GOGL -Petter Haugen tror på 100 000 dollar i Cape 2021

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:08
Slettet bruker
GOGL 04.03.2021 kl 19:37 1043470

Spår mangedobling i capesizeratene
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene

Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Redigert 04.03.2021 kl 19:44 Du må logge inn for å svare
KJEPET
15.06.2021 kl 11:03 5675

Bare nevner at capen er opp 17,5(!) i China i dag :-)
Bennyfyfasan
15.06.2021 kl 11:07 5666

Det er bare så synd at jeg ikke har mer "fornuftige" penger å kjøpe med. Nedgangen i dag er rett og slett idiotisk.
Kalle Kurtasje
15.06.2021 kl 11:14 5643

"Tørrlastmarkedet har steget markant i år, tross en knekk den siste tiden."

e24 om Belco-kjøp idag.
Verken e24 eller FA henger helt med i svingene,
og henviser stadig til ratefallet vi hadde,
men som snudde for ca 1 uke siden.
KJEPET
15.06.2021 kl 11:23 5653

He, he. FFA Q3 med ny rekord i dag. Skal ikke junkiene snart våkne?
Andy85
15.06.2021 kl 11:53 5532

Jeg benyttet muligheten da den falt under 90 i dag. Det ble for fristende. Denne skal godt over 100 i løpet av sommeren
hogan
15.06.2021 kl 12:00 5511

Flex gir ciirka 5 kroningen i utbytte i kvartalet og står i 120, Gogl kommer til å gi minimum 5 kroningen fra q2 og framover. Klart mer potensiale i Gogl versus Flex som har færre ship og faste kontrakter.
Med tanke på dette så bør Gogl ligge på minst samme kurs som Flex, ting tar litt tid men i august er denne minimum 120, mener jeg
Redigert 15.06.2021 kl 12:01 Du må logge inn for å svare
KJEPET
15.06.2021 kl 12:03 5524

BCI opp 4,3%
Bennyfyfasan
15.06.2021 kl 12:12 5473

Det kan hende de store endringene i kurs ikke kommer FØR vi nærmer oss utbytte igjen. Ting som rater har en tendens til å bli for abstrakt for mange. Det utnytter de store
Fjellbris
15.06.2021 kl 12:19 5439

BULK: BALTIC CAPESIZE-INDEKS +4,3% TIL USD 30.640/DAG
KJEPET
15.06.2021 kl 12:26 5496

Du har nok rett Benny. Er jo en grunn til at det ALLTID er lengst opp til kursmålene for Golden fra #1. Ser ut som resten av verden ser litt annerledes på det, og er i forkant. Safe Bulkers, Eagle, Diana, Genco og Star Bulk har alle jeg steget mer enn Golden hittil i år. Ola Normann må nok se pengene på konto før man tør å satse :-)
Bassefix
15.06.2021 kl 13:59 5214

Freight futures am update
Capesize up ~3%
Panamax up ~2%
#shipping #drybulk $BDRY
Sonatrach
15.06.2021 kl 14:23 5161

Enig. Flex har tatt ut det meste av potensialet for de neste 12-24 mnd. Gogl & 2020 har en potensielt vanvittig oppside ratemessig de neste 3-4 årene.
Bassefix
15.06.2021 kl 14:27 5166

The Baltic Dry index is up 2.8 percent to 3,025 points, according to The Baltic Exchange.

Capesize rates rise 4.3 percent to $ 30,640, Panamax rises 2.0 percent to $ 29,328, Handysize rises 0.5 percent to $ 22,696 while Supramax rates rise 1.6 percent to $ 29,332
Andy85
15.06.2021 kl 14:39 5148

Kursen skal opp mot 120 i løpet av sommeren. Hvorfor folk sitter stille når ratene peker opp og analytikerne melder fest er ikke godt å si - norsk mentalitet. Uansett er det bare å benytte muligheten. I usa regner jeg med store bevegelser fremover. Gogl kommer humpende etter.
Andy85
15.06.2021 kl 14:41 5173

Jeg har abonnement men får bare lest på mobilen som jeg selvsagt ikke har tilgjengelig. Kan du oppsummere?
Redigert 15.06.2021 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
15.06.2021 kl 14:48 5149

Freight futures am update
Capesize up ~3%
Panamax up ~2%
1347
15.06.2021 kl 14:53 5140

Han har kjøp - 99,75 på Gogl. 9 har kjøp, 1 hold og 0 selg
Golden Goat
15.06.2021 kl 15:08 5092

Takker!
KJEPET
15.06.2021 kl 15:25 5053

Cape juli over $40k og pmx over $33k (og like bra for Q3). Blir nesten ikke penger av slikt :-)
Redigert 15.06.2021 kl 15:26 Du må logge inn for å svare
utaskjærs
15.06.2021 kl 16:07 4905

Tradewinds har gode nyheter i dag: "Capesize rates expected to stay around $40,000 for third quarter
The firm rates bode well for dry bulk equities, Jefferies analyst Randy Giveans says".
Golden Goat
15.06.2021 kl 16:16 4873

Styrker seg videre:

Cape
Jun 29875 +1375
Jul 40750 +2000
Q3 40292 +1542
Cal22 24575 +400
Gasman
15.06.2021 kl 17:07 4750

Veldig verdt å høre på denne podcasten med Mintzmyer som interviewer president og CFO fra SBLK. Særlig synes jeg delen om (mulige) kommende reguleringer, som co2-avgifter og begrensninger på motorkraft er svært bullish! Har forsøkt å nevne det her før, men det har ikke vært så mye respons. Sitat (på spørsmål fra Mintzmyer om risiko knyttet til nye reguleringer) : «Regulatory risks seem to be all good»... Også interessant om at scrubbers nå har begynt å lønne seg betydelig.

https://seekingalpha.com/article/4434731-star-bulk-carriers-updates-on-surging-bulk-markets-podcast-transcript


Redigert 15.06.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
qmanager
15.06.2021 kl 18:19 4560

inventories in China are super low. They are having trouble replacing Australian coal supply, and having to ship it from far away places like the US, Canada, South Africa, Ukraine, Colombia. Still more ton miles to come

https://twitter.com/allventured/status/1404829310439936000?s=21
Bassefix
15.06.2021 kl 18:56 4486

Cape
Jun
30000
+1500
Jul
41500
+2750
Q3
41167
+2417
Cal22
24650
+475
Pmax
Jun
29050
+600
Jul
33950
+1950
Q3
32783
+1300
Cal22
18750
+500
Golden Goat
15.06.2021 kl 21:07 4247

Takk for link, Gasman. Bra podcast.

Jepp, EEXI er noe som gjør at shipping er bull også etter 2023. CO2-avgift er enda ikke éntydig om det er positivt og negativt. Det gjenstår å se om det er skipeiere, importør eller kunde som tar regninga.

Ny post fra meg ang. BCI-utviklingen:
https://twitter.com/realGoldenGoat/status/1404877585553793029?s=20
Redigert 15.06.2021 kl 21:08 Du må logge inn for å svare
Gasman
15.06.2021 kl 21:43 4172

Dette er hva Dry Bulk ETF skrev om saken 2. juni:

That would basically push the price of VLSFO to north of $1,000/t. On the Brazil/China trip for iron ore that means roughly +$8/t, or ~35% increase in shipping costs. Likely most of the increase will pass on to the miners/consumers. Slow steaming anyone?

Det viktigste i alt dette mener jeg er at alt som får skipene til å gå saktere begrenser tilbudet og booster ratene🐂
KJEPET
15.06.2021 kl 23:19 3941

Og da steg skipsverdiene våre enda brattere :-)
https://www.hellenicshippingnews.com/weekly-vessel-valuations-report-june-15-2021-2/

Men lå nå sterkt stigende både rater og skipsverdier ikke påvirke forsøkene på å kvitte dere med aksjene fra i morgen tidlig.
Bennyfyfasan
16.06.2021 kl 00:46 3804

Nei - tør ikke selge...tør ikke være utenfor i 2 timer. Nå er det ikke lenge til en ny varegruppe skal fraktes i stor stil - og det bør merkes på ratene.

Det er 14 dager igjen av kvartalet. Blir spennende å se når folk begynner å summere ratene for kvartalet.
KJEPET
16.06.2021 kl 08:41 3563

Som nevnt noe ganger begynner det å bli lite kull på lager i China. Nå begynner det å bli VELDIG lite kull. Buen spennes!
https://twitter.com/DryBulkETF/status/1404979398751707136
Bennyfyfasan
16.06.2021 kl 08:46 3572

Høres flott ut!

MEN, trenger de kull nå på denne tiden av året? Når er høysesongen for den typen frakt?

Jeg sitter her med en følelse av at jernmalm frakt er undervurdert i forhold til hvor mange som skal blåse liv i div byggebransje prosjekter.
qmanager
16.06.2021 kl 09:00 3487

kan vel være grunnen at de bruker kull får å kjøle seg ned

expectations for a warm northern hemisphere summer that will bring surging power demand for air-conditioning.

https://www.reuters.com/business/energy/asia-coal-prices-surge-china-australia-dispute-means-rally-is-uneven-russell-2021-06-08/
KJEPET
16.06.2021 kl 09:00 3513

Absolutt. Blir det en varm sommer så trengs det mye energi til aircondition. Som du ser av grafen sammenlikner den med dagens dato de siste fem årene. Se bare mot fjoråret kontra dagens nivå på inventory.
The Godfather
16.06.2021 kl 09:36 3453

Dry bulk terminals at ports in China are congested as facilities struggle to handle the massive volumes of grain imported by the country over the past few months.

https://www.tradewindsnews.com/bulkers/chinas-massive-grain-imports-lock-bulkers-in-port-congestion/2-1-1023899
vulkan
16.06.2021 kl 10:13 3337

Betyr det at skip blir kjørende rundt med last i vente og dermed økning av "tonnage miles" og rater eller vil befraktere avvente å laste skip slik at ratene faller???
Golden Goat
16.06.2021 kl 10:20 3410

Skipene sitter ved havn og venter på å få losse. Gjør en stor nok andel av flåten det, så vil dette påvirke tilbudssiden.
vulkan
16.06.2021 kl 10:21 3438

Klarer FFA juli å passere 50 000 før uka er over....?
(Enkel ekstrapolering sier ja, men verden er ikke så linjær nødvendigvis)
Redigert 16.06.2021 kl 10:23 Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
16.06.2021 kl 10:24 3449

Helt klart positivt - og iallefall om forbruket fortsetter som nå. Det er verdt å merke seg skaleringen på grafene (kan fort gå seg blind der).
Sonatrach
16.06.2021 kl 10:27 3485

Kull har fått sin nye renaissance pga av kostbare alternative energikilder (LNG, oil etc).