GOGL -Petter Haugen tror på 100 000 dollar i Cape 2021
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:08
Spår mangedobling i capesizeratene
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Redigert 04.03.2021 kl 19:44
Du må logge inn for å svare
Og mai ratene nærmer seg nå 36.000😀
Er det ikke short i usa? Burde kanskje begynne å dekke inn i ettermiddag .. .
Burde skyte opp 10kr når som helst 😁
KJEPET
26.04.2021 kl 10:38
6078
Slettet brukerskrev 🚀🚀 May 35700 +1575
Herlig å se 2020 Bulkers med ny fin oppgang i dag på de knallsterke ratene. De reiser i fra GOGL jevnt og trutt. For ikke å snakke om Star Bulk i ettermiddag :-)
Absolutt! Det er en kjempedeal for gogl, og for Fredriksen. Begge parter nyter godt av det tette samarbeidet.
bankersen
26.04.2021 kl 09:45
6195
Ganske mye og om en tar utgangspunkt i mai ratene NMAX 44K, PMAX 28K. Inkl. premium
Redigert 26.04.2021 kl 09:47
Du må logge inn for å svare
Nå er jo de nye skipene innvannende over 24k
Det betyr jo at vi tjener mer pr aksje nå en før de 18 nye skipene kom inn..
Ingen ting å sutre for da vel...
Det betyr jo at vi tjener mer pr aksje nå en før de 18 nye skipene kom inn..
Ingen ting å sutre for da vel...
Redigert 26.04.2021 kl 09:35
Du må logge inn for å svare
Golden Goat
26.04.2021 kl 09:32
6446
Sjekk graf BDI og sammenlign med GOGL, SBLK etc etc. og se tilbake til tidligere frakt-boomer. Da får du lagt vekk aluminiumsfolien ganske kjapt da du enkelt og greit ser at markedet ikke er særlig effisient. TTT (Ting tar tid).
fattigstakkar
26.04.2021 kl 09:29
6447
Med rateoppgangen og økning i skipsverdier etter at GOGL kjøpte skipene fra Fredriksen, kan det ikke være tvil om at dette var en god deal for GOGL. For at vi skulle følt oss lurt måtte GOGL ha kjøpt skipene nær toppen i syklusen, og det er det vel ikke mange GOGL-aksjonærer som tror.
Long, du var jo veldig kritisk til kjøpet den gangen. Er du det fortsatt?
Long, du var jo veldig kritisk til kjøpet den gangen. Er du det fortsatt?
Endre Mening
26.04.2021 kl 09:19
6528
Slettet brukerskrev Snart starter 3 verdenskrig,hvordan går det med golden ocean da tru?
Går til himmels med bomber i lasterommet
vulkan
26.04.2021 kl 09:17
6534
Hva er eventuelt argumentene for at vi ikke skal til ratenivåene som var i 2007?
Snart starter 3 verdenskrig,hvordan går det med golden ocean da tru?
May Cape trading up to $35K on London
bjooern
26.04.2021 kl 08:52
6631
Ingen gjeld ingen belåning.Så min innvest i gogle er bare en en liten form for gambling som aksjer noen gang er.
Aldri si aldri 😉😄
Husker historien fra forrige syklus, pensjon, belåning på hus, belåning på pipa osv osv, alle vet hvordan det endte, slike tanker er aldri noe god ide.
KJEPET
26.04.2021 kl 08:30
6724
Holder vel med å henvise til dette i dag. Den grafen sier jo det meste http://www.sunsirs.com/uk/prodetail-927.html :-)
Det er ganske enkelt med Fredriksen. Mannen har 100 milliarder i formue og må plassere store penger enkelte steder gjennom Hemen holding. Han ville kjøpe nybygg i en tid hvor gogl ikke ville fått finansering til kjøp av den størrelsen i en krisetid(måtte emittert kraftig) så han kjøpte privat og betta på å treffe lavt i syklusen. Det klarte han, og har allerede solgt nå til gogl med fortjeneste, og samtidig står selskapet for finansering av lån på store deler av flåten for gogl som han tjener på, i tillegg til at han selger hele dealen til gogl hvor han selger til seg selv(eier 35%) så han tjener penger videre.
Samtidig er det ikke sånn at kursen skal opp 10% i uka. De tjener penger som gress som situasjonen er nå, så kursen kommer oppover, men i riktig tempo. gogl har selskapet lagt på seg 6 milliarder på 4 måneder så det er store summer hvor en del vil selge underveis. Så bytte av hender tar litt tid
Samtidig er det ikke sånn at kursen skal opp 10% i uka. De tjener penger som gress som situasjonen er nå, så kursen kommer oppover, men i riktig tempo. gogl har selskapet lagt på seg 6 milliarder på 4 måneder så det er store summer hvor en del vil selge underveis. Så bytte av hender tar litt tid
Redigert 25.04.2021 kl 23:04
Du må logge inn for å svare
JimmiHenriksen
25.04.2021 kl 22:18
7237
Erfarer at kursen går ned når den burde gått opp, hvilket tyder på at her er noe muffens. 90,- ville ikke vare høyt i dagens marked. Ettersom Skipenes verdi øker, er det da slik at JF igjen kan forventes å selge flere av sine private skip, eller skip i andre av sine selskap, til Golden O nå som skipsverdi er høy? Skulle han betale seg selv i aksjer fra G. O. så vil han få dobbel gevinst av lav aksjekurs ved kursoppgang - som vi har ventet på årevis. VI så jo det for noen måneder sidene, hvilket ikke er ukjent strategi for fyren. Følgelig vil utbytte igjen tilfalle JF og kursene gruses, midlertidig. Noen av oss har jo fulgt denne karen til og fra i en 25 års tid.
Golden Goat
25.04.2021 kl 13:44
7729
Beklager om det er noen trykkleif, måtte skrive av et bilde jeg fant. Rapport UKE 15 fra Maersk Broker:
MARKET DRIVERS: STEEL PRICES SURGE IN USA AND EU, SPIKING THE INTEREST OF ASIAN MILLS TO SUPPLY MARKET GAP
The price of steel has increased to its highest level since the 2008 financial crisis due to acute coil shortages in Europe and the USA. The situation seems unlikely to change until steel production picks up in the second half of the year. Consequently, increasing export opportunities will prevail in Q2, attracting the interest of Asian mills. In the Us, the price increase is deemed to be due to supply-side issues, while in Europe, it stems from a combination of strong downstream demand and supply-side shortages. Thus, since the start of the year, prices in the US for hot-rolled coil have risen by 33% and prices in Europe have increased by 37%. The absence of US import tariffs on Korean products Is already translating into an increase of steel exports to the US. Meanwhile, Japan forecasts its export will increase 21% in the year for Q2. Concerning European steel, India's involvement is expected to grow, as despite having already exceeded its EU quota, they expect for more steel to be allowed in. China is also looking to supply the world steel market gap; however, their intentions are unlikely to last as they similarly expect domestic prices of steel to increase due to reduced domestic output. Overall, steel production is slow to recover after the lockdown, and with more moving parts, export opportunities are expected to remain well into Q2.
MARKET DRIVERS: STEEL PRICES SURGE IN USA AND EU, SPIKING THE INTEREST OF ASIAN MILLS TO SUPPLY MARKET GAP
The price of steel has increased to its highest level since the 2008 financial crisis due to acute coil shortages in Europe and the USA. The situation seems unlikely to change until steel production picks up in the second half of the year. Consequently, increasing export opportunities will prevail in Q2, attracting the interest of Asian mills. In the Us, the price increase is deemed to be due to supply-side issues, while in Europe, it stems from a combination of strong downstream demand and supply-side shortages. Thus, since the start of the year, prices in the US for hot-rolled coil have risen by 33% and prices in Europe have increased by 37%. The absence of US import tariffs on Korean products Is already translating into an increase of steel exports to the US. Meanwhile, Japan forecasts its export will increase 21% in the year for Q2. Concerning European steel, India's involvement is expected to grow, as despite having already exceeded its EU quota, they expect for more steel to be allowed in. China is also looking to supply the world steel market gap; however, their intentions are unlikely to last as they similarly expect domestic prices of steel to increase due to reduced domestic output. Overall, steel production is slow to recover after the lockdown, and with more moving parts, export opportunities are expected to remain well into Q2.
Golden Goat
25.04.2021 kl 10:44
8072
Gratulerer! Ja, vi får håpe på at gøggen får lagt på seg når utbytter kommer og tørrbulk kanskje kan bli 'hot' igjen. Uansett om du har tiden på din side, så ser det store bildet ut til at langsiktige investorer får seg en fin gevinst på aksjen i tillegg til gode utbytter.
Platinum365
24.04.2021 kl 23:22
8594
Gratulerer! Unner deg alt godt. Ofte er den «frie» tilværelsen gørr kjedelig, og visner hen. Kos deg om et år, eller; kos deg nå. Det er nå som gjelder, ikke la en dag går til spille. Plutselig er det over.
bjooern
24.04.2021 kl 18:37
8913
Pensjonerte meg 40(% i februar mnd.Tror jeg kan ta full pensjon neste år🙂
Golden Goat
24.04.2021 kl 17:54
8974
KJEPET
24.04.2021 kl 16:51
9064
Slettet brukerskrev Sivile og militære skip nektes adgang, men lasteskip slipper igjennom som vanlig
takk! 👍
Sivile og militære skip nektes adgang, men lasteskip slipper igjennom som vanlig
Backhaul cargo gjennom Svartehavet:
https://opensea.pro/blog/backhaul-routes-in-baltic-and-mediterranean
Putin stenger av deler av Svartehavet fra i dag og ut oktober. Kan det bli forsinkelser og høyere rater eller vil Putin lar transport gjennom som vanlig? noen som vet noe mer?
https://opensea.pro/blog/backhaul-routes-in-baltic-and-mediterranean
Putin stenger av deler av Svartehavet fra i dag og ut oktober. Kan det bli forsinkelser og høyere rater eller vil Putin lar transport gjennom som vanlig? noen som vet noe mer?
Golden Goat
24.04.2021 kl 10:38
9544
5y Cape VV har høy korrelasjon med 1y TC Cape. Om historisk data gjør seg gjeldende, så skal en 1y TC Cape på ~25k tilsvare en 5y cape lik ~50mUSD (i følge graf fra 2010 og peak 2014).
Dette vil være en kraftig økning fra denne ukens nivå rapportert i Advanced Shipping & Trading [1] á 38,5 mUSD. Altså, et gap på 30%!
[1] https://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2021/04/ADVANCED-MARKET-REPORT-WEEK-16.pdf
Dette vil være en kraftig økning fra denne ukens nivå rapportert i Advanced Shipping & Trading [1] á 38,5 mUSD. Altså, et gap på 30%!
[1] https://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2021/04/ADVANCED-MARKET-REPORT-WEEK-16.pdf
KJEPET
23.04.2021 kl 22:46
10073
God helg :-)
https://twitter.com/iosshipbrokers/status/1385660077852483593
Sjekk utviklingen bare på noen uker !
https://twitter.com/iosshipbrokers/status/1339586984239460363
https://twitter.com/iosshipbrokers/status/1385660250066460673
https://twitter.com/iosshipbrokers/status/1385660077852483593
Sjekk utviklingen bare på noen uker !
https://twitter.com/iosshipbrokers/status/1339586984239460363
https://twitter.com/iosshipbrokers/status/1385660250066460673
Redigert 23.04.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Staffanstorp
23.04.2021 kl 21:39
10245
FOMO Monday now on the NY trade. But the real and interesting question is what are the sellers of cargo/charterers think about the next Months/half year? Fix on time or stick to spot; challenge to say the least.
Redigert 23.04.2021 kl 21:41
Du må logge inn for å svare
MarineroMarine
23.04.2021 kl 19:46
10467
Den nye CEO virker som en bra kar i denne podcasten: https://podcasts.apple.com/no/podcast/90-ulrik-andersen-lessons-from-shipping-future-golden/id1438206125?i=1000517987697&l=nb
jess23
23.04.2021 kl 19:10
10529
Tja USA-kursen er under der den sluttet på Ose. Dollaren er nede på 8,30 nå. Men god helg :-)
Ble en fin avslutning på uka, og det fortsetter i USA i kveld, nå nesten opp 3%.
Så lenge trenden er opp gleder jeg meg over det, tror også det vil komme en liten ketchup effekt her om ikke så altfor lenge. Riktig god gelg alle sammen😀
Så lenge trenden er opp gleder jeg meg over det, tror også det vil komme en liten ketchup effekt her om ikke så altfor lenge. Riktig god gelg alle sammen😀
Golden Goat
23.04.2021 kl 17:54
10670
Change of US Stance on Shipping Emissions Likely to Maintain Thin Dry Bulk Newbuild Order Books
https://twitter.com/DryBulkETF/status/1385617127986524162?s=20
https://twitter.com/DryBulkETF/status/1385617127986524162?s=20
Golden Goat
23.04.2021 kl 16:38
10871
#2 deler noe frustrasjonen vår: Fresh 11-year record highs on the #BDI, at a time when seasonality is usually weak- strongest seasonally adjusted BDI since 2008! So why are the stocks and assets trading so far behind? Man 🤷♂️ Feels like containers last Oct-Dec.
USA åpnet i pluss, så gud vet hva skjer i løpet av dagen ;)
Kalle Kurtasje
23.04.2021 kl 15:48
10998
Høyeste BDI-indeks på over 10 år!
Hei, hvor det går oppover - NOT...
GOGL kursen går tregt sidelengs,
og det blir spennende om USA fortsetter ned
etter Bidens skattemelding i går.
Hei, hvor det går oppover - NOT...
GOGL kursen går tregt sidelengs,
og det blir spennende om USA fortsetter ned
etter Bidens skattemelding i går.
Men aksjen er i minus i dag hehe, Hva er det med aksjonærer i GOGL, så dem selger hele tiden?
Redigert 23.04.2021 kl 15:45
Du må logge inn for å svare
Bassefix
23.04.2021 kl 14:21
11310
Baltic Dry Index Rises 1.38% to 2,788
Capesize +2.82% to $34,762
Panamax -2.23% to $22,331
Supramax 58k tons +2.32% to $22,932
Handysize +2.15% to $17,688
#DryBulk #Shipping
$DSX $EGLE $GBLK $GNK $GOGL $SBLK https://t.co/Ow5w3xJ9dD
Capesize +2.82% to $34,762
Panamax -2.23% to $22,331
Supramax 58k tons +2.32% to $22,932
Handysize +2.15% to $17,688
#DryBulk #Shipping
$DSX $EGLE $GBLK $GNK $GOGL $SBLK https://t.co/Ow5w3xJ9dD
Freight futures am update
Capesize up ~1%
Panamax up ~1%
Capesize up ~1%
Panamax up ~1%
fattigstakkar
23.04.2021 kl 13:15
11564
bankersen skrev Huff da blir det jo mindre på meg;-)
Fikk en følelse av at de håpet jeg ikke skulle bruke tegningsrettene og tror de ville tilfalt dem om jeg ikke brukte dem, for de kjøper nok inn aksjene fysisk for å ha som motposisjon. Hadde 45 minutter på å bestemme meg før fristen gikk ut og kan ikke se jeg har fått noen informasjon fra dem tidligere. Ser at andre tilbydere av CFDs skriver eksplisitt at eventuelle tegningsretter ikke tilfaller klienten. Men IG har åpenbart en annen praksis, så flaks for meg.
jess23
23.04.2021 kl 12:44
11703
Det er jo ultralav omsetning. Er vel snart tre timer siden det ble omsatt en aksje i Gogl der.