GOGL -Petter Haugen tror på 100 000 dollar i Cape 2021

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:08
Slettet bruker
GOGL 04.03.2021 kl 19:37 1058293

Spår mangedobling i capesizeratene
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene

Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Redigert 04.03.2021 kl 19:44 Du må logge inn for å svare
Hardingen
12.09.2021 kl 20:18 8117


Noken som har meir info om dette ?

Will Golden Ocean bulker order spark sell-off of older panamaxes?

Clarksons Platou's Frode Morkedal expects new kamsarmaxes to cost around $100m combined

Does Golden Ocean Group now have a golden opportunity to sell off the 75,500-dwt, 2008-built bulker Golden Opportunity? Photo: Golden Ocean Group
TradeWinds.10 sep.2021
KJEPET
12.09.2021 kl 22:07 7882

Fint oppsummering av den viktigste faktoren for videre opptur i shipping:-)
https://twitter.com/allventured/status/1437112634688479237
Sonatrach
13.09.2021 kl 07:06 7740

Jeg tror ikke vi skal legge for mye i kjøp av 3 Kamsarmaxes. Tar vi hensyn til GOGL's samlede flåte så er dette en dråpe i havet, og det er lenge til de begynner å generere inntekter. Når det gjelder salg av brukt tonnasje kan nok det skje dersom rederiet finner det opportunt med tanke på stigende skipspriser. Jeg tror vi er tidlig i den fantastiske syklusen og at det derfor er mer å gå på i skipsverdier. Ikke glem at Cape Sizer ble omsatt for så mye som rundt $150 millioner på beddingen tilbake i 2007-2008.
Redigert 13.09.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
bankersen
13.09.2021 kl 08:20 7568




Frisk start på FFA Cape i dag
Sep 47875 +1750
Oct 47000 +2250
Q4 39833 +1333
Cal22 25500 +125
KJEPET
13.09.2021 kl 08:39 7476

C5 done $16 nå. Opp 13% fra fredagens index :-)
Mollen
13.09.2021 kl 09:11 7425

Den har hanglet rundt 100 kr en stund nå. Mye bull info som kommer, men den rikker seg lite. Skal tro når vi ser et nytt rykk.
hogan
13.09.2021 kl 09:39 7408

Enig, syklusen har knapt startet, heller ikke glemme gj, snitts ratene får de syv første mnd i 2008, de var 147500 og da var det stor ordrebok, det er det ikke denne gangen.
Nu er det heller ikke bare Kina som skal handle råvarer som det var den gangen. Tror på overskriften i tråden her nu, rater på 100000 i løpet av året og helt uinteresant for Gogl å selge ship nu.
KJEPET
13.09.2021 kl 11:00 7219

Capen opp bare 24% i China i dag :-)
Golden Goat
13.09.2021 kl 11:13 7175

Minor details dette. Gøggen opererer i en solnedgangsindustri. Bare å lempe ut aksjer under hundrelappen. Ingen vits å holde på en aksje som skal tjene inn store summer i uoverskuelig fremtid.
smøgen07
13.09.2021 kl 11:51 7007

Hvorfor i allverden rører ikke aksjen på seg? alt annet av bulk går jo......Se på jin . Gogl kan lett forsvare 5 - 10 % pluss i dag..
KJEPET
13.09.2021 kl 12:04 6926

BCI $52908 opp 14.6% :-) (Og C5 allerede bekreftet over dette nivået)
Redigert 13.09.2021 kl 12:07 Du må logge inn for å svare
nman
13.09.2021 kl 12:09 7307

Capesize kommentar:
The momentum direction is strongly up so the question for next week is not whether it will continue to rise but possibly by how much?
https://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-market-capesizes-stage-strong-comeback/

Fantastisk ukesstart. Største daglige økningen noensinne?? :)

Redigert 13.09.2021 kl 12:13 Du må logge inn for å svare
vulkan
13.09.2021 kl 12:36 7247

det må være begrenset hvor lenge markedet kan ignorere inntektsøkningen i et selskap, gir det til midt i uka før jeg blir irritert.
qmanager
13.09.2021 kl 12:37 7542

spørsmål, frakter GOGL noe annet en jernmalm? Kull etc?
Bennyfyfasan
13.09.2021 kl 12:41 7564

Det er ett legitimt spærsmål. Hvilken nyheter skal til for at Golden showXr....mener ocean skal stige mer enn 1%? Er det shorterne som spiser aksjer nå for å vente på en nedgang i ratene (som seff kommer på nivåene som vi er nå)?

Uansett - vi fortjener oppgang i kurs, om ikke er det bare å kaste kortene å satse på en annen hest.
vulkan
13.09.2021 kl 12:46 7561

Er det noen som vet/aner/skjønner om den voldsomme oppgangen nå er knyttet til noen spesifikke hendelser? og vi kan vente oss en retur. Tyfon på vei mot Taiwan nevnt forrige uke?
Eller er det bare jevnt og trutt tilstramning i markedet.
en dag og to etter slike oppganger(nedganger) er det alltid noen som kommer med: ja det var bare storm der, covid utbrudd i den havna, etc.
qmanager
13.09.2021 kl 12:50 7567

Syklon #Chantu har vel litt av skylda

Syklon #Chantu forstyrrer fartøyets planlegging og undergraver tilgjengelig tonnasje

https://twitter.com/JHannisdahl/status/1437366305124925442
KJEPET
13.09.2021 kl 12:58 7511

ca. 70% av capene transporterer jernmalm. Panamaxene frakter primært kull.

Det er full fyr i bulk i dag ser jeg. Star Bulk handler pre-hour på $24.17. Gogl ser dessverre ut til å leve i sitt eget lille hi.

Den kraftige økning de siste to dagene kan tilskrives thyfonen i Asia ja. Ratene vil mest sannsynlig falle noe tilbake når den er over. Men det kan fort komme flere thyfoner, som igjen kan skape enda mer "trøbbel".
Redigert 13.09.2021 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
JimmiHenriksen
13.09.2021 kl 12:59 7543

Lagt merke til at NYSE pleier å følge BDI. OSE følger NYES. Ingen regel, selvsagt. Blir spennende å se hvor høyt vi skal i aften på NYSE og i morgen på OSE. Vi bør vel kunne forvente $13 i løpet av høsten.
Golden Goat
13.09.2021 kl 13:02 7517

Tyfon som ser ut til å helle bensin på bålet for de båtene som står og venter på østkysten av Kina kan potensielt låse tonnasje som står i kø i dette området.
Golden Goat
13.09.2021 kl 13:20 7424

Eller som det skrives på twitter: The key Australia-China Capesize route jumped the most on record today, an increase of over 12,000 to almost 55k, as Super Typhoon Chanthu is wreaking havoc on the East China Sea, causing vessel delays in an already very tight shipping market.
vulkan
13.09.2021 kl 14:33 7153

Ok, men det har vært dårlig vær der før og denne gangen gav det rekord, krysser fingrene for at det sier noe om stramt marked og at ikke bunnen faller ut når uværet er over.
KJEPET
13.09.2021 kl 16:02 6868

Da blir det ny 11-års rekord for BDI i morgen :-)
https://tradingeconomics.com/commodity/baltic
Saddam68
13.09.2021 kl 16:47 6710

Jepp skjer noe på usa kursen nå💥
GeirOve
13.09.2021 kl 16:57 6675

Hvorfor den stiger bare 1% her hjemme når de andre bulkaksjene skyter i været er for meg en gåte... Håper på innhenting i morgen da.
KJEPET
13.09.2021 kl 17:02 6818

Fordi ratene i Mjøs-regionen fortsatt er moderate for årstiden. SBLK opp 5%, GNK 7% og SB opp 14%. Gogl opp 1,1% på OSE :-)
gandhi-21
13.09.2021 kl 17:47 6751

ja de seiler bare på Mjøsa ja med sine Kapp-size skip, make sense :)
KIK
13.09.2021 kl 20:13 6607

At kursen lagger litt kan ha sammenheng med at fond og større investorer har en generell skepsis til shipping. Mange vil nok vegre seg for å gå inn i en såpass kapitaltung virksomhet med ukontrollerbar risiko, som er knyttet opp mot en bestemt råvare. Tørrlast og tank kjent for å svinge voldsomt, derfor vanskelig å forutsi utviklingen frem i tid. Forventer imidlertid at større investorer sørger for å få litt mer fart på baljene når aksjen tas inn i OBX den 17. sept, så her gjelder det å henge med enn så lenge.
Mollen
13.09.2021 kl 23:54 6178

Grusomt å se hvordan GOGL lagger. Får håpe det hjelper å komme innigjen på OBX ja
Fevang
14.09.2021 kl 00:11 6152

Ca 102 etterbørs om ikke annet.
Ellers er det den lave ordreboka som jeg synes er mest "betryggende" med caset. Jeg blir nok sittende ganske lenge.
cheezy
14.09.2021 kl 08:33 5791

Havner i Kina stengt på grunn av orkan.
https://edition.cnn.com/2021/09/13/business/typhoon-chanthu-china-ports-intl-hnk/index.html

Alle monner drar i stramt marked, selv om dette nok påvirker konteinerfrakt i større grad enn bulk.
vulkan
14.09.2021 kl 08:38 5814

Nå er den på vei fra Kina til Japan/Korea.
Aner ikke hva det har å si for rater, anyone?
er det ned fordi skip som har ligget på vent nå blir tilgjengelige og transport til Japan/Korea blir vanskelig, eller er det motsatt?
Kvistingen
14.09.2021 kl 08:46 5792

Dagens aksje fra Investech/CMC:

Golden Ocean Group viser en sterk utvikling innenfor en stigende trendkanal på kort sikt. Stigende trender indikerer at bedriften er inne i en positiv utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er økende. Det er ingen motstand i kursdiagrammet og en videre oppgang indikeres. Ved reaksjoner tilbake har aksjen støtte ved cirka 92.00 kroner. Aksjen anses teknisk positiv på kort sikt.
KJEPET
14.09.2021 kl 08:56 5782

Hard fakta om utviklingen hittil i år:
Safe Bulkers +270%
Genco Shipping +188%
Star Bulk +174%
Golden Ocean +152%
Golden Goat
14.09.2021 kl 11:15 5335

Kina cape: 54116 (+6183)
Inspektøren
14.09.2021 kl 11:36 5253

og 2% ned! kanskje inflasjonstallene i USA som skremmer, de kommer senere idag.
KJEPET
14.09.2021 kl 12:03 5155

BCI opp nye 1,5% i dag til $53.692 :-)
Blir ny 11-års rekord for BDI i dag tipper jeg.
bjooern
14.09.2021 kl 12:18 5084

Blir nok ikke noe billigsalg på utbyttedato.
Salg avlyttes når is åpner senere idag.