Krakket er over, NASDAQ skyhøy opp

drapper12
RECSI 09.03.2021 kl 17:26 6911

Etter en helt forferdelig måned der vi har bare gått ned og ned, stiger REC i dag nesten 17% (!). Vi som har vært med gamet en stund vet at disse krakkene er egentlig bare lureri, media sammen med de store rike skremmet vettet av oss vanlige folk som har jobbet beinhardt for våre oppsparte midler. De får oss til å selge med tap, utnytter panikken blant folk for å fylle opp billig så deretter sende kursen igjen skyhøyt opp. Blant de som har kommet inn i REC den siste tiden, gjett hvem det er? Jo det er amerikanske investorer som har skjønt at REC er framtiden. Og hvem er det som selger til dem? jo det er oss små som blir manipulert gang etter gang.

Ikke nok med at de raner oss med våres penger, men i tillegg så utsetter de oss for et enormt stress i hverdagen mens de smiler i bakgrunnen da de vet at krakket er bare et lureri. Jeg har lagt merke til hvor stresset folk har blitt og hvor mye det har gått utover deres hverdag med tanke på familier jobb, studier osv.

Peter Warren sa en gang at han aldri hører på noen meglerhus lenger, da dette er kun folk som er selgere og som har baktanker for å pleie deres egeninteresser.

Hvorfor er dette krakket bare lureri når det gjelder REC? Fordi REC tjener gode penger på Butte fabrikken, de forhandler med flere batteriprodusenter akkurat nå, det er bare tidsspørsmål før ML åpnes igjen. REC har i det siste lagt ut flere stillingsannonser og søker etter nye folk. Røkke er styreleder, det er få andre i Norge som klarer å trylle fram penger som Røkke.

Til slutt vil jeg bare spørre dere, når skal vi slutte å la oss herse med av disse rikfolka? Når skal vi stoppe de høye herrene fra å rane oss? Noen skrev i forumet i dag at basert på i går og dagen i dag, er rent ran på åpen gate i full dagslys. Jeg håper dette er siste gang vi lar oss lure av de rike.

La oss ikke lures mer. La ikke de store flå oss. La oss vise at vi er sterkere og at 99% ikke skal bli herjet med 1% mer.

Her må vi som hele tiden snakker om at aksjen skal til flere hundre kroner sørge for at pengene våre er der munnen vår er. De store skaper panikk også er det vi som gjør resten!
Slettet bruker
09.03.2021 kl 17:39 6748

Solsektoren i usa er rett opp også, gode 10-20 %. Lover veldig godt! Har ikke aksjer i tesla men gjør litt ekstra godt å se den opp 15 % i skrivende stund. Ikke sant Grove? Hehe
Slettet bruker
09.03.2021 kl 17:40 6721

Med omsetning på 100-200 mill kr nesten daglig, er det lite vi får gjort for å hindre intradagstrend som settes. Beste vi klarer er å enten sitte stille i båten gjennom stormen og kanskje akkumulere på nedgang, eventuelt prøve å trade med trenden. Sistnevnte har jeg ikke tid eller mage til, men sitter stille. Satser på vi er tilbake over 20 kr veldig snart.
Redigert 09.03.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.03.2021 kl 18:10 6349

Jeg fylte på en del over 20kr og syns det er litt kjipt å ikke ha penger å investere når kursen er så lav. Men i det lange løp har det fint lite å si forhåpentligvis. Husker ikke om jeg kjøpte mine første REC aksjer i 2017 eller 2018, men blir spennende å følge kursen de neste årene.
Slettet bruker
09.03.2021 kl 18:19 6202

Jeg gjorde det samme og tenker som deg det er kjedelig å ikke ha penger til bunnen. Kjøpte på både 20 så 18 og så siste på 16. Da var lommeboka tom 🙁Er vondt å se kursen fortsette ned når man føler den er på bunn, men det tenker vi ikke på når den peiser forbi 20 kr
Slettet bruker
09.03.2021 kl 18:51 5909

Hei!

Er det en bat konf i USA som starter idag?
Skal Røkke presentere planene med REC 24.3?
Skal REC inn i OBX 22.3?
solfylt
09.03.2021 kl 19:04 5723

- Ja, stor batterikonferanse i dag fra 20.00 (tror jeg), samt onsdag og torsdag. REC skal ikke presentere, men det skal Sila Nano og Group14. Det kan være at REC nevnes, men kanskje ikke sannsynlig siden de selv ikke sier noe..
- Det blir spennende å se ☀️
- Det meste tyder på at REC tas inn i hovedindeksen
Slettet bruker
09.03.2021 kl 19:06 5700

Takk for svar👍Er der noen link til program?
solfylt
09.03.2021 kl 19:29 5399

👍 Det er veldig omfattende, men det ligger her: https://www.internationalbatteryseminar.com/
Må gå inn på hvert enkelt tema og så undertema. Feks råvarer: https://www.internationalbatteryseminar.com/raw-materials
Ser vanvittig stort ut, lista over deltakere er spinnvill: https://www.internationalbatteryseminar.com/attendees
Cadizio
09.03.2021 kl 19:39 5248

Ingen från Rec närvarande?
Slettet bruker
09.03.2021 kl 20:00 4861

Ja, Grove solgte seg ut av REC utålmodighet eller desperasjon for så å sette en feit short i Tesla. Vel, han om det... men lurt var det vel ikke, rett og slett skikkelig bommer men det kan jo skje de fleste. Tror at det eneste riktige i REC er å sitte i ro....blir bra dette.
Slettet bruker
09.03.2021 kl 20:01 4834

Hvorfor skulle de være der? De skal ikke lage batterier.
Cadizio
09.03.2021 kl 20:11 4680

För om du läser representanter så finns det även forskare närvarande om just material som används för tillverkning
Slettet bruker
09.03.2021 kl 20:14 4628

Man får en ide over hva verden står ovenfor av å studere den listen der - og hva det betyr for RECsi med deres anlegg i Butte og Moses Lake kan man bare spekulere i
Slettet bruker
09.03.2021 kl 20:14 4622

Annual Report March 26, 2021

Annual General Meeting May11, 2021
Q1 2021 May11, 2021
Q2 2021 July 22, 2021
Q3 2021 October 20, 2021

Slettet bruker
09.03.2021 kl 20:15 4578

Slike gigantiske messer handler minst like mye om networking som å vise frem sine egne produkter. For eksempel hadde Sila Nanotechnologies eget rom på verdens største messe for konsumentelektronikk, CES i januar 2020. De stilte ikke ut offentlig, men hadde kun lukkede møter.

Det ville ikke vært merkelig av REC om de hadde booket lokale under batterimessen for å networke mot batteriprodusentene, og fortelle dem om de store mulighetene ved å bygge fabrikk på nabotomten.

Det er selvsagt heller ingen selvfølge at REC skulle delta der, men etter min mening er det ikke noe dumt spørsmål.
solfylt
09.03.2021 kl 20:20 4481

Det ser ut å være mange der som ikke skal lage batterier 🙂 Nå vet vi jo ikke hva REC egentlig brygger på heller og hvilken rolle de eventuelt kan få i batteri-segmentet etterhvert. Råvarene deres er jo aktuelle i batterisammenheng. Om de er klare for å presentere noe, er en annen sak 🙂
Intravenøsiu
09.03.2021 kl 20:26 4413

Mac solar index, opp 9,3 % :

https://macsolarindex.com
drapper12
09.03.2021 kl 22:03 3735

Sånt skjer med oss alle, det kan være vanskelig å time markedet til tider.
Cadizio
09.03.2021 kl 22:13 3572

Var exakt så jag tänkte. Man måste ju ta alla möjligheter som finns för marknadsföring.
strider1
09.03.2021 kl 22:19 3466

Samme her. Økte snittet mitt på 20, 16,6 og 14,6.
Vi som er Hodl (Er det bedre å bruke en long?) har vel ikke tenkt å selge under 50 uansett.
Håper vi som har vært med en stund og advart flere ganger her på forumet om hvordan de store prøver å skremme dere til å selge klarte å berolige noen av dere nye til å ikke selge i panikk.
Pust med magen.
Tenk gjennom; har noe fundamentalt endret seg rundt selskapet siden jeg kjøpte?
Har du tro på selskapet selv om det akkurat i dag er røde tall?
Poenget med herjingen dere akkuratt har opplevd er å skremme dere til å selge fordi dere ser røde tall og slutter å bruke hodet. Selg gjerne, men da fordi du ikke lenger har troen på selskapet. Ikke fordi noen har dytta kursen nedover helt plutselig.
ZimZalbim
09.03.2021 kl 22:30 3282

Gutta.... rolig nå... vi skal opp.mer... la de andre sove så kjøper de på 30. Min mage sier at vi er over 30 denne mnden. Og hva sier deres mage?
ZimZalbim
09.03.2021 kl 22:31 3264

Jeg kjøper og selger på min mage følelse... ikke på hva grove gjør....
Slettet bruker
09.03.2021 kl 22:39 3116

Veldig godt sagt Strider. Enig med deg. Men til dere som har holdt ut så indikerer børsen i USA på videre oppgang i morgen for REC.

Alltid viktig å tenke langsiktig. Ja, de siste 3-4 ukene var helt forferdelige for de fleste og det var ikke hyggelig for noen å se aksjeverdien falle så mye, når mange av oss mener at selv 24kr er alt for billig i forhold til fremtidig potensial, men hva er 3-4 uker egentlig i lengden? Ingenting annet enn en "dip" og vi vil møte på flere slike på veien til tresifret kurs.

Nå vet jeg ikke hva som vil skje i morgen - og USA børs er kun en indikasjon på veien videre i morgen og ikke en fasit. Akkurat nå er det ikke TA som gjelder, det er ikke kun fundamentet som gjelder, det er makros og særlig NASDAQ som er viktig å følge med på. Negativiteten begynner å gå vekk og folk begynner å bli optimistiske igjen og da gjentar jeg det samme som jeg alltid sier; markedet skifter meninger fortere enn jeg skifter sokker. Ikke la det påvirke deg. Gjør egen selvstendig analyse og ta avgjørelser basert på det og ikke aksjekurs. For meg har krakket vært en fantastisk mulighet til å laste opp enda mer til latterlig lave kurser og til det ønsker jeg å takke alle som hadde panikk, men min glede varer veldig lite når jeg vet at det er mange som har solgt seg ut med stor tap pga. frykt.... kondolerer til deg kjære leser, hvis dette gjelder deg, men bruk dette som en mulighet til å lære til neste gang; Slutt å stirre på kursen konstant. Det vil gjøre deg gal. Hvis du er en investor må du ha langsiktig perspektiv og du må ri bølgene opp og ned. Det er ikke gevinst eller tap før du realiserer.

Det har vært så mange nye nicks her de siste ukene. Så mange som har spådd 1kr, 3-4kr, 5-8kr, 10kr. Så stille det ble nå? Eller en nick som takket Nesevis (når de ikke engang fulgte rådet til nesevis i 2020....). Si hva dere vil om oss aksjonærer som er langsiktige, vi er her på både røde og grønne dager og vi bytter ikke mening fra uke til uke eller basert på nyhetsartikler... og vi bruker ikke deler av informasjon til å kun fremme egen agenda. Hører du meg si "dette har jeg sagt lenge. kjøp nå mens du har muligheten" fordi vi er 16% opp i dag? Nei, men du hører andre profiler her si "Dette har jeg sagt lenge. Selg, selg, selg" når aksjen faller med 30% etter 2460% vekst fra spådd kurs. meh. litt deprimerende hvor falske noen blir, kun fordi vi sitter bak en PC-skjerm. Vi er alle sammen mennesker.... Slutt å prøve å flå hverandre. Vi som er små må dele kunnskap og informasjon med hverandre....

god natt fra en småtrist Uchi.
slu
09.03.2021 kl 22:48 2980

Uchi...
Du må være relatvit godt betalt av ...
There ain't no such thing as a free lunch
Tanjiro
09.03.2021 kl 22:58 2839

Enig, flere må zoome litt ut og se det fra et større perspektiv. Og spesielt de nye må ha en tidshorisont på mer enn bare 3 uker. Det er såklart kjipt å falle såpass mye på relativt kort tid, men heldigvis er det flere dager, uker og måneder igjen av året. Len litt tilbake, det vil være turbulent, men er gull verdt i lengden💪
Middelmann
10.03.2021 kl 09:11 1650

Ja, slik oppfatter jeg ham. Han skal ikke selge sine aksjer på lang tid, så det koster ham ikke noe å være en god bidragsyter for oss andre på forumet her, annet enn at han gir av sin tid. Takk Uchi!