄️
Nei det var elendig.
Tipper nok angsten for nedside er mindre en angsten for at denne skal stikke på et realt rykk snart, det kommer ganske snart om ikke alt krasjer kortsiktig.
Tipper nok angsten for nedside er mindre en angsten for at denne skal stikke på et realt rykk snart, det kommer ganske snart om ikke alt krasjer kortsiktig.
Redigert 12.04.2021 kl 15:09
Du må logge inn for å svare
Freight futures am update
Capesize up ~7%
Panamax up ~3%
Capesize up ~7%
Panamax up ~3%
bankersen
12.04.2021 kl 14:46
4662
Resultatet på ca. 100mill dollars med CAPE/PMAX FFA Q2. 4-5 kroner pr aksje på kvartalet. Mao. ikke mye å skryte av....
fattigstakkar
12.04.2021 kl 14:32
4735
Her er Weekly report fra Cleaves: https://fda195ed-9571-42ec-b092-d42af79f832c.usrfiles.com/ugd/fda195_aa2b753488644d64bef3e92e39b4f50f.pdf
Se på grafen for Dry bulk som sammenligner ratene for i år med de to foregående år, og estimatene fra Cleaves som også ligger godt under faktiske rater. Og estimatene er brukt for å sette $11 som target. Tipper det kommer en ny oppgradering i neste quarterly report basert på siste tids rateoppgang.
Se på grafen for Dry bulk som sammenligner ratene for i år med de to foregående år, og estimatene fra Cleaves som også ligger godt under faktiske rater. Og estimatene er brukt for å sette $11 som target. Tipper det kommer en ny oppgradering i neste quarterly report basert på siste tids rateoppgang.
Redigert 12.04.2021 kl 14:33
Du må logge inn for å svare
rascal
12.04.2021 kl 14:31
4707
Er "boomen" i tørrbulk overvurdert?
Se rateutviklingen de siste ukene fra 18. mars under. Det er kun Capesize som øker, de andre klassene er til dels betydelig ned.
Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
12.04.21 2.145 25.976 16.016 16.610 19.511
18.03.21 2.215 18.873 24.064 22.460 23.258
KJEPET
12.04.2021 kl 14:29
4717
Da var BDI over forrige topp. Herlige saker :-)
BULK: BALTIC DRY-INDEKSEN +2,9% TIL 2.145 POENG
BULK: BALTIC DRY-INDEKSEN +2,9% TIL 2.145 POENG
Ola og Kari er ikke interessert i store dividender.
🚀🚀🚀🚀🚀🚀
Freight futures am update
Capesize up ~7%
Panamax up ~3%
🚀🚀🚀🚀🚀🚀
Freight futures am update
Capesize up ~7%
Panamax up ~3%
🚀🚀🚀🚀🚀🚀
bankersen
12.04.2021 kl 14:01
4844
Mange tror ikke på videre oppgang og selger papiret med begge hender i dag. Benytter de fantastisk ratene til å vekte seg ned og shorte aksjen.
Kenevil
12.04.2021 kl 13:29
4975
https://e24.no/boers-og-finans/i/VqJlVr/har-staaltro-paa-capesize
De burde ha lagt inn noen selskapsnavn her og...
De burde ha lagt inn noen selskapsnavn her og...
KJEPET
12.04.2021 kl 13:29
4972
Ser at FFA cape 2022 også nå begynner å stige kraftig :-)
https://twitter.com/ristic_nick/status/1381569765039353856
Og skipsverdiene. Joda, de stigere videre.....
https://www.hellenicshippingnews.com/breakdown-of-weekly-ship-sales-by-type-5th-11th-april-2021/
https://twitter.com/ristic_nick/status/1381569765039353856
Og skipsverdiene. Joda, de stigere videre.....
https://www.hellenicshippingnews.com/breakdown-of-weekly-ship-sales-by-type-5th-11th-april-2021/
Redigert 12.04.2021 kl 13:34
Du må logge inn for å svare
Gasman
12.04.2021 kl 13:14
4996
Det er jo ikke så lett å forutsi presist hva som er sesongen, men sesongen for grain peaker vel ca. mars et sted, og det er den viktigste lasten for Pmax.
Men som sagt er Pmax allsidig og kan ta "skitne" varer også. Det er vanlig å "splitte" lasten når Cape blir uforholdsmessig dyrere enn Pmax og derfor vil Cape-sesongen ofte dra opp Pmaxen også.
Men som sagt er Pmax allsidig og kan ta "skitne" varer også. Det er vanlig å "splitte" lasten når Cape blir uforholdsmessig dyrere enn Pmax og derfor vil Cape-sesongen ofte dra opp Pmaxen også.
Redigert 12.04.2021 kl 13:19
Du må logge inn for å svare