RECSI nu ned 60 % på 3 uger - Røkke ????
Står Røkke også bag ved det store fald, men ca 10 % hver eneste dag.
Er ligeglad med alle andre grønne aktier der falder, RECSI har produktion igang, og 2 store aftaler som skal være med til at starte fabrik op igen,
allerede i 2 kvartal i år, i følge Ledelsen.
Hvorfor kommer Røkke ikke ud af busken og kommenterer det mærkelig fald, er det noget han står for, sammen med DNB, som har været ude flere gane og fortælle de sælger ned i RECSI, med det formål at få kursen ned. Ellers kan jeg ikke se hvorfor de skal have spalte plads i www.
Ingen grund til det store fald, analytiker har target på kurs 50, glem alt om naturlig korrektion, det tror jeg ikke på.
Håber ikke der er en stor ejer der er ved at snyde alle andre aktionærer, i samarbejde med DNB.
Ingen kan se hvem der sælger ud, kun en whistleblower , som jeg håber vil sladrer.
Er ikke helt sikker på Røkke er den rette mand til dette job.
Er ligeglad med alle andre grønne aktier der falder, RECSI har produktion igang, og 2 store aftaler som skal være med til at starte fabrik op igen,
allerede i 2 kvartal i år, i følge Ledelsen.
Hvorfor kommer Røkke ikke ud af busken og kommenterer det mærkelig fald, er det noget han står for, sammen med DNB, som har været ude flere gane og fortælle de sælger ned i RECSI, med det formål at få kursen ned. Ellers kan jeg ikke se hvorfor de skal have spalte plads i www.
Ingen grund til det store fald, analytiker har target på kurs 50, glem alt om naturlig korrektion, det tror jeg ikke på.
Håber ikke der er en stor ejer der er ved at snyde alle andre aktionærer, i samarbejde med DNB.
Ingen kan se hvem der sælger ud, kun en whistleblower , som jeg håber vil sladrer.
Er ikke helt sikker på Røkke er den rette mand til dette job.
-
«
- 1
- 2 »
Shorting er pr. definisjon å glede seg over andres ulykke, dvs. at det går dårlig med selskapet og aksjen.
Spørs litt hva du faktisk mener her. Å glede seg over andres ulykke hvor motparten ikke bedriver ufinheter og skittent spill men kun opptrer/handler annerledes pga panikk, gevinstsikring osv så er jeg enig i at man kan holde seg for god til slikt. Når det kommer til shortermafiaen som kun er ute etter å berike seg selv ved å tråkke på andre og kun vil skape panikk hos andre aksjonærer har jeg ikke mye sympati med. Om det betyr at jeg da stemples som usympatisk så lever jeg med det.
Å glede seg over andre menneskers ulykke vurderes som et svært usympatisk trekk. Greit at det er du selv som flagger det.
Dølle
09.03.2021 kl 19:41
2369
Mafiabørs når det lugger og begge henda over huet i medgang. Synes det er helt suverent at skvetne investorer taper så det griner etter.
Rubin
09.03.2021 kl 17:34
2807
Tja, de utnytter vel nervøse aksjonærer som hverken tar til seg kunnskap eller er tålmodig...
Når det er sagt, så er det mye snusk på mafiabørsen med naken shorting og systematisk manipulering med robothandel. Det beste botemiddel er å være langsiktig i solide aksjer med stort vekstpotensial...
Når det er sagt, så er det mye snusk på mafiabørsen med naken shorting og systematisk manipulering med robothandel. Det beste botemiddel er å være langsiktig i solide aksjer med stort vekstpotensial...
Redigert 09.03.2021 kl 17:35
Du må logge inn for å svare
På OSE stjeler de rike fra de fattige, uten risiko. Omvendt Robin Hood altså. Beløpene er hinsides (Nokas-ranet blir lummerusk).
Null
09.03.2021 kl 16:53
3265
Blir spennende å se om det komer en melding snart.
Emisjon må godkjennes så en utdannende emisjon mot Aker på dårlige vilkår behøver vi ikke å godkjenne så enkelt er det
I rec er det ingen store som kan få det til uten om Aker så er det vel ingen som eier over 10%
Så skal det emitrres må vi godkjenne
Emisjon må godkjennes så en utdannende emisjon mot Aker på dårlige vilkår behøver vi ikke å godkjenne så enkelt er det
I rec er det ingen store som kan få det til uten om Aker så er det vel ingen som eier over 10%
Så skal det emitrres må vi godkjenne
Ulltveiit Moe sa at han flekke ut 15 milliarder for fabrikken i en podcast.
Ærligtalt
09.03.2021 kl 16:37
3514
Jeg er litt uenig... Det blir fort mye penger investert, og stunt som i går burde være straffbart... spør du meg
At noen i det hele tatt selger under inngangs prisen til Aker Horizons på 16,60 får de stå for selv om de var dumme nok til det .
Redigert 09.03.2021 kl 16:17
Ærligtalt
09.03.2021 kl 16:04
3973
Ja... Så ble vi i kraft av gårsdagen og i dag vitne til ran på høylys dag... av aksjonærer som lar seg skremme
Jeg er fremdeles ikke istand til å fatte at slike stunt er lovlig
Jeg akkumulerte mer i går og cashet inn fortjenesten der nå - blir deretter sittende med min post i påvente av at shortere og deres likesinnede forhåpentligvis går på en skikkelig smell
Jeg er fremdeles ikke istand til å fatte at slike stunt er lovlig
Jeg akkumulerte mer i går og cashet inn fortjenesten der nå - blir deretter sittende med min post i påvente av at shortere og deres likesinnede forhåpentligvis går på en skikkelig smell
Redigert 09.03.2021 kl 16:04
USD 1.7 billion plant in Moses Lake , fra q4 reporten
Rundt 1,5 mrd dollar, var det ikke noe sånt?
Jazz
09.03.2021 kl 15:09
4512
Basert på hva han har gjort før har jeg ingen forhåpninger til at han vil vise omsyn til andre aksjonærer, heller ikke på slutten av karrieren. Men vi kan være enige om at han er en dyktig forretningsmann :)
Og så har hans inntog i REC brakt kursen fra 2 til der den er nå, gull for oss REC'ere som har vært i aksjen en stund.
Og så har hans inntog i REC brakt kursen fra 2 til der den er nå, gull for oss REC'ere som har vært i aksjen en stund.
Babbai
09.03.2021 kl 10:49
4923
Personlig tror jeg ikke Røkke vil prøve å utnytte aksjonærene (tusenvis av nordmenn) til egen vinning på "slutten av karrieren." Jeg ser det som mye mer sannsynlig at han nå ønsker å bruke formuen til å være med å bygge opp noe grønt, hjelpe sønnen å gradvis ta over selskapet, bli husket av nordmenn og aksjonærer som en dyktig og real forretningsmann, samt avslutte karrieren der den startet (i USA) ved å gjøre REC til en braksuksess. Og snipp snapp snute så var eventyret ute.
Jazz
09.03.2021 kl 09:46
5329
Ser det er flere som spekulerer i emisjon, men en emisjon ønskes vanligvis på så høy kurs som mulig, ikke lav. Dette for å redusere utvanning for eksisterende aksjonærer (lav kurs = flere nye aksjer for å hente inn et bestemt beløp), og Røkke er tross alt en eksisterende aksjonær.
Skulle Røkke ønske å ta mer kontroll, øke sitt eierskap, ønsker han selvsagt lavest mulig kurs. Ved 1/3-del eierskap er en pliktig til å gi tilbud til de andre aksjonærer, men det er frivillig for oss andre om vi vil takke ja eller nei til tilbudet.
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2007-06-29-75/KAPITTEL_2-4#%C2%A76-1
Tilbudet må være så bra i forhold til gjeldende kurs at de fleste vil takke ja. Dette er selvsagt mye billigere å få til om aksjekursen er lavest mulig i utgangspunktet. Som jeg har poengtert tidligere i en annen REC-tråd: Røkke er kun sin egen venn, og gjør det som passer hans lommebok best. Men Røkke mangler svært mange aksjer for å få kontroll på selskapet, så siste tids nedgang kan like gjerne skyldes gevinstsikring og/eller frykt utløst av kraftige fall. Husk også at det er mange som har inngang på ensifret kurs, og dermed har god gevinst allerede.
Skulle Røkke ønske å ta mer kontroll, øke sitt eierskap, ønsker han selvsagt lavest mulig kurs. Ved 1/3-del eierskap er en pliktig til å gi tilbud til de andre aksjonærer, men det er frivillig for oss andre om vi vil takke ja eller nei til tilbudet.
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2007-06-29-75/KAPITTEL_2-4#%C2%A76-1
Tilbudet må være så bra i forhold til gjeldende kurs at de fleste vil takke ja. Dette er selvsagt mye billigere å få til om aksjekursen er lavest mulig i utgangspunktet. Som jeg har poengtert tidligere i en annen REC-tråd: Røkke er kun sin egen venn, og gjør det som passer hans lommebok best. Men Røkke mangler svært mange aksjer for å få kontroll på selskapet, så siste tids nedgang kan like gjerne skyldes gevinstsikring og/eller frykt utløst av kraftige fall. Husk også at det er mange som har inngang på ensifret kurs, og dermed har god gevinst allerede.
Kanin89
09.03.2021 kl 00:14
5890
Syns den var overprisa med for mykje oppgang tidleg på 20-nivået. No ser det meir rett ut slik at ein kan få gevinst på sikt ved inngang. Men usikker på om den kan falle meir først.
Allroad18
08.03.2021 kl 22:15
6380
At en aksje går ned virker helt fjernt for mange her inne, det er tydeligvis mange ferskinger som er inne for tiden(eller nå er de sikkert ute (he-he)). Folk snakker om det ene og det andre og kommer med ene usakligheten etter den andre..Røkke ditt og Røkke datt osv. Jeg tror kanskje Røkke har andre ting å tenke på enn aksjekursen akkurat nå. En mann i hans posisjon bruker ikke tid på dette, men jobber med ting som på sikt vil gjenspeile seg i aksjen. At aksjen går ned er fordi det er flere som selger enn kjøper, ikke noe mystisk det! Man må tåle litt svingninger, uten å få panikk. At en aksje går opp i noen dager/uker betyr ikke at den aldri vil gå ned igjen. Man kan ikke forvente kjappe penger som småinvestorer, det er forbeholdt de proffe og rike, men med en dose tålmodighet så vil man kunne lykkes, det vil bare ta lenger tid. Har du tro på REC, så bli sittende i ro! Er snittet høyt, javel så snitt ned om du har ledige midler.
Absolutt ingen grunn til det, Rec går tross alt ganske bra om dagen. Butte går så det griner og genererer bra med cash flow og inntjening. Bunnlinja totalt sett ser selvsagt svak ut grunnet kostnader med å holde ML flytende etc.
Jeg mener det er en sterk overreaksjon når det gjelder fallet til Rec. Slik er dog markedet av og til.
Selv kjøpte jeg litt i dag.
Jeg mener det er en sterk overreaksjon når det gjelder fallet til Rec. Slik er dog markedet av og til.
Selv kjøpte jeg litt i dag.
ECCO
08.03.2021 kl 21:54
5435
Heheh, du er morsom. Dette er en klassisk "buy the fear" Må folk ta på seg joggesko og løpe seg en tur i skogen. Drikke en kopp brennevin/kaffe/te og nynne litt til "o helga natt"
kaedureddfor
08.03.2021 kl 21:40
5680
Grønn korreksjon. Det er ikke verre. Prisinga har vært spinnvill.
Er hvertfall helt tydelig at folk ikke setter seg inn i selskapet og har særlig tro på fremtiden. Dæven å mye rart som skrives i diverse forum om dagen. Ikke bare i Rec. Er jo de villeste og fjerneste konspirasjonsteoriene.
Hansson
08.03.2021 kl 21:09
6024
Det har begynt å gå opp for investorene at Røkke ikke kommer til å la nåværende aksjonærer være med på hele reisen til månen. Har man grunnleggende kunnskap om hva Røkke er som forretningsmann, så er man naiv om man tenker at man nå kan sitte i denne aksjen uten å bli kraftig utvannet!
nucleus
08.03.2021 kl 20:46
6211
Marketwatch skrev Hvordan ser du det?
Dagens utvikling på Røkke sine selskaper..
Enig.
Noe er det siden KIR gikk inn så fort.
Jeg stoler på Aker systemet og gir dralten i alle dommedagsprofetene. Stol på dere selv, tar dere beslutninger basert på forum innlegg så fortjener dere å tape penger!
Noe er det siden KIR gikk inn så fort.
Jeg stoler på Aker systemet og gir dralten i alle dommedagsprofetene. Stol på dere selv, tar dere beslutninger basert på forum innlegg så fortjener dere å tape penger!
xray292
08.03.2021 kl 20:13
6565
Folkens, ro ned! Røkke kan ikke tvinge fram en rettet emisjon bare for sin egen gevinst. Det må først identfiseres et behov for investering før emisjon kan gjennomføres. Husk at REC har 1 mrd kr på bok, så REC er ikke i pengenød. Dersom en rettet emisjon skulle oppstå i nær fremtid, er det fordi noe stort skal skje. Så stort at emisjonen ikke vil merkes!
Så ta en chillpillle og utnytt tiden til å kjøpe mer aksje mens kursen er lav.
Så ta en chillpillle og utnytt tiden til å kjøpe mer aksje mens kursen er lav.
Det er ikke noe emmisjon på gang ( og om det skulle komme er det penger til utbygging noe jeg tror kursen vil stige på). Det er jo bare lese på forumet her hva som skjer. Folk er jo livredde. «Bør jeg selge nå og kjøpe inn lavere??» når nok folk tenker slik blir det slik. Er jo 100 meldinger her på forumet daglig med panikk. Når dette tar slutt så kommer kursen til å snu. Om dette skjer ved en melding eller av seg selv er det ingen som vet og ingen som vet når dette snur heller. 100 % sikkert nedgangen skyldes frykt- og noen utnytter dette (min mening)
Fholm
08.03.2021 kl 19:15
7063
Spekulant1 skrev Håper jeg tar feil, men her lukter det emisjon lang vei...
Vært innom tanken selv, men klarer ikke se hvorfor??
JML
08.03.2021 kl 19:10
7152
Om det nå ikke kommer noen oppdateringer ila et par dager er det vel helt opplagt hva som er på gang her, som mange av oss har fryktet en stund. Og skulle da ikke finanstilsynet foreta seg noe er det på tide av vi gjør noe mer en bare å sitte å skrive på dette forumet, for da er det ingen tvil lenger - ren svindel!
COHO
08.03.2021 kl 18:55
7384
Den 12 februar var kursen 23,66. I dag 8 mars er den 14,60. Det er en nedgang på 38,29%.
Ærligtalt
08.03.2021 kl 18:33
7628
Røkke titter ikke ut av busken fordi han sannsynligvis er tjent med fallet - men samtidig så synes jeg han fortjener aksjonærenes tillit. Han kjenner de fleste brikkene i spillet... noe vi ikke gjør
Dette med korreksjon og at det grønne skiftet plutselig er kansellert er selvfølgelig også bare svada - men ja; en rekke aksjer ble overpriset i kampens hete - og nå dras aksjen ned av shortere og deres likesinnede i kraft av dette
Har selv tapt en del - men på langtnær like mye som de som lastet på 24++ selvfølgelig -og jeg skjønner godt at de må ha det ganske jævlig akkurat nå
Men ingenting har endret seg, alt det fundamentale er fremdeles på plass... Og selskapsveriden forsvarer ikke engang verdien av Butte
Dette med korreksjon og at det grønne skiftet plutselig er kansellert er selvfølgelig også bare svada - men ja; en rekke aksjer ble overpriset i kampens hete - og nå dras aksjen ned av shortere og deres likesinnede i kraft av dette
Har selv tapt en del - men på langtnær like mye som de som lastet på 24++ selvfølgelig -og jeg skjønner godt at de må ha det ganske jævlig akkurat nå
Men ingenting har endret seg, alt det fundamentale er fremdeles på plass... Og selskapsveriden forsvarer ikke engang verdien av Butte
Vi var vel 29000 forskjellige aksjonærer for noen uker siden. Noen som vet hvor mange vi er nå?
nucleus
08.03.2021 kl 17:47
8032
Ser ut til at markedet likte dårlig, at Røkke kjøper kryptovalutaer via Aker. For 500 miljoner kr, substans?
Rubin
08.03.2021 kl 17:40
7869
RECSI er vel infisert av svært utålmodige aksjonærer også. Noen må vel pøse ut aksjene som presser ned kursen. Hvis DNB står bak, så er de svært dyktige manipulatorer. Kan jo være riktig, de kalles jo for mafiabanken av en grunn. Husker godt da de drev med ulovlig Naken short i TAD for 12-13 år siden. De ble jo tatt på fersken, men slapp vel unna med en liten millionbot...
Redigert 08.03.2021 kl 17:46
Kvike11
08.03.2021 kl 17:32
7985
Jeg vil godt nok håbe finanstilsynet holder godt øje med hvad der sker. for faldet er helt uden nogen grund.
Ingen meddelelser fra RECSI , ikke en lyd fra den nye formand, han har travlt med at fjolle rundt med kryptovaluta,
han skulle heller se at passe hans arbejde i RECSI.
Håber der er en nordmand der vil anmelde det mærkelig fald, nu over 70 % uden en eneste lyd fra RECSI.
Det hele er svindel og ikke shorter
Kommer der en en emmision nu, kan man sige at DNB bank er dygtige til at manipulerer marked.
Har stadigvæk pænt overkskud i REC, men det koster flere hundrede tusinde i tab hvert eneste dag dette svindel forgår.
Hvor er Røkke, troede han var ny formand og skulle pleje aktionærernes interesse, det kan han heller ikke finde ud af.
Ingen meddelelser fra RECSI , ikke en lyd fra den nye formand, han har travlt med at fjolle rundt med kryptovaluta,
han skulle heller se at passe hans arbejde i RECSI.
Håber der er en nordmand der vil anmelde det mærkelig fald, nu over 70 % uden en eneste lyd fra RECSI.
Det hele er svindel og ikke shorter
Kommer der en en emmision nu, kan man sige at DNB bank er dygtige til at manipulerer marked.
Har stadigvæk pænt overkskud i REC, men det koster flere hundrede tusinde i tab hvert eneste dag dette svindel forgår.
Hvor er Røkke, troede han var ny formand og skulle pleje aktionærernes interesse, det kan han heller ikke finde ud af.
Dølle
08.03.2021 kl 15:28
8492
Da er det natta , over og ut, Røkke er en tufs og mere til.
Grønt får tyn av utallige ubrukelige analytikere som om verden ikke trenger grønt innslag. Røkke og sønn fremstår dead solid og intet er endret. Kun dårlige nerver og fingring med tastaturer som sender denne og andre solide case ned. Verden er nå engang belånt til pipa, både før og etter opp og nedturer på Osb.
Grønt får tyn av utallige ubrukelige analytikere som om verden ikke trenger grønt innslag. Røkke og sønn fremstår dead solid og intet er endret. Kun dårlige nerver og fingring med tastaturer som sender denne og andre solide case ned. Verden er nå engang belånt til pipa, både før og etter opp og nedturer på Osb.
Tanjiro
08.03.2021 kl 14:59
8789
Source: Trust me bro
Bare å ignorere slike nick som kommer med ren tipping og null substans, holdt på sånn i flere måneder, selv etter shorten som ble satt på 11kr.
Bare å ignorere slike nick som kommer med ren tipping og null substans, holdt på sånn i flere måneder, selv etter shorten som ble satt på 11kr.
Marketwatch
08.03.2021 kl 14:33
9004
Jeg har økt beholdningen idag, så får vi se hvordan det går. Man må ikke glemme at REC alt har opparbeidede
verdier som mer enn forsvarer dagens kurs. Ved bekreftet oppstart av ML vil kursen etter alle solemerker dobles.
verdier som mer enn forsvarer dagens kurs. Ved bekreftet oppstart av ML vil kursen etter alle solemerker dobles.
Jazz
08.03.2021 kl 14:26
9089
Kan du vise til et offisielt register som viser hvem som har lånt ut aksjene? Da tenker jeg ikke på short-registeret, for der står hvem som har lånt.
Eierskapet endres jo ikke ved utlån, den som låner ut eier jo fortsatt aksjene formelt sett.
Eierskapet endres jo ikke ved utlån, den som låner ut eier jo fortsatt aksjene formelt sett.
Redigert 08.03.2021 kl 15:02
Rubin
08.03.2021 kl 14:23
9184
Ja, han får betalt noen prosenter, men ikke 50%+. Selv om man er langsiktig så driter man jo i eget rede...
Vet du hvordan det funker? Personen som låner ut aksjene sine får BETALT for å låne de bort. Om personen uansett ikke skal selge disse aksjene og har stor tro på aksjene på sikt spiller det ingen rolle hva kursen i mellomtiden er.
https://www.nordnet.no/no/tjenester/kontoer/investeringskonto-zero/utlan-aksjer
Har selv gjort dette i andre aksjer.
Så det kan småinvestorer også gjøre.. Det er ikke bare dei store som gjør dette.
Det er nok ikke den lille shorten som gjør fallet nå. Det er rett og slett frykt, gevinstsikring og generelt dårlig børsklima for grønne aksjer.
Er det grønne skiftet over etter tre uker? Nei, tror jeg og sitter videre. KIR gikk ikke personlig inn i denne for å tape ansikt med kurskrasj, men vi må gi mannen og det nye styre tid...
Har selv gjort dette i andre aksjer.
Så det kan småinvestorer også gjøre.. Det er ikke bare dei store som gjør dette.
Det er nok ikke den lille shorten som gjør fallet nå. Det er rett og slett frykt, gevinstsikring og generelt dårlig børsklima for grønne aksjer.
Er det grønne skiftet over etter tre uker? Nei, tror jeg og sitter videre. KIR gikk ikke personlig inn i denne for å tape ansikt med kurskrasj, men vi må gi mannen og det nye styre tid...
Redigert 08.03.2021 kl 13:58
fattigstakkar
08.03.2021 kl 13:49
9746
Gjør hjemmeleksa og finn ut hvilke aksjer du har lyst til å ha i porteføljen og kjøp når blodet renner i gatene, ikke når aksjen er overkjøpt. De som var bull på 24 kr bør være mye mer bull i dag. Og ta litt gevinst når alt ser lyst ut. Da har du litt å kjøpe for på dager som dette.
-
«
- 1
- 2 »