GRØNNE AKSJER I FRITT FALL - HVORFOR SKAL DET STOPPE NÅ?

Max Payne
AOW 06.03.2021 kl 22:43 25956

Støtte for AOW på 3.30 kroner.

Noen som har sett filmen til Michael Moore - Planet of the Humans?

Må si jeg har begynt å stusse litt. Noen som har regnet på hva det grønne skiftet vil koste oss? Klarer ikke helt å regne hjem dagens velferd med vindmøller og solceller.

Hvor lenge kan samfunnet holde liv i alle de grønne selskapene som ikke tjener penger? På et eller annet tidspunkt så stopper finansieringen opp, for de som ikke tjener penger.
Redigert 20.07.2021 kl 19:00 Du må logge inn for å svare
Max Payne
28.03.2021 kl 12:57 6708

Kan være lurt å handle nå panikken er på det verste ja, men foreløpig ser jeg bare antydninger til frykt. Fortsetter kapitalstrømmene fra aksjer til obligasjoner, så kan nok mange aksjer bli mye, mye, mye billigere. Ja, under panikk, er det ingen grenser for hvor billig ting kan kjøpes for de som har kontanter. Men vi får se. Foreløpig er jeg bearish til nøytral til AOW.
Max Payne
23.04.2021 kl 22:50 6171

Ser ut som en stor hode og skulder på gang:

Venstre skulder den 24. september 2020. Hodet 8. januar. Høyre skulder er i ferd med og dannes. Target som nevnt i åpningsposten.
Mr Strange
23.04.2021 kl 23:33 6124

Du må jo vært totalt blåst på det du prøver å fremstå som. Ta deg ett kurs i teknisk analyse før du hyler utav deg omhode skulder... Jiiises.. Her ser du klare tegn på at den prøver å brytevut av trendkanal og det vil etableres ett meget sterkt kjøpssignal. Nedsiden til 3.3..jada..kan gjerne vedde en mnd lønn på at det ser du aldr om ikke det blir krig og dommedag.. Hvor lang horisont har du? Jeg vedder på 10 til august og du 3.3?
Mr Strange
23.04.2021 kl 23:37 6176

Og som analysen din april i horizon.. Jaja.. Den gikk jo helt motsatt og fall 10%
Max Payne
23.04.2021 kl 23:37 6193

Kommenter sak og ikke person. Innlegget ditt er rapportert til admin.
Max Payne
23.04.2021 kl 23:38 6249

AKH viste tegn til å ha etablert en stigende trend da, men nå er det signaler om at også AKH kar vendt ned igjen.
manman01
24.04.2021 kl 09:42 6189

Hahahah ja drengene!! Se nogle youtube videoer om candlesticks!! Så ville i fatte disse HIGH IQ opslag

/s
Redigert 24.04.2021 kl 09:42 Du må logge inn for å svare
Mr Strange
24.04.2021 kl 13:17 6079

Sak... Når en persom til stadighet legger ut såkalte egne tekniske analyser for å prøve å fremstå som en troverdig person og som da etter min mening er lagt ut for å påvirke markedet. Som da det viser seg at han bommer gang på pang så må det være innenfor å fortelle at en kanskje må ta ett kurs og ikke komme med svada... Så kom gjerne med den såkalte analysen til 3.3....hvem tror du at du skremmer?
Rasken123
24.04.2021 kl 13:30 6114

Og du er ikke ute etter person...? Husk at du kan blir rapportert til admin.
upsidedown
24.04.2021 kl 17:05 6059

AOW utviklet SHS i området 10,50 med topp 12,50. Den forventa nedgangen ut fra teknisk signal er tatt ut og vel så det.

24. september hadde AOW vært en måned på børs og det går med respekt å melde ikke an å lage tekniske analyser basert på 23 handelsdager. Skjønner godt at du får mye motbør da du åpenbart ikke skjønner verktøyet du mener å støtte deg til.
Slettet bruker
25.04.2021 kl 02:51 5920

TA er kun et hjelpemiddel og må alltid underbygges av andre faktorer. Problemet med TA er att 60% av all handel er algoritmebasert, og da er du som amatør alltid for sent ute...
TA er allikevel veldig nyttig om det kombineres med så mange andre faktorer som mulig til å gjøre en helhetlig risk/reward vurdering, samt å finne gunstige inn og utganger. Alle kan lære seg det. Det kan med fordel benyttes på indekser innenfor de områder du vil investere.Det finnes nok av grønne indekser, og de påvirker ofte også enkeltaksjer i Norge. AOW er for meg for risikopreget, så jeg har ikke satt meg inn i hvor treffsikker TA er på den. Generelt har TA bedre treffsikkerhet på aksjer med høy likviditet/ omsetningsmuligheter.
Synd at jeg ser på tråden at man til tider er mer opptatt av skittkasting enn aksjen....
Redigert 25.04.2021 kl 02:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.04.2021 kl 13:33 5641

STB Fornybar ned 23% på 3 siste mnd. Handelsbanken Bærekraftig ned ca 15% 3 siste mnd. Forsjellen er at STB har mindre selskaper i porteføljen. Begge har ligget nokså flatt i 7 uker så hvor går ferden videre? Skulle tro at de to fondene sier mye om den grønne sektorens utvikling, jeg er iallefall spent og noe engstelig for utviklingen de neste 6 måneder, men har trus på at de vil ta seg opp på ett tidspunkt.
Slettet bruker
25.04.2021 kl 14:09 5581

Det er vel en konsensus i markedet at AOW nå er overpriset og skal godt ned fremover?
upsidedown
25.04.2021 kl 15:43 5455

Enig med deg i vurderingen av TA.

AOW er betydelig tryggere nå enn den var for 6 måneder siden. Det kom en emisjon på 4,50 for oppkjøp i PP. Aker deltok i denne emisjonen og økte sitt eierskap som allerede da var på 51 prosent. Det store flertallet av investorer på OB skjønner ikke filosofien bak AOW og heller ikke forretningsmodellen.

Røkke har vært lenge i olje nå og han ser hvem som har klart seg bra innenfor oljeservice. Forretningsmodellen til TGS har vært ledestjernen når de meislet ut Akers satsing for fremtiden mot det grønne skiftet. AOW og ACC vil aldri bli store med mange tusen ansatte, de vil bli som TGS som regjerer seismikk med ca 650 ansatte worldwide. Dette er min teori og forklarer hvorfor Aker har besluttet å sitte med mye større eierandeler i disse selskapene enn det som er normalt.

Få er i stand til å regne seg frem til verdien av Principle Power der AOW eier 49 prosent. Jeg tror hensikten med å kjøpe seg opp i selskapet er å ta det på børs om ikke alt for lenge i USA. Det harmonerer med de strategiske trekk Aker har gjort så langt.

Jeg har svært lav inngang i AOW da jeg fikk halve posten som utbytteaksjer og doblet da mange slåss om å kvitte seg med dem de påfølgende dagene. Jeg kjøpte også litt mer da det kom en emisjon på 4,50. Det var 6,5 prosent rabatt intradag, som må sies å være svært positivt og standard utover normalen ved retta emisjoner på OB.
Redigert 25.04.2021 kl 16:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.04.2021 kl 16:10 5369

Av ren nysgjerrighet her, mitt inntrykk er at man heller tenker at den har korrigert langt nok ned, så hører gjerne om kilder som vurderer det anderledes? Skulle kjøpt enda mer selv sist den var på 5-tallet, så blir ikke sur om den tar en tur til sørover så jeg får lastet opp mer :-)
Max Payne
25.04.2021 kl 16:28 5312

Jeg advarte mot at det ville komme hårete kursmål for å hjelpe investorer med utgang fra grønne aksjer.

Midt under det verste fallet kom det nytt kursmål på plugg som STB eier. Det var på rundt 60-70 dollar og ga en rekyl som varte en dag elle to. Deretter gikk plug videre ned og nå ligger den vel på 20-tallet et sted.
upsidedown
25.04.2021 kl 17:20 5212

Er dette relevant på en AOW-tråd?
Slettet bruker
25.04.2021 kl 17:26 5186

Absolutt
Max Payne
25.04.2021 kl 17:29 5173

Jeg har lagt føringer for innholdet i tråden i min åpningspost og i overskriften. Jeg viser tydelig at tråden både er en drøftelse av grønne aksjer generelt og av det tekniske bildet til AOW spesielt.

Jeg mener innholdet jeg presenterer bør være av interesse for forumet, og jeg ser flere seriøse bidrag. Alle mine poster er for øvrig godt innenfor reglene til forumet.
upsidedown
25.04.2021 kl 19:11 4973

Reflekterer du aldri over at AOW har vært i stigende trend siden du åpnet denne tråden 6. mars. Kan du forklare hvorfor du har bommet på retningen i over halvannen måned, utover at du ikke har tro på grønne aksjer som ikke tjener penger?

Max Payne
25.04.2021 kl 19:59 4858

Aksjen ligger i en fallende trend på kort sikt. Variasjonen siden oppstart av tråden er innenfor denne trenden.

Dersom aksjen bryter ut av trenden og viser tegn til å snu opp, vil tråden oppdateres og ta hensyn til det. Vi får se hva som skjer.
upsidedown
25.04.2021 kl 20:21 4803

Siden 8. mars har AOW ligget i stigende trend med stadig høyere bunner, så forklar meg da hvilken nytteverdi din tråd har for folk som har interesse for AOW. Jeg går ut fra at du startet denne tråden fordi den skulle være til nytte for noen?
upsidedown
25.04.2021 kl 20:54 4718

7. april brøt AOW opp gjennom taket i trendkanalen som indikerte videre nedgang. 6. mars var AOW nær siste bunn. Da kom du med en analyse om neste støtte på 3,30. Du tilføyde en masse utenomting som ikke har noe relevans til AOW for å «underbygge» din analyse om at veien var nedover.

Første børsdag etter traff AOW bunnen og snudde opp igjen. En måned etter brøt den opp gjennom taket på trendkanalen og du mener fortsatt at det tekniske bildet ditt stemmer?

Har du mange slike analyser gående på HO?
Hammers
25.04.2021 kl 21:53 4528

Jeg bryr meg ikke om AOW i det hele tatt, men charts bryr jeg meg om.
Trekker derfor opp noen streker - så kan dere selv vurdere om AOW ligger i en fallende trend eller ei:
https://s3.tradingview.com/snapshots/9/9U2jiYAi.png Trykk på chartet etter åpning og det forstørres.

Hilsen Hammers
Redigert 25.04.2021 kl 21:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2021 kl 17:28 3968

Litt defansivt ifra forvalter av STB fornybar i Hegnar idag, etter den grønne korreksjonen er det naturlig, men som jeg også ser, mars/april gir grunn til optimisme tross fokus skifte til olje. Ikke lett å tyde Hammers chart for en som ikke kan TA, hva ser du ut av chartet Hammers?
upsidedown
26.04.2021 kl 17:39 3921

Hvorfor ikke be Max Payne forklare hva chartet viser. Han har utropt seg selv som ekspert på teknisk analyse...MED CAPITAL LETTERS.
Slettet bruker
26.04.2021 kl 17:42 3906

Hammers er en kar en bør lytte til, ikke for å si noe feil om noen andre, men.......
Sollidcap
26.04.2021 kl 19:11 3755

Kursen går fint i trendkanal. RSI er perfekt. Holder denne seg sånn så vil den gå over 100% i året, i flere tiår. Finfin langstids investering og en spennende utvikling å følge. Dette er gullkalven som vil betale seg over tid om man er tøff nok til å kjøpe seg en solid post på dagens nivå.
Hammers
26.04.2021 kl 19:25 3709

Engangsservice:

https://s3.tradingview.com/snapshots/9/9U2jiYAi.png.
I dag fortsatte kursen langs aksen på kr 7 - så ingen endringer i diagrammet.

Svært forenklet;
- Ender SLUTTKURSEN over den horisontale streken på 7 - og over den stiplede på 7.03 ser bildet positivt ut.
- Ender kursen under linjene (skrått stigende + buen) ved ca 6,50 er det heller fare på ferde.

- Men OBS; I farta glemte jeg å tegne inn en VIKTIG linje. Den fallende mellom de 2 toppene.
- Bruk selv en linjal og forleng denne linja ned til dagens nivå.
- Også DEN krysser den horisontale ved kr 7 - så dette er et viktig punkt.
- Interesserte får selv følge med.

Jeg skrev egentlig dette innlegget som et motsvar til forumets TA-guru Max Payne (eller Max PAINE) som jeg en gang beskrev ham som.
Han forsvarte en aksje som dundret nedover etter at han hadde forvillet seg inn.

Det jeg ville vise med chartet var at Guruens jamring om nedadgående trend på lang nær er så opplagt som det han ville ha det til.
Selvsagt kan AOW falle videre, men ikke opplagt! Følg med på sluttkursen i forhold til strekene!

Hilsen Hammers........som legger til et PS;
Ikke bruk sprittusj på skjermen når du forlenger den fallende motstandlinja......🤭🤭🤭!
oivindl
26.04.2021 kl 19:53 3633

"Holder denne seg sånn så vil den gå over 100% i året, i flere tiår."

Tar man utgangspunkt i en kurs på kr 7, vil aksjen allerede etter det første tiåret, stå i kr 7 168.
Og for de langsiktige, etter to tiår vil aksjen stå i kr 7,3 mill. per aksje.
Vi får tro det kommer noen splitter på veien :-)
Slettet bruker
26.04.2021 kl 20:14 3556

Hammers, du er visstnok mest elsket på forumet. Ovindl har skrevet sitt første innlegg på Aow-tråder Enten er det din fortjeneste eller blander han VOW med AOW?? :-) tror det er mest Hammers tiltrekningskraft:-)
Hammers
26.04.2021 kl 20:37 3480

Der er jeg ganske enig med deg.....🤭!

Hilsen Hammers
oivindl
26.04.2021 kl 21:58 3313

Ser bare at Hammers kursmål på kr 2300 for VOW blir fullstendig gruset av Sollidcaps kursmål på kr 7,3 mill for AOW.
Hvem gidder å følge Hammers når vi har Sollidcaps
Hammers
26.04.2021 kl 22:10 3271

JEG har ikke noe kursmål på VOW i det hele tatt - bortsett fra at jeg vet at kursen etter hvert blir skyhøy!
Det er den 4-5 år gamle TRENDEN som har det kursmålet du snakker om!

Hilsen Hammers
upsidedown
26.04.2021 kl 22:53 3140

Oivindl:
Dette blir latterlig, du skulle ha brukt mer tid på Max Payne da han tråkket i baret i VOW. Men da var både du og Merida1 øredøvende tause, og man kan undres hvorfor?