Aksje med god inntjening og sikker vekst!
Håper flere snart får øyene opp for Volue. De har et enormt potensiale fremover, med sin unike kundeportefølje blant de største kraft/energi selskapene i hele europa, og på vei inn i Amerika.
De er pr nå bekreftet med ca 2500 ansatte i 44 land og søker stadig etter ny arbeidskraft og er unike med deres software innen energi og kraft fra produksjon til sluttbruker. Volue er så og si enerådende i dette segmentet!
De har også en fot i markedet innen landmåling.
De har gjort flere oppkjøp de siste mnd og signert kontrakter både i Danmark og Finland. Volue er stadig på jakt etter gode selskaper som passer inn i deres portefølje og uttaler vekst også utenfor europa, da Amerika. Leste en uttalelse fra en av deres ansatte om kollapsen i Texas der han mente at deres kompetanse på strømforsyning kunne kanskje dette vært unngått. (Unikt potensiale).
Volue er også foretrukket av EU til sitt Grønn By prosjekt.
Veksten i inntjening har vært veldig bra, de guider videre vekst med gode marginer. Q 3 og Q 4 viser at de holder hva de lover.
Deres SaaS avtaler øker mer enn ventet noe som betyr større inntjening enn forventet!
Nordea, Pareto, ABG og Nordic Sec. øker alle kursmålene, sistnevnte til 80 kr.
Opptak til OBE er nært forestående noe som vil øke interessen for selskapet positivt. Når vi også nevner at AFK er hovedeier, har de alt av muskler de kan ha i ryggen. AFK solgte seg nettopp ned til 63.93 % (ift opptak OBE) av aksje beholdningen på 143 ,5 mill. De 20 største aksjonærene eier pr dag"s dato 86.5 % av utestående!
Jeg kunne sikkert skrevet mer men foreslår og lese deres nettsider og følge Volue på Linkedin.
Fint om flere begynner og følge dette gullegget, og kommer med innspill/meninger om selskapet.
PS! Dette grønne selskapet faller ikke som en sten, og kan krysses av i alle punkter i EU"s taksonomiprogram!
Lykke til.
De er pr nå bekreftet med ca 2500 ansatte i 44 land og søker stadig etter ny arbeidskraft og er unike med deres software innen energi og kraft fra produksjon til sluttbruker. Volue er så og si enerådende i dette segmentet!
De har også en fot i markedet innen landmåling.
De har gjort flere oppkjøp de siste mnd og signert kontrakter både i Danmark og Finland. Volue er stadig på jakt etter gode selskaper som passer inn i deres portefølje og uttaler vekst også utenfor europa, da Amerika. Leste en uttalelse fra en av deres ansatte om kollapsen i Texas der han mente at deres kompetanse på strømforsyning kunne kanskje dette vært unngått. (Unikt potensiale).
Volue er også foretrukket av EU til sitt Grønn By prosjekt.
Veksten i inntjening har vært veldig bra, de guider videre vekst med gode marginer. Q 3 og Q 4 viser at de holder hva de lover.
Deres SaaS avtaler øker mer enn ventet noe som betyr større inntjening enn forventet!
Nordea, Pareto, ABG og Nordic Sec. øker alle kursmålene, sistnevnte til 80 kr.
Opptak til OBE er nært forestående noe som vil øke interessen for selskapet positivt. Når vi også nevner at AFK er hovedeier, har de alt av muskler de kan ha i ryggen. AFK solgte seg nettopp ned til 63.93 % (ift opptak OBE) av aksje beholdningen på 143 ,5 mill. De 20 største aksjonærene eier pr dag"s dato 86.5 % av utestående!
Jeg kunne sikkert skrevet mer men foreslår og lese deres nettsider og følge Volue på Linkedin.
Fint om flere begynner og følge dette gullegget, og kommer med innspill/meninger om selskapet.
PS! Dette grønne selskapet faller ikke som en sten, og kan krysses av i alle punkter i EU"s taksonomiprogram!
Lykke til.
Redigert 13.03.2021 kl 10:58
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Elpge
19.03.2021 kl 12:51
6341
Manipuleringen fortsetter i denne, her er det et meglerhus som kjører ned kursen for å riste ut aksjer av engstelige småaksjonærer.
Det ser en på alle småpostene som blir omsatt, ved en liten antydning til stigning så blir aksjen solgt ned.
Det er bare å legge aksjen i skuffen, når vi nærmer oss 6 Mai så blir nok trenden oppover igjen.
Volue er for mitt vedkommende en langsiktig plassering, så får en se ved årsskifte hvordan utviklingen har vært.
Det ser en på alle småpostene som blir omsatt, ved en liten antydning til stigning så blir aksjen solgt ned.
Det er bare å legge aksjen i skuffen, når vi nærmer oss 6 Mai så blir nok trenden oppover igjen.
Volue er for mitt vedkommende en langsiktig plassering, så får en se ved årsskifte hvordan utviklingen har vært.
EGF 17 mars gjelder omgjøring til allmen aksjselskap i forbindelse med opptak til hovedlisten. Noen endringer i styresammensetning for og tilfredstille kravene ifb med opptaket. Plankekjøring som må gjennomføres. PWC har godkjent at alt er på stell, søknad blir sendt 18 mars vil jeg tro. Hvor lang tid det vil ta derfra vet jeg ikke, men trolig ganske snart. Husk at AFK nettopp solgte aksjer for 1 milliard til kurs 58.50 kr. Det vil jeg si borger for kvalitet!
Spennende at de gjør det nå, da GF er i mai mnd.
Tror vi vil få et fint løft fremover. Steg fint etter mld ble sendt ut, selv om vi fikk en dipp i går. Tok også noen ekstra lodd i uken som gikk. Kan godt være vi får en fin stigning fremmover før inntaket, slik vi har sett tidligere før kunngjøringer.
Lykke til!
Spennende at de gjør det nå, da GF er i mai mnd.
Tror vi vil få et fint løft fremover. Steg fint etter mld ble sendt ut, selv om vi fikk en dipp i går. Tok også noen ekstra lodd i uken som gikk. Kan godt være vi får en fin stigning fremmover før inntaket, slik vi har sett tidligere før kunngjøringer.
Lykke til!
Redigert 13.03.2021 kl 11:29
Du må logge inn for å svare
Veldig bra selskap. Har solgt nå fordi jeg måtte omvekte porteføljen min men skal inn igjen når jeg kan. Kjøpte inn da den var 33 og tjente en meget pen avkastning på den korte stunden. Ikke noe drama rundt denne aksjen. Den er solid.
Elpge
13.03.2021 kl 08:49
6692
Da er Volue nesten like stor i porteføljen min som Mpcc etter nye kjøp av Volueaksjer i går.
Volue var like i nærheten av ath på Torsdag, etter den lille korreksjonen som har vært her på 10%.
Til sammenligning har luftslottet Saga Pure falt 50% fra topp.
Hvis en ser på grafen fra den tiden Volue kom på børs og frem til i dag så ser den meget bra ut i mine øyne.
Ser at det er mange solide eiere blant de 20 største.
Er det noen som vet hvor en finner en liste over de 50 største aksjonærene?
Kunne være intresant å følge utviklingen her.
Blir spennende neste uke med gf og det som måtte komme av nyheter her.
Volue var like i nærheten av ath på Torsdag, etter den lille korreksjonen som har vært her på 10%.
Til sammenligning har luftslottet Saga Pure falt 50% fra topp.
Hvis en ser på grafen fra den tiden Volue kom på børs og frem til i dag så ser den meget bra ut i mine øyne.
Ser at det er mange solide eiere blant de 20 største.
Er det noen som vet hvor en finner en liste over de 50 største aksjonærene?
Kunne være intresant å følge utviklingen her.
Blir spennende neste uke med gf og det som måtte komme av nyheter her.
mariner
06.03.2021 kl 21:04
7193
Kom inn her på kr.35, neste kjøp var på kr.50 . Dette er en av få grønne aksjer man kan regne litt på og aksjer et allerede en markedsleder innenfor sitt segment . Stor tro på denne , noe mange andre tydeligvis har
Strilen
06.03.2021 kl 18:02
7271
Fin oppsummering. Har Volue som nest størst av 7 i porteføljen (og ett av dem som har tjent meg best). Solide og driver med god lønnsomt innen grønn og etterspurt teknologi. Ett av et fåtall selskap som (vel fortjent) har klart seg godt i den kraftige korreksjonen på Merkur vi har vært inne i nå. Regner med større stabilitet og en boost i kursen innen kort tid; når de forlater Merkur.
Takk for det.
Alt er jo relativt. 1000 aksjer kan det bli mye penger av:-) Toss alt en god slump. Er jo en stødig aksje som forsvarer prisen vil jeg si. Og bedre avkastning enn å tape på og ha de i banken.
Alt er jo relativt. 1000 aksjer kan det bli mye penger av:-) Toss alt en god slump. Er jo en stødig aksje som forsvarer prisen vil jeg si. Og bedre avkastning enn å tape på og ha de i banken.
Kajtek
06.03.2021 kl 15:38
7382
Takk for fint innlegg. Jeg har aksjer hos Volue. Men dessverre bare 1000 stk. Jeg logget meg inn tydelig på trading den dagen de skulle på Merkur marked og slo til så fort jeg kunne. Det er kanskje i det dyreste laget for småsparerne. Hvis man vil få skikkelig gevinst må det nok mer til enn 1000 aksjer.
-
«
- 1
- 2 »