Er PGS en 10-doblings-kandidat ???

Cliff
PGS 07.03.2021 kl 12:03 227766

Hva skal til for å utløse mange-dobling av en aksjekurs ??

Jeg tror det er mangt som må klaffe, samtidig for å utløse de store og langvarige kurs-rallyene...

Det dreier seg om gårsdagens livssituasjon, dagens livssituasjon og morgendagens livssituasjon

«Gårsdagens livssituasjon» var ekstremt dårlig for PGS.
Markedssvikt og Gjeld som er tilpasset et mye høyere omsetningsnivå...er dødelig
Pandemien med halve verden i dvale gjorde det ekstra ille med ekstremt fall i oljeforbruk og oljepris.
Oppdragsgivere kansellerte sine seismikkordre

«Dagens livssituasjon» får optimismen til å blomstre.
Investormarkedet og oljeselskapene ser slutten på pandemien. Oljeinvesteringene øker. Ordreboka vokser.
En konkurrent kollapset.

«Morgendagens livssituasjon» synes eventyrlig.
Fyldig ordrebok gir åpning for å flere båter i arbeid. Pr dato en økning fra 5 til 7 båter...
Det gir mye mer inntekter.
Gjelda er som før med forfall forskjøvet med 2 år.
Gjelda er problematisk hvis inntektene svikter...
Men nå svikter ikke inntektene lengre.
Derfor er livssituasjonen endevendt

Og PGS-aksjen er klar for 10-doblet verdi...

PGS-aksjen har gjort det før😊
Sjekk historisk chart og lær av historien

Selskapsverdien har historisk sett ofte ligget opp mot 30 milliarder
Slik sett synes det nesten naturlig at at kursen kan både 10 og 20-dobling
.......................
supplert 09.05.22

Etter emisjonen har det blitt en del ekstra aksjer å fordele selskapsverdien på.
MEN på litt sikt 18-24 mnd, så er 10 dobling fra dagens kurs rundt 6,50, absolutt et realistisk mål.
Redigert 09.05.2022 kl 10:47 Du må logge inn for å svare
protagoras
27.05.2021 kl 14:29 6463

Håper du faktisk mente tøflene, og ikke trøflene...fåglarne veit hvor de vokser på svigermor :))
Slettet bruker
27.05.2021 kl 14:30 6633

Det er bare og sitte i ro og vente,tydelige markedsforbedringer vil løfte den og som sagt er Pgs heldekt innen seismikk og har flere triggere når markedet snur det er en sterk bedring de også ser fremover i meldingen mot mere moderat tone q1 De er sikrere i uttalelsen i dag.
Det lukter reprising nå men som sagt det er bare og vente om du har trua.
Obxserver
27.05.2021 kl 14:54 6656

PGS and partners (Nalcor & TGS) recognize the exploration and production potential of the Grand Banks region and are committed to acquiring and processing high-quality GeoStreamer 3D seismic data in the area.

https://www.pgs.com/media-and-events/news/pgs-publication-unravels-newfoundlands-emerging-energy-plays/
Georg Dokkon
27.05.2021 kl 15:28 6635

Ja har absolutt troa på PGS kjøpte selv nede på 2 tallet og har lagt dem i «skuffen»
Slettet bruker
27.05.2021 kl 15:28 6649

Omsatt for 26 mill i dag,Markedet og mange som ikke har fått med seg denne kraftsalven av bull melding i dag.
Blir nok trøkk fremove når dette oppdages,avisene er lite på som vanlig.
Slettet bruker
27.05.2021 kl 18:50 6465

Gang på gang treffer jeg på korte trades i søl som norwegian. Senest i dag fra 11,98 til 12,08. Og deretter fra 12,06 til 12,32. Treffer også på swing i recsi og panoro gang etter gang. Bare synd at jeg har nesten alle pengene i seismikk (mest PGS). Dermed har en gevinst fra intreden i aksjemarkedet for et år siden gått fra 88% opp på toppen 11 mars til ÷9% nå. Men jeg må være tro mot det jeg VET i hver fiber i kroppen: at når analytikerne drar de små fettglinsende hodene ut ifra bakenden på hverandre; når verden våkner opp for alvor og det blir åpenbart at år med befolkningsvekst og økonomisk frenzy der det bor folk i kombinasjon med lav oljeleting over år - skal hele sektoren doble seg mange ganger. Med PGS i front (også SBX aka Green Energy Group er spennende pga en fremoverlent Rodahl som PGS i likhet med resten av det norske næringsliv bør misunne).

De gustibus non est disputandum; det vil si, man kan ikke argumentere mot kjepphester; og for min del gjør jeg det sjelden; og kunne i anstendighetens navn heller ikke gjøre det, selv om jeg innerst inne hadde vært motstander av dem, da jeg selv til tider og i visse månefaser, er både spillemann og maler, alt ettersom det faller seg: - Så la det være sagt, at jeg selv holder meg med et par passgjengere, som jeg vekselvis (og ikke raker det meg hvem som vet det) ofte rider ut på: -- skjønt iblant foretar jeg, med skam å melde, lengre rideturer enn en klok mann ville finne helt passende. -- Men sannheten er, - jeg er ingen klok mann;- og dessuten en mann med så liten betydning i verden, at det ikke spiller noen større rolle hva jeg gjør, så jeg lager sjelden noe styr og ståk om det: Jeg blir heller ikke liggende søvnløs når jeg ser slike høye Lorder og Standspersoner som de her følgende, - som for eksempel megler A, B ,C ,D ,E ,F ,G ,H, I, K, L, M, N, O, P, Q, og så videre, på rad og rekke, hver på sin hest, - noen med lave stigbøyler, i verdig og anstandig trav, -- andre stikk motsatt, med knærne helt oppunder haken og pisken mellom tennene, mens de farer over stokk og sten som spraglete smådjevler overskrevs på et pantebrev, - og som om enkelte av dem var fast bestemt på å knekke nakken. -- Så meget desto bedre - sier jeg til meg selv, - for om det verste skulle skje, så ville verden klare seg helt utmerket uten dem; --- og hva de øvrige angår, --- vel, Gud signe dem --- la dem ri uten innsigelser fra meg; for om de høye herrer ble vippet ut av sadelen i kveld, vedder jeg ti mot én på at de fleste av dem ville komme mye verre ut å ri før i morgen tidlig.

Det meste av det grønne skummet kommet til å bli utradert. Det er allerede meget pinlig for disse såkalte ANALytikerne. Men de har nå engang valgt slikt slim som sin kjepphest. Som de presser på mer uselvstendige etterdiltere av ymse slag, enkelte antagelig mot bedre vitende. Såklart finns det unntak og for meg blir det Green Minerals pga den potensielt ekstreme oppsiden, og recsi virker sprek. Det er sikkert flere gode, men som helhet dadler jeg fullstendig dette overprisede mølet.

Min kjepphest er seismikk, og jeg skal spise retter som får både TIX' pannebånd og svigermors tøfler til å fremstå som de lekreste retter (med kresne dipper og sovse) om ikke PGS når tosifret kurs i år, og går halvveis til hundre innen midten av tiåret.

Nogle syns det er synd det kun er russiske oligarker, amerikanske blodkapitalister, arabiske sjeiker, kinesiske partikamerater, og en broket forsamling uredd retail som kommer tjene på den neste oljeveiven. Så sørg for faen være en av gutta! Og la shorterne grille på Gamle Eriks pølsepinne. Og husk - Vær hard mot de harde, raus med rikdommen og charmant mot pikene. Skål!
Slettet bruker
27.05.2021 kl 21:11 6286

Hvalross,.. Dette var fantastisk underholdende lesning. Takk skal du ha!!
Du er i godt selskap for vi er flere som har gått på en smell her, men det vil ta seg opp, det er jeg helt sikker på. Vi skal snart sable av den berømte korken, men det er ikke så lett å tidfeste nøyaktig når.. Det er noen store aktører som muligens ikke er ferdige med å leke stolleken, og så er det disse berømte konvertiblene som ikke er nullet ut enda. Inntil videre får vi nøye oss med å jekke koselige små ølkorker og nyte kalde pils i sommersolen.

Skål!! 😎
Redigert 27.05.2021 kl 21:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.05.2021 kl 22:34 6149

Det glade tyvetall tar til! Mer av alt det gode. Naturligvis også kornjuicen. Folk blir glade nå, med sol og frihet
HAS
27.05.2021 kl 22:55 6102

Liene har forlengst grønkast som hagar mellom bakker og berg utmed havet. PGS vil også etterkvart grønkast med vindkraft, karbonfangst og leiting etter mineralar som krevst for det grøne skiftet. Aksjen bør difor være interessant også for meir rettruande spekulantar.
Exdealer
28.05.2021 kl 05:51 5945

Kan bli en morsom dag idag med Oljeprisen som lukter på 70$ Asia børs opp, nye kontrakter til PGS og ett marked som fyrer igang motorikken for videre brensel.
Slettet bruker
28.05.2021 kl 07:22 5861

Investeringene innen seismikk i eksisterende og nye utsatte prosjekter vil kanskje bli en boom nå som oljeprisen er så høy.
Kapasiteten på aktive flåte er begrenset da kapasiteten er kalde skip og en nullinvestering i nye skip.

Enorme penger i olje om dagen vil gi små og store oljeselskaper i verden fokus på sterkere inntjening etter pandemien,og veksten er i full anmarsj.
Veddemålet på Shearwater og Pgs kan være bedre enn i Tgs og mindre selskaper som ikke har arbeidskapitalen og uten biblotek.
4D er sammen med Geo nooder det neste store.
Pgs har alt og er også en oppkjøpskandidat om markedene innhenter seg og vi fikk bekreftet med en kjempekontrakt i går.
Spørsmålet er om Pgs er riktig priset eller helt på vidda om en ser ordre reservene som høynes om dagen.
Er Pgs helt tullete priset?Ja det tror jeg da de vil levere sterkere og sterkere kontantbidrag for hvert kvartal fremover med utrolig lave kostnader.
En reprising er ofte teknisk analyse eller økt kontantstrøm med organisk vekst.
Jeg tror på det siste.
Slettet bruker
28.05.2021 kl 07:46 5817

""En reprising er ofte teknisk analyse eller økt kontantstrøm med organisk vekst. Jeg tror på det siste.""

Vel.. Her kan begge faktorer spille på lag. Teknisk skraper PGS "key support" representert ved nedre diagonal i etablert positiv kanal i dag chartet representert ved bunner 09 november 2020, 01 februar 2021 og nå siste 19 mai. De fundamentale forholdene underbygger teknisk stigning mot "midt linjen" i nevnte kanal som leser ca. 7,25 til 7,75 i perioden 31 mai til 01 juli. Et brudd opp gjennom denne vil argumentere for test av øvre diagonal som korresponderer fint med tidligere påpekte "gap" 9,98 fra 06 mars 2020.

Vi i PGS står sannsynlig forran et lukrativ sommer...
kvirrevi
28.05.2021 kl 10:13 5638

To andre nyheter fra PGS siste to dager (ut over kontrakten for Vanguard)

PGS has begun the first phase of the Cyprus Vision data rejuvenation project in partnership with the Cypriot Ministry for Energy, Commerce and Industry.
https://www.pgs.com/media-and-events/news/pgs-commences-cyprus-vision/

PGS Publication Unravels Newfoundland’s Emerging Energy Plays
https://www.pgs.com/media-and-events/news/pgs-publication-unravels-newfoundlands-emerging-energy-plays/
jaroas50
28.05.2021 kl 11:23 5544

9000 er tydeligvis den nye standarden for å holde aksjen nede
protagoras
28.05.2021 kl 11:25 5551

Olja og hovedindeksen stiger mens PGS faller på inntørket volum.
Synes det begynner å ligne på et rally-case.
Slettet bruker
28.05.2021 kl 11:48 5513

Fundamentalt er nå i kamp med matematikk. At 5,25 skulle bli en "kortsiktig utfordring" var klart. Matematikken i momentum algoritmene er noe dritt.. Vi har desverre et lite "gap" nede på 5,0930 som "på død og liv" skal lukkes om disse programmene får viljen sin. Det gjør den som regel. Trøsten er og blir !gap" overside som "før eller siden" skal lukkes.
Slettet bruker
28.05.2021 kl 11:52 5523

PS... Legg SL 5-10% under gap med nye kjøp i gapet om dette inntreffer. Et velmenende råd.
Slettet bruker
28.05.2021 kl 13:52 5396

Revealing Prospectivity in Cypriot EEZ
This 14 750 sq. km PSDM re-processing endeavor will deliver a single data volume over several highly prospective blocks in the Cypriot EEZ. Enhanced processing flows will add significant value to four input surveys, which were acquired between 2013 and 2017. The final re-processed Cyprus Vision volume will be delivered on a common grid.
"Cyprus has attracted strong industry interest in its context in the wider Eastern Mediterranean region. Multiple commercial gas discoveries have been made in recent years, most notably Zohr, Calypso, and Glaucus, and there is also the possibility of pre-salt Miocene sand-hosted reservoirs," says Joshua May, PGS Business Development Manager Africa, Mediterranean and Middle East.
Final PSDM re-processed deliverables from Cyprus Vision Phase One will be ready in Q2 2022, and this will be immediately followed by the commencement of the Cyprus Vision Phase Two.
Slettet bruker
28.05.2021 kl 15:07 5303

Det er mye og ta igjen før korona fremover,som sagt vil flere posisjonere kontrakt m opsjoner for og sikre kostnader og kapasitet da markedet er i endring.
Slettet bruker
28.05.2021 kl 16:55 5179

Har hatt en tøff forhandling med svigermor og ja... Det var tøflene og ikke trøflene. Sistnevnte er nok litt seigere og med stor fare for forgiftning med døden til følge. Et forslag om fotsoppstuing ble avvist fra min side. Forliket ble to uthulte loff fylt med svigermors proteser. Sistnevnte brukes som bestikk og loffen serveres med valgfritt fyll. Etter dagens tragiske kursutvikling vurderes rødsprit, hehe...
Redigert 28.05.2021 kl 16:56 Du må logge inn for å svare
portion
28.05.2021 kl 17:06 5166

GamlePu får sagt det..LOL, God helg!
protagoras
28.05.2021 kl 17:29 5121

Hehe.. Bon appetit - og god helg!
PGS kommer når den kommer :))
Slettet bruker
28.05.2021 kl 18:09 5077

Det er nok bare å legge denne også i skuffen som snart er full.Må kjøpe nye skuffer til mandag.hehe.God helj i sola
Slettet bruker
28.05.2021 kl 18:12 5098

Fra mandag av er nicknavnet.Blakken
Slettet bruker
30.05.2021 kl 18:02 4429

Pgs sier og skriver at de vil få noe høyere omsetning enn for 2020 som var 595 mill usd.
Prisene på kontraktene har nå i 2021 beveget seg over 2020 og ordrebyggingen er høyere ref backlog.
Dette styrkes og siste kontrakt sier at Pgs skal ha 6-7 skip i kontrakt ut 2021 fra midten av april.
Utsiktene inn mot 2021 var kostnadene noe under 400 mill usd som er rekordlavt og med lavere oms q1 leverer de bedre på ebitda og ebit enn på flere år,dette er det dårligste regnskapskvartalet historisk fra 10 år tilbake jan-mars.
Men flere analytikere er blitt positive med høynede kursmål 10 kr 1 på 20 kr.
Polarcus ble aviklet nå kjøpt av Shearwater som har kjøpt skipene.
De konkurerer i hovedsak med en mindre aktør.
Kontrakter og avtaler gir grunnlag for optimisme fremover også mot gjelden og kontantstrømmen er viktig og følge fremover.
santana1
31.05.2021 kl 00:19 4138

masekråka ,
Skulle gjerne fått høre din mening om fremtiden til seismikk
Hvordan blir det etter 2021 for PGS , når de nå snakker om slutt på oljeleting, oljelisenser

Takk
PortRoyal
31.05.2021 kl 03:59 4030

Det er helt urealistisk at det sluttes å lete etter olje med det første, så lenge verdens oljeetterspørsel fremdeles er økenende.

Når dette er sagt så tror jeg at kontrakten som ble satt ifm. Gullfaks-feltet tidligere i år er lang mer signifikant enn hva markedet er klar over. Her går man inn og bruker ny teknologi for å se hvordan væsken beveger seg i reservoarene over tid, for så å kunne planlegge ny brønner mer optimalt og dermed øke utvinningsgraden i feltene. Oljeselskapene har businesscaser nede på 10 USD/fatet for denne typen investeringer, og hvis Gullfaks-caset viser seg å være en suksess å kan man bare tenke seg hva det vil bety for andre felt på norsk sokkel og ellers i verden. I så fall vil man kanskje ikke en gang trenge ny feltutvikling for å ha etterspørsel etter båtene og teknologien som PGS innehar.
Slettet bruker
31.05.2021 kl 07:59 3840

I Norge og England er seismikketterspørselen økende fremover enten på eksisterende og nye felt og oljeselskapene kan ikke bare stoppe utvinning om glasset kanskje bare er halvtomt.
Ellers ser Canada og Brazil til og opprettholde og øke investeringer fremover også Asia er etterspørsel økende.Afrika er en sterk seismisk trafikk,mens Usa og Australia er lavere pga politiske beslutninger.
Det betyr ikke stopp men utvinning fra eksisterende felter må sikkert utredes der også.
At fracking av skifer olje er lov i Usa er underlig at er lov og kan muligens bli stengt en gang,det er mye negativt med dette som dårklig vann,små jordskjev og mye motstand.
Oljeetterspørselen kan bli en knapphet om Usa stenger skiferfracing.
Økte etterspørsel etter varer og tjenester og flybransjen som åpner nå vil rette opp mye fremover tror jeg.
En mulig kontrahering i markedet eller kjøp fra Kineserne av Pgs kan sette Tgs og Shearwater i klemme på kort sikt.
portion
31.05.2021 kl 08:25 3766

Ikke glem å ta med karbonfangst og mineral leting,dette kan også bli stort for seismikk
Slettet bruker
31.05.2021 kl 09:11 3664

Ny short på gang
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010199151

Cosimo as 0,6% 2,43 mill aksjer.
Det er mye selgere i Pgs får en si om dagen.
Kelox
31.05.2021 kl 10:53 3585

TDN Direkt
PGS har inngått forlik i patent-tvist
PGS Australia, et heleid datterselskap av PGS har inngått et forlik knyttet til en patent-tvist fra 2018 med datterselskaper av DUG Technologies og Polarcus med enkelte datterselskaper.

Det melder PGS i en melding mandag.

Partene har blitt enige om et forlik hvor vilkårene er konfidensielle, men det opplyses at det inkluderes en kontantbetaling fra DUG-partene til PGS, samt en tildeling av en royalty-fri ikke-eksklusiv lisens fra PGS til DUG knyttet til patentene i saken.
Fjellheim
31.05.2021 kl 13:16 3499

Det må da etter hvert bli vanskelig å holde PGS nede, med så mange gode meldinger og sterk oljepris? Dersom litt av shorten skal dekkes inn, er denne virkelig eksplosiv :)
kvirrevi
31.05.2021 kl 13:45 3427

Det er klare tegn til at inntektene i PGS kommer til å overraske på oppsiden i kvartalene fremover.

Selskapet har over lengre tid nå vært opptatt av å holde så lave kostnader som mulig og gjennom Covid ble kostnadene kuttet virkelig kraftig. Det blir svært sentralt for PGS å benytte seg av alle gode muligheter markedet gir og samtidig holde kostnadene så lave som mulig.

Hvert kvartal fremover kan hvis de lykkes gi stor nedgang i netto rentebærende gjeld, og der PGS kommer nærmere og nærmere sitt ambisiøse mål om en netto rentebærende gjeld på 550-600 mill. USD. Jeg gjentar at, klarer de å nå dette målet vil PGS bli verdsatt helt annerledes enn i dag.
observer009
31.05.2021 kl 13:55 3412

Blir bare mer og mer sikker på at PGS vil komme som en kule. Litt mer is i magen.
Fjellheim
31.05.2021 kl 15:11 3318

Løfter man blikket litt opp og frem så er det ikke bare oljerelatert men også karbonfangst, lagring, mineralutvinning etc. Dersom man skal prise inn litt fremtidig potensiale i dette selskapet, kan det bli en formidabel omveltning og kursoppgang, som Cliff innleder med på tråden.
Redigert 31.05.2021 kl 15:12 Du må logge inn for å svare
Fjellheim
31.05.2021 kl 15:34 3293

PGS kan vise seg å være perfekt posisjonert der man henter inntekter fra "oljealderen" og den nye "grønne energien". Det er lenge siden jeg har vært inne i PGS men begynner virkelig å få trua :)
Redigert 31.05.2021 kl 15:35 Du må logge inn for å svare
Fjellheim
31.05.2021 kl 16:00 3263

Snart skifter selskapet navn som Statoil og andre har gjort. PGS skal kanskje vekk fra - petroleum - så her er det bare å komme med forslag til nytt navn og ny logo :)
HAS
31.05.2021 kl 16:08 3235

Behold logoen, den står for Pure (eller Partly?) Green Seismic:)

Redigert 31.05.2021 kl 16:13 Du må logge inn for å svare
Fjellheim
31.05.2021 kl 16:12 3230

Utmerket forslag ! En shortskvis i tillegg, så går dette vanvittig fort og høyt :)