GOGL -Petter Haugen tror på 100 000 dollar i Cape 2021

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:08
Slettet bruker
GOGL 04.03.2021 kl 19:37 1071264

Spår mangedobling i capesizeratene
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene

Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Redigert 04.03.2021 kl 19:44 Du må logge inn for å svare
KJEPET
13.09.2021 kl 12:04 7013

BCI $52908 opp 14.6% :-) (Og C5 allerede bekreftet over dette nivået)
Redigert 13.09.2021 kl 12:07 Du må logge inn for å svare
smøgen07
13.09.2021 kl 11:51 7094

Hvorfor i allverden rører ikke aksjen på seg? alt annet av bulk går jo......Se på jin . Gogl kan lett forsvare 5 - 10 % pluss i dag..
Golden Goat
13.09.2021 kl 11:13 7262

Minor details dette. Gøggen opererer i en solnedgangsindustri. Bare å lempe ut aksjer under hundrelappen. Ingen vits å holde på en aksje som skal tjene inn store summer i uoverskuelig fremtid.
KJEPET
13.09.2021 kl 11:00 7306

Capen opp bare 24% i China i dag :-)
hogan
13.09.2021 kl 09:39 7495

Enig, syklusen har knapt startet, heller ikke glemme gj, snitts ratene får de syv første mnd i 2008, de var 147500 og da var det stor ordrebok, det er det ikke denne gangen.
Nu er det heller ikke bare Kina som skal handle råvarer som det var den gangen. Tror på overskriften i tråden her nu, rater på 100000 i løpet av året og helt uinteresant for Gogl å selge ship nu.
Mollen
13.09.2021 kl 09:11 7512

Den har hanglet rundt 100 kr en stund nå. Mye bull info som kommer, men den rikker seg lite. Skal tro når vi ser et nytt rykk.
KJEPET
13.09.2021 kl 08:39 7563

C5 done $16 nå. Opp 13% fra fredagens index :-)
bankersen
13.09.2021 kl 08:20 7655




Frisk start på FFA Cape i dag
Sep 47875 +1750
Oct 47000 +2250
Q4 39833 +1333
Cal22 25500 +125
Sonatrach
13.09.2021 kl 07:06 7827

Jeg tror ikke vi skal legge for mye i kjøp av 3 Kamsarmaxes. Tar vi hensyn til GOGL's samlede flåte så er dette en dråpe i havet, og det er lenge til de begynner å generere inntekter. Når det gjelder salg av brukt tonnasje kan nok det skje dersom rederiet finner det opportunt med tanke på stigende skipspriser. Jeg tror vi er tidlig i den fantastiske syklusen og at det derfor er mer å gå på i skipsverdier. Ikke glem at Cape Sizer ble omsatt for så mye som rundt $150 millioner på beddingen tilbake i 2007-2008.
Redigert 13.09.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
KJEPET
12.09.2021 kl 22:07 7969

Fint oppsummering av den viktigste faktoren for videre opptur i shipping:-)
https://twitter.com/allventured/status/1437112634688479237
Hardingen
12.09.2021 kl 20:18 8204


Noken som har meir info om dette ?

Will Golden Ocean bulker order spark sell-off of older panamaxes?

Clarksons Platou's Frode Morkedal expects new kamsarmaxes to cost around $100m combined

Does Golden Ocean Group now have a golden opportunity to sell off the 75,500-dwt, 2008-built bulker Golden Opportunity? Photo: Golden Ocean Group
TradeWinds.10 sep.2021
Hardingen
12.09.2021 kl 20:04 4651


Capesize spot rates see second largest daily increase in over 10 years

Average rates leapt up by over $5,000 on Friday, according to Baltic Exchange assessments
The spot market for capesizes in the Atlantic has been busy this week, as iron-ore shippers covered their needs for the rest of September and in October.
Tradewinds. 10 Sep.2021

Capesize forecasts

Finally, once again, the attractiveness of shipping is the volatility it brings to the table. For those that understand that such volatility is the reason why shipping-related investment returns can be significant and have the patience and courage to position accordingly, outsized profits will follow. We are entering a historically strong seasonal period for dry bulk shipping (those who are old enough remember how the fourth quarter was always THE quarter), and the odds are once again stacked in favor of a brief correction that will be followed by another meaningful multi-month upturn in freight rates leading us towards the end of a spectacular year for global shipping.

https://www.breakwaveadvisors.com/insights/2021/9/7/capesize-forecasts-chinas-wrath-guinea-pigs-and-the-brazilian-comrades
Redigert 12.09.2021 kl 20:26 Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
12.09.2021 kl 16:29 4983

Nå har ikke jeg pluss, men får lese det i papir om noen dager. Saken ser ikke akkurat negativ ut for GOGL. Kanskje det blir litt økt fokus på inntjeningen innen bulk fremover?

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/09/12/7735292/knallsterkt-capesizemarked

ronny40
10.09.2021 kl 17:48 6391

Byttet over til 2020 - mer oversiktlig og mer kontroll på DPS. Slipper USA usikkerhet, mindre dollar sensitivt, ikke shortet i slik grad som GOGL, hurtigere DPS utbetalinger - rett og slett god kontroll og lite støy
hogan
10.09.2021 kl 15:55 6635

Ikke ok kurs, Gogl skal ikke ligge etter de andre bulkselskapene i Usa med den beste flåten og de beste utbyttene
KJEPET
10.09.2021 kl 15:35 6569

Er det en ny damkollaps i Brazil nå, eller er det bare de samme folka som lempet ut alt i panikk etter en god uke i fjor på 42 NOK?
Bennyfyfasan
10.09.2021 kl 14:46 6539

Herregud - dette ser bra ut fremover. Har ventet på 50k lenge, og er nok ikke alene om det.

vulkan
10.09.2021 kl 14:23 6478

Pene pluss 6% på BDI idag.
Redigert 10.09.2021 kl 14:24 Du må logge inn for å svare
KJEPET
10.09.2021 kl 14:03 6498

"All routes in green with few available vessels, and few signs of slowing ahead."

https://twitter.com/2Bulkers/status/1436275978813198358

Mens China snart går tomt for stål........:-)
https://twitter.com/freightinvestor/status/1436281170317168655

God helg!
Redigert 10.09.2021 kl 14:12 Du må logge inn for å svare
nman
10.09.2021 kl 12:13 6816

Nå har vel GOGL strengt talt 22 KAMSARMAX'er (alle utenom de 8 Pipavav- og de 3 Rong Sheng- panamaxene). Om enn ikke alle like moderne... :)

Fra Fearnleys ukesrapport: Forventer en styrking av caperatene.
https://fearnpulse.com/
Redigert 10.09.2021 kl 13:27 Du må logge inn for å svare
KJEPET
10.09.2021 kl 12:09 6818

Som forventet steg capen kraftig i dag. Opp 12,2% til 46172. Markedet virker overrasket. Ingen overraskelse dette.....
Redigert 10.09.2021 kl 12:11 Du må logge inn for å svare
KJEPET
10.09.2021 kl 11:07 6963

Ja, om investorene bruker den offisielle fleetlista på hjemmesiden til å regne hjem verdier, så er det ikke rart at GOGL henger etter resten.

C3 speaden for starten av oktober ligger på $32vs$35 nå. Ser vi spot bryter $50k i starten av neste uke?

SBLK banket GOGL kraftig i US i går, og i pre-handel øker det enda mer nå. På OSE skal det selges ned frem til 14.30, som alltid.
Redigert 10.09.2021 kl 11:36 Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
10.09.2021 kl 11:05 6874

Jeg synes både Frontline og GOGL er elendig på kommunikasjon. De er ikke flinke til å oppdatere hjemmesidene med nyttig informasjon. Man må vel ringe til Fredriksen for å få rett info
KJEPET
10.09.2021 kl 10:57 6781

Det kan absolutt ha noe med saken å gjøre. Golden er jo veldig avhengig av iron ore med sin flåteprofil. Når det er sagt så er ikke GOGL akkurat kjent for å være gode på kommunikasjon og oppdatering av hjemmesiden. Den 17. februar kjøpte GOGL åtte moderne kamsarmaxer fra JF. Så med tre nye blir det 11 totalt i flåten.
https://www.goldenocean.bm/gogl-acquisition-of-18-dry-bulk-vessels-and-contemplated-private-placement-of-usd-338-million/
KIK
10.09.2021 kl 10:32 6890

SBLK vs GOGL, kan forskjellen være at SBLK har totalt 41 stk Kansarmaxer. Om jeg ikke husker helt feil så hevdet Herman Billung i et intervju med FA i 2017/18 i forbindelse med etablering av Songa Bulk at Kamsarmax ble ansett å være den mest fleksible arbeidshesten når det kom til kjøp av tørrbulkskip. Han begrunnet dette med allsidighet og et økende behov for frakt av kull m.m til folkerike stater i østen (Kina, Indonesia m fl.). Ser at GOGL nå har satt i bestilling 3 nye Kamsarmax og i følge hjemmesiden hadde de ingen fra før. En moderne Kamsarmax har grunnere dybdegang, større lastekapasitet over lengde, og noe bedre drivstoffeffektivitet. Kamsarmax forbruker ca 29-30 t pr dag ved 14,5 knop, mens en klassiske Panamaxer brenner opp mot 35 t pr dag og frakter opp mot 10.000 t mindre last. Ser at behovet for kullfrakt til Kina er sterkt om dagen.
mithra
10.09.2021 kl 10:29 6905

Avskrivninger og renter alene, blir på over 12.000 usd ( 25 års avskrivning og 7% renter )
KJEPET
10.09.2021 kl 10:26 6927

Noen her som følger anbefalingene til Norsk Bulls?

80% feil av de siste 10 anbefalingene i Golden Ocean......
https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=GOGL.OL
gandhi-21
10.09.2021 kl 10:02 7026

Ref. Magnus Halvorsen, ceo 2020Bulkers, så er markedet så stramt at et par ledige båter en dag vil gjøre store utslag på ratene og føre til svingninger. Det gir gode kjøpsmuligheter.
Bennyfyfasan
10.09.2021 kl 09:57 7037

Man skal jo ikke ønske fordervelse, men kan ikke si annet enn at jeg håper det får effekt. Det har vært morsomt å passere 50k
Bennyfyfasan
10.09.2021 kl 09:36 7123

Jeg så på det som en krusning. Det var jo korte spikes - ingen skikkelig nedgang.

Jeg har ventet på høyere press med ledige skip - slik som det har vært tidligere når ratene gikk ned over tid. Ratene tok seg opp når det ble lite tonnasje tilgjengelig å frakte med. Nå har jeg ikke sett noen meldinger siden nr1 kom med at det strammet seg til for en god stund siden....så jeg synes det har vært stabilt sterkt lenge nå.
Bennyfyfasan
10.09.2021 kl 09:33 7149

En kortvarig krusning. Ikke korreksjoner som tidligere i sommer\høst. Det ble ubalanse i forhold til stengte dager både i usa og kina....ingenting som varte eller hadde fundamental betydning
vulkan
10.09.2021 kl 09:20 7161

Enten hadde du ferie i starten av uka, eller så ser du på det som små krusninger på veien oppover. Ny høyere bunn satt på DBI og FFA så det tyder bra. Blir spennende å se høyt denne runden med ratetilstramning vil ta oss.
Det blir vanskelig for markedet å ignorere høy inntjening over tid, la oss håpe det blir et nytt langt rally som løfter oss godt over 50k.
Redigert 10.09.2021 kl 09:24 Du må logge inn for å svare