GOGL -Petter Haugen tror på 100 000 dollar i Cape 2021
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:08
Spår mangedobling i capesizeratene
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Redigert 04.03.2021 kl 19:44
Du må logge inn for å svare
KJEPET
06.05.2021 kl 09:06
6077
Det bør være såpass. Vi skal nok på 60-tallet nå fremover. JF har jo sørget for at Golden Ocean er en svært stabil aksje :-) Ikke rart resten av segmentet drar ifra Golden Ocean og blir plassert blant søpla innen bulk. Golden Ocean er en ren tradingaksje som langsiktige investorer skyr som pesten. Foruten meg da, så holder ut i tykt og tynt :-)
https://www.hellenicshippingnews.com/weekly-dry-time-charter-estimates-may-05-2021/
(@bankersen: Husk å sende julekort til han som ga deg aksjer til 69.-)
Men synes det er bedre å forholde seg til det som skjer i det fysiske markedet. De tallene lyver ikke
http://www.dce.com.cn/DCE/Products/Industrial/Iron%20Ore/index.html
https://www.hellenicshippingnews.com/weekly-dry-time-charter-estimates-may-05-2021/
(@bankersen: Husk å sende julekort til han som ga deg aksjer til 69.-)
Men synes det er bedre å forholde seg til det som skjer i det fysiske markedet. De tallene lyver ikke
http://www.dce.com.cn/DCE/Products/Industrial/Iron%20Ore/index.html
Redigert 06.05.2021 kl 09:14
Du må logge inn for å svare
Satt kjøp på 70 kr, tenkte muligens det skjer i løpet av dagen, gikk gjennom haha. Nå skal jeg selge det etter auksjonen med en gang. Lett tjente penger ;)
Redigert 06.05.2021 kl 09:09
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
06.05.2021 kl 09:08
6037
bankersen skrev Takk for de aksjene:-)))
Grattis til de som fikk dem. Jeg logget meg på ett minutt for sent :(
Bennyfyfasan
06.05.2021 kl 09:09
6050
pokker....fikk ikke lagt inn ordre under 70kr før det var for seint.
Og da er jeg ute haha. 40 K på noen min ;)
Realistoptimist skrev Hva faen skjedde nå?!?
Løken skal nok nok få smake i perioder hva drybulk innebærer, med javne mellomrom skal overbelåning presses ut, har vørt slik i alle tider
komfa
06.05.2021 kl 09:17
5889
Er det flere som ikke har fått emisjonsaksjene inn på konto? De står på VPS men ikke Nordnet eller Nordea.
Golden Goat skrev Kom du deg inn nå, Long?
Jeg kjøpte aksjer på 37kr, men emi aksjene solgte jeg for noen dager siden, som tidligere skrevet.
Gjør klar for tunge dager
Gjør klar for tunge dager
Slettet brukerskrev Og da er jeg ute haha. 40 K på noen min ;)
Du er forumets største klovn og backtrader
Mollen
06.05.2021 kl 09:19
5879
Er det stop-loss som ryker når vi får sånne raske fall ? Har lurt på å sikre meg med å legge inn trigger, men er redd aksjene skal bli solgt på sånne raske dupper og så står jeg plutselig uten aksjer og må kjøpe meg innigjen på høyere nivåer.
Golden Goat
06.05.2021 kl 09:20
5913
Ja, men den andelen aksjene du realiserte fra 37kr, kanskje du skulle ha gått inn med dem igjen? Tenker GOGL er et bra short- og longterm bet altså. :-)
Fikk plukket tilbake det jeg solgte i går 4 kr billigere i dag og er fornøyd med det :-)
Golden Goat
06.05.2021 kl 09:24
5881
"Det er innført automatisk børspause etter høyt handelsvolum i John Fredriksen-dominerte Golden Ocean, som faller tosifret fra start. Det er ingen nyheter som bidrar til fallet. Selskapet har nylig gjennomført repareringsemisjon med nettoproveny på like over 140 millioner kroner."
"Ingen nyheter", ja. Dem kunne kanskje tatt seg bryet og lest her før dem skriver. Er jo en liten pull-back på FFA som utløser panikksalg uten like. Jaja, to each their own.
"Ingen nyheter", ja. Dem kunne kanskje tatt seg bryet og lest her før dem skriver. Er jo en liten pull-back på FFA som utløser panikksalg uten like. Jaja, to each their own.
Trenger ikke det, de skal selges på 150 neste år
men det kan hende jeg kjøper noe mer rundt 65 som er et støtte nivå, som kanskje skal testes nå
men det kan hende jeg kjøper noe mer rundt 65 som er et støtte nivå, som kanskje skal testes nå
Lenge leve misunnelse Longe, love you so much ;)
Knegg knegg
Knegg knegg
Golden Goat
06.05.2021 kl 09:31
5836
Jeg håper folk her inne forstår hvor hysterisk morsomt dette er. Holder på å dette av stolen her! 😂😂😂😂😂😂
boupa
06.05.2021 kl 09:31
5827
Har ikke sittet lenge her, men er dette typisk for Goggen? Har vært en del i BW Lpg, og de reagerte lite på enorm rateframgang og overreagerte voldsomt på små dipper i ratene.
KJEPET
06.05.2021 kl 09:33
5839
En liten korreksjon i FFA (ca. 5%) etter noen dager med ferie i Østen og etter at ratene har steget kraftig kalles en sort svane? Da skjønner jeg bedre hvorfor den langsiktige investor holder seg lang unna Golden Ocean :-)
Redigert 06.05.2021 kl 09:45
Du må logge inn for å svare
Golden Goat
06.05.2021 kl 09:35
5818
Hadde det vært typisk, så hadde det ikke blitt en børspause. Er flere ting som har skjedd samtidig her: ørlite overkjøp samtidig som vi skal riste av oss noen som vil realisere avkastning og på toppen av det hele: en liten tilbakegang i FFA. Jeg sitter stille i båten og ler godt av Longs, hyggelig fyr som ber (høyt) for sin syke mor. Gotta respect the hustle though! 😂😂
Gulltider
06.05.2021 kl 09:46
5687
Med en forventet kurs godt over 90,- innen 1 måned, så vil nok mange irritere seg over den nervøse dumpingen nå på morgenen 😂😂
Bassefix
06.05.2021 kl 09:56
5574
Cape
May
42500
-2625
Jun
40875
-2375
Q3
32750
-2250
Cal22
21175
-225
Pmax
May
25000
0
Jun
25250
+125
Q3
22075
-550
Cal22
15700
-100
May
42500
-2625
Jun
40875
-2375
Q3
32750
-2250
Cal22
21175
-225
Pmax
May
25000
0
Jun
25250
+125
Q3
22075
-550
Cal22
15700
-100
Takk for det, du er ganske morsom du også.
Fult så morsomt er det ikke å hausse nå? når alle er ukritisk positive går det ned, det er naturens gang i aksje markedet, som vanlig.
Fult så morsomt er det ikke å hausse nå? når alle er ukritisk positive går det ned, det er naturens gang i aksje markedet, som vanlig.
Redigert 06.05.2021 kl 10:02
Du må logge inn for å svare
KJEPET
06.05.2021 kl 10:01
5549
Store krigstyper på morgenkvisten etter at også panamax har gått meget godt siste uka. Så når panamax FFA korrigerer kraftig ned, nei vent......, den er jo pent opp i dag også, så stuper kursen :-)
Bennyfyfasan
06.05.2021 kl 10:07
5474
Dette er årsaken til at mange holder seg unna Frontline og GOGL. Å spre panikk skjer alltid....det er alltid et bakholdsangrep rundt hjørnet. Åpningen i dag var LATTERLIG, men egentlig forventet.
Vi må ikke glemme hvor lave rater guidingen av mye høyere kurser baserer seg på.
Vi må ikke glemme hvor lave rater guidingen av mye høyere kurser baserer seg på.
Golden Goat
06.05.2021 kl 10:12
5449
Du mener kanskje at det å påpeke at vi har rater over 40k nå, i god tid før sesong, er hausing du? 😂 Lykke til Longs, håper du kommer deg inn igjen på et prisnivå du føler er akseptabelt sånn at du kan snu 180 grader på argumentene dine 😁
Bassefix
06.05.2021 kl 10:15
5406
China is back from the Labour Day holidays and coal prices are surging: Thermal coal futures are up ~5% and above 800/t for the first time as supply struggles to keep up with demand post pandemic. Coking coal futures also up sharply.
#drybulk #shipping
#drybulk #shipping
Bassefix
06.05.2021 kl 10:16
5411
Dalian steel rebar futures are also surging in China this morning. Global commodities are reaching levels not seen since China’s boom years in the late 2000s. Iron ore should touch the magic $200/t number anyday now…
#ironore #drybulk
#ironore #drybulk
KJEPET
06.05.2021 kl 10:20
5362
Ja, historien gjentar seg. Dette er eksakt det samme som skjedde på 57.- og 65.-. De store raider de små ved å kjøre massive stop-loss raid. Å sitte i Golden Ocean føles noen ganger som å sitte i en Spetalen aksje :-)
Julaften var i november 2020
Jeg ser supersyklusen forsterke seg i horisonten.
Kina har for 4 timer siden sagt at de ikke skal handle med Australia på "uoverskuelig fremtid". Det gir mer tonnasje, de må se mot Brazil. Så enkelt er det. Vale har sagt at de kommer tilbake til 2019 nivåer snart og at output er stor fremover. https://www.globaltimes.cn/page/202105/1222747.shtml
Prisene på stål fortsetter å boome i morgentimene i dag, marginene til importørene i kina øker, og aktiviteten øker. Dermed blir shipping en mindre % av totalkostnaden for selskapene, og åpner opp rom for økte rater over tid. Snart den høyeste prisen siden tidlig 2000 tallet. https://markets.businessinsider.com/commodities/iron-ore-price
Kull-prisene er på de høyeste målte nivåene noensinne. Fueler under marginer.
Og alt dette kommer til å få så mye bensin under vingene når resten av verden gradvis åpner gjennom 2021. For hver dag kommer man ett skritt nærmere i hvert eneste land, utenom India, men de står for 10% av alle crewbesetninger i verden hvor man ser utfordringer med rotasjoner i crew(bull det også) https://splash247.com/crew-change-crisis-tipped-to-be-worse-than-last-year/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
https://www.ft.com/content/cf40d764-6ab6-4638-bea6-594cc3cd5d53?shareType=nongift
Biden presentere i tidlig april den største investeringen noensinne i infrastruktur på 2 tusen milliarder dollar neste 8 årene.
Kom tall i dag på at USA hadde den høyeste korn-eksporten til asia i mars målt på flere år. Det er de lengste rutene man får i shipping.
https://www.hellenicshippingnews.com/bimco-tonne-mile-demand-triples-as-march-witnesses-us-coarse-grain-madness/
Det var labor day fra 1-5 mai i kina, og nå tilbake i full produksjon innen kort tid, og selv med det i mente har ikke markedet klart å få ratene særlig nedover.
MEN det viktiste momentet her er flåteveksten. Den er helt borte. Og det som gjør at supersyklusen blir mulig, er at drybulk boomen har kommet etter at
både lng og spesielt container har eksplodert i bestillinger etter skip. Det gjør at havnene er stappfulle med ordre frem mot sist sett slutten av 2023, dvs det nærmer seg mot 2024 for å få bestilt og levert kvalitetsskip. Og det begynner å bli så langt frem i tid at man ikke tør å bestille pga reguleringer og disruptive markeder. Ikke rart etter et tiår med forferdelige rater og overfylt hav med skip. Secondhandvalue blir stort.
Kina har for 4 timer siden sagt at de ikke skal handle med Australia på "uoverskuelig fremtid". Det gir mer tonnasje, de må se mot Brazil. Så enkelt er det. Vale har sagt at de kommer tilbake til 2019 nivåer snart og at output er stor fremover. https://www.globaltimes.cn/page/202105/1222747.shtml
Prisene på stål fortsetter å boome i morgentimene i dag, marginene til importørene i kina øker, og aktiviteten øker. Dermed blir shipping en mindre % av totalkostnaden for selskapene, og åpner opp rom for økte rater over tid. Snart den høyeste prisen siden tidlig 2000 tallet. https://markets.businessinsider.com/commodities/iron-ore-price
Kull-prisene er på de høyeste målte nivåene noensinne. Fueler under marginer.
Og alt dette kommer til å få så mye bensin under vingene når resten av verden gradvis åpner gjennom 2021. For hver dag kommer man ett skritt nærmere i hvert eneste land, utenom India, men de står for 10% av alle crewbesetninger i verden hvor man ser utfordringer med rotasjoner i crew(bull det også) https://splash247.com/crew-change-crisis-tipped-to-be-worse-than-last-year/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
https://www.ft.com/content/cf40d764-6ab6-4638-bea6-594cc3cd5d53?shareType=nongift
Biden presentere i tidlig april den største investeringen noensinne i infrastruktur på 2 tusen milliarder dollar neste 8 årene.
Kom tall i dag på at USA hadde den høyeste korn-eksporten til asia i mars målt på flere år. Det er de lengste rutene man får i shipping.
https://www.hellenicshippingnews.com/bimco-tonne-mile-demand-triples-as-march-witnesses-us-coarse-grain-madness/
Det var labor day fra 1-5 mai i kina, og nå tilbake i full produksjon innen kort tid, og selv med det i mente har ikke markedet klart å få ratene særlig nedover.
MEN det viktiste momentet her er flåteveksten. Den er helt borte. Og det som gjør at supersyklusen blir mulig, er at drybulk boomen har kommet etter at
både lng og spesielt container har eksplodert i bestillinger etter skip. Det gjør at havnene er stappfulle med ordre frem mot sist sett slutten av 2023, dvs det nærmer seg mot 2024 for å få bestilt og levert kvalitetsskip. Og det begynner å bli så langt frem i tid at man ikke tør å bestille pga reguleringer og disruptive markeder. Ikke rart etter et tiår med forferdelige rater og overfylt hav med skip. Secondhandvalue blir stort.
phantom1
06.05.2021 kl 10:32
5237
Veldig planlagt med tiltakene og Vale har 30 400k ventene - naa gir de finger til australia bruker importert staal og 130 mill tonn med billig stockpile i en mnd - saa slaar de av lyset og clear the air.
And tensions are still getting worse. On Thursday, Beijing announced the "indefinite suspension" of the China-Australia Strategic Economic Dialogue, which only met for the first time in 2014.
https://www.cnn.com/2021/05/05/economy/australia-china-iron-ore-trade-intl-hnk/index.html
Mollen
06.05.2021 kl 10:41
5168
Sier du at ratene skal falle frem til sommeren / tidlig høst nå Phantom ?
Redigert 06.05.2021 kl 10:42
Du må logge inn for å svare
Golden Goat
06.05.2021 kl 10:42
5178
Det at jernmalm holdes hellig betyr vel til syvende og sist at money talks? Om Kina kutter jernmalm fra Oz betyr nok dette en akutt råvarekrise for landet.
"But economists said while Australia may eventually locate new buyers for its iron ore, it would be much more difficult for China to find new sources of iron ore to power its economy."
"But economists said while Australia may eventually locate new buyers for its iron ore, it would be much more difficult for China to find new sources of iron ore to power its economy."
KJEPET
06.05.2021 kl 10:46
5147
Iron ore lagrene ligger på ca, 124MT nå, som er 12-15% høyere enn for et år siden. Men stållagrene er ikke høye for årstiden og mye lavere enn i fjor på denne tiden (naturlig nok). Men det trekkes kraftig fra stållagrene om dagen. Chinamann spiser stål til frokost kan det virke som:-) Så selv om det ligger litt mer malm på lager enn vanlig, så vil det fort spises opp om de fortsetter å forbruke stål slik de gjør i dag. Og verden generelt vil ha stort behov for stål de neste par årene etter alle infrastrukturpakkene.
Purdey
06.05.2021 kl 10:53
5072
Så hvorfor faller både 2020, gogle og mpcc denne uka? spesielt i dag. Vi leser jo om rater i været. hva har jeg missforstått når kina slutter å handle med australia. Skulle ikke det tilsi flere døgn på havet med frakt fra Brasil? ergo flere dager med skyhøye rater?