SCANA klar for ny takeoff?
Hver dag uten en melding er en dag nærmere melding. Slik jeg ser det er det tre triggere som kan utløses når som helst.
1: Kontrakt. Selskapet meldte i q4 rapporten at de har en god pipeline av mulige prosjekter. Forventer noe herfra når som helst. Om det er en kontrakt med litt størrelse tenker jeg vi fort ser 3 kr som første stopp.
2: Oppkjøp. Selskapet har uttalt at ambisjonen er å nå milliardomsetning igjen og at en del av veien dit er gjennom oppkjøp. Ser også en mulighet for at et av selskapets egene porteføljeselskap kan bli kjøpt opp, tenker da mest på Seasystems. Selskapet har også uttalt at de ønsker å se på strategiske muligheter rundt Seasystems.
3: Insidekjøp. Basert på tall for 2020 virker dagens kurs som en veldig attraktiv inngang. Hvis man i tillegg velger å tro på selskapets uttalte ambisjon om oppkjøp og vekst er dagens kurs mest sannsynlig en gavepakke.
Erfaringsmessig går denne fort når den først går, så her er det bare å porsisjonere seg mens man fremdeles har mulighet :)
1: Kontrakt. Selskapet meldte i q4 rapporten at de har en god pipeline av mulige prosjekter. Forventer noe herfra når som helst. Om det er en kontrakt med litt størrelse tenker jeg vi fort ser 3 kr som første stopp.
2: Oppkjøp. Selskapet har uttalt at ambisjonen er å nå milliardomsetning igjen og at en del av veien dit er gjennom oppkjøp. Ser også en mulighet for at et av selskapets egene porteføljeselskap kan bli kjøpt opp, tenker da mest på Seasystems. Selskapet har også uttalt at de ønsker å se på strategiske muligheter rundt Seasystems.
3: Insidekjøp. Basert på tall for 2020 virker dagens kurs som en veldig attraktiv inngang. Hvis man i tillegg velger å tro på selskapets uttalte ambisjon om oppkjøp og vekst er dagens kurs mest sannsynlig en gavepakke.
Erfaringsmessig går denne fort når den først går, så her er det bare å porsisjonere seg mens man fremdeles har mulighet :)
Redigert 05.03.2021 kl 13:28
Du må logge inn for å svare
bellx
18.03.2021 kl 08:49
3694
Da m.cap er ca 220 mill blir det jo ikke så stor omsetning i aksjen.De går da med overskudd og fremtidsutsiktene er vel ikke så ille? Begrenset nedside? Oversolgt da mange er gått leie.Jeg ser på denne,har litt men vurderer å kjøpe mer.
Begriffenfeldt
18.03.2021 kl 10:36
3683
Utfordringen er stillstand. Nå ligger det cirka 600K aksjer opp til 2,74 med en stor blokk på 2,28. Med volumet som har vært de siste dagene vil det være umulig å komme seg forbi 2,28. For meg virker det som at noen eller noe kaster konsekvent ut aksjer to øre under inneværende salgspris. Om det er for å komme seg ut kan være, men jeg tror at dersom det kommer gode nyheter så vil volumet gå kraftig opp, det vil bli vanskelig å holde kursen nede og denne vil fort komme tilbake til nivået den var på i januar. Men utolmodigheten er til å ta og føle på.
Er det noen her som ser fugl Føniks. ?
Begriffenfeldt
18.03.2021 kl 14:58
3509
Det er nok å tro på påskeharen og annet, med det hadde ikke gjort meg noe om den doblet seg før påske. Påsken er jo tiden for å tro i følge de som gjør slik!
Får håpe de finner eggene, for ikke å si gullhøna. Ellers så drister jeg meg til å si; det er bedre med et godt tak i høna, enn ti høner på taket. Ha en fortreffelig dag.
Riskygain
21.03.2021 kl 23:19
3151
Slettet brukerskrev @riskygain, fikk du svar på din henvendelse til scana?
Ja, fikk svar, men ikke noe konkret. Vi får vente tålmodig til årsrapporten publiseres😊
Her er svaret:
"God morgen!
Takk for hyggelig mail og jeg ser du har satt deg godt inn i selskapet vårt.
Med Q4 ute jobber vi med årsrapporten nå der det vil komme mer informasjon.
I forhold til spekulasjoner så er ikke dette noe vi kan kommentere men vil informere markedet når det er noe konkret å melde.
Mvh
Torvald Ulland Reiestad
CFO
T +47 979 87 895
Scana ASA
Lønningsvegen 47, 5258 Blomsterdalen, Norway"
Her er svaret:
"God morgen!
Takk for hyggelig mail og jeg ser du har satt deg godt inn i selskapet vårt.
Med Q4 ute jobber vi med årsrapporten nå der det vil komme mer informasjon.
I forhold til spekulasjoner så er ikke dette noe vi kan kommentere men vil informere markedet når det er noe konkret å melde.
Mvh
Torvald Ulland Reiestad
CFO
T +47 979 87 895
Scana ASA
Lønningsvegen 47, 5258 Blomsterdalen, Norway"
Gullkrokodille
22.03.2021 kl 09:23
2977
Er vi klare til å starte toppturen? Foreslår at vi tar en liten kaffe og kvikklunsj pause på kr 3 før vi fortsetter ferden videre mot toppen 5 kr over havet 😎
Håper ikke Torvald har misforstått. Det er vårt selskap. Han er ansatt for å gjøre en best mulig jobb for oss. Slik er det bare. Når det er sagt; tror det kommer noe positivt snart. Vi krysser fingre.........
Redigert 22.03.2021 kl 10:25
Torvald har nok ikke misforstått. Han eier nok aksjer han også i selskapet vårt. Krysser tær i samme slengen. :-)
Slettet brukerskrev Da hadde det vært børsmeldt
Der har du nok helt rett. Litt underlig at han snakker om vårt selskap om han ikke er medeier. Kanskje han burde kjøpe?
stian_oslo skrev Skulle så inderlig håpe det, men hvorfor skal denne oppover?
Det hadde du vel klart for deg den dagen du kjøpte aksjer. Om du eier noen aksjer da.
Riskygain
23.03.2021 kl 08:29
2428
Jeg sendte en melding til CFO og spurte hvorfor det ikke hadde blitt foretatt noe innsidekjøp på lang lang tid😏
solid1
23.03.2021 kl 08:38
2405
Det skrives jo at det i årsrapporten vil komme mer informasjon.
Vil anta at noe også vil være ny informasjon, så her bør vi vente til freddan. Mulig den reiser seg.
Kan hende CFO ser på jobben som et steg videre i karrieren, og at han egentlig ikke har så stor tro på fremtiden for Scana?
Personlig tror jeg at innsidekjøp kommer når puslespillet fremstår som litt tydligere, og behovet for kurstriggere (brikker) vil utgjøre en større forskjell.
Personlig tror jeg at innsidekjøp kommer når puslespillet fremstår som litt tydligere, og behovet for kurstriggere (brikker) vil utgjøre en større forskjell.
Det har du helt rett i. For nøyaktig ett år siden vaket kursen rundt 60 øre. :-)
Om de har noe å melde så kommer det nok før årsrapport, hvorfor vente med news til da? Det bør bygge seg opp noe her i løpet av uka. Årsrapport tenker jeg er ganske nøytral etter korona året.
Et innside kjøp nå hadde vel avkreftet news i nærmeste fremtid?
Riskygain
23.03.2021 kl 10:03
4272
Ja, stemmer det, men hadde gitt positive signaler mtp. at ledelesen har tro på selskapet:). I årsrapporten blåser jeg i sneen som falt i fjor, ser heller frem til evt. juicy info om planene fremover:)
Nettopp! Så hva gjør man når man intet har å melde?
At den finansielle biten av årsrapporten vil bli positiv vet vi vel allerede fra kvartalsrapportene. Ordreinngang og reserver har vi vel også en viss oversikt over. Det som kan bli interessant er om de letter litt på sløret som skjuler fremtiden til selskapet. Hva de tenker om eventuelle oppkjøp, utviklingen innen oljeservice, Seasystems, og ikke minst hvordan selskapet vil orientere seg videre innenfor det grønne skiftet.
Redigert 23.03.2021 kl 10:11
Da gjør man slikt som innside kjøp.. Ergo tror jeg vi får ett eller annet i nær fremtid😊
Slettet brukerskrev Nettopp! Så hva gjør man når man intet har å melde?
Om utviklingen ikke tilfredsstiller dine krav kan du jo vurdere å selge deg ut. Så slipper du å irritere deg mere. :-)
Har vel liten betydning om de nok en gang kommer med fremtidsvisjoner vi allerede har hørt men som ikke er satt ut i livet. Nytter ikke med mer prat om Korona ditt og datt og at etterpå blir allting bra. Her er det KUN progress som er relevant.
Irriterer meg kun om en evig diskusjon som går i sirkler her. Hvem har utnevnt deg til Meglern min?
Som sagt, selg deg ut om du ikke er fornøyd, eller har den tålmodigheten som kreves for å lykkes. Minner om kursen for et år siden. Å sutre krever ingen intelligens. Den biten makter alle. Men det hjelper kanskje et øyeblikk for å lindre på egne valg i aksjemarkedet. Alltid godt å kunne skyve ansvaret unna for en stund.
Redigert 23.03.2021 kl 10:26
?
Det finnes flere meninger enn dine uten at det er sutring. Jeg har god tid med mine aksjeposter, behøver ikke dine råd om når jeg skal selge eller ikke.
Det skjønner jeg utmerket, og det trenger du selvsagt ikke. Beklager om jeg har tråkket på dine tær.
Å sutre kan vel nesten betraktes som en menneskerett. I alle fall i det landet vi lever i. Spørsmålet blir i hvilken grad det bidrar til en konstruktiv diskusjon?
Å sutre kan vel nesten betraktes som en menneskerett. I alle fall i det landet vi lever i. Spørsmålet blir i hvilken grad det bidrar til en konstruktiv diskusjon?
Redigert 23.03.2021 kl 10:41
Nebelstreif
23.03.2021 kl 12:56
4147
Veit ikkje om det er vits å blande seg, men tykkjer ein del her er veldig historielause:
Ein del meiner dagens leiing gjer ein dårlig jobb. Dette er eg særs ueinig i . Etter å ha gått i underskot over fleire år har dei no fått det første året sidan 2013 med overskot på sjølve drifta. Dette er ein kjempeprestasjon. Dei har fått ein mykje betre bankavtale, har betalt ned 500 mill i gjeld (nesten ikkje gjeld igjen), noko vi vil sjå veksler på i framtida. I tillegg har ein fått opp ordrereserven til eit høgare nivå enn på mange år, samt fått ein fot inn i vindkraft. Dersom driftsresultatat førre år er representativt for framtida tykkjer eg som nevnt tidlegare kursen no er billig. Når det gjeld kommunikasjon er eg glad for at selskapet ikkje børsmelder kvar gong nokon i bedriften går ut av kontoret. Seriøse selskap melder kvartalsrapporter og anna kursrelevant...... slik som Scana gjer... :-)
Ein del meiner dagens leiing gjer ein dårlig jobb. Dette er eg særs ueinig i . Etter å ha gått i underskot over fleire år har dei no fått det første året sidan 2013 med overskot på sjølve drifta. Dette er ein kjempeprestasjon. Dei har fått ein mykje betre bankavtale, har betalt ned 500 mill i gjeld (nesten ikkje gjeld igjen), noko vi vil sjå veksler på i framtida. I tillegg har ein fått opp ordrereserven til eit høgare nivå enn på mange år, samt fått ein fot inn i vindkraft. Dersom driftsresultatat førre år er representativt for framtida tykkjer eg som nevnt tidlegare kursen no er billig. Når det gjeld kommunikasjon er eg glad for at selskapet ikkje børsmelder kvar gong nokon i bedriften går ut av kontoret. Seriøse selskap melder kvartalsrapporter og anna kursrelevant...... slik som Scana gjer... :-)
Applaus til dette innlegget. Meget bra oppsumert.
Riskygain
23.03.2021 kl 13:10
4177
Nettopp! Den snuoperasjonen de har prestert midt i et kriseår er mildt sagt imponerende!
murpy
23.03.2021 kl 14:05
4165
Her er det bare noen nye aksjonærer som ikke har fått med seg historien i selskapet, som nevnt så har de gjort en formidabel jobb det siste året og burde vært premiert langt bedre en hva de er i dag. Men det er nok noen som snart får opp øynene, pr i dag så øker flere av topp 20 aksjonærer som har fulgt med selskapet over lang tid, men det kun er mindre aksjonærer som leker seg om dagen, man ser det på det synkende volumet for hver dag som går, så noen samler.
Gullkrokodille
23.03.2021 kl 16:53
4123
På veldig kort sikt har vi dobbel bunn fra 11 og 18 mars (stengte på 2,22 begge dager) og brudd opp fra fallende trend fra 12 januar. 2,40 burde være neste stopp i løpet av et par dager. Med tanke på at dette er en ilikvid aksje og det er rapporteringsuke er ikke det tekniske kjempe mye å legge vekt på, men er jo uansett hyggelig at interessen ser ut til å ta seg så smått opp forut for rapport. Og ikke minst at selgerne har blitt mer disiplinerte.
Muffe
23.03.2021 kl 17:14
4126
Noen som vet om Scana er med her på noe sett?
https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/EpjVQ2/her-veks-vindkraftfundamenta-tre-meter-i-doegeret
https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/EpjVQ2/her-veks-vindkraftfundamenta-tre-meter-i-doegeret
Hvor ble de av...Hvor ble det av Hansen; du vet han med den lille avansen. Hvor ble det av Nordbo; han som har så my tålmod. Og Anywhere. Er det Pensjonisten som skal tenne gnisten. Så lunta blir tent; og vi alle blir litt mer fremovelent. Da kan raketten ta av; og vi alle her blir veldig glad.... På fredag kommer den beste års-rapport på mange år. Da skal du se at kursen går.
Redigert 24.03.2021 kl 13:26
PipedPiper
24.03.2021 kl 13:08
3916
Hvordan skal kursen kunne gå når ethvert skritt fram blir etterfulgt av to tilbake? Folk rømmer aksjen og det synes jeg er fult forståelig
Muffe
24.03.2021 kl 13:18
3894
Nå blinka det 330k aksjer for salg på 2,22 også... Årsrapporten som kommer på fredag blir jo tidenes beste.
Håper de smeller noe snadder i bordet sammen med rapporten :)
Håper de smeller noe snadder i bordet sammen med rapporten :)
Ser ut som det ligger en gjedde i sivet rundt 2.2 og sluker all småfisk som driver nedover.
Dr_Eval
24.03.2021 kl 16:09
3761
Det er vel ikke normalt at en årsrapport inneholder informasjon som markedet ikke allerede er kjent med?
Gullkrokodille
24.03.2021 kl 17:33
3674
Interessant artikkel for de langsiktige https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/OQzkMV/frykter-fastlaast-politisk-situasjon-mener-havvind-kan-loese-flokene-i-det-groenne-skiftet
Gozilla
25.03.2021 kl 09:13
3411
Da er det en dag igjen til CEO Bekkenes i Scana skal fortelle oss det vi alle vet fra før.
At pga covid og lav oljepris så går det trått for selskapet..
Øøø.. nei forresten, oljeprisen er jo kraftig opp.
Da finner de nok på en annen unnskyldning.
Spenningen i morgen blir hvilke unnskyldning de skal bytte ut med den med oljeprisen.
Ellers er det garantert tombola som tidligere !
At pga covid og lav oljepris så går det trått for selskapet..
Øøø.. nei forresten, oljeprisen er jo kraftig opp.
Da finner de nok på en annen unnskyldning.
Spenningen i morgen blir hvilke unnskyldning de skal bytte ut med den med oljeprisen.
Ellers er det garantert tombola som tidligere !