PHO - Hvorfor selger dere som ikke er pukka nødt til det..??

Slettet bruker
PHO 12.10.2018 kl 09:20 30654

Sitter du i PHO-aksjen, så sitter du i favorittaksjen til Jònas Einarsson, CEO i Radiumhospialet Forskningsstiftele.

Han er også styreleder og styremedlem i flere selskaper i Radforsk sin portefølje, men ikke i Photocure, og allikevel sier han at det ikke er noen risiko i Photocure, og fremhever selskapet som sin favoritt blant Farmasi-selskapene på Oslo Børs, ikke bare en gang, men flere ganger.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
12.10.2018 kl 16:58 4527

Å shorte PHO må anses som risikosport utenom det vanlige - særlig på dagens nivå. En beskjeden endring i markedets oppfatning av sannsynligheten for å kunne oppnå en betydelige økning i markedsandelene kan slå brutalt ut på kursen (i positiv retning). Særlig risikabelt vil det selvsagt være å sitte med en short når kvartalsresultatene kommer.
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Sydney
12.10.2018 kl 17:23 4471

Det jeg ikke skjønner ut av dette er at om.det er standard og care I så flotte sykehus hvorfor var ikke volumet høyere? Vi snakket jo om 6,75% markedsandel om vi klarte 20% i top25 sykehusene.
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Realisten
12.10.2018 kl 17:31 4455

Husk at Cysview først i Februar 2018 ble godkjent for oppfølgning og flergangsbruk pr pasient.
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
12.10.2018 kl 17:37 4440

ÅDr.S
Joda, jeg skjønner at markedsføring og markedspenetrering koster og trekker store ressurser.

Men i PHo sitt tilfelle såber det neppe PHO som må bruke de største ressursene. Jeg tviler på at et selskap som Storz sitter på ræven og ikke gjennomføre egen markedsføring for flexiscopene. Og som vi vet, så er Cysview en viktig faktor for at urologene skal kunne se kreftcellene. Så når Storz bruker ressurser på å markedsføre sitt produkt, så nyter også PHO godt av dette.
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
focuss
12.10.2018 kl 17:54 4398

Sydney
Ikke top 25 sykehus, men top 25 MSA`s. Innenfor dette området er det ca 400 sykehus. MSA= Metropolitan statistical area. Tett befolkede områder.
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Hugoil
12.10.2018 kl 17:55 4387

bjeff bjeff, er det ikke hyggelig med folk som ikke har aksjer, men likevel kommer innom trådene med et godt ord?

sleiver en savepig her: https://imgur.com/a/ecMHsyI
- har brudt stigende trend
- ligger i fallende trend
- skal ned på krysningen av de to fallende trendlinjene
- ..hvor går pengene da, se?
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.10.2018 kl 18:01 4377

Fra Investtech: Kort sikt, 12. okt 2018
PhotoCure viser en sterk utvikling innenfor en stigende trendkanal på kort sikt. Dette signaliserer økende optimisme blant investorene og indikerer videre kursoppgang. Aksjen har støtte ved cirka 48.60 kroner og motstand ved cirka 63.40 kroner. Aksjen anses teknisk positiv på kort sikt.
Anbefaling en til seks ukers sikt: Kjøp
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
focuss
12.10.2018 kl 18:06 4360

Hugoil
Ingen her blir skremt av det der. Det er høy børskompetanse blant PHO aksjonærene. Men vær på vakt Hugoil. Strømmen av investorer og penger fra Nano til PHO er ikke over, men kan komme til å akselerere fremover.
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Allislost
12.10.2018 kl 18:08 4345

Står også på slide 9 (Q2 presentasjonen, Photocure) at «BLC with Cysview is in 36 of the NCI Designated Cancer Centers». Leste at det finnes 70 slike NCI Cancer Centers i USA, fordelt på 36 delstater. Ikke alle disse sentrene behandler pasienter, da 7 av de bare driver med forskning:

https://www.cancer.gov/research/nci-role/cancer-centers

Interessant og positivt at BLCC har fått så godt fotfeste blant disse sentrene allerede.
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Nub
12.10.2018 kl 18:12 4234

Jeg har en post i NANO og avventer eventuell effekt av offentliggjøring av ASH postere om en mnd, og satser på å bruke evt gevinst der til å kjøpe meg videre opp i PHO etterpå. Men det er jo en aldri så liten gamble, begge kan nok gå litt i den perioden.
Slettet bruker
12.10.2018 kl 19:17 4123

En til seks uker.
HYPERgris
12.10.2018 kl 19:47 4070

hugoil kommer til å servere BULL HARAMI i timeschartet innen nyttår på photråder
bateman
13.10.2018 kl 08:32 3810

Fack, skal Hugoil begynne å spamme Photcure også nå?
dr. Stockman
13.10.2018 kl 09:00 3770

Det kan isåfall ikke være andre regler for Hugoil her enn det er for focuss på NANO-tråder. Som enkelte kanskje har merket seg så har jeg aldri noensinne verken blokkert noen, bedt om at noen blir utestengt eller kalt noen idioter e.l. pga det de serverer. Folk har forskjellige utgangspunkt, forskjellige agendaer (langt fra alle like edle). Selv skriver jeg ikke for å påvirke kursen verken den ene eller andre veien, men tenker som så at hvis jeg ikke gidder å delta litt aktivt så gidder jeg heller ikke å lese, og kan dermed gå glipp av vesentlig input. I aksjer hvor jeg har færre aksjer (PCIB) bruker jeg lite tid, og i min minste aksje (Targovax) bruker jeg svært lite tid. Er først og fremst opptatt av utviklingen i NANO og PHO hvor jeg sitter tilnærmet like tungt med en liten overvekt til NANO. I motsetning til mange har jeg beholdt alle mine NANO-aksjer, og har skaffet meg de andre aksjene på andre måter.
Londonmannen
13.10.2018 kl 09:06 3756

Det er godt mulig TA folket mener kursen skal ned. Men på mandag er det 15 oktober og kun noen uker frem til Q3 presenteres. Kursen har korrigert med 18% fra den toppet ut 10 sept. I tillegg har den hatt seg en svipptur nedom kr 45,- på torsdag inneværende uke, dvs at den var 29,1% under toppkursen 10 sep på 63,5. Så ingen kan si at PHO ikke har korrigert.

Når man i tillegg til korreksjonen som har vært tar inn over seg at Q3 kan bli en heftig oppvisning der antydningene fra Q2 presentasjonen kan komme til å slå ut i full blomst, ihvertfall vise et langt klarere bilde på at PHO er i ferd med å gjøre et skikkelig gjennombrudd i det amerikanske markedet, så tror jeg at selv en blind høne kan innse at forventningene til Q3 vil begynne å gjøre seg gjeldene i tiden som kommer. Og jeg tror vi vil se tegn av dem allerede til kommende uke.

At noen finner på å shorte PHO på denne tiden må bero på at de er for mye opphengt i selskapets historie og stoler blindt på TA, eller føler seg overbevist om at en større markedskorreksjon er underveis. Men jeg frykter at de kan komme til å få seg en skikkelig overraskelse litt lenger fremme i løypen. Selv har jeg antydet at forventningene kan komme til å resultere i at kursen frem mot Q3 bli presset opp i området mellom 70-80 kroner. Men det forutsetter at markedet generelt ikke får flere korreksjoner, og akkurat det er det nok ingen som kan garantere for ikke skal skje. Om så skulle skje, så er det shorterne som får rett og jeg galt. men den tid den sorg. Jeg er en optimist som ser halvfull glass.
Londonmannen
13.10.2018 kl 09:13 3745

Dr.S
Godt sagt! Jeg er av samme oppfatning. Har ingen tro på at vi med våre skriblerier evner å påvirke kursen. Det må være enkelte som har oppnådd såpass tillit over lang tid at store deler av dem som er innpå her tar deres ord for lov. Men dert hører til sjeldenhetene.
Jeg bruker også primært tiden til å skrive om de selskapene jeg er investert i og når jeg forlater et selskap faller antall innlegg raskt mot 0. At jeg kan slumpe til å skrive et og annet innlegg på f.eks. NANO trådene er fordi jeg har et godt forhold til NANO og følger den i øyenkroken, selv om jeg pr dags dato ikke har aksjer i selskapet. Selskapet har utvilsomt et voldsomt potensiale og dersom de får godkjenning på plass, så kan denne bli en real børsrakett. Noe jeg vil unne samtlige NANO aksjonærer. Men for meg er risikoen betydelig lavere i PHO og jeg har stor tro på at store ting er på gang, spesielt i det amerikanske markedet.
Londonmannen
15.10.2018 kl 09:07 3150

Mandag åpnet i pluss men gikk i minus etter et par minutter.
Nok en gang ser vi at investorer flytter penger fra et farmasiselskap til et annet som kom med positive nyheter.
Det er denne hoppingen mellom farmasiselskapene som skaper mye av fluktasjonen i kursutviklingen.
Men vi skriver 15 okt og det drar seg mot presentasjon av Q3. En presentasjon flere venter seg mye av og som trolig vil bidra til at kursen går opp i forkant. Hvor lang tid i forkant vi vil se utviklingen er vanskelig å si, men hvilke som helst dag nå tror jeg vi vil se kursen på ny beveger seg opp mot 60 tallet og kanskje forbi.

Det ligger relativt lite aksjer fremme på salgsiden, så dersom det skulle komme økt kjøperinteresse, enten fordi vi nærmer oss en kvatalpresentasjon som vil oppdatere oss på en fantastisk utvikling i USA, eller det skulle komme annet positivt nytt, så vil det trolig knapt være aksjer å få kjøpt. Noe shorteren bør være oppmerksom på.
Redigert 15.10.2018 kl 09:25 Du må logge inn for å svare
ITinvest
15.10.2018 kl 09:20 6056

her er helt klart robboter i gang for å skaffe mer billige aksjer, komern under 50,- , så plukker jeg mer.
Slettet bruker
15.10.2018 kl 09:37 5996

nå pokkers robot dritt , tapte dere ;)
Londonmannen
15.10.2018 kl 09:44 5954

ITinvest
Ikke noe galt i å håpe på å få kjøpe mer under 50 tallet, men med respekt å melde tror jeg du er for sent ute til slike røverkjøp. Vi er gått inn i siste halvdel av oktober og Q3 presentasjonen har dukket opp over horisonten og blinker like der fremme. Flere og flere vil innse at det kan være smart å komme seg på innsiden før Bellete entrer podiet for å redegjøre om rikets tilstand i det amerikanske markedet.
For i den grad hans innlegg på Q2 var en vekkelsespredikant verdig, så tror jeg han denne gangen kommer tilbake med et innhold som får massene til å tro på at PHO har startet på eit nytt og betre liv, trur eg. Og dersom jeg har rett i denne antagrelsen, så tror jeg det kan bli vanskelig å få tak i aksjer i PHO, ihvertfall slik det fortsatt er mulig.

Men det er lov å håpe. Men som en av mine overordnede en gang sa; du kan håpe i ene hånde og drite i den andre, og deretter kan du fortelle meg hvilke hånd du har mest i. Vel, jeg gjorde aldri det praktiske forsøket, men jeg tok poenget.
ITinvest
15.10.2018 kl 09:51 5915

Jeg har egentlig kjøpt det eg skal , men tenkte å laste litt til.
Helt enig det du skriver om q3, tror vi drar oss over 60,- før det .
Slettet bruker
15.10.2018 kl 09:54 5889

Marshall-shortingen fascinerer meg.

Et selskap med bare 21 mill aksjer, et meget optimistisk Q2, verktøykassen full, og med Q3 pres for døren, så virker det som om Marshall kan ha trykket på feil knapp.
bravi
15.10.2018 kl 09:54 5893

Vanligvis har kursen i Photocure fått en knekk og gått tilbake etter Q presentasjoner. Ved Q2 i sommer gjorde den ikke det, det ble en skikkelig oppgang. Hva som vil skje ved Q3 er ikke godt å si men jeg tar ikke sjangsen på å stå utenfor. Så får jeg heller være med ned hvis det blir resultatet.

Hvis det er noe som drar i negativ retning kan det være lite nye skop på cysview.com og at selskapet ikke har kommet med en opw. Spennende blir det okke som.
Slettet bruker
15.10.2018 kl 09:57 5879

Ja OK; de burde heller kjøpt. Men kansje vi får større effekt av den om selgerene no kniper igjen selgersiden.
Londonmannen
15.10.2018 kl 10:04 5834

Ja, hvorfor selger ikke dere hvis dere er pukka nødt til det?
Vel, i dag kan det synes som og salgsinteressen er noe redusert, for å si det mildt. Og til dere som solgte deres PHO akser i panikk forrige uke, vel dere har jeg medfølelse med. For det er aldri hyggelig å selge seg ut for deretter å måtte oppleve at kursen skyter i været. Men dersom dere ikke har hatt guts til å bite i det sure eplet og komme dere inn igjen, bør dere trolig snart glemme hele PHO. For her kan det komme til å gå fryktelig fort oppover frem mot nyttår.

For det første vil trolig en god del investorer som har tilbrakt høsten på gjerdet, hoppe ned derifra frem mot Q3 presentasjonen. Og om vi ikke tar fullstendig feil av alt det positive som drypper inn fra forskjellige mediakilder, så kommer Q3 presentasjonen til bli en skikkelig katalysator som skyter PHO opp mot hundrelappen, og kanskje forbi frem mot nyttår.
For det andre vil Q3 trolig bli en skikkelig wake up call for investorer som hittil ikke har ofret farmasiaksjer oppmerksomhet. Og da snakker vi om større, tunge investorer. Problemet er bare det at der finnes så få aksjer i PHO generelt, langt mindre PHO aksjer som vil bli lagt ut til salg dersom Q3 blir som vi tror. Den kombinasjonen kan bli eksplosiv med tanke på PHO kursutvikling. For en oppegående investor vil ikke ha problemer med å regne seg frem til potensialet som ligger i PHO.

Ønsker dere alle en meeeget hyggelig pog skyfri børsdag!

PS. Kursen har allerede vært oppe på 55,- og det bare etter en time åpen børs. Kan bli en artig dag!
Londonmannen
15.10.2018 kl 10:07 5806

Bravi
Tror ikke du er den eneste som reflekterer over hvordan aksjekursen i PHO har gått etter tidligere kvartalspresentasjoner. Men dersom man gjør en slik vurdering, så tror jeg man gjør smart i å innse at PHO frem til 2017 og det PHO som heretter kommer til å presentere kvartalsrapporter nå er to forskjellige selskaper. Noe Q2 presentasjonen bar bud om og som ganske sikkert vil bli bekreftet på Q3. Og da min godeste Bravi, da vil vi kunne se under skje nok en gang på OSE.
Daniel
15.10.2018 kl 10:20 5751

Jeg er veldig glad for at jeg holdt hodet kaldt og ikke fikk panikk når kursen fallt sist uke, og i stedet for bestemte meg for å øke min posisjon så mye som min økonomi lot meg gjøre.
kreinh
15.10.2018 kl 12:01 5596

Det ble stille nå... 51kr er Photocure verdt
Redigert 15.10.2018 kl 12:01 Du må logge inn for å svare
kreinh
15.10.2018 kl 12:07 5565

Man kan skrive og rose Photocure opp i skyene i løpet av helgen. Men markedet får ikke denne info strømmen. Og så lenge selskapet unngår børsmeldinger, info og oppdateringer så alle forstår at her går det bra, så vil usikkerheten rå. Holder ikke å komme med "newsletter" som ca. 10 stk mottar.
Londonmannen
15.10.2018 kl 12:29 5496

Tror nok du har helt rett i det. Min holdning til PHO har ikke endret seg og jeg føler meg rimelig sikker på at Q3 blir en wake up call. Men frem til 8 NOV kan set dessverre se ut sommar roboter og andre som vil oss vondt får anledning til å herje med kursen som de vil.
Heldigvis ikke lenge til 8 NOV, så det er bare å trekke ned persiennene og holde ut. Blir bare deppet av å følge kursutviklingen.
kreinh
15.10.2018 kl 12:41 5442

London, hadde vi ikke satt oss så inn i caset hadde vi nok tatt sjansen på å trade mer. Men aksjekursen kan plutselig ta av hvis Photocure finner ut at nå vil de oppdatere markedet. Så lenge vi er bare 37 stk som bytter aksjer med hverandre og noen roboter som roter det hele til, kommer vi ingen vei...

Otard
15.10.2018 kl 12:48 5411

kreinh, der oppsummerte du vel ganske greit hva som skjer her. Det kan også hende at Marshall som har shortet heller shorter mer fra 55 og ned i stedet for å dekke seg inn og på den måten gjør det billigere å dekke seg inn.
Computum
15.10.2018 kl 13:03 5364

Allerede i vår lovet Hestdal en ny guiding i løpet av andre halvår, noe som senere ble bekreftet av Dahl. Vi venter fremdeles mens andre halvår går mot slutten.
Dersom Dahl mente "på slutten av året", så burde han ha sagt det.
Londonmannen
15.10.2018 kl 13:13 5321

Computum
Personlig tror jeg ikke det kommer noen guidingen i forkant av Q3 av den enkle grunn at en slik guidingen vil reflektere mye av status vi får forelagt oss på Q3 presentasjonen.
Samtidig spørs det om bildet ledelsen vil tegne for oss på Q3 presentasjonen gjør en guidingen overflødig. For jeg tror vi kommer til å få mange svar på A3 presentasjonen.
Slettet bruker
15.10.2018 kl 13:15 5297

The volume is tiny here, that's why the price fluctuates like it does.

The problem here is not the sellers, but the lack of volume on the buyers side.

Once we have some interest on the buyers side, proper interest, then we can see some real movement upwards

rockpus
15.10.2018 kl 13:21 5266

Vi får selvsagt ikke ny guiding før den nye sjefen er på plass!

Samtidig gjør nok en aksellererende vekst det stadig vanskeligere å gi en mest mulig riktig guiding.
Computum
15.10.2018 kl 13:35 5223

Guidingen burde ikke være avhengig av en ny CEO som ikke har fått tid til å sette seg inn i selskapet. Dahl har oversikten (håper jeg) og kunne når som helst gi markedet litt informasjon. Forøvrig har jeg minimal tro på Dahl. En typisk grå byråkrat som hadde passet bedre i en kommuneadministrasjon enn i et børsselskap.