RECSI nu ned 60 % på 3 uger - Røkke ????

Kvike11
RECSI 08.03.2021 kl 12:02 15068

Står Røkke også bag ved det store fald, men ca 10 % hver eneste dag.
Er ligeglad med alle andre grønne aktier der falder, RECSI har produktion igang, og 2 store aftaler som skal være med til at starte fabrik op igen,
allerede i 2 kvartal i år, i følge Ledelsen.
Hvorfor kommer Røkke ikke ud af busken og kommenterer det mærkelig fald, er det noget han står for, sammen med DNB, som har været ude flere gane og fortælle de sælger ned i RECSI, med det formål at få kursen ned. Ellers kan jeg ikke se hvorfor de skal have spalte plads i www.
Ingen grund til det store fald, analytiker har target på kurs 50, glem alt om naturlig korrektion, det tror jeg ikke på.
Håber ikke der er en stor ejer der er ved at snyde alle andre aktionærer, i samarbejde med DNB.
Ingen kan se hvem der sælger ud, kun en whistleblower , som jeg håber vil sladrer.
Er ikke helt sikker på Røkke er den rette mand til dette job.
Dr No
08.03.2021 kl 21:57 6421

Da hadde jeg belånt boligen høyere ;)
Allroad18
08.03.2021 kl 22:15 6258

At en aksje går ned virker helt fjernt for mange her inne, det er tydeligvis mange ferskinger som er inne for tiden(eller nå er de sikkert ute (he-he)). Folk snakker om det ene og det andre og kommer med ene usakligheten etter den andre..Røkke ditt og Røkke datt osv. Jeg tror kanskje Røkke har andre ting å tenke på enn aksjekursen akkurat nå. En mann i hans posisjon bruker ikke tid på dette, men jobber med ting som på sikt vil gjenspeile seg i aksjen. At aksjen går ned er fordi det er flere som selger enn kjøper, ikke noe mystisk det! Man må tåle litt svingninger, uten å få panikk. At en aksje går opp i noen dager/uker betyr ikke at den aldri vil gå ned igjen. Man kan ikke forvente kjappe penger som småinvestorer, det er forbeholdt de proffe og rike, men med en dose tålmodighet så vil man kunne lykkes, det vil bare ta lenger tid. Har du tro på REC, så bli sittende i ro! Er snittet høyt, javel så snitt ned om du har ledige midler.
Kanin89
09.03.2021 kl 00:14 5768

Syns den var overprisa med for mykje oppgang tidleg på 20-nivået. No ser det meir rett ut slik at ein kan få gevinst på sikt ved inngang. Men usikker på om den kan falle meir først.
Jazz
09.03.2021 kl 09:46 5207

Ser det er flere som spekulerer i emisjon, men en emisjon ønskes vanligvis på så høy kurs som mulig, ikke lav. Dette for å redusere utvanning for eksisterende aksjonærer (lav kurs = flere nye aksjer for å hente inn et bestemt beløp), og Røkke er tross alt en eksisterende aksjonær.

Skulle Røkke ønske å ta mer kontroll, øke sitt eierskap, ønsker han selvsagt lavest mulig kurs. Ved 1/3-del eierskap er en pliktig til å gi tilbud til de andre aksjonærer, men det er frivillig for oss andre om vi vil takke ja eller nei til tilbudet.
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2007-06-29-75/KAPITTEL_2-4#%C2%A76-1
Tilbudet må være så bra i forhold til gjeldende kurs at de fleste vil takke ja. Dette er selvsagt mye billigere å få til om aksjekursen er lavest mulig i utgangspunktet. Som jeg har poengtert tidligere i en annen REC-tråd: Røkke er kun sin egen venn, og gjør det som passer hans lommebok best. Men Røkke mangler svært mange aksjer for å få kontroll på selskapet, så siste tids nedgang kan like gjerne skyldes gevinstsikring og/eller frykt utløst av kraftige fall. Husk også at det er mange som har inngang på ensifret kurs, og dermed har god gevinst allerede.
Babbai
09.03.2021 kl 10:49 4801

Personlig tror jeg ikke Røkke vil prøve å utnytte aksjonærene (tusenvis av nordmenn) til egen vinning på "slutten av karrieren." Jeg ser det som mye mer sannsynlig at han nå ønsker å bruke formuen til å være med å bygge opp noe grønt, hjelpe sønnen å gradvis ta over selskapet, bli husket av nordmenn og aksjonærer som en dyktig og real forretningsmann, samt avslutte karrieren der den startet (i USA) ved å gjøre REC til en braksuksess. Og snipp snapp snute så var eventyret ute.
Jazz
09.03.2021 kl 15:09 4390

Basert på hva han har gjort før har jeg ingen forhåpninger til at han vil vise omsyn til andre aksjonærer, heller ikke på slutten av karrieren. Men vi kan være enige om at han er en dyktig forretningsmann :)
Og så har hans inntog i REC brakt kursen fra 2 til der den er nå, gull for oss REC'ere som har vært i aksjen en stund.
Emil1605
09.03.2021 kl 15:48 4201

Noen som vet erstatningskostnad på Moses lake fabrikken i hodet?
Slettet bruker
09.03.2021 kl 15:57 4017

Rundt 1,5 mrd dollar, var det ikke noe sånt?
Slettet bruker
09.03.2021 kl 16:02 3897

USD 1.7 billion plant in Moses Lake , fra q4 reporten
Ærligtalt
09.03.2021 kl 16:04 3851

Ja... Så ble vi i kraft av gårsdagen og i dag vitne til ran på høylys dag... av aksjonærer som lar seg skremme

Jeg er fremdeles ikke istand til å fatte at slike stunt er lovlig

Jeg akkumulerte mer i går og cashet inn fortjenesten der nå - blir deretter sittende med min post i påvente av at shortere og deres likesinnede forhåpentligvis går på en skikkelig smell
Redigert 09.03.2021 kl 16:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.03.2021 kl 16:10 3674

At noen i det hele tatt selger under inngangs prisen til Aker Horizons på 16,60 får de stå for selv om de var dumme nok til det .
Redigert 09.03.2021 kl 16:17 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
09.03.2021 kl 16:37 3399

Jeg er litt uenig... Det blir fort mye penger investert, og stunt som i går burde være straffbart... spør du meg
Slettet bruker
09.03.2021 kl 16:49 3236

Ulltveiit Moe sa at han flekke ut 15 milliarder for fabrikken i en podcast.
Null
09.03.2021 kl 16:53 3150

Blir spennende å se om det komer en melding snart.
Emisjon må godkjennes så en utdannende emisjon mot Aker på dårlige vilkår behøver vi ikke å godkjenne så enkelt er det
I rec er det ingen store som kan få det til uten om Aker så er det vel ingen som eier over 10%

Så skal det emitrres må vi godkjenne
Slettet bruker
09.03.2021 kl 17:21 2848

På OSE stjeler de rike fra de fattige, uten risiko. Omvendt Robin Hood altså. Beløpene er hinsides (Nokas-ranet blir lummerusk).
Rubin
09.03.2021 kl 17:34 2692

Tja, de utnytter vel nervøse aksjonærer som hverken tar til seg kunnskap eller er tålmodig...
Når det er sagt, så er det mye snusk på mafiabørsen med naken shorting og systematisk manipulering med robothandel. Det beste botemiddel er å være langsiktig i solide aksjer med stort vekstpotensial...
Redigert 09.03.2021 kl 17:35 Du må logge inn for å svare
Dølle
09.03.2021 kl 19:41 2254

Mafiabørs når det lugger og begge henda over huet i medgang. Synes det er helt suverent at skvetne investorer taper så det griner etter.
Slettet bruker
09.03.2021 kl 20:06 2114

Å glede seg over andre menneskers ulykke vurderes som et svært usympatisk trekk. Greit at det er du selv som flagger det.
Patron72
09.03.2021 kl 20:09 2088

Hadde det vært mulig å gi «likes» her inne ville du fått av meg.


Slettet bruker
09.03.2021 kl 20:20 1976

Spørs litt hva du faktisk mener her. Å glede seg over andres ulykke hvor motparten ikke bedriver ufinheter og skittent spill men kun opptrer/handler annerledes pga panikk, gevinstsikring osv så er jeg enig i at man kan holde seg for god til slikt. Når det kommer til shortermafiaen som kun er ute etter å berike seg selv ved å tråkke på andre og kun vil skape panikk hos andre aksjonærer har jeg ikke mye sympati med. Om det betyr at jeg da stemples som usympatisk så lever jeg med det.
Slettet bruker
09.03.2021 kl 20:30 1889

Shorting er pr. definisjon å glede seg over andres ulykke, dvs. at det går dårlig med selskapet og aksjen.