Er PGS en 10-doblings-kandidat ???

Cliff
PGS 07.03.2021 kl 12:03 227061

Hva skal til for å utløse mange-dobling av en aksjekurs ??

Jeg tror det er mangt som må klaffe, samtidig for å utløse de store og langvarige kurs-rallyene...

Det dreier seg om gårsdagens livssituasjon, dagens livssituasjon og morgendagens livssituasjon

«Gårsdagens livssituasjon» var ekstremt dårlig for PGS.
Markedssvikt og Gjeld som er tilpasset et mye høyere omsetningsnivå...er dødelig
Pandemien med halve verden i dvale gjorde det ekstra ille med ekstremt fall i oljeforbruk og oljepris.
Oppdragsgivere kansellerte sine seismikkordre

«Dagens livssituasjon» får optimismen til å blomstre.
Investormarkedet og oljeselskapene ser slutten på pandemien. Oljeinvesteringene øker. Ordreboka vokser.
En konkurrent kollapset.

«Morgendagens livssituasjon» synes eventyrlig.
Fyldig ordrebok gir åpning for å flere båter i arbeid. Pr dato en økning fra 5 til 7 båter...
Det gir mye mer inntekter.
Gjelda er som før med forfall forskjøvet med 2 år.
Gjelda er problematisk hvis inntektene svikter...
Men nå svikter ikke inntektene lengre.
Derfor er livssituasjonen endevendt

Og PGS-aksjen er klar for 10-doblet verdi...

PGS-aksjen har gjort det før😊
Sjekk historisk chart og lær av historien

Selskapsverdien har historisk sett ofte ligget opp mot 30 milliarder
Slik sett synes det nesten naturlig at at kursen kan både 10 og 20-dobling
.......................
supplert 09.05.22

Etter emisjonen har det blitt en del ekstra aksjer å fordele selskapsverdien på.
MEN på litt sikt 18-24 mnd, så er 10 dobling fra dagens kurs rundt 6,50, absolutt et realistisk mål.
Redigert 09.05.2022 kl 10:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2021 kl 20:59 7398

lysaker

Jeg gidder ikke å krangle men TGS/meglerhus? Ikke vet jeg hvor du tar det fra mens PGS er et gjeldsberg. TGS har ikke gjeld! Slik var det iallfall før, Jeg har ikke fulgt med så mye de siste årene men bare å hevde hva du sier blir dumt. Seismikk handler ene og alene om kompetanse og utover dette bare dra på en oter i håp om å fange fisk. PGS er selvfølgelig bra fordi at de satser på begge men uansett en stor risiko pga utstyr og gjeld. Utstyr som ruster og fort blir "gammelt",
Obxserver
26.03.2021 kl 21:06 7399

Ingen som tenker seg at TGS ved eventuelt oppkjøp av PGS kan skille ut båtene i eget selskap og med verdens største bibiliotek i hånda kan bruke datterselskapet seismikk AS å kjøre oppdragene?
Aksjesnadder
26.03.2021 kl 21:09 7391

Pgs har stort potensiale kursmessig. gjerne den aksjen som går mest på syklisk/høy oljepris. Med kontroll på gjeld ser ting bra ut. Mineraler på havbunnen. Noen tanker om dette?
Tgs prosesserer dataene, og er kanskje best i verden på dette.
Slettet bruker
26.03.2021 kl 21:16 7368

lysaker

Hvorfor sier du dette. Er du uenig med meg? Vi er begge aksjonærer i PGS så hvorfor ikke fortelle meg hvor jeg tar feil? Jeg har ståltro på PGS.
Slettet bruker
26.03.2021 kl 21:24 7359

Aksjesnadder

PGS er giret ut av helvete og går det bra snakker vi mangedobling. Viser til innlegget mitt litt tidligere i kveld. Så enkelt og så vanskelig. Tviler du på at verden kommer til å skru seg til og at oljeprisen holder seg/og eller går opp i framtiden, skal du kjøpe eller sitte i PGS slik jeg ser det. Hvis ikke kan det bli jævla vanskelig.
SjonkelRolf
26.03.2021 kl 21:24 7407

Solgte idag min knøtteposisjon i Pgs . På topp 6,50 som alle andre som innrømmer salg🤓. Saken er at jeg angrer, da jeg tror potensiale er ganske så stort. Konkurransen er mindre, polarcus borte. Bedre priser og verden normaliseres. Ble litt stresset av gjelden som kan konverteres, usikker hvor mye
Slettet bruker
26.03.2021 kl 22:03 7298

Jeg er enig i at seismikk handler om kompetanse! men jeg holder fremdeles påstanden min om at TGS er et meglerhus. Vi vet alle at det vellykkede konseptet med TGS er at de aldri har eid de ekspansive seismiske skipene. ikke fordi de er de beste i behandlingen av seismiske data.

Byggefirmaet for å bygge leiligheter i Oslo kan ikke tjene mer overskudd enn noe meglerhus for samme kvadratmeter!

når det gjelder PGS, trenger vi bare å overbevise oss selv om å kaste pengene våre i et slikt selskap.
Slettet bruker
26.03.2021 kl 22:19 7247

lysaker

TGS har leid skip av PGS mange ganger. Skal vi ikke gjøre dette i framtiden?
Slettet bruker
26.03.2021 kl 22:45 7178

Der ser du. TGS blir aldri en konkurrent. Foruten å ha vist verdier i PGS er de potensiell storkunde. Jeg mener at TGS kan vise seg å bli den beste kunden PGS noensinne har hatt i dagens marked.
Slettet bruker
26.03.2021 kl 23:01 7127

Tgs kjøpte spectrum for 3,2 mrd som hadde et 2D biblotek.
Tgs trenger ikke leie skip om de får tak i Pgs,
Foretningsmodellen ligger i Pgs fra før og driver seg selv,Tgs kan som sagt utnytte en flåte som er gratis istedet for og leie om markedet er i bedret.
Modellen til Pgs kan gi vekst videre,men greit at du ikke ser poenget med det.
Tgs har en mulighet den kommer kanskje ikke tilbake.
PGS er 3D-4D og nå geonoder og andre fremtredende måter og lete olje på.Tgs må hele tiden innhente dette på i et leie markedet.
Alt går fortere i Pgs de har en helt annen kapasitet med teknologi og nye skip som kan utnytte dette bedre enn noen andre,jeg er ingen selger her og som sagt hypotetisk.
Tgs er i dag størst,men strategien kan og bør kanskje endres,det skjer mye .
Foretningsmodellen ville gått av seg sev da de begge er selvstendige men sammenslåing vil gi et bedre Tgs og sikkert bedre marginer,det er det det dreier seg om.
Slettet bruker
26.03.2021 kl 23:10 7126

masekråka

Du fortsetter å drømme. Tror du ikke at TGS er like klar over mulighetene som PGS? TGS kan gjøre akkurat som de vil mens PGS er prisgitt gjelden som hele tiden biter i rumpa. Men oppsiden for oss aksjonærer er størst i PGS ene og alene på grunn av risiko. I mens overgår TGS absolutt alle selskaper innen seismikk. TGS er slik jeg ser det, et av de råeste selskaper jeg kjenner til. Fantastisk!
Slettet bruker
26.03.2021 kl 23:29 7144

PGS kommer til å svinge voldsomt fremover. Dette tror iallfall jeg. Tradere, roboter og alskens krefter vil sørge for høy omsetning slik at alt sier seg selv. PGS kommer til å bli tradet utav helvete. Kurs og verdi vil ikke lenger ha noe å si og derfor bør alle være forberedt. Glem 7 eller 8 tallet og hvor vi var for litt siden. Alt kommer til å handle om psykologi, frykt og grådighet. Kursen til PGS kommer til å svinge helt uten logikk. Helt til nye kontrakter og/eller tall som antyder at gjeld kan fikses.
Slettet bruker
27.03.2021 kl 00:55 7088

Fester setebeltet.
Slettet bruker
27.03.2021 kl 00:58 7133

Barclays oppgraderer PGS til "overweight" fra "equal-weight"....
Mulig de også har et behov for å forsvare sine tall och ord.
RFS
27.03.2021 kl 06:54 7110

Fin tråd du startet her, både i tittel og startanalyse. Her er mine refleksjoner: verden skal tilbake, og det blir mange ulike flaskehalser som vil drive opp oljeprisen. Peak oil anslås 2028-2035 en gang, og det er mye igjen av grafen på andre siden av toppen også, altså må det letes etter og finnes mye olje i mange år. Den tvungne konverteringen til aksjer nylig kan ses på som en elegant emisjon som veldig snart er historie, bare litt etterslep nå i lister og fokus generelt. Ledelsen har ståltro på selskapet selv, og fremstår langsiktige og rolige, litt få nyheter som noen påpeker, men det utstråler ro og trygghet. Det vil komme en solid vridning mot olje nå, med betydelig flere analyser, økte kursmål, nyheter, samarbeid mellom aktører, store investorer som kommer inn. Man bør ikke tro at dette gjør svingningene i PGS aksjen små, den skal fortsatt ha sin høye Beta. Personlig har jeg en inngangsverdi på 4.7, kjøpte mer på 6.7, tror på 20 i år, 40 neste år.
lilleborg33
27.03.2021 kl 07:15 7094

Amen ...20 kr it is...
protagoras
27.03.2021 kl 10:10 6871

Jeg merker meg at det har kommet til mange flere skribenter på PGS-trådene de siste par ukene.
Det tar jeg som et godt tegn - har kursmål 13 i 2021, men det må kanskje økes?
Odi.1
27.03.2021 kl 10:26 6834

Har nå en liten andel i PGS , dette for de har klart å vise til snuoperasjoner , dog har de ikke selv obn utstyr , men leier sammen med ekstern sammarbeidspartner.
Inkl Biblioteket dem besitter så mener jeg tiden er nå å komme seg inn her etter at de fikk ryddet opp i langsiktig gjeld til å handle , om det var lurt eller ikke får tiden vise:)
kvirrevi
27.03.2021 kl 14:42 6720

Snart er det tid for åpning av verden igjen.
Nesten 90 millioner i USA har fått minst 1 dose vaksine, i Storbritania er tallet nesten 30 millioner. Per i dag. Og resten av verden kommer etter. Planer for gradvis gjennåpning blir nå lagt og de første stegene kommer etter påske.
Det må vel antas å være en god strategi å sitte på oljeaksjer med stort potensiale og orden på finansene. I tillegg får en i PGS oppsiden med at selskapet kan gå fra en balanse som er anstrengt til at den er solid. Jeg refererer her enkelt og greit til selskapets egne planer, den store endringen i markedet som følge av PLCS konkurs, og det store lagget i investeringer generelt i oljesektoren.
Hvis, og jeg mener det er realistisk i PGS sin situasjon, PGS klarar å få netto gjeld ned i 500-600 MUSD (dvs. at de overpresterer noe ift. tidligere planer), da er jeg av den klare oppfatning at selskapet vil vurderes som svært solid (meg gjeld på nivå med TGS) og at selskapets fulle potensiale vil gjenspeiles i aksjekursen.

Jeg har en god porsjon aksjer i PGS, men ikke nok ift. oppsiden i selskapet. Sitter dessverre med vanskelig realiserbare andre aksjer, og må derfor nøye meg med det jeg har.
Slettet bruker
27.03.2021 kl 21:54 6488

Tgs avskrev mye av bibloteket q4 og omsetningen er godt lavere enn Pgs.
Pgs bruker pengene til nedbet av gjeld,tgs utbytte selv om de nå har lavere bidrag enn utbyttet.
I et normalt marked er det mye bedre logistikk og større oppside i og eie skip selv enn og leie på oppdrag.
Det og kjøpe et selskap som Pgs i et marked som nå vil være veldig positivt om vi går inn i en normal periode.
Gapet mellom eierskap og leie har skrumpet om pgs når målet om 500 mill usd i nettogjeld.
De er på 930 mill usd nå men med et biblotek de vil tjene godt på med sin foretningsmodell.
Et Tgs og Pgs sammenslått ville ha utnyttet Pgs flåten som også er i bøyer 100% med sine bibloteker pluss at de sikkert måtte leie inn på oppdrag i tilegg.
Tgs ville og fått 4D og geostreamer på kjøpet som er på kort og lang sikt en vinner uansett marked.
Jeg mener og tror de 2 foretningsmodellene ville gi en mye bedre bunnlinje enn den Tgs har nå.
Men det er mange aksjonærer som sikkert ikke ser synergien og at det ville kunne ta tid,eller ikke.
Hvem vet.Bruden er pyntet sier jeg.




Aksjesnadder
28.03.2021 kl 10:48 6224

Ser ikke ut som de klarer å flytte skipet heller. Kan resultere i et skikkelig oljeprisrally til uka
Slettet bruker
28.03.2021 kl 12:15 6207

https://finance.yahoo.com/news/how-the-suez-canal-blockage-could-move-from-meme-to-serious-obstruction-131646211.html

Skipet kan brekke og det kan ta ukesvis å fjerne. Artig da å sitte i et giret bet på oljeprisen
Redigert 28.03.2021 kl 12:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.03.2021 kl 19:58 5782

Skipsagent: – Har tro på at båten kan komme seg løs i dag

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/7Kvxg9/skipsagent-har-tro-paa-at-baaten-kan-komme-seg-loes-i-dag
Cliff
29.03.2021 kl 10:44 5235

Masekråka

Det er bare tullprat å snakke om at TGS skulle ønske å kjøpe PGS

TGS er et mye mindre selskap enn PGS.
TGS sin strategi er å handle seismikk uten å måtte investere i båter.
Derfor er de også «høyt priset» og populær blant investorer som liker å unngå gjeldsrisiko.
TGS er flinke til å selge seismikk.

PGS har ikke bruk for TGS
og TGS har ikke bruk for PGS
BlackSigma
29.03.2021 kl 11:40 5097

PGS and TGS have somehow different business models, with positive and negative sides.
PGS needs a constant good cash flow for its model to work but it can control costs, while TGS needs good rates on rentable ships and it is harder for it to control costs.
TGS has no interest in owning ships but is very interested in buying PGS data as it is now harder to both acquire and sell data
Cliff
31.03.2021 kl 08:59 4626

31.mars er ofte starten på heftig kursklatring for PGS.

April m/ starten på sommersesongen og forhåpninger til 1.kv.-rapportering med god vekst i ordrebok, gir kjøperlyst.

I år vil positive vaksineringsnyheter gi ekstra styrke. Investorene kan glede seg til gjenåpning av verden.

Optimismen blomstrer.
Aksjen kan raskt være på vei til verdien som var før pandemien
Slettet bruker
31.03.2021 kl 09:04 4615

Knall Rød start
Redigert 31.03.2021 kl 09:08 Du må logge inn for å svare
Kontur
31.03.2021 kl 10:13 4499

Trolig smart å laste opp på disse nivåer. Kjøper litt og krysser fingrene..
Slettet bruker
31.03.2021 kl 10:14 4491

Kanon kjøpspris
Slettet bruker
31.03.2021 kl 15:53 4285

I begynnelsen av mars var jeg nære ved å vedde med en kamerat at pgs stod i 10 iløpet av mars.Det gikk ikke men tror også at april og mai blir bra
santana1
01.04.2021 kl 20:49 3882

If you think oil is no longer relevant, the world will not need it anymore, do not buy PGS. ;-)
santana1
01.04.2021 kl 20:49 3946

If you think oil is no longer relevant, the world will not need it anymore, do not buy PGS. ;-)
Slettet bruker
01.04.2021 kl 21:17 3951

https://finansavisen.no/nyheter/olje/2021/04/01/7651170/oljeprisen-stiger-kraftig

Kan bli en spennende dag på tirsdag 😊
Slettet bruker
01.04.2021 kl 22:45 3845

Oljeprisen har vært høy nok lenge.
Pgs er et syklisk selskap som har bedret ordrereservene allerede ved utgangen av q4 og meldt 1 kontrakt med 2 kontrakter i med equinor,og en i Barentshavet med Lundin.
Men SEB sier fortsatt 1 kr og DNB 3 kr.
Barkleys sier overvekt og 10 kr.
Om Pgs skal videre er oljeprisen mer enn høy nok og aksjen har et sterk oppside hvis de viser at lommeboka vil betale for seg i 2022.
Nettogjelden stupte fra 1,07 mrd til 927 mill usd 2020.
Pgs er etter min mening kraftig undervurdert og har betalt over 700 mill på siste 4 nybygg som har alt.Det er penger man glemmer opp i gjelden.
Bibloteket er bokført 640 mill usd og må trekkes fra nettogjelden selv om det er attraktivt/nytt og lavt priset.
Etter min mening er risk reward betydelig styrket etter kontrakter og ordrebok,og oljepris over 50 dollar.
Kan bli en skikkelig cashmaskin om markedet holder seg bedret med så kraftige kostnadsbesparelser gjennom korona.
kvirrevi
01.04.2021 kl 23:04 3848

Har tenkt å sitte helt stille med aksjene og se hva PGS har å fortelle på 1Q presentasjonen, om kvartalet som var men ikke minst om de tre kvartalene som kommer. Dette må bare være comeback året til PGS, veldig mye hjulpet av høy oljepris og at markedet gikk fra tre til to aktører med den for meg overraskende konkursen i Polarcus.
Slettet bruker
01.04.2021 kl 23:15 3810

Absolutt, men man kan ikke si at PGS ikke blir hjulpet av en stigende oljepris, enda mer. Tenker spesielt på mulige kontrakts utvidelser med Equinor i fremtiden. 😉
Trenger ikke overtaler meg, jeg er tungt lastet i PGS har vært aksjonær siden 2018 og har fått snittet meg fint ned det siste året.
Gleder meg til å se hvordan de utnytter mulighetene og potensialet fremover.
Slettet bruker
01.04.2021 kl 23:17 3818

2021 kan fort gå meget bra, ja! blir spennende dette.
altin
01.04.2021 kl 23:21 3841

PGS styrker nå satsingen innen karbonfangst, mineraler og nye energikilder.

https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=212412533