GOGL -Petter Haugen tror på 100 000 dollar i Cape 2021
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:08
Spår mangedobling i capesizeratene
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Redigert 04.03.2021 kl 19:44
Du må logge inn for å svare
bankersen
23.08.2021 kl 07:08
5087
2 nye NMAX som kommer i 2023. Det vil nok se mer av nå som ratene når nye høyder for Cape. Håper definitivt ikke Gogl bestiller flere skip nå og lar andre ødelegge markedet denne gang, så får de heller plukke opp skipene til skrapjernpriser om 5-6 år.
https://splash247.com/beihai-bags-two-more-newcastlemax-orders/
https://splash247.com/beihai-bags-two-more-newcastlemax-orders/
Gasman
23.08.2021 kl 08:25
4915
Grei argumentasjon det. Men da skjønner jeg ikke hvorfor du vil være i bulk i det hele tatt. Noen kroner i utbytte er jo fattig trøst om aksjen stuper…
Gasman
23.08.2021 kl 08:30
4916
Nå er nok uansett ikke diskusjoner på HO med å påvirke beslutninger om selskapet vil vokse eller ikke. Jeg er bull på de neste årene og mener tilbakekjøpsprogram og nye skip til riktig pris er bra, du ser for deg en kollaps og mener det ikke er bra. Tror nok ikke nye skip er i kjømda uansett, -tilbakekjøpsprogram derimot ser jeg som realistisk.
Redigert 23.08.2021 kl 08:31
Du må logge inn for å svare
bankersen
23.08.2021 kl 08:39
4859
Får igjen større verdier en aksjen prises til i dag. Derfor! Shipping blir aldri en langsiktig investering for meg. Tørrbulk 2år maks.
bankersen
23.08.2021 kl 08:50
4876
Kan ikke huske et JF selskap som noen gang har kjøpt tilbake aksjer. JF anser sine aksjonærer som proffe og at de klarer investere pengene sin selv, mens Buffet har en anne tilnærming som aldri betaler utbytter men mener best tjent hat han investere pengene for aksjonærene. Hadde jeg fått kjøpt Hemen holding så hadde 0 utbytte vært ok, da jeg anser JF som en bedre investor en meg. Gøggen bør holde seg til å betale utbytter, time kjøp salg av skip og drive effektivt. Tilbakekjøp nei takk!
blundstone
23.08.2021 kl 09:12
4770
Gogl hadde et tilbakekjøpsprogram i 2018/2019 for å kjøpe tilbake 6 millioner aksjer.
https://www.goldenocean.bm/gogl-share-buy-back-program/
https://www.goldenocean.bm/gogl-share-buy-back-program/
kakemann
23.08.2021 kl 09:21
4744
Flex LNG har kjøpt tilbake aksjer siden november i fjor.
https://www.flexlng.com/flex-lng-share-buy-back-program/
https://www.flexlng.com/flex-lng-share-buy-back-program/
andh
23.08.2021 kl 09:41
4635
Spot on bankersen!
Når verden forstår at moderne kjernekraft (f.eks. basert på salt-smelte teknologi) er effektiv, trygg og løser et radioaktivt avfall problem (isteden for å skape et), blir det en overgang til standardiserte, rimelige atomkraftverk. Kan f.eks. plasseres på Gogl sine skip. Kull er ut på mellomlang sikt, i dette tiåret. Da bør vi ikke ha mange nye skip. Det er 2 partier på stortinget som idag er for atomkraft: MDG og FRP. De andre kommer nok etter, men først skal vi ha et stortingsvalg. Internasjonalt er det en gryende erkjennelse at eneste veien til karbonnøytralitet er atomkraft, men dette er politisk vanskelig å selge (husk Chernobyl etc.)..
Når verden forstår at moderne kjernekraft (f.eks. basert på salt-smelte teknologi) er effektiv, trygg og løser et radioaktivt avfall problem (isteden for å skape et), blir det en overgang til standardiserte, rimelige atomkraftverk. Kan f.eks. plasseres på Gogl sine skip. Kull er ut på mellomlang sikt, i dette tiåret. Da bør vi ikke ha mange nye skip. Det er 2 partier på stortinget som idag er for atomkraft: MDG og FRP. De andre kommer nok etter, men først skal vi ha et stortingsvalg. Internasjonalt er det en gryende erkjennelse at eneste veien til karbonnøytralitet er atomkraft, men dette er politisk vanskelig å selge (husk Chernobyl etc.)..
bankersen
23.08.2021 kl 09:43
4738
Om det blir helt for j... feilprising så kan det vel skje og være fornuftig. Prising til 45% av av bokført verdi er et godt argument. Gogl prises imidlertid omtrent til bokført verdi. Den var ca. P/B 0,4 når jeg kjøpt de fleste av mine aksjer på NOK 34. Men da var det ikke særlig økonomi i Gøggen til å kjøpe igjen aksjer.
kakemann
23.08.2021 kl 09:48
4722
Sier ikke at de skal gjøre det. Bare at det er et verktøy i verktøykassa som ikke er helt ukjent i Fredriksen-sfæren. Det er nok ikke mye brukt, men det er der.
KJEPET
23.08.2021 kl 11:00
4416
Cape opp nye 4,5% i China i dag :-)
C3 bare opp 11% i dag. Ikke rart av 2020 Bulkers er opp over 5% i dag :-)
https://twitter.com/mefreight/status/1429745145000435717
BCI opp 2% til $50708. (Nå henter vi inn over $70k pr. dag på flere av skipa våre. Hadde vi gjort som 2020 Bulker, og betalt ut månedlige utbytter, hadde vi vært nærme 70-tallet nå... Ufattelig....)
C3 bare opp 11% i dag. Ikke rart av 2020 Bulkers er opp over 5% i dag :-)
https://twitter.com/mefreight/status/1429745145000435717
BCI opp 2% til $50708. (Nå henter vi inn over $70k pr. dag på flere av skipa våre. Hadde vi gjort som 2020 Bulker, og betalt ut månedlige utbytter, hadde vi vært nærme 70-tallet nå... Ufattelig....)
Redigert 23.08.2021 kl 12:14
Du må logge inn for å svare
bankersen
23.08.2021 kl 12:14
4164
Rart ikke 2020 er opp mer spør du meg, når det gjelder GOGL så er vel de helt ute av shipping nå....
Redigert 23.08.2021 kl 12:22
Du må logge inn for å svare
KJEPET
23.08.2021 kl 12:17
4134
Tror det kan ha noe med at 2020 seiler utenlands og GOGL seiler mest i Mjøsregion, med noen turer til Danmark og halvøya Mols der molboene bor :-)
Ser GOGL handles i pre-trade på 92.- som er laaaaangt bak Star Bulk. Men det er kanskje fordi GOGL var laaaangt bak Star Bulk også om fredagen?
Ser GOGL handles i pre-trade på 92.- som er laaaaangt bak Star Bulk. Men det er kanskje fordi GOGL var laaaangt bak Star Bulk også om fredagen?
Redigert 23.08.2021 kl 12:45
Du må logge inn for å svare
Actum
23.08.2021 kl 12:44
4038
Jeg har god utsikt over all fart på Mjøsa, men ingen skip der tilhørende golden ocean. Skibladner har også gitt seg for denne sesongen.. 😊
bankersen
23.08.2021 kl 12:48
4107
Bare utgifter frem til neste sommer, ikke rart den lagger slik da. Er visst snakk om handelskrig mellom Hamar, Gjøvik og Lillehammer også....
KJEPET
23.08.2021 kl 12:51
4095
Det forklarer jo saken. Jeg var usikker på om de hadde gitt seg for sesongen eller ei. Da må vi nok forvente et kursfall utover. Den info tror jeg tok markedet litt på senga :-)
gandhi-21
23.08.2021 kl 12:58
4097
Ser at det er diskusjon ang. utbytte kontra tilbakekjøp ol.
Hvis vi sammenligner 2020 bulkers med Gogl de siste 3 måneder så har Bulkers steget 26 % mens Gogl har steget 6 %. siden 25.05.
2020 Bulkers er ekstremt transparent.
Hvis vi sammenligner siste år er forskjellene marginale og min teori er at det er usikkerheten mht. utbytte som holder Gogl nede nå.
Hvis vi sammenligner 2020 bulkers med Gogl de siste 3 måneder så har Bulkers steget 26 % mens Gogl har steget 6 %. siden 25.05.
2020 Bulkers er ekstremt transparent.
Hvis vi sammenligner siste år er forskjellene marginale og min teori er at det er usikkerheten mht. utbytte som holder Gogl nede nå.
Redigert 23.08.2021 kl 13:01
Du må logge inn for å svare
Actum
23.08.2021 kl 13:01
4129
Hamar har blitt den store havnebyen under handelskrigen på Mjøsa. Alt "havner" i Hamar sies det
bankersen
23.08.2021 kl 13:20
6666
Det går i rykk og napp ikke noe å stress med. En må styre følelsene og da er det godt med litt galgenhumor. Vi vet jo Googl ikke er noen dårligere enn de andre og de største skipene har fått best lønnsomhet sist. Når utbytte og etter hvert Q3 kommer lagger den nok ikke, da er det nok motsatt. Ser #1 har 19/36 SBLK, men forholdet nå er 10,04/20,31 en er ikke så langt unna der en skal ligge i forhold til SBLK. Kursmålene til GOGL og 2020 er ca 165 og 215. Er vel heller ikke så langt unna slik det er i dag. Så Gogl lagger ikke så mye som en kanskje får inntrykk av :-))
KJEPET
23.08.2021 kl 13:38
6611
Nå har vel 2020 Bulkers allerede betalt ut utbytte for hele Q2 og første måned i Q3, men Ulrik trives best i sitt lune hi og fortsatt pusser på Q2 rapporten.
Thegoldenone
23.08.2021 kl 13:52
6627
Siste fra #1
"Although we have some way to go to reach the all-time-high level of 11,793 points from May of 2008, we believe that this cyclical expansionary phase could be one of the best during peacetime on our records back to 1741, spurred on by the lowest orderbook vs fleet since 1996 at least."
Beste siden 1741. Høres bullish ut!
"Although we have some way to go to reach the all-time-high level of 11,793 points from May of 2008, we believe that this cyclical expansionary phase could be one of the best during peacetime on our records back to 1741, spurred on by the lowest orderbook vs fleet since 1996 at least."
Beste siden 1741. Høres bullish ut!
fattigstakkar
23.08.2021 kl 15:08
6396
Dette er ikke mindre riktig for GOGL:
https://seekingalpha.com/article/4449552-star-bulk-carriers-is-printing-money
https://seekingalpha.com/article/4449552-star-bulk-carriers-is-printing-money
gandhi-21
23.08.2021 kl 15:11
6384
ok, derfor GOGL ikke påvirkes av økte rater, de har begynt i trykkeribransjen :)
msmekk
23.08.2021 kl 15:23
6331
Blir en ketchup effekt snart i Gogl, tenker den kan komme allered imorgen. Når kjøpene starter vil det gå fort 5-10%
Pilteri
23.08.2021 kl 16:03
6204
Og kursen kjøres ned til kl 16:20 i usa og sikrer at den ikke tar av, ennå...
Pilteri
23.08.2021 kl 17:00
6149
bjooern skrev Tror heller det er fetter Anton.
Og de som fikk snappet aksjer nede på 91 tallet for så å meske seg med oppgangen som er akkurat nå😉
Redigert 23.08.2021 kl 17:00
Du må logge inn for å svare
Mollen
23.08.2021 kl 17:18
6086
Det ser jeg virkelig frem til. Lurer på hvor mye av Q3 som er dekket opp og til hvilke rater
Redigert 23.08.2021 kl 17:19
Du må logge inn for å svare
Gasman
23.08.2021 kl 20:51
5758
Q2 blir spennende det, men som sagt ser jeg utbyttet som noe av det minst spennende… Og ettersom det meste av kvartalet allerede var gjort rede for ved forrige Q, er det bare Q3 og videre jeg kommer til å bry meg om. Håper selvsagt på oppdateringer vedr. lange TC’er. Det kan være en god tid for å sikre litt nå.
Redigert 23.08.2021 kl 20:54
Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
24.08.2021 kl 00:31
5501
Fevang
24.08.2021 kl 00:54
5479
Takker - lover jo bra!!! Kunne vel like godt sendt den opp dit i ordinær handel.. !! Hehe.
Gulltider
24.08.2021 kl 05:01
5406
Bennyfyfasan skrev Blant annet her https://www.cnbc.com/quotes/GOGL?qsearchterm=
Ser vi 100,- før helga ? 🤠
utaskjærs
24.08.2021 kl 05:09
5421
Q2 resultatene kommer pa torsdag 26. https://www.goldenocean.bm/gogl-invitation-to-presentation-of-q2-2021-results/
KJEPET
24.08.2021 kl 08:07
5282
Er bare å nyte det som skjer om dagen, og bare tenkte over hva den ultralave flåteveksten de neste to årene vil føre til av inntekter :-)
https://twitter.com/nikosbits/status/1430048414390267927
https://twitter.com/DnaShipping/status/1430039989895585794
Og skipsverdiene vil fortsette å stige....
https://twitter.com/ed_fin/status/1430052952501366802
https://twitter.com/nikosbits/status/1430048414390267927
https://twitter.com/DnaShipping/status/1430039989895585794
Og skipsverdiene vil fortsette å stige....
https://twitter.com/ed_fin/status/1430052952501366802
Redigert 24.08.2021 kl 08:30
Du må logge inn for å svare
bankersen
24.08.2021 kl 08:46
5202
#1 forventninger for Cape fremover. Det beste er foran oss så ingen vits å ta av med rater på 50K en kort periode i år, det kommer lengere perioder med slik rater de neste årene:-)
2021 - 30 487
2022 - 41 150
2023 - 42 235
2024 - 33 787
2021 - 30 487
2022 - 41 150
2023 - 42 235
2024 - 33 787
bankersen
24.08.2021 kl 08:58
5134
8 nye containerskip blir bare lenger og lenger køen hos verftene. Skal driftes med grønn Methanol....
A.P. Møller-Maersk bestiller otte containerskibe, der hver har plads til 16.000 teu, og som skal være i stand til at sejle på grøn metanol. Det sker efter, at rederiet tidligere på året bestilte, hvad der skal blive rederiets første klimaneutrale skib. Opdateres.
https://shippingwatch.dk/Rederier/Container/article13223934.ece?utm_campaign=ShippingWatch%20Topnyhed&utm_content=2021-08-24&utm_medium=email&utm_source=shippingwatch_dk
A.P. Møller-Maersk bestiller otte containerskibe, der hver har plads til 16.000 teu, og som skal være i stand til at sejle på grøn metanol. Det sker efter, at rederiet tidligere på året bestilte, hvad der skal blive rederiets første klimaneutrale skib. Opdateres.
https://shippingwatch.dk/Rederier/Container/article13223934.ece?utm_campaign=ShippingWatch%20Topnyhed&utm_content=2021-08-24&utm_medium=email&utm_source=shippingwatch_dk
KJEPET
24.08.2021 kl 09:02
5110
Ja, har fått med meg den bankersen. Ca. halvparten av kursen i utbytte pr. år de neste to årene er noe veldig få investorer synes er interessant :-)
bankersen
24.08.2021 kl 09:07
5098
Mange hiver ut aksjer på forventet PE 2 for 2022. Folk er klin gærne.....